Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1478 ggr
David
6/30/09, 10:59 AM

Att stå för sina åsikter

Hur är det med er, har ni lätt att stå på er om ni har en åsikt i ett ämne? Eller är det lätt att även ni ändrar åsikt, åtminstone utåt, om andra tycker något annat?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
6/30/09, 11:00 AM
#1

Tyvärr händer det ofta. Åsikten har jag kvar innerst inne, men utåt sätt så ändrar jag åsikt.

Behöver också "stöd" i min åsikt för att kunna gå vidare med den…

Jag tror det har att göra med min väldigt dålig självkänsla, och vilken att "passa in".

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Musiken
6/30/09, 11:05 AM
#2

Det hander ibland. Men oftast sa star jag fast vid min asikt, aven om jag kanske inte driver den lika hart om jag moter stort motstand eller har en dalig dag. Ar inte speciellt begavad nar det galler att uttrycka mig i tal heller, sa har jag en opponent som ar starkare i talet, sa viker jag garna undan, for aven om jag har argumenten, sa kan jag sallan uttrycka dem pa ratt satt utan att behova sitta och tanka och formulera det i huvudet forst.

[aspie]
6/30/09, 11:06 AM
#3

Jag brukar stå för det jag tror på men gillar inte att ge mig in i diskutioner där alla andra försöker ändra på mig eller talar om hur dum i huvudet jag är pga av min åsikt. Då lägger jag istället på locket eller går därifrån.

"Tala inte för döva öron" heter det ju oxå Flört

paronskrutten
6/30/09, 11:18 AM
#4

Jag står för mig själv och mina åsikter. Måste nästan citera Henrik Dorsin också: "Det är så mycket moral att det blir dubbelmoral", var det inte så han sa?
I de flesta lägen står jag för vad jag tycker och känner, det är viktigt för ens självförtroende att man inte ger sig bara för att någon annan säger emot. Jag kan dock ändra mig om jag får bra argument, men det är en annan sak, och det är ju väldigt beroende på vad det handlar om.

Helena

Fladdra
6/30/09, 1:39 PM
#5

Jag står för min åsikt. Ändrar på mig gör jag visserligen ganska ofta, men det betyder inte att jag inte skulle stå för det jag sagt tidigare.

Angelita
6/30/09, 1:51 PM
#6

Hoppsan! Nu tryckte jag på fel alternativ. Det händer någongång emellan åt. Jag läser fel eller uppfattar instruktioner fel.

Jag håller på min åskikt som regel. De gånger jag byter åskikt det är när jag blir verkligen överbevisad eller slutar jag diskutera då jag inser att det inte leder någonstan.

Annons:
Yeay
6/30/09, 2:12 PM
#7

Jag håller i princip alltid på min åsikt. Ändrar aldrig åsikt för att någon annan tycker på ett annat sätt.

isa
6/30/09, 2:25 PM
#8

Jag säger vad jag tycker och står för det.När folk säger att jag "tycker fel" eller är dum i huvudet, så står jag på mig och säger att min uppfattning är min egen och den ska inte värderas av andra.

Bromelia
6/30/09, 2:31 PM
#9

Jag står för mina åsikter.

flikkan77
6/30/09, 2:40 PM
#10

Jag ändra mig rätt ofta faktiskt. Precis som David skriver så behöver jag stöd för att gå vidare. Är det bara jag som tycker en viss sak så har jag nog fel…

"You just have to belive…"

AnneN
6/30/09, 4:50 PM
#11

Om jag tycker mig ha rätt så står jag på mig, om jag inte blir överbevisad för även om jag är envis så kan jag inse om jag har fel och erkänna det

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

flikkan77
6/30/09, 6:40 PM
#12

Finns faktiskt några sajter på ifkous som jag inte klarar av att vara med på just för att jag inte vågar sticka ut lite. Blir totalt överkörd istället.

"You just have to belive…"

David
6/30/09, 7:16 PM
#13

Kom på att jag inte ens kan ta beslut om "större" saker utan att någon annan tyckt samma som mig. Känns lite skumt att det är så, tidigare stod jag på mig i allt, även om alla påstod att jag hade fel eller kritiserade mina synpunkter och tankar.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[aspie]
6/30/09, 9:01 PM
#14

På så sätt är jag nog som dig flikkan och dig David. Visst vill jag ha något medhåll i mina åsikter, speciellt om jag ska ta ett beslut.

Men ibland skiter jag fullständigt i det och gör som jag vill ändå. Ibland får jag ångra mig och ibland har jag lyckats med nåt kanonbra trots alla varningar från andra

flikkan77
6/30/09, 9:37 PM
#15

Just nu kan jag inte göra något själv alls, känns ganska dumt, korkat och fånigt.

"You just have to belive…"

Hawknestgrove
7/1/09, 12:42 AM
#16

Mina åsikter står jag alltid för. så jag svarde 3. Men jag kan förstå, att andra inte har samma åsiktr som jag och försöker inte att övertyga dem om att bara jag har rätt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

HannaM
7/1/09, 1:02 AM
#17

Väldigt olika, beroende på ämne, person jag argumenterar med och mitt mående.

Callisto
7/1/09, 3:25 AM
#18

valde händer ibland.

Är det något som jag känner riktigt starkt för står jag på mig och argumenterar emot, med eller utan stöd även om det blir miljoner gånger lättare med stöd.

Men det händer ju att man byter åsikt också. Jag hatar att argumentera om saker jag inte anser mig veta ett skit om och även om jag vet lite och har bildat en uppfattning och fått en åsikt (vilket man brukar kunna göra från första stund) så känns det fel att ta en ståndpunkt i en fråga där det inte känns som man har alla fakta. I sådana fall kan jag mycket väl byta åsikt.

Sen händer det ju ofta att man slutar tjafsa emot när diskussionen inte kommer någonstans

Upp till toppen
Annons: