Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4225 ggr
Citronmeliss
2009-06-27 17:12

I natt jag drömde..

Vad drömde du i natt?

Vill du dela med dig av din dröm?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Froddel
2009-06-27 17:17
#1

Oh fy fabian, jag drömde en mardröm (gör jag oftast)….att min hund ramlade ihop utanför porten och började blöda ur nos och mun och sen dog han i mina armar…och jag bara skrek rakt ut….då vaknade jag med ett ryck av att jag grät..Gråter *snyft*

[aspie]
2009-06-27 17:25
#2

Inatt har jag nog inte drömt något, inget jag minns i varje fall. Men jag har ofta mardrömmar och det är nästan alltid mina hundar som råkar illa ut i drömmarna. Kanske är det för att de betyder så mycket för mig och jag är livrädd att förlora dom?

Citronmeliss
2009-06-27 17:37
#3

Åh, FroddelGråter

Vilken tur att det "bara" var en dröm även om det måste ha varit fruktansvärt!

Jag drömmer också ofta hemska mardrömmar om mina djur, precis som ni gör, främst hundarna.

Konstigt nog oftare om dem, än om mina familjemedlemmar, knepigt?

Nu kommer jag till den pinsamma biten, när jag skulle berätta om vad jag drömde i natt så glömde jag bort det.

Jag satt ju och tänkte på drömmen när jag skapade tråden och nu är den puts väck..Skäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
2009-06-27 17:39
#4

#3 Ha ha ha, Melissen, så jag känner igen det där. Det jag ska ha sagt försvinner på en tiodels sekund och det händer alltmer oftare nu för tiden

Citronmeliss
2009-06-27 17:47
#5

Men, vi är ju bara 50+..?Tungan ute

Eller är det något jag drömt, tro?Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
2009-06-27 18:03
#6

Har också en del mardrömmar om att katterna råkar illa ut. Vaknar alldeles kallsvettig och ligger katterna inte jämte i sängen måste jag gå upp och titta till dem.

Minns bara en dröm ifrån i natt, och den var väl inte riktigt rumsren och passar för att redogöras för (Lamotriginet har börjat igen… Skäms)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[aspie]
2009-06-27 18:07
#7

#5 Melissen, vi har noga bara drömt det tror jag. Tungan ute

#6 David, så nu är dina nakendrömmar igång igen. Känns det pinsamt när du vaknar eller reagerar du inte alls på dessa drömmar?

David
2009-06-27 18:09
#8

#7. Nu när jag vet att de inte är sanna så tar jag det med ro. Men i början när jag var osäker på om det var sanndrömmar var jag betydligt mer orolig. Vem visste om jag faktiskt hade gått ut till brevlådan naken? Obestämd Skäms

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
2009-06-27 18:10
#9

Huana mig så pinsamt. Såna drömmar har ju jag oxå trots att jag inte tar samma medz som du och Melissen. Får jättångest när det bli så Rynkar på näsan

Froddel
2009-06-27 18:12
#10

#6  Kan Lamotigrinet ge mardrömmar alltså?

[aspie]
2009-06-27 18:13
#11

#10 Mest nakendrömmar om jag fattat rätt Tungan ute

Froddel
2009-06-27 18:20
#12

#11  Haha, jag har då inte märkt av dom änFlört…fast jag drömmer ganska mycket sex- och nakendrömmar i perioder ändåSkämsSkämsäven innan jag började med Lamotigrinet.

Citronmeliss
2009-06-27 18:24
#13

Froddel, Lamotriginet ökade min drömverksamhet betydligt!

Till en början hade jag ofta mardrömmar..

Sen upptäckte jag att mina drömmar ofta var avklädda..Obestämd

Mycket naket alltså, sedan berättar David om sina något förvirrade nakendrömmar som uppstod i och med att han började med Lamotriget.

Detta har väckt en hel del munterhet hos oss och ibland får man sig ett riktigt gott skratt på köpet!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Froddel
2009-06-27 18:30
#14

Jo, visst kan det allt va roligt iblandGlad…får se vad som händer framöver dåFlört

Citronmeliss
2009-06-27 18:38
#15

Jepp, vi väntar med spänning!Skrattande

Försöker förtvivlat komma på vad jag drömde i natt men det är som "förgjort"..Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Emelie-E
2009-06-27 18:43
#16

Jag drömde en underbar dröm inatt.. Har svårt att berätta om den då jag bara kommer ihåg vissa delar. Men jag önskar så att den var sann!

Citronmeliss
2009-06-27 18:54
#17

Emelie, visst är det härligt med underbara drömmar. Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
2009-06-27 18:56
#18

Emelie, vill du berätta ungefär vad den handlade om, eller det du kommer ihåg? Låter som en rätt trevlig dröm du haft.

Vet inte om det står någon om ökade drömmar i bipacksedeln till Lamotrigin, minns däremot att det står att man kan få hallucinationer som en väldigt sällsynt bieffekt.

Ibland blir det extra pinsamt när det helt plötsligt dyker upp människor man känner i drömmarna också. Förstår inte hur jag lyckas få in personer ifrån iFokus där också… Skäms. Dock hade jag inte dem i sällskap inne på det nattöppna apoteket… Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Emelie-E
2009-06-27 19:03
#19

#17 helt underbart. Hjärtat fladdrar fortfarande till så fort jag tänker på drömmen ^^

#18 Vet bara att jag fann en riktigt söt pojk och till honom kunde jag säga precis vad jag kände^^
sen att det var massa andra som ville ha honom också, men att han valde mig gjorde det ännu bättre ;P

Citronmeliss
2009-06-27 19:24
#20

Det låter som en mycket trevlig dröm!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
[YlvaP]
2009-06-27 20:22
#21

Jo naket har jag ju drömt om. Hihi.

Men jag drömmer alltid en massa konstiga saker som i sig är läskiga så att man vaknar som om man drömde en mardröm.

Iaf så drömde jag om att jag rusar in hos min syrra med pistol i handen och barnen var där. Inte mina utan hennes. Jag kräver av hennes man att gå in på nätet och köpa en sak åt mig. Hade pengar med mig. Men jag kunde inte stanna så mycket eftersom syrran ringt polisen och satt med luren i handen när jag kom tillbaka ut dit. Jag kommer ihåg att jag blev så besviken på henne.

Där vaknade jag som om jag drömt någon mardröm.

Citronmeliss
2009-06-27 20:25
#22

Det kallar jag för en mardröm..Tyst

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[YlvaP]
2009-06-27 20:27
#23

Ja verkligen.

Citronmeliss
2009-06-27 20:28
#24

Haha..nu kollade jag länken!

Nakendröm..Oskyldig *fnissar generat*

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[YlvaP]
2009-06-27 20:30
#25

Japp helsjuka sådana. :p

David
2009-06-28 16:01
#26

I natt var det två drömmar.

Dröm 1 = gräsmaskiner som slogs mot varandra

Dröm 2 = jag höll på med en hårtransplantation, jäklar vad ont det gjorde. Hade nästan fantomsmärtor när jag vaknade…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
2009-06-28 16:14
#27

Gräsmaskiner är det sådana som jag kallar för gräsklippare, eller menar du maskiner av gräs?Tungan ute

Stackars dig.. vilken drömRynkar på näsan

Själv minns jag inte ett skvatt av vad jag drömde i natt heller!Rynkar på näsan

Det börjar nästan kännas pinsamt att starta en tråd utan att ha något att tillföra själv, väldigt retfullt!Skrikandes

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
David
2009-06-28 16:16
#28

Jag tappar ju ord… Dessutom la jag till fel bokstav. Skulle vara grävmaskiner. Ska nog verkligen fundera på om jag bör äga ett tangentbord mer.. Skäms

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
2009-06-28 16:18
#29

har nåt svagt minne av en mardröm, en minns inte Obestämd

Citronmeliss
2009-06-28 16:31
#30

#28 Tror det är en fördel med ett tangentbord när man är Sajtvärd..Skrattande

Grävmaskin kan du däremot klara dig utan..Flört

#29 Lika bra du glömmer om det var en mardröm..Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
2009-06-28 16:32
#31

Ja, det har du rätt i Melissen. Vilken tur att jag glömt vad jag drömde Tungan ute

Citronmeliss
2009-06-28 16:40
#32

Det kanske är därför som jag inte minns vad jag har drömt de senaste två nätterna, mardrömmar!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-06-28 19:27
#33

Jag skulle vilja ha en grävmaskin, en stoooor som är gul och grön. Oskyldig

Däremot minns jag inte vad jag har drömt på flera nätter nu… konstigt!

"You just have to belive…"

Citronmeliss
2009-06-28 19:30
#34

Ja med en grävmaskin kunde jag kanske gräva en ny djup brunn så vi får vatten igen!Glad

Att djupborra här är inte att rekommendera då det oftast kommer bräckt vatten!Obestämd

Kan det bero på värmen tro, vi sover inte utan är avsvimmade?Förvånad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
flikkan77
2009-06-28 20:29
#35

Kan ligga nått i avsvimmningsteorin, citronmeliss, man blir ju lite seg i den här värmen. Var preis ute och kollade om det var temperatur nog att ta in kaninhonan men solen ligger på på hennes bur så hon får vara i rasthagen ett tag till.

Där är det skugga och hon håller på att gräva ett bo allt vad hon kan. Tyvärr skottar jag igen det ikväll för annars gräver hon sig nog ut imorgon.Oskyldig

"You just have to belive…"

Emelie-E
2009-06-28 20:35
#36

Mina kaniner har tagit sig ur sin hage så nu springer de lösa på tomten. Är så trött på dem nu så nu orkar jag inte ta in dem längre:P Speciellt inte nu när det är så varmt, de blir så stressade när man jagar dem.

Så de får leta efter skugga bäst de vill^^

Citronmeliss
2009-06-28 20:39
#37

#35 Jag minns en kaninhona jag hade, hon underminerade hela trädgården med sina finurliga gångar till olika hålor.

När hon skulle föda ville jag inte att hon skulle göra det under jord. Men det ville hon så hon stack hela tiden undan, när jag skulle fånga in henne!

Sa då käckt till min ena dotter, du som är snabbare kan väl ta henne när hon kommer upp, hon är jättesnäll.Oskyldig

Sagt och gjort hon fångade henne och SKREK!

Min lilla "Bira" tänkte minsann inte alls bli fångad utan strid. Hon bet sig fast i ett finger och där hängde hon envist kvar trots min dotters förtvivlade försök att ruska bort henne!Skäms

Så, nu har vi kapat drömtråden med..Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-06-28 22:12
#38

#36 Vågar inte ha mina kaniner lösa i trädgården med alla katter vi har, visserligen så är det väl mest synd om katterna om de skulle råka på kaninhonan. Tror inte hon är kul att bråka med när det väl gäller.

Hoppas du får in dina till natten sen. Glad

#37 Ja, vi är bra på att kapa trådar. Oskyldig

Min hona går inte med på att bli buren så för att flytta henne från buren till rasthagen får jag putta in henne i en katt-transportbur. Hon muttrar och morrar varje gång. Ibland går hon att klappa lite på men helst vill hon vara ifred. Som tur är så är hon en toppen mamma!

"You just have to belive…"

isa
2009-06-29 01:31
#39

#19 Det kanske var en sanndröm? Man vet aldrig. Glad

Citronmeliss
2009-06-29 01:40
#40

#36 Passa bara så det inte kommer en hare och lockar med sig nån av dem, som det gjorde hos mig!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

isa
2009-06-29 01:44
#41

Nu går jag och lägger mig, så ska vi se om jag kan komma ihåg imorgon , vad jag har drömt i natt.

Godnatt på er allihop. Vi hörs imorn. Hoppas ni får en god natts sömn allesammans.

Annons:
Emelie-E
2009-06-29 01:50
#42

#38 Jag vill inte ha dem lösa, men så fort jag stänger in dem så går de ut igen. Nu orkar jag inte ta in dem längre Obestämd

#39 Nä, vem vet? Hade varit härligt i så fall^^

#40 Om det skulle hända så skulle väl inte jag bli jätteledsen precis. Har dem till salu så jag måste bli av med dem :(

Citronmeliss
2009-06-29 02:04
#43

God natt isa, hoppas du drömmer fina drömmar!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Saga85
2009-06-29 02:21
#44

Sen jag började med min kvällsmedicin har jag så mycket drömmar. Så gott som varje natt. Inte en endaste bra. Antingen riktiga mardrömmar som att jag tar livet av mig, dör eller blir jagad, eller stressiga drömmar där man ständigt är på jakt eller försenad. Det är även väldigt mycket mer fantasifulla än vad jag drömde innan. Fascinerande på ett vis, men över ett halvår med såna drömmar och man blir slut i skallen Obestämd

LenaR
2009-06-29 02:41
#45

#44 Man kan få mardrömmar när man mår bättre.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Citronmeliss
2009-06-29 03:05
#46

Saga, får jag fråga vad du tar för kvällsmedicin?

Jag är också sådan som får livliga drömmar när jag medicinerar kvällstid. Ett sätt för mig har varit att ta medicinen tidigare på kvällen eller på morgonen.

Tyvärr går det ju inte att göra så med all medicin.

Jag håller med LenaR i det hon skriver, ibland när man börjar att må bättre så kommer mardrömmarna.

Det kanske beror på att hjärnan sätter igång att bearbeta sådan som tidigare legat undanstoppat men som nu är redo plockas fram igen.

Hoppas att du får sova bra i natt utan allt för hemska drömmar!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Saga85
2009-06-29 03:38
#47

Jag äter full dos Mianserin. Nu började jag iof på den delvis pga biverkningen som gör en dåsig för att jag ska få lättare att somna in, så det blir lite knepigt att ta den tidigare. Iof kanske det bara är en placeboeffekt numer, så ska nog ta och testa på att ta den tidigare. Har inte ens funderat på att ta den tidigare Skäms

Och inatt kommer förhoppningsvis vara drömlös då Mianserinet är slut för tillfället Oskyldig

flikkan77
2009-06-29 09:01
#48

Nä, minns inte en endaste dröm idag heller…. Obestämd

"You just have to belive…"

Annons:
Citronmeliss
2009-06-29 10:48
#49

Jag har ett vagt minne av att jag har drömt om katter..Obestämd

#46, Jasså..inte i natt heller, avsvimmad igen!

#47, Hur gick det i natt?

Hmm..dåsigheten ska ju försvinna efter en vecka enligt FASS så för sömnen kan man ju undra om den har effekt eller om det är en placebo effekt, som du säger!Flört

Du, tänk på att detta är ett läkemedel som inte ska avslutas tvärt..så du bör nog samtala med din läkare om medicinen är slut..Flört

Gör en medicintråd om preparatet så får vi kanske lite olika erfarenheter från de som ätit det!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Musiken
2009-06-29 10:55
#50

Jag dromde att jag var pa vag till jobbet, pa sena kvallen av nagon anledning. Gick nerfor en riktig partygata med en kompis, och insag att jag hade glomt bade jobbarskor och klader! Fick i panik rusa runt i sex- och strippbutikerna och leta klader. Skor hittade jag en butik som salde, men de var alla i storlek 3 och jag har storlek 4.

Nar jag val kom till jobbet sa var stallet inte langre ett franskt cafe/restaurang, utan en fladig asiatisk restaurang. Gick for att ta min forsta order, och kande hur det kliade i ogonen. Gnuggade - och fick en mask (sana som man kan fa i magen ni vet..) pa fingret! Rusade in pa toa och insag att det kryllade av dem under mina ogonlock! Forsokte frenetiskt grava ur dem, men det kom bara mer och mer. Borjade spy for att jag var sa acklad och sag framfor mig hur de hade ockuperat hela min kropp och hur jag skulle do da jag borjade lacka magsyra nar maskarna gravde sina tunnlar i magen och andra trevligheter.

Nar jag slutat spy sa upptacker jag min chef sittandes snett bakom mig i en tronliknande stol och fragar om jag kan ga och jobba nu. Tar mig igenom skiftet och ska sen forsoka ta mig till sjukhuset. Gar vilse och hamnar ute pa landet. Sen kommer jag inte ihag nagot mer…

Dromde aven att pojkvannen/exet borjade ha sex med massa andra tjejer sa snart jag satte min fot pa planet hem till Sverige och sen vagrade erkanna att han ens kande mig nar jag kom tillbaka. Fast det kan val knappt raknas som en drom ens da jag ar livradd att det faktiskt kommer att handa..

[aspie]
2009-06-29 11:00
#51

#50

Men fy vilken äcklig dröm. Värre än den värsta rysare Skrikandes

Vaknade du inte av den och var kallsvettig? Förvånad

Musiken
2009-06-29 11:03
#52

#51 Faktiskt inte! Dock har jag undersokt ogonen extra noga nar de kliar :P

Vaknade daremot valdigt forbannad efter min andra drom och var nara att skicka en dros arga sms :P

[aspie]
2009-06-29 11:12
#53

Hi hi hi, vilken tur att du inte gjorde det Skrattande

Citronmeliss
2009-06-29 11:16
#54

#49, Nämen fy vilken otäck dröm.

Det är väl sådana drömmar som gör att man försöka hålla sig vaken extra länge ,nästa gång det är dags att sova..Obestämd

Inte särskilt kul med drömmen om Exet heller, me sådana drömmar gör ju en mer förbannad än rädd kanske?Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

isa
2009-06-29 14:02
#55

Inatt drömde jag om en föredetta kille igen. Jag vill inte drömma om mina gamla ex, för allihopa utom en var inte friska. De hade alla möjliga olika slags problem. Dumma drömmar.

Annons:
Citronmeliss
2009-06-29 14:04
#56

isa, jag tycker också att det är dumma drömmar när exen dyker upp!

Särskilt de "elaka" och det har ju några varit även för mig..Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
2009-06-29 14:05
#57

#55 Håller med dig Isa, fy farao så hemskt det är att drömma om sina psykopat-ex Rynkar på näsan

Saga85
2009-06-29 14:28
#58

#49 Jag hittade en tablett, så jag fick iaf i mig en halv dos. Den var slut hemma och på mitt apotek, de skulle beställa mer tills i eftermiddag. Inga direkta mardrömmar inatt vad jag minns. Vaknade väldigt förvirrad och lite stressad efter någon dröm där jag var en fd arbetskamrat, och som vanligt var det massa som skulle fixas och donas, det skulle tas beslut, det var bråttom bråttom, osv.

#50 Ih, en sån dröm! Man får ju nästan mardrömmar bara av att läsa om den Förvånad

HannaM
2009-06-29 15:06
#59

Jag kommer väldigt väldigt sällan ihåg vad jag drömmer om

isa
2009-06-30 15:33
#60

Knäpp dröm igen. Inatt handlade drömmen om en kille som var en blandning av två av mina ex. Helt sjukt! Han såg ut som en mix av två av mina föredettingar och betedde sig olika, en blandning av deras handlingar som båda har gjort mot mig.

Vad är det här ? Vad är det drömmarna vill säga mig? Jag har ju lämnat dem.Vissa är ju över 10-15 år sedan som vi var tillsammans. Men kanske jag inte har bearbetat färdigt, det illa de har gjort mig.

Jag saknar mina gamla roliga drömmar. Förut kom jag alltid ihåg en 5-6 stycken olika drömmar, varje morgon. Alla var roliga.Nu är det bara obehagligt eller mardrömmar.

Värmen gör det nog inte bättre heller.

David
2009-06-30 15:36
#61

De drömmar jag kommer ihåg något sånär av är drömmar jag har alldeles innan jag vaknar, eller som gör att jag vaknar mitt i natten.

I natt var det en dröm som började bra, men av någon anledning blandades en massa konstiga typer in i drömmen och det blev en mardröm. suck.

Skulle vara kul att försöka skriva ner så mycket detaljer jag kommer ihåg (detaljerna försvinner ju rätt fort) och gå till någon som kan tyda/tolka drömmar.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
2009-06-30 16:40
#62

Vet att jag drömde nått i natt men det enda jag minns just nu är att det var nått otäckt med taggtråd…

"You just have to belive…"

Annons:
Pialinn
2009-06-30 16:46
#63

Jag drömmer varje natt och när jag inte minns drömmarna vet jag att jag mår dåligt.

I en engelsk tidning läste jag för några år sedan att man skulle sova med en Malakit-sten i sängen. Nu vågar jag inte sova utan. Vad den skulle vara bra för minns jag inte, men tror det var för att slippa mardrömmar.

Gav en sådan sten till en vän och hans drömar blev ännu galnare än de var tidigare. Obs, inga mardrömmar i alla fall.

Malakit är en mörkt grön sten med ränder i svart.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Froddel
2009-06-30 22:44
#64

Inatt har jag stressat runt (i drömmen alltså) bland två olika jobb, både inom äldrevården och inom kriminalvården och arbetstiderna överlappade varandra…puh!! På äldreboendet där jag var så såg de äldre ut som vålnader (så där som man kan se på rysare typ) och de var kritvita och bara väste och bläääSkrikandes…Sen när jag kom till passet på kriminalvården så hade jag glömt jobbarkläderna hemma så jag fick springa runt och jobba i en rosa grisdress med knorr och jag skämdes nåt fruktansvärtSkäms

Jättekonstig dröm iallafall!

flikkan77
2009-07-01 18:32
#65

Nu har jag drömt, när jag sov lite middag för att få bort huvudvärk.

Drömde att jag irrade runt på dagsjukvårdsavdelningen och jag hörde folk men hittade dem aldrig. Till slut kom jag fram till köket (avdelningen var helt plötsligt jättestor för annars är köket liksom mittpunkten) och där hittade jag en gaffel som jag lyckades skära mig i armarna med.

Sen satte jag mig bara ner på golvet och väntade på att bli hittad… och ungefär då klev min hund på mig så jag vaknade.

"You just have to belive…"

Citronmeliss
2009-07-05 15:27
#66

# 63 Kanske det är dags att köpa sig en sten och lägga under huvudkudden?

# 64 Får man fnissa åt din kriminalvårdsdröm iförd  grisdress?Tungan ute

# 65 Tack och lov att våra hundar finns flikkan!

Inatt minns jag inget igen, men de andra nätterna har jag drömt hemska drömmar.

Drömde att en hund som var min i drömmen, låg ner och när jag kom fram så var hela benet nästan avlitet.. Det var mitt fel eftersom jag inte kommit dit tidigareRynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
2009-07-05 20:38
#67

Ååå vad skönt. Ingen dröm alls idag vad jag minns. Har sovit hela dagen istället, tack vare vår kära torktumlare som inte blev klar förän framåt morgonkvisten.

Men har fortfarande kvar lite ångest över gårdagens dröm.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[YlvaP]
2009-07-06 09:22
#68

Jag har fått sjukt mycket konstiga drömmar sen jag började med Lamotrigin. I natt drömde jag det här:

Drömde om att jag var förlamad från bröstet och neråt. Inget tal alls. Skulle på min sons bröllp. På en camping med en låg, långsmal och konstgjord sjö. Graspartiet var strax ovanför vattenytan och var perfekt klippt och allt.

Jag skulle först inte få åka komma dit pga min stora rullstol. Den var för tung ansåg campingägarna och att den skulle gå djupt ner i deras perfekta gräsmatta. Men det jag skulle visst på på bröllopet så jag tränade själv att kunna använda armarna och tala igen. Jag tränade även att kunna använda en vanlig liten rullstol och visade hur benen kunde spännas fast.

Till slut fick jag åka och fick med mig en sköterska. Bröllopet var underbart vackert och efteråt badade vi i sjön. Jag fick en massa flytringar och urinpåsen tejpades fast längst ena benet. Sa till sköterskan att denna dag har varit den bästa dagen i mitt liv. Dagen efter begår jag självmord på hemmet.

Visst är det sjuka drömmar jag har.

David
2009-07-06 09:35
#69

Trippelmamman, hur har det varit med drömmar innan du började med Lamotrigin? Och märker du någon skillnad i hur du kommer ihåg drömmarna mot tidigare?

När jag började, för drygt ett år sedan, förändrades mitt drömmönster väldigt. I början var det mest nakendrömmar Skäms, men även efteråt så har jag väldigt klara bilder av många av drömmarna.

Nu senaste tre nätterna har jag haft en följetång om hur jag gör bort mig totalt inför en person som jag verkligen inte vill göra bort mig inför. Låter kanske löjligt, men vaknar ständigt mitt i drömmen och är alldeles kallsvettig, går bara inte att somna om. Och att jag minns detaljerna så väl också, precis som du mindes din dröm så väldigt väl.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[YlvaP]
2009-07-06 09:44
#70

För det mesta hade jag inte speciellt så många konstiga drömmar och kom för det mesta inte ihåg dom utan kunde sova vidare. Nu när Lamotriget är insatt så blir drömmarna konstiga och jag vaknar efter varje dröm. Brukar skriva ner dom i anteckningar i mobilen. på det sättet kommer jag även ihåg dom senare.

David
2009-07-06 09:50
#71

Vilken styrka är du uppe i nu? Tror jag låg på ca 75 - 100 mg när jag var så osäker på vad som var sant eller dröm. Var mäkta pinsamt att vakna upp och fundera om jag varit ute till brevlådan/soptunnan naken! Skäms

Och nu är det ofta personer jag känner som blir inblandade i drömmarna.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[YlvaP]
2009-07-06 09:55
#72

Jag är just nu uppe i 100mg. Ibland kan jag också få denna känsla av att jag upplevt det nångång. Men jag vet inte om det är sant.

flikkan77
2009-07-06 11:26
#73

#66 Ja, ibland kliver de på en vid rätt tillfälle! Glad

Har slutat minnas vad jag drömmer på nätterna nu mera. Tror det hänger ihop med seroquelen för det stämmer ihop ganska bra tidsmässigt att när jag började ta den så "slutade" jag drömma.

"You just have to belive…"

Froddel
2009-07-06 12:36
#74

#66  Det går så braFlörtTungan ute

Bromelia
2009-07-06 15:04
#75

Igår drömde jag att jag hade tatuerat mig och att jag gjorde min trädgård till en vacket japansk oas.

inatt drömde jag att jag hade fött en dotter, med stora mörka ögon och en stor mörk kalufs på huvudet. grät när jag vaknade och insåg att det var en dröm…

Saga85
2009-07-06 15:32
#76

#63 Hmm, jag ska allt ha en malakit liggande någonstans. Ska nog ta och testa. Det skadar ju inte att försöka.

Annons:
Citronmeliss
2009-07-06 15:51
#77

Ojoj, vilka drömmar ni har allihop!

Både surrealistiska och verkliga..

Det är jätte intressant att få höra era olika drömmar. Jag är facinerad av hur olika det är.

Vissa av er verkar kunna minnas och återge till och med enskilda detaljer, i ord.

Ibland är drömmarna mer en känsla bara, så är det ofta för mig.

Men med lamotriginet blev mina drömmar mer verkliga och klara, även om innehållet var långt ifrån verkligheten, utan många gånger oerhört fantasifulla!Oskyldig

För tillfället är det lite klent med minnet, jag vet att jag drömmer men minns dem inte så ofta.

Har märkt att detta går lite i perioder.

Just att inte minnas när det varit obehagliga drömmar, tycker jag är vanskligt.

Vid sådana tillfällen kan jag gå hela dagen i en jobbig stämning som inte går att skaka av sig. 

Då hade det varit bättre att veta vad drömmen handlade om och kunnat reflektera över det.

Hellre än att bara gå där med sin jobbiga känsla.

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
2009-07-06 15:55
#78

Inatt spelade jag handboll med någon form av landslag.. dels var en av damerna i trimlaget i föreningen jag är tränare med och så var det jag och några andra och en mycket rund dam som var bortåt 50 och trimtanten satt och ropade att hon skulle in hela tiden så till slut fick den äldre hoppa in och spela men hon hade inte matchkläder på sig utan en vanlig rosa tunn bomullskofta… matchkläder förresten, det var en hel byxdressvariant.. typ sån som cyklister har och en av tjejerna gnällde för hon hade inte fått en tvättid förrän precis innan matchen så hennes var blöt. Motståndarnas var inte dnyggare, dom spelade i svarta tights och svarta underställströjor… jag var för övrigt tredjemålvakt och fick inte spela=p

Citronmeliss
2009-07-06 17:35
#79

Undra vad den drömmen symboliserar?

Är du månne klädfixerad..Tungan ute

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Musiken
2009-07-06 22:02
#80

I natt dromde jag att jag gick hem till Sverige! Med mig hade jag en jobbarkompis, som ville stanna och fota traskmoster under broar hela tiden. Men hem kom vi tillslut och det var en slaskig och gra vinterdag, och hon ville aka hem till England igen. Men jag var glad att vara hemma och berattade for min pojkvan att han minsann kunde komma och halsa pa mig, for det tog ju bara 4 timmar att ga, sa slapp han kopa flygbiljetter :P

Citronmeliss
2009-07-06 22:05
#81

Fyra timmar det var inte illa!Flört

Vilken kul drömGlad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
2009-07-06 22:17
#82

#79 Haha jadu.. inte vad jag vet=) Men något fint symboliserar det säkert.

zmulan
2009-07-07 00:11
#83

Drömde inatt att jag drunknade… ingen ovanlig dröm, det som var ovanligt var att jag var gravid i drömmen (ja jag är gravid) och fick panik för bebben annars brukar jag inte bry mig i mina drunkningsdrömmar.

Var dessutom i en bil tillsammans med min sk mamma och hennes sambo…. suck!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Annons:
Jenahbella
2009-07-07 00:36
#84

inatt drömde jag att jag tillsammans med mitt ex letade efter någon i vildmarken, vet inte vem vi letade efter men där fanns både brunbjörnar isbjörnar(!) å vargar! mitt ex blev attackerad av en varg men jag räddade honom genom att slå vargen med en brun vante.. vart vanten kom ifrån vet ja inte för de va varmt ute, vargen knuffade jag ner för ett berg å den dog, sen gömde vi oss i ett övergivet hus å såg hur björnarna cirkulerade runt.. 
de va riktigt läskigt !

Citronmeliss
2009-07-07 01:43
#85

Men Zmulan så hemskt Gråter

En vante..Förvånad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Jenahbella
2009-07-07 02:00
#86

ja så blir ni anfallna av vargar nån gång se till att ha en brun fingervante med er Flört

David
2009-07-07 02:03
#87

#86. Tack för tipset. Ska genast inhandla en sådan och ha med mig i jackfickan. Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
2009-07-07 02:22
#88

Jag med, ett väldigt bra tips för mig som bor i vargmarker!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Jenahbella
2009-07-07 03:12
#89

Förvånad ja man vet ju aldrig när man stöter på en vildsint varg Cool

Citronmeliss
2009-07-07 03:13
#90

Precis eller en flock vildsvinFörvånad

Kanske en brun vante funkar även på dem?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Jenahbella
2009-07-07 03:14
#91

haha kanske de. eller så försöker vi bara hålla oss borta så gott vi kan ;) haha :D

Citronmeliss
2009-07-07 03:19
#92

Kanske lika bra det, att hålla oss borta alltså!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Musiken
2009-07-07 12:06
#93

I natt dromde jag att jag var i Kina och lyssnade pa deras nya OS-sang. Den var riktigt svangig (nynnade fortfarande pa den nar jag vaknade, och gramde mig lite over att jag inte ar musikalisk nog att satta toner pa den, for den hade sakert blivit en hit!). Med sig hade de en gammal oststatspolitiker som sjong med i refrangen.

Annars sa dromde jag lite losryckta grejjer om sommaren, lata dagar och annat harligt :) Sov riktigt gott i natt :)

David
2009-07-07 14:51
#94

Inga mardrömmar alls i natt. Riktigt skönt. Hade bara en mysig dröm, allafall vad jag kommer ihåg.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jenahbella
2009-07-07 20:29
#95

#93 OH! den låten skulle jag velat höra :D

Citronmeliss
2009-07-07 21:07
#96

#93 Vilken underbara dröm..på kinesiska? Skrattande

#94 Äntligen, skönt att få en mysig dröm dessutom!Flört

Åter igen en natt, vars drömmar jag inte minnsObestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Bromelia
2009-07-07 22:12
#97

drömde att jag var gravid igen…

Annons:
Citronmeliss
2009-07-07 22:18
#98

#97 Oj, Bromelia!

Det har jag också drömt, nästan osannolikt många gånger under senaste året!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Bromelia
2009-07-07 22:21
#99

#98 blir så besviken varje gång jag vaknar och inser att det bara var en dröm

Citronmeliss
2009-07-07 22:25
#100

Åhh.. *kramar om*

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Musiken
2009-07-07 22:26
#101

#96 Nej, den var pa engelska faktiskt! :)

LenaR
2009-07-09 16:27
#102

I natt drömde jag massor. I en av drömmarna fick jag reda på att DavidE håller på att skriva en bok, där alla karaktärer baseras på medlemmarna på den här sajten. Namnen är lätt maskerade från våra alias.

Ser fram emot att läsa den när den kommer ut! Flört


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

David
2009-07-09 16:39
#103

#102. Tack! Fast någon författare blir jag nog aldrig. Tror jag åtminstone. Spännande dröm förresten. Har också haft några drömmar tidigare när medlemmarna här dykt upp.

I natt sov jag gott, och hade inga mardrömmar alls.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

DoD
2009-07-09 17:17
#104

Jag drömmer bara otrevligheter och hemska mardrömmar… Rädd och ledsen när jag vaknar…

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Annons:
Saga85
2009-07-09 17:39
#105

Inatt hade jag min första dröm på ett halvår som inte var en mardröm! Den var bara lite orolig, men mest bra! Drömde om min systerson. Jag kånkade upp honom och vagnen för en väldigt smal hög trappa. "Ska du verkligen låta din moster slita så" pustade jag ut för mig själv varpå han svarade "Jovisst" (han är bara 5 månader och långtifrån att prata). Sen blev det familjeåterförening i något litet rum på översta våningen, men efter ett tag blev min systerson väldigt rädd, tog tag i mitt ben och försökte gå iväg. Fram tills dess var det en väldigt trevlig dröm, sedan blev det en gnagande oro igen.

När jag vaknade fick jag reda på att han skulle komma på besök idag. Nu är han här och (än så länge) ingen oro utan bara sitt vanliga glada jag Kyss

isa
2009-07-09 20:50
#106

usch inatt drömde jag om att jag bet sönder mina tänder och tappade tänderna. Det betyder död.

LenaR
2009-07-09 20:56
#107

#106 Nej Isa, det har jag haft som återkommande dröm, ingen dog!!

För mej dök den drömmen upp efter att jag lagt locket på rättmätig vrede. (Till skillnad från vanlig ilska) Men det kan skilja från person till person, det kanske betyder något helt annat för dej!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Emelie-E
2009-07-09 21:05
#108

#106 Ett tag drömde jag bara om att jag tappade mina tänder. Det vet inget kul! :/

snurro89
2009-07-10 03:58
#109

Den senaste drömmen jag kommer ihåg jag drömde var att jag skruva ur en glödlampa…

Denna kommentar har tagits bort.
isa
2009-07-10 12:50
#111

#107 Det var skönt att höra! Det är säkerligen en dröm som vill säga en något i alla fall. Fick höra motsatsen igår av en bekant. Hon har hört att det betyder födelse.

#108 Minns du hur du mådde under den perioden? hade det hänt något särkskilt?

Annons:
Citronmeliss
2009-07-10 13:40
#112

#101..Flört

Minns en period då jag läste mycket litteratur på engelska, då drömde jag nästan allt på engelska!

Tyckte det var spå kul när jag vaknade och tänkte på mina drömmar..

I drömmen var det så självklart..

Kommer nu dessutom att tänka på att jag både kan drömma och tänka på ord som när jag skriver på tangentbordet..

Är jag ensam om det?Skäms

Minns min dröm i natt!

Det skulle byggas en stor motorbana nära mig och jag protesterade för jag ville inte mista mitt hem.

Blev sedan förföljd av alla möjliga grupperingar och gäng som ville oskadliggöra mig, på ett eller anant sätt.

Mycket vapen var det. Jag klättrade ner för väggar och hoppade ut för stup..

Det bara fortsatte och fortsatte..

Till slut vaknade jag med andan i halsen och visste inte var jag var, för jag hade flytt så mycket från plats till plats i drömmen.

Var ganska lycklig när jag upptäckte att jag faktiskt var hemma..

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Bromelia
2009-07-22 17:57
#113

Inatt drömde jag att min svägerska kommenterade ett inlägg som jag gjort här på psykologi så jag vaknade i panik över att jag inte längre var anonym här utan hon hade läst allt jag skrivit hur jag mår och känner sånt som jag inte vill att folk runt mig ska veta eftersom jag inte riktigt litar på dem (har många "skvallerkärringar" runt omkring mig)

Gissa om jag blev glad när jag insåg att det bara var en dröm.

sen somnade jag om och drömde att sambon fick en lön på 74 000 kr då var jag inte fullt så glad när jag insåg att det bara var en dröm Flört

David
2009-07-22 19:05
#114

Mina drömmar numer är i regel väldigt trevliga, men slutar alltid med att det jag strular till det på något sätt så det nästan blir en mardröm mot slutet. Rynkar på näsan

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
2009-07-22 21:44
#115

Hoppas jag fått en såndär period igen , då jag drömmer roliga, knasiga drömmar. Håll tummarna att det håller i sig.

Igår natt var jag tillsammans med sångaren Lemmy i Motörhead.* Vi skulle gifta oss!!! hi hi hi

Inatt var jag bästa kompis med Madonna, men hon var dum. Hon var ingen snäll kompis, inte i min dröm i alla fall.

* Jag är inte kär/förälskad i honom på något sätt. Vet ej varför jag drömmer så här. Förut i en period, drömde jag nästan varje natt om en "känd" uteliggare i vår kommun. Till slut blev jag smått förälskad i honom, för han var helt underbar i mina drömmar. Men det gick över sen.

Citronmeliss
2009-07-23 13:52
#116

#115 Visst är det kul när man får lite knäppa drömmar!

Jag drömde att jag ar på ett ställe, en arbetsplats förvisso.. Någon form av kontor där vi var ett glatt gäng..

En dag kom en chef och vi skojade om arbete..

Helt plötsligt säger hon, ja vi har pratat om dig och din framtid..

VA, vadå.. framtid tänkte jag, varför då?

Så började jag blixtsnabbt fundera över vad min roll var på stället?

Jag brukade ju bara prata och umgås med de andra, ville de kanke något mer?Obestämd

Grubblade frenetiskt på vad jag egentligen skulle göra där.. Kom dock inte på något mer än att jag brukade sitta där och äta brieost!Skäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Musiken
2009-07-28 11:56
#117

I natt dromde jag att en bekant borjade grava, och helt plotsligt sa sprack hela jorden upp och typ exploderade langsamt. Bitarna mer drev ivag fran varandra an flog ivag liksom (jorden var forovrigt ihalig). Pa nan vanster sa hamnade jag pa ett rymdskepp tillsammans med lite olika manniskor jag kande och inte kande och darifran sag vi resten av jordens befolkning do nar de kom ut i rymden. Plotsligt sa insag vi att en liten bit av jorden fanns kvar! Sa vi akte ner dit, och upptackte att den lilla biten var Vasterfors. Sa vi landade och klev trevandes ut. Jag har aldrig varit i Vasterfors sa det kandes lite som att stiga iland pa en ny planet, speciellt nu nar det var det enda som bestod av varan gamla.

Vi bosatte oss i nagra tomma lagenheter i ett hyreshus trivdes ratt bra bland pensionarerna som inte ens insett att jorden spruckit och flutit ivag. Vad vi inte raknat med var den etniska utrensningen!

Judiska kvinnor hade tagit over Vasterfors, och alla blonda, rodtottar och brunhariga kvinnor sattes fort i fangelse. Dar fick vi sitta i stora burar, varpa vi blev utkallade en och en och fick satta oss ner framfor ett skrivbord dar det satt en dam och skrev ner alla vara tillhorigheter och varan dom. Jag hade en massa pennor, och sjalvklart sa stal "min" dam min favoritpenna! Men pa nagot vis sa fick vi en sorts vanskaplig kontakt under de dar fa ogonblicken, och hon satte "behover utredas" pa mitt papper, sa jag fick ga tillbaka till buren. Jag blev sedan kallad till henne igen, och hon stal aven min kamera nu. Sen gick vi pa promenad och jag sa att jag inte ville do och hon tog min hand och sa 'da gar vi da'. Jag forstod ingenting, men hon blinkade till en vakt och hon slappte forbi oss och foljde sedan efter oss. sen sprang vi som skallade rattor upp for en slant, upp pa riksvagen och in i skogen och klattrade sedan in genom ett fonster - som visade sig vara min sekreterares bostad. Hon bodde hos sin mamma och hade en skoldpaddsfargad katt. Planen var att jag skulle halla mig gomd i hennes sovrum, men sen sa vaknde jag.

HannaM
2009-07-28 15:08
#118

Jaha inatt dörmde jag… jag var otrogen och blev påkommen av min man som lämnade mig. Kul dröm…=(

Annons:
fridaas
2009-07-28 16:19
#119

I natt drömde jag samma mardröm som så många gånger tidigare..

Allt börjar med att jag går in i en kritvit korridor, finns massa dörrar på sidorna i korridoren, tänk er sjukhuskorridor..

Försöker öppna en av dörrarna men kan inte, så börjar gå in längre i korridoren, lite längre fram ser man dagsljus, för det finns det inte i korridoren, det är bara kritvita väggar med lysrörslampor som hänger i taket.

Kommer fram till ett öppet rum som ligger längst ner i korridoren, går in, kollar bara rakt fram, ut genom fönstret, känner hur det blir varmt och kletigt om fötterna, kollar ner och ser att jag håller på att gå i "sjö" av blod… kollar runt i rummet, alla mina vänner och mina familjer ligger där, döda.. med uppskurna handleder.

Någon okänd person kommer och drar ut mig ifrån rummet och säger att det här ska du inte se, jag försöker gå tillbaka, men personen är för stark för mig.. så låter mig motvilligt fösas med skrikandes in i ett av rummen som låg ut med sidorna i korridoren.

Blir instängd i rummet, ett madrasserat rum.. sen kommer de med krama-sig-själv-tröja och spänner fast mig, paniken är total, de puttar ner mig på golvet, och jag kan inte ta mig upp, det är för ditt eget bästa säger de, ja det är två okända personer nu.

Efter ett tag då jag skrikit sönder rösten och tårarna har slutat rinna, öppnas dörren och min moster kliver in, hon säger att hon ska hjälpa mig ut därifrån, att allt kommer bli bra, ingen ska få skada mig.. men hon kan inte ta bort tvångströjan eftersom det skulle väcka uppmärksamhet hos dårhusets skötare..

Hon går ut igen, jag börjar gråta och skrika i panik igen, och "skötarna" kommer, först ger de mig en spruta med nått lugnande medel, allt börjar snurra och sen tar de fram en maskin, som de kopplar fast i tröjan, och i benen på mig, de lägger mig på en metallsäng, kopplar maskinen till sängen och sen slår de på den, elchocker.. precis innan all el nuddar mig vaknar jag.. och är helt kallsvettig..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Citronmeliss
2009-08-02 15:11
#120

#117 Det är bara att vänta på fortsättning följer.. för det lät som ett skapligt filmmanus.Flört

#118 nä.. vad hemskt Hanna!

#119 Fy, fridaas..Rynkar på näsan

Det är precis sådana drömmar som gör att man hellre är vaken än sover, misstänker jag!

Själv är jag väldigt dålig på att minnas mina drömmar för tillfället, det är tomt när jag vaknar!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Citronmeliss
2009-08-06 12:28
#121

Jag sover ofta illa dygnen runt självmåne.

I natt sov ,men hade en hemsk mardröm!

Drömde att jag var tillsammans med vänner och vi skulle åka iväg med bil till en plats.

Vi skulle dock ta en liten omväg, då de i den andra bilen hade ett ärende, till en bekant i ett hus, ute på landet.

När vi kom fram dit på den smala grusvägen fick vi stanna till bakom de andra.

När vi står där så kommer ett gäng med MC åkande. De stannar till och vi tror att de också ska på besök i samma hus!

Men de går istället fram till våra vänners bil i avsikt att stjäla den.

Plötsligt får de syn på oss som sitter i bilen en bit bakom. Vi ser deras "blickar" på oss hinner säga tillvarandra att det kanske är säkrast att backa snabbt här ifrån.. Sedan börjar de skjuta och dödar min man med en massa skott.

Jag kommer ihåg att jag blundade alldeles vettskrämd och hoppades på att det skulle gå fort när jag blev skjuten..men då vaknade jag upp med ett ryck!

Fy, det var inte kul!Rynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-08-06 12:38
#122

Minns inte riktigt allt jag drömde om i natt men älgarna minns jag! Det är mitt favoritdjur och i drömmen hade vi två stycken. En riktigt stor hanne och en liten kalv. Kalven var dock en blanding av Saluki och älg… en Sälg?

"You just have to belive…"

Citronmeliss
2009-08-06 12:50
#123

En "vintälg" flikkan!

Springer fort som sjutton!Tungan ute

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[LucyInTheSky]
2009-08-06 13:16
#124

Jag hade en mardröm förut som jag aldrig kunnat släppa. Den är ganska fånig i efterhand.. Men då när jag var uppe i den var jag livrädd.

Jag hittade inte min familj och hela världen hade gått ut med högsta red alert varningarna! Det var en invasion på gång och jorden var på väg att gå under. Allt jag ville var att hitta min familj, jag ville inte dö ensam och inte utan att berätta för dem att jag älskade dem.Jag sprang länge, länge och såg hur stora röda äpplen med små äckliga strids maskar slog i marken runt mig. Dom anföll allt och alla.

Jag fick reda på att det gick att rädda alla om jag bara hittade rätt person. Jag var förtvivlad men hittade tillslut Kapten Kirk i min gaderob hemma i mitt rum. Han vägrade dock hjälpa mig. Han skulle sortera mina kläder i färg ordning.

Jag försökte med alla sett men han vägrade.. Jag satt och bad om mitt och mina näras liv och han vägrade lyssna för kläderna var viktigare..

Äpplena vann.. Vi gick under.

Citronmeliss
2009-08-06 13:22
#125

Förstår att den inte var särskilt lustig när du drömde den..Obestämd

Men i efterhand låter den kul..Skäms

Elakt av Kapten Kirk tycker jag!Tungan ute

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
[LucyInTheSky]
2009-08-06 13:23
#126

Jo efteråt är den ju knäpp.. Hade nog sett för mycket på Star trek.. XD

Citronmeliss
2009-08-06 13:27
#127

Hihi.. ja, jag misstänker det!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-08-06 14:40
#128

#123 Ja, den älgen skulle nog inte bli så lätt att jaga. Glad Drömmer gärna om älgarna igen, synd att man liksom inte kan drömma på beställning.

"You just have to belive…"

Citronmeliss
2009-08-11 13:40
#129

Vem vet, det kanske vi kan i framtiden, flikkan!

Innan vi lägger oss kryssar vi för, i önskad kategori.. Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-08-11 14:10
#130

Jag tycker om mina älgdrömmar så jag hade velat beställa fler sådana då. Glad

Drömde nått knasigt som jag vaknade till av vid 4 i morse men nu har jag glömt vad det var…

"You just have to belive…"

Citronmeliss
2009-08-11 14:23
#131

Jag vet att jag har drömt väldigt intensivt de två senaste nätterna men jag minns inte något alls från dem..Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Upp till toppen
Annons: