Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1200 ggr
isa
2009-07-25 13:06

OT-två fakturanummer på film

OT: Jag har beställt en film på www.cdon.com.

Först fick jag en orderbekräftelse där det står att jag beställt 1 film.

Men nu har jag fått två leveransbesked per mail, och det står olika fakturanummer på dem.Men på båda fakturorna står den 1 film.

Jag har inte fått någon faktura eller film ännu med posten. Tänk om de skickar ut två filmer ( samma film ) och två olika fakturor………

Jag har mailat till dem och frågat varför det står sådär.

Hur ska jag kunna bevisa att jag inte fått någon film ännu?

Någon som har erfarenhet utav detta företag?

Väntar oroligt på både film, fakturor och svar från dem…………….

Annons:
EmmaG
2009-07-25 13:32
#1

Hur länge sen du beställde du filmen?
Jag har varit en trogen cdonkund i flera år nu, aldrig haft ett endaste problem, snabba leveranser brukar de va med

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[aspie]
2009-07-25 13:37
#2

Sommar vikarier på posten som strulat till det igen eller?Obestämd

isa
2009-07-25 14:10
#3

#1Jag beställde filmen den 18/7. Och eftersom jag bara fått 1 orderbekräftelse på 1 film så vet jag i alla fall att det inte är jag själv som "knappat in fel". Skönt att höra att du EmmaG varit kund länge hos dem och aldrig haft några problem i alla fall.

Jag får väl ingen avi om att hämta ut filmen på postutlämningsstället? för en film går väl att stoppa ner i brevlådan?

#2 Tänk om sommarvikarien har tagit min film? Det har ju inte kommit varken faktura eller varken en eller två filmer?

Om det skulle visa sig att jag aldrig får någon film, hur ska jag bevisa det??????????????

Har aldrig beställt/köpt något från nätet förut, just för att jag alltid varit rädd att sånt här strul ska hända. Vill ha varan i min hand, ge pengar direkt och få ett kvitto på kontantbetalning. Men jag tänkte prova, det funkar ju för alla andra. Men naturligtvis ska det strula för mig……………

[aspie]
2009-07-25 14:17
#4

Hur ska de på cdon bevisa att du verkligen fått filmen? tänker jag då. Jag tror att såna här saker händer lite då och då. Tror inte du behöver vara orolig

isa
2009-07-25 16:15
#5

#4 ja, det var en bra tanke åt andra hållet Aspie. Så tänkte jag aldrig.Tack för tipset. Får se vad som händer i nästa vecka, och vad som kommer eller inte kommer med posten………..

#1Kommer filmerna direkt i brevlådan? Eller kommer det en avi om att man ska "hämta ut" filmen?

EmmaG
2009-07-25 16:31
#6

Det bör komma i brevlådan iaf.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
isa
2009-07-26 15:17
#7

#6 Ok. Tack för ditt svar. Då vet jag.

isa
2009-07-27 13:16
#8

Fått svar idag från cdon. De är medvetna om "felskrivelse"till mig om två likadana filmer och t vå fakturanr. De beklagar det inträffade och vet om att jag endast vill ha en film. Den filmen levererade dom ut 24/7 .Tjohooo och nu iskrivande stund kom den med posten! Jippppppppppiiiiiiiiiiiiii

isa
2009-07-27 13:21
#9

Trevligt med en garantisedel också!. Fast det står noll på fakturan………..Vad snällt att jag fick filmen gratisGladNä, jag skoja bara. Men jag vet vad jag ska betala för summa i alla fall.

isa
2009-07-28 12:19
#10

Vilka strulnissar på cdon.com. Jag skrev till dom igår och undrade om det var ok om jag skickade och skrev ett eget inbetalningskort till dom eftersom det står noll på det jag fick. De har inte svarat på min fråga , och säger att på mitt konto hos dem ser det ut som jag har returnerat en film. Har skrivit till dom igen, att det var dom som skrev fel från början. Jag fick två leveransbesked med två olika fakturanummer. Men bara en orderbekräftelse som stämmer. Och en film har jag fått som jag ska ha.

Nä, dom kontaktar jag tyvärr inte igen. Jag vill ha ordning och reda.

Upp till toppen
Annons: