Annons:
Etiketterboktipsfilmtipsrecensioner
Läst 3790 ggr
Lesunq
2009-07-19 15:39

Tips på bra böcker eller filmer???

Hej!

Någon som har tips på någonn sjysst bok eller rulle?

MVH

Lesunq

Annons:
isa
2009-07-21 18:31
#1

Faktiskt så var boken "mitt liv med Madonna" , skriven av hennes bror , en mycket intressant läsning.

[aspie]
2009-07-21 19:05
#2

Det beror på lite vad du gillar. Själv läser jag mest faktaböcker.

En som jag håller på med nu som jag kan rekommendera heter "En annorunda barndom" av Iris Johansson.

En annorlunda barndom

HannaM
2009-07-21 19:26
#3

Eternal sunshine of the spotless mind, ice age och shrek är vad jag skulle vilja se just nu

Sofia Åkermans bok zebraflickan var riktigt bra, även för att överleva, om självskador var bra, mer fakta men bra.

Just nu läser jag Selma Lagerflöfs Mårbacka och innan det läste jag guldkompassen och bok nummer två i samma serie, väntar på den tredje.

Det ögat ser av Ann(a?) Lagerhammar (tror jag, det börjar på Lager i alla fall) slank ner för andra gången i förra veckan, helt ok den också, handlar om en hermafrodit.

Den långa flykten eller på engelska Watership down har jag läst många gånger

Sen är liftarens guide till galaxen en härlig klassiker att ta tag i i regnet.

isa
2009-07-21 20:09
#4

Hur kunde jag glömma, har lånat en alldeles underbar bok från biblioteket.

"En värld av öar, den stora boken om Stockholms skärgård"

I den finns allt om skärgården. Dess historia, om däggdjuren, fiskarna,fåglarna, blommorna, människorna, husen, båtarna , fyrarna, sjön/vattnet, luften, vädret, klimatförändringar, : Ja allt som innefattar skärgården. Mycket vackra bilder är det också.

Lesunq
2010-03-19 19:46
#5

Hej igen! Nu undrar jag om det finns nån som har en bra film i bakfickan. Gärna nått med koppling till mänskligt beteende/psyke!

Lesunq
2010-10-21 23:52
#6

Hejsan!

Nu är jag sugen på mer tips! Gärna någon bok som berör Socialpsykologi.

Annons:
Lesunq
2010-12-02 22:57
#7

Någon som har ett boktips att dela med sig av???

Alexandra-S
2010-12-05 11:24
#8

'För bra för att dö' av Christina Wahlden. Det är en ungdomsbok och jag vet ju inte hur gammal du är men alla hennes böcker är väldigt bra. Hon skriver om saker som folk oftast inte vågar prata om i samhället. Och hon skriver så grymt bra!

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Lesunq
2010-12-26 17:44
#9

Någon som vet av någon bra socialpsykologisk bok?

[sandrastrQm]
2011-06-27 19:24
#10

En bok som fångat mig är Vingklippt ängel av Berny Pålsson. Tror att nästan vem som helst skulle kunna fastna för den fantastiska självbiografi. Så ärligt, naket och sjukt.

Den handlar om en flicka som redan vid ung ålder kämpar mot demoner, självskadebeteende och åker in och ut från psykhem. Den är väldigt gripande och ärlig berättelse om hur hon försöker må bättre, komma ifrån livet som psykiskt sjuk.

Om du nu fastnar för denna bok finns en uppföljare..
Känn pulsen slå. Den vill jag inte berätta mer om förrän du läst första. :)

LinaIsabell
2011-06-30 09:34
#11

#10 Åh finns det en uppföljare till Vingklippt ängel? Den är ju sjukt bra, måste nog läsa uppföljaren också!

[sandrastrQm]
2011-06-30 11:25
#12

# 11 - Ja, det finns det, i princip vilken onlinebokshop som helst. Du, det är VÄRT att läsa tvåan. Ettan var bra och intressant, tvåan ännu bättre. Man lixom kan inte ens sluta läsa.. Det är svårt, för den griper tag om en, man blir som besatt. Värd att läsas, ca. 40 kr på bokia's hemsida. KÄNN PULSEN SLÅ.

Här har du en länk, http://www.bokia.se/kann-pulsen-sla-4303653 -

xoxo - sandrastrQm ' ♥

LinaIsabell
2011-06-30 12:07
#13

#12 Tackar!

Annons:
Ratlings
2011-07-04 16:14
#14

Jag äälskar Torey Hadens böcker! Dom handlar om hennes fall om barn/ungdomar med mutism, jätte intressanta, bra skrivna :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

Upp till toppen
Annons: