Annons:
Etikettbehandling
Läst 3146 ggr
Citronmeliss
6/27/09, 4:31 PM

Cymbalta

Här är en tråd där vi kan samla positiva/negativa erfarenheter av preparatet.

Cymbalta/FASS

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
HannaM
6/27/09, 4:36 PM
#1

Åh, den har jag ätit. För mig hade den ingen effekt alls. Märkte inte ens när jag avslutade medicineringen tvärt.

Citronmeliss
6/27/09, 4:39 PM
#2

Själv har jag inte fått den då den ej är lämplig vid bipolär sjukdom.

En vän till mig äter den dock.

Hon fick den som alternativ till Saroten som hon ätit tidigare men pga olika anledningar fick sluta med.

Hon har nu ätit den i ca 4 månader med gott resultat. Egentligen är den ordinerad mot hennes svåra fibromyalgi.

Men, den är effektiv även mot hennes depressionen och ångest!

Bortsett från uppstarten då hon fick mycket myrkrypningar och svårigheter med sömnen så funkar den mycket tillfredställande på henne!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
6/27/09, 4:40 PM
#3

Om jag minns rätt nu, så hade jag den ett tag men som med alla andra deppmez mådde jag bättre i 2-3 dagar och sen var allt lika jäkligt igen så jag slutade

Zaphix
6/27/09, 6:00 PM
#4

Jag åt cymbalta förut. Åt väl den i ungefär ett år. Tyckte det var väldigt jobbigt att börja, mådde mycket sämre i början, men det gick över efter ett par veckor.
Tror inte jag mådde speiellt mycket bättre utav den, utan det var mest bieffekterna jag kände utav. Mina njurar blev helt konstiga och jag blev kissnödig jämt, sprang upp säkert tio gånger på toa många nätter, fick inte sova helt. Även min ämnesomsättning blev sämre och jag gick upp i vikt.

När jag glömde ta cymbalta samma tid som jag brukar ta den fick jag som elstötar genom huvudet flera gånger i timmen. Riktigt obehagligt och jobbigt.

Aldrig mer cymbalta.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Upp till toppen
Annons: