Annons:
Etiketterom-sajtenom-ifokus
Läst 1265 ggr
David
2009-07-04 04:40

Lite inte på digitala resguider

SLs resplanerares förslag till resa som går på 28 minuter om man tar tåget från Jordbro till Centralen. Speciellt fiffigt är det väl att gå från Centralen för att sedan ta buss tillbaka:

  • Ta buss 841 från Jordbro station mot Brandbergens centrum.

  • Den går från Jordbro station 11:55
    och kommer till Handenterminalen 12:06.

  • Vid Handen byter du till pendeltåg 35 mot Bålsta.

  • Det går från Handen 12:13
    och kommer till Stockholms central 12:38.

  • Gå från Stockholms central till Kungsgatan.

  • Vid Kungsgatan byter du till buss 47 mot Waldemarsudde.

  • Den går från Kungsgatan ca 13:02.

  • Du är framme vid Centralen (Klara Vattugränd) 13:05.

  • Restid 1 timme och 10 minuter.

  • Trevlig resa!

Då är frågan om datorn som föreslog detta bara hade en dålig dag, var dåligt uppdaterad om Stockholms geografi eller helt enkelt bara ville djävlas…

(det här är alltså ett tips till er i Stockholmsområdet, vet att vi har många här på sajten ifrån 08-land)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Citronmeliss
2009-07-04 13:08
#1

Som fru till en fd SJ-anställd bussförare instämmer jag i dina funderingar!Obestämd

Deras tidtabeller var upplagda så de var tvugna att bryta mot tillåtna hastighetsgränser för att klara resan på utsatt tid!Förvånad

Kasst..Rynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

isa
2009-07-04 13:25
#2

Jag instämmer till fullo! Jag är mycket medveten om att SL:s reseplanerare inte stämmer överens med verkligheten. Det vet jag , för mig tar det alltid runt en timme att komma från och till arbetet, men på deras hemsida står det 40 minuter - vilket skämt!

Påminner alltid mina arbetskamrater och bekanta att inte lita på den sidan, och efter de har gjort sin resa så har de sagt till mig att jag hade rätt………

Ditt exempel David var ju en av de där gångerna då datan föreslår världens omväg!! Varför gör den så? Har varit med om det flera gånger! Man vill ju komma fram så snabbt som möjligt.När jag behövt den själv då jag ska ta mig någonstans som jag inte har varit själv, och den föreslår jättekomplicerade resvägar så har jag ringt till SL och flera gånger så har de själva sagt liknande kommentarer som att " Ja - den är lite knäpp ibland".

Det skall sägas det också att alla gånger jag har ringt, har jag fått utmärkta förslag på resvägar. De är mycket hjälpsamma i telefonen!

LenaR
2009-07-04 13:37
#3

SL:s reseplanerare är lite knäpp - jämt! Den ger ju alltid komplicerade omvägar? Och det är inte för att de går snabbare med alla byten, tvärtom! Obestämd


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Citronmeliss
2009-07-04 13:48
#4

Jag är inte förtjust i att åka kollektivt över huvud taget. Långa omvägar eller massa byten är inget alternativ för mig!

Blir därför alltid lika glad över 0 byten i reseplaneraren.

Åker hellre en tidigare tur för att undvika flera byten eller långturerna, om det är möjligt.

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
2009-07-04 15:52
#5

Fast, man hamnar väl på olika stälen vid centralen?

Men att sls reseplanerare inte är som den ska det vet jag=)

Upp till toppen
Annons: