12. Personlighetsstörningar

Lite frågor angående mig

2009-07-12 14:25 #0 av: [YlvaP]

Kan man har flera olika personlighetsstörningar eller bara en?

Kom och tänka på det när jag stod och lagade mat nyss. Att jag kanske har någon form av personlighetsstörning istället för asperger. Kan man vara så ovillig för ögonkontakter även om man inte är aspergare?

MVH Ylva / Wai-san
Vardagsbloggen
Medarbetare på Sommar och Scrubs.

Anmäl
2009-07-12 14:33 #1 av: LenaR

Ovilja inför ögonkontakt kan vara vanlig hederlig blyghet. Jag har inte aspergers (enligt de internettest jag gjort iaf ;D), men jag har haft väldigt svårt att se människor i ögonen.

Om man kan ha flera personlighetsstörningar vet jag inte, men jag tror det?

Anmäl
2009-07-12 14:45 #2 av: [YlvaP]

Det kan det ju vara.

MVH Ylva / Wai-san
Vardagsbloggen

Anmäl
2009-07-12 17:43 #3 av: [YlvaP]

Alla mina "symtom" kommer från Kluster C mest Tvångsmässigt men det finna av dom andra två med. Det låter ju ganska rimligt. Eller vad tycker ni?

MVH Ylva / Wai-san
Vardagsbloggen

Anmäl
2009-07-13 00:20 #4 av: [YlvaP]

Ingen annan som har bra förslag här?

MVH Ylva / Wai-san
Vardagsbloggen

Anmäl
2009-07-13 00:22 #5 av: Froddel

Vad är Kluster C ?

Anmäl
2009-07-13 00:27 #6 av: [YlvaP]

Tja det fanns tre olika indelningarna. Men jag kommer inte ihåg exakt vad varje grupp stod för.

MVH Ylva / Wai-san
Vardagsbloggen

Anmäl
2009-07-13 14:47 #7 av: LenaR

Kluster c läste jag var fobisk, osjälvständig och tvångsmässig personlighetsstörning. Menar du att du har drag av alla de tre, inom klustret?

Jag vet att man ibland talar om psykopater med narcissistiska drag (kluster B), så man kan nog ha en blandning. Men du träffar väl en psykolog eller psykiater som du kan fråga?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.