Annons:
Etiketthumor
Läst 2098 ggr
David
2009-07-17 08:13

Alltid någon som har det värre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst stämmer det, oftast i alla fall Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
2009-07-17 08:15
#1

På vissa arbetsplatser där jag arbetade heltid en gång i tiden hade jag sådan lust att trycka upp den här på baksidan av visitkorten. Undra om det hade vara populärt bland ledningen? Cool

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[YlvaP]
2009-07-17 08:30
#2

Bilden säger mer än tusen ord. Hahaha med andra ord. Ja det är som att välja mellan pest eller kolera.

isa
2009-07-17 13:01
#3

Hi hi hi. Den där skulle man skriva ut och sätta upp på anslagstavlan på arbetet. Den var kanonbra!

Link-
2009-07-17 13:02
#4

SkrattandeSkrattande Rolig.

Citronmeliss
2009-07-17 13:06
#5

Man kanske ska ha den i fickformat och tyst visa fram för de som kommer till en och gnäller. En bild säger ju som sagt mer än tusen ord!Oskyldig

Eller läsa själv när man tycker synd om sig..Skäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Hawknestgrove
2009-07-19 22:49
#6

ja , det gäller att tänka så många gånger….. För det stämmer. OCh så får man ta den där med Tage Danielssonoch HAsse Alfredson om spik i foten….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Citronmeliss
2009-07-21 12:38
#7

-Gunilla, jag älskar den…Skrattande

Hur ofta tänker inte jag.. - Han skulle varit jävligt glad för en spik i foten..

Efter att min syster flyttade till landsbygden utanför Säffle blev den ännu roligare..

SÄFFLE.. kan man få en kopp kaffe!Förvånad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Hawknestgrove
2009-07-21 14:11
#8

ja den som hittar hela sketchen kan väl lägga den här?

Roger Mooore……. HAHAHA!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Callisto
2009-07-21 14:14
#9

Älskar den här Monthy python sketchen

Hawknestgrove
2009-07-22 00:32
#10

Flört

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Jenahbella
2009-07-22 02:06
#11

#0 haha så sant!

BlueBunny
2009-07-22 14:30
#12

#= Oja, visst stämmer det, men alltid kanske man inte inser det ;P och ibland mår man inte bättre av att tänka så. Men det är helt sant.

Fast någonstanns måste väl ändå gränsen gå? HAr funderat på det en del :P

Hawknestgrove
2009-07-27 16:24
#13

Nu tänkte jag faktiskt ta lite allvar i den här skojtråden.

En god vän till oss vi kan kalla honom XX kan verkligen vara den som har det värre….

För några år sedan körde XX timmerbil. Dessvärre, så gick han in i väggen, tog på sig för mycket och hade det väldans svårt att sköta sin ekonomi och ruljans med skattemyndigheteten. Resultatet blev, att han gick ner sig ännu djupare och som russinen i kakan, så orkade inte hans fru längre utan hon flyttade ifrån honom.

Han kunde behålla huset, tack och lov och började jobba åt en bekant, som hade en skrot. Denne skrotägare hade en hjullastare som han körde fram och tillbaka inne på sitt område med. Givetvis utan bromsar….En dag, så skulle XX och han från den ena punkten inne på skroten till den andra och XX fick köra hjullastaren medans skrotägaren satte sig i skopan…Inget sades om de obefintliga bromsarna..

Nåja de gav sig av och mitt i så körde XX på ett gupp och skrotägaren ramlade av…. Ni kan tänka er resten….

Givetvis blev det rättegång och XX klarade sig med villkorligt för vållande till annans död. HAn var ju den, som fick se olyckan först av alla…..

I dag  så är denne snälle man ledsen och deppig väldigt ofta. HAr forfarnade svårt att kommunicera med Skatteverket, så där är det en  gemensam vän till oss, som stöttar upp.

Nu är han pensionerad till 75%.

Så nog finns det folk, som har det värre alltid….

Kan ni tänka er, hur det känns att för alltid ha synen av en mosad människa på näthinnan? OCh veta, att detta har jag gjort….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Saga85
2009-07-27 17:15
#14

#13 Gråter Jag vet inte vad jag ska säga, bara ryser. Skönt att han har folk som stöttar honom iaf, det är det viktigaste här i livet! Ensam är inte stark.

Minns tillbaka på en dag med flera "det finns de som har det värre…". Jag hade ojjat och tyckt synd om mig själv för att mitt dåliga knä gjorde ont, det värker om jag sprungit i trappor för länge eller suttit med böjda ben en stund.

Begav mig till min vän som blev påkörd förra våren. Slutade oja mig, och hon ojade sig lite. Hennes knä pajade helt, och hon har numer en platta i knäet och ca 75% rörlighet, orkar inte gå längre sträckor, osv.

En annan väns ex sällade sig till oss, och vännen slutade oja sig. Denna kille sitter i permobil (något medfött fel, med muskler eller skelett, vet inte riktigt vad).

Att jag ojade mig över mitt lilla knä kändes plötsligt extremt löjligt.

HannaM
2009-07-27 19:40
#15

Det finns alltid någon som har det värre, tyvärr får det inte mig att må bättre direkt. Det är bara hemskt att veta att det är så många som mår så mycket sämre. När jag låg på psyket undrade en av skötarna med ursprung i iran varför vi mådde så dåligt. Allt var ju så bra i sverige. Rätt visserligen men det gav mig mest ångest över att jag kunde må dåligt fast allt var så bra. Att jag inte hade rätten att må som jag gjorde.

Så länge man kan se andra än sig själv och vara medveten om att i vissa lägen är det andra man ska ta hand om och inte sig själv så får man nog tycka att man har det förjävligt, i min värld.

Hawknestgrove
2009-07-27 23:28
#16

Ja vi finns också för honom när han kommer hit och han är en kär gäst.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: