Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2584 ggr
David
6/28/09, 3:03 AM

OT - Den sista färden

Försöker hitta någonstans att köpa "Den sista färden" på DVD. Någon som vet om den är utgiven som dvd?

Gillar beskrivningen på Svensk Filmdatabas:

Fyra män ger sig ut på en kanotfärd utför floden Cahula- wassee, som snart kommer att dämmas upp genom ett kraft- verksbygge. Två av kanotisterna attackeras av två inavlade bergsmän och utsätts för sexuellt övergrepp innan de andra kan inskrida. En av männen dödas med pil och i ett senare skede dödas också hans kamrat med en pil. En av kanotisterna bryter benet och en drunknar. Sheriffen nere i dalen tror inte på de tre återvändande männens historia men kan inget bevisa.

Av någon anledning ser jag vissa paralleller med "Den sista färden" och vissa andra saker utanför filmens värld. Just det här med inavel… Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
6/28/09, 3:05 AM
#1

Den verkar ha funnits på DVD men utgått helt med svensk textning… Rynkar på näsan. Men hittar fler och fler skrattretande beskrivningar… Vill ha den här filmen!!

Fyra affärsmän reser ut i vildmarken en helg för att paddla. Resan börjar harmoniskt med vacker natur och excentriska lokalinvånare.

Ju längre ner på floden de kommer desto obehagligare blir det dock. Den inavlade lokalbefolkningen leker katt-och-råtta med dem och de civiliserade männen får svårt att överleva i det laglösa landet.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
6/28/09, 3:15 AM
#2

Fy, den filmen visar verkligen på människors primitiva beteenden.

Tyvärr finns dessa beteenden som bekant även utanför filmvärlden!Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
6/28/09, 3:19 AM
#3

Hittade den som paralellimporterad, men bara på engelska. Vill ju ha svensk text. Känns tungt att sitta och slå varje ord i ordboken, tappar lite av sammanhanget i filmen då… Flört

Kunde hyra den på svenska… Någonstans borde den ju finnas tycker jag. Aja, ska leta vidare. Skulle någon stöta på den sida där den säljs så skrik till så springer jag dit.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Link-
6/28/09, 3:26 AM
#4

Lovefilm? Dock fattar jag inte om de har den till uthyrning eller ej.

Link-
6/28/09, 3:27 AM
#5

Helt OK film för övrigt Glad. Jag tycker den är mycket obehaglig.

David
6/28/09, 3:28 AM
#6

Ja, det var där jag hittade den som hyrfilm. Tänkte på det här med att "behåll den så länge du vill" utan att det skulle kosta något extra, men läste vidare att det krävde att man var medlem hela tiden, annars blev det stöld. Och 149,00 kr / månad tog de för ett medlemskap… hmm.

Någon som bränner av dvd-filmer?? Oskyldig

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Link-
6/28/09, 3:29 AM
#7

Oj läste nu i inlägg 3 att du kunde hyra den .

Citronmeliss
6/28/09, 3:34 AM
#8

Förlåt om jag skojar till det, men detta..

" Av någon anledning ser jag vissa paralleller med "Den sista färden" och vissa andra saker utanför filmens värld. "

Gjorde att jag började skratta för mig själv när jag läste följande..

"Hittade den som paralellimporterad" SkrattandeSkrattande

Misstänker att jag börjar bli lite trött nu!Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
6/28/09, 3:37 AM
#9

*skrattar*. Förutom då att jag stavat fel så ser jag det komiska i det, och nu när du la upp det så här så sitter jag och skrattar för fullt… Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
6/28/09, 3:40 AM
#10

Vi vet ju att det finns vissa paralleller till både det ena och det andra.. *flinar*

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

isa
6/28/09, 12:59 PM
#11

Filmen är en psykologisk thriller. Den är mycket obehaglig David! Man sitter som i ett järngrepp genom hela filmen. Men den är bra gjord.

Citronmeliss
6/28/09, 1:08 PM
#12

Jag håller med dig isa, det är en mycket obehaglig film!

Själv skulle jag då inte vilja ha den!Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Citronmeliss
6/28/09, 1:10 PM
#13

Tror jag kapar din tråd David och gör om den till en allmän filmtråd..Flört

Nej förresten det får bli en egen..Glad

Så får du ha denna hemska ifred..Tungan ute

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
isa
6/28/09, 2:24 PM
#14

Obs! David . Jag har sett så himla många skräckfilmer och thrillers. När jag och min sambo var tillsammans i 11 år, så tittade vi på minst 2 filmer om dagen. Så det finns inte så många filmer som jag inte har sett. Jag älskar film fortfarande. Det är bara de nyaste på bio , som jag inte sett. ( inget skryt - ren verklighet )

Jag är lite sjuk och videoskadad. Jag kan sitta och äta frukost till "Motorsågsmassakern".( filmen utspelar sig på sanna historier )

Och med det vill jag ha sagt att jag tycker "den sista färden" är mycket läskigare, på ett psykologiskt plan. Jag undrar om du verkligen vill se den……………

Det är naturligtvis inte lika mycket "blod och slakt" som i ovan nämnda film. Men psykologiskt är den inte trevlig och sånt är läskigare tycker jag. Så här får du en liten varning.

Jag har massor med filmer hemma, delvis köpta, delvis inspelade från tv:n. Men när den här gick på tv:n ville jag inte spela in den. ( hade sett den förut en gång ) Det tog emot att se den igen, men jag gjorde det.Jag vill inte ha den sparad och vill inte se den en tredje gång. Den gick i vintras på tv:n.

Citronmeliss
6/28/09, 2:43 PM
#15

Jag kan inte annat än att instämma i det du skriver isa!Rynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
6/28/09, 2:44 PM
#16

isa, jag har sett filmen flera gånger. Därför jag vill ha den… Flört. Eller, är nog mest för att så mycket annat utanför filmens värld påminner om "banjobältet".

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
6/28/09, 2:48 PM
#17

Ja, samma som med filmen Jägarna!

Det finns "en by" inte långt här ifrån och när jag åker genom de trakterna får jag kalla kårar då jag ser vissa paralleller med filmen, eller ska jag kanske säga från de båda filmerna..Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

isa
6/28/09, 3:42 PM
#18

#15 Eller hur? !

#16 jaha, du har redan sett den och ändå vill ha den. Då är du nog lika "videoskadad" som jag då. hi hi hi Glad

isa
6/28/09, 3:43 PM
#19

#17 huanimej! den där byn är jag glad att jag bor långt ifrån!

Citronmeliss
6/28/09, 3:53 PM
#20

Ja, den är kuslig..Skäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Link-
7/2/09, 5:30 AM
#21

Hur går det för dig DavidE? Har du fått tag på den?

Hawknestgrove
7/3/09, 6:51 PM
#22

David har du testat de vägarna man inte får ta?OCh just det, det finns ju en film till, som är rent ohyggligt ruskig och psykologisk.

"Flykten från New York" HElt suverän. OCh vilken musik!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
7/3/09, 7:58 PM
#23

Gunilla, *nickar blygsamt*. Hittade ett par versioner, fast utan svensk text Rynkar på näsan. Sen är jag så dum att jag fattar inte hur jag får över dem ifrån datorn till dvd så jag kan titta på dem på tv-n… suck!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hawknestgrove
7/3/09, 9:10 PM
#24

Men David, bränner man inte bara över? Som när man gör med en CD. Den rippar man ju först i Windows Mediaplayer. Sen bränner man ju över till Cd,är det annorlunda med filmer? JAg har ju en kompis,min datordoktor som är en j'''l på sånt,  ska jag ta och höra om han kan fixa? ! Du kan väl höra lite blygsamt på Datorn i fokus också??

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
7/3/09, 9:20 PM
#25

Nu har jag frågat min datordoktor om han vill och kan…..KAn kan han, men han är en sån som bara gör det som verkligen passar honom, när det passar honom. MAO så kan man inte styra honom.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
7/3/09, 9:36 PM
#26

#25. Han kanske blir sugen om jag erbjuder en portabel mobilladdare? Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hawknestgrove
7/3/09, 9:54 PM
#27

haha, Du ska inte göra något, David. Nu ska jag se vad som händer. Förutsättningen är att han läser mitt mail….  HAnär en underbar kille, men minst sagt egen…..Försökte logga in på PB nu, men dom gillar inte mitt användarnamn och lösenord, så jag svär över det också

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Link-
7/4/09, 3:28 AM
#28

DavidE du har PM. Hoppas jag. Mycket möjligt att jag gjorde fel Skrattande.

Upp till toppen
Annons: