Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1550 ggr
isa
7/9/09, 2:36 PM

Lyssnar ni på radion?

Hur är det i denna moderna internetvärld? Är det någon som lyssnar på radion nuförtiden?

Annons:
Musiken
7/9/09, 2:37 PM
#1

Jag alskar att lyssna pa P3 nar jag ar hemma i Sverige :)

[aspie]
7/9/09, 2:39 PM
#2

Orkar inte med vissa ljud nu för tiden. Fick nog av alla olika radiokanaler på jobbet. Hemma hos mig är det bara datorns sus som hörs eller det svaga ljudet av tv:n

isa
7/9/09, 2:43 PM
#3

Jag skulle ha med ett alternativ till men det gick inte att redigera på den här undersökningen.

Alternativet skulle vara: Lyssnar väldigt sällan, ( berätta )

Ni får ta det här inlägget som ett alternativ till.

isa
7/9/09, 2:52 PM
#4

För mig är det mycket avkopplande att ligga i soffan och lyssna på radioteater och Naturmorgon ( båda på P1 )Då stänger jag av telefonerna, och datorn och bara slappnar av och njuter.

Jag tror det är bra för det psykologiska och hjärnan att lyssna på radio och hitta sina egna visuella bilder och inte få allt "serverat".

Rockklassiker lyssnar jag på ( med låg volym ) på arbetet.

[aspie]
7/9/09, 2:58 PM
#5

Jag tror min utbrändhet eller min PTSD har gett mig skyhög stressnivå och att jag av den anledningen aldrig har radio eller musik på längre.

Förr var musiken allt för mig och stereon var på för jämnan. Nu blir jag som sagt enbart stressad av musik och radio. Det bara slog till helt oväntat.

HannaM
7/9/09, 3:12 PM
#6

Lyssnar sällan men gör jag det är det radiosporten på P4 eller någon av rockstationerna i stockholm.. inträffar mest i bilen.

Annons:
[Vargnatt]
7/9/09, 3:12 PM
#7

Webradio ibland, eller radio i bilen när vi åker någonstans, då är det rix fm som går :)

David
7/9/09, 3:30 PM
#8

Rix FM blir det oftast. Lugna Favoriter är också en favorit. Tyvärr krockade deras frekvenser här uppe.

Minns när jag arbetare i Göteborg, de gånger jag var med tidigt på morgonen när de andra skulle fylla på med färskvaror inför dagen, och jag hade mina schemaläggningar osv, insisterade alltid på att ha Lugna Favoriter på i hela butiken. Var väl inte så populärt, framförallt inte när klockan är sex på morgonen och de flesta ska "grovarbeta" Glad

Fanns väl en anledning varför de petade upp mig ett snäpp, så jag slapp alla snortidiga mornar Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
7/9/09, 3:39 PM
#9

#8 David! kan du sätta in ett alternativ till på min undersökning.? Det gick inte när jag skulle redigera.

Alternativet skall vara: lyssnar bara litegrann, väldigt sällan

David
7/9/09, 3:43 PM
#10

Isa, tyvärr kan man inte ändra alternativen när undersökningen börjat. Rynkar på näsan

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
7/9/09, 3:46 PM
#11

#10 Ok, då vet jag! Ganska bra i och för sig, för annars skulle man ju kunna ändra sitt svar, kom jag just på. Och då blir ju hela undersökningen, missvisande, då en del kanske gett 2 svar om man skulle lägga till ett alternativ till.

Jag får tänka igenom alternativen ordentligare till nästa gång.

Froddel
7/9/09, 4:22 PM
#12

Jag lyssnar i perioder, när jag känner att min hjärna orkar. Oftast står radion på när jag kommer hem eftersom den har varit på som lite sällskap åt vovven, men då vill jag helst ha tyst. Oftast är det musikkanaler, men det är olika beroende på vilket humör jag är på och vad jag gör.

Callisto
7/9/09, 4:28 PM
#13

Lyssnar mest på musikkanaler valde jag. Vaknar till rockklassiker varje morgon och det är även favorit kanalen när jag kör, kan också bli någon annan av stockholms rockkanaler. Under frukosten står radion i köket på, oftast P1 eller P3

Annons:
evrekaw
7/9/09, 4:37 PM
#14

Jag lyssnar mest på musik i bilen till och från jobbet - och då blir det mina favvisar som jag mixat ihop själv…

Nirvana, Imperiet, Neil Young, Elvis Presly, Faces, Alice Cooper, Prince, Red hot chili pepper, Opeth mfl.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

ChristineL
7/9/09, 4:54 PM
#15

Lyssnar jag på radio så lyssnar jag på P3

flikkan77
7/9/09, 6:00 PM
#16

Lyssnar faktiskt aldrig på radio.

"You just have to belive…"

DoD
7/9/09, 6:02 PM
#17

Måste hålla med Aspies inlägg (båda) Jag känner mig nästan ljudkänslig tillåmed :O

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

[aspie]
7/9/09, 6:11 PM
#18

#17 visst är det jobbigt att vara så ljudkänsligRynkar på näsan

David
7/9/09, 6:47 PM
#19

Jag har tinnitus, så jag trivs mycket bättre med ljud i bakgrunden än när det är helt tyst omkring mig (då hör jag tjutet istället)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
7/9/09, 6:49 PM
#20

Jag har tinitus lite då och då men inte konstant

Annons:
flikkan77
7/9/09, 7:59 PM
#21

Jag har också tinnitus och det kan bli svårt med radio då eftersom ljudet på den måste vara högre än mina pip, vilket kan bli väldigt högt till slut. Och har jag ljudet lägre så hör jag ju inget.

"You just have to belive…"

Anders 50
7/9/09, 8:26 PM
#22

På jobbet är det radio hela tiden. På fm. Rix Fm och lokalradion och kvällspassen Mix Megapol och Radio Rix.

Hemma är alltid radion på… P4.

Under gräsklippning och annat bullerjobb går radio Rix i hörselskydden!

Vid läggdags knäpps P4 på och går en timme, och under tiden somnar jag.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Upp till toppen
Annons: