Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4052 ggr
Citronmeliss
6/21/09, 12:19 PM

OT. Åska

I år har det (än så länge) varit väldigt få tillfällen med åska här.

Jag bor på landet med luftburna ledningar.

Därför är jag väldigt snabb med att "dra ur" och bryta strömmen till, Tv, telefon och dator, vid minsta tecken på åska!

Har ändå fått två datorer "utslagna" när vi inte hunnit dra ur snabbt nog!

Hur gör ni när det åskar?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Citronmeliss
6/21/09, 12:22 PM
#1

Knepigt, fastän jag gjorde denna som en "undersökning" med olika svar så funkade det inte.

Försökte två gånger till och medObestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Sovgott
6/21/09, 12:26 PM
#2

Jag bor i stan, så jag brukar mest betrakta skådespelet. Men dundrar det mycket brukar jag dra ur datorn och telefonen.

Citronmeliss
6/21/09, 12:31 PM
#3

I stan är man ju inte lika utsatt så där kanske det inte är så många som drar ur ..

Men, faktum är att jag gör det ändå även om många anser det onödigt! 

Jag vågar inte prata i telefonen där heller!Skäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
6/21/09, 12:36 PM
#4

Har bara bott här i ett år än så jag vet inte vad vi gör om åskan kommer nära. Har bara hört åskan när den varit en bit ifrån och då gör vi inget.

Bot ju på landet men faktiskt är de flesta av våra ledningar nergrävda. Telfonledning finns det men vi har ingen fast telefon så det spelar ingen roll för oss.

"You just have to belive…"

Sovgott
6/21/09, 12:38 PM
#5

När jag bodde på landet slog åskan ner några gånger. En gång brann ett träd upp utanför huset. Och några telefoner pajade genom åren. Och fåren lade sig ofta under stora träd när det åskade vilket ledde till att blixten slog ner i några får en gång och dom dog.

När jag var barn kommer jag ihåg att mina föräldrar bar ut mig till bilen mitt i natten när det åskade. Och jag vet att jag och min kompis fick panik när det började åska när vi var ute på ån och paddlade kanot. För det hade man ju blivit inpräntad, att det var livsfarligt att vara nära vatten när åskan gick.

Nä, i stan är det nog inte många som drar ur jacket. För min del är det nog livet på landet som sitter kvar hos mig, så det är därför jag drar ur sladdar. :)

Citronmeliss
6/21/09, 1:01 PM
#6

Ja, jag håller med, det är nog så att livet på landet sätter sina spår!

Har varit med om en hel del nedslag som varit riktigt kusliga, under åren som gått.

Hade släktingar som fick hela sin gård nedbrunnen på grund av åsknedslag.

Senast förra året drabbades en vänninas mamma av ett åsknedslag som brände ut allt i deras hus.

Min väns yngsta dotter har råkat ut för det osannolika att träffas av blixten..TVÅ gånger och överlevt båda!Förvånad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
isa
6/21/09, 1:22 PM
#7

Jag stänger av och drar ur alla elektriska prylar.Jag bor i en förort,men jag tar det säkra före det osäkra. Men jag är inte rädd. Jag tycker det är mysigt med blixt och dunder och oväder, men så har jag inte varit med om stormarna Gudrun och Per helller……….då är det nog långt ifrån mysigt.

Citronmeliss
6/21/09, 1:34 PM
#8

#7 min mysfaktor vid oväder är ganska låg här ute i skogen..Flört

Jag uppskattar varken omkullblåsta eller brinnande träd!Förvånad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
6/21/09, 2:27 PM
#9

Jag gör ingenting. Tidigare har jag bott mitt i stan och känt mig helt opåverkad. Nu bor jag lite mer utanför stan, men ändå på en ort med många andra hus, och inga luftburna ledningar.

Tycker åskan är riktigt mysig. Dock är det alldeles för sällan åskan behagar att visa sig i närheten av mig. Luften efteråt är också jättehärlig.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
6/21/09, 2:36 PM
#10

Åhh, nu åskar det igen

Drar ur..

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
6/21/09, 2:43 PM
#11

Melissen, ska vi byta? Här skiner solen… Dessutom har jag fått reklam idag, och någon påstår att jag bor i skärgården (!!). Skärgårdsnytt hette reklambladet. Och när jag tänkte efter har vi en "Skärgårdskanal" på tv också.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[YlvaP]
6/21/09, 3:03 PM
#12

Vi bor på landet och drar ut sladdarna om det närmar sig.

Hawknestgrove
6/21/09, 3:07 PM
#13

Vis av skadan, så drar jag ur allt. HAr fått tre datorer kaputt. I går åskade det för första gången i år här

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Citronmeliss
6/21/09, 4:28 PM
#14

Retfullt när det inte blir något riktigt ordentligt oväder så det kan dra vidare..

Nänä, det ska hänga där, lagom retfullt.

Inte rakt över, men inte heller vill det försvinna helt!

:bored:

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Bromelia
6/21/09, 9:07 PM
#15

Melissen jag sitter i samma situation. hatar åska när jag är ensam hemma är sambon här är det inte lika läskigt för han är ju karl och kan släcka bränder Skrattande 

mina morföräldrars hus brann ned pga av att blixten slog ner. det enda som hördes och sågs den dagen var en blixt och en knall. efter det är man lite nojjig när det åskar. men det är fruktansvärt irriterand när man får springa runt i hela huset för att dra ur alla sladdar som kan skadas och så blir det ingen mer åska.

flikkan77
6/21/09, 9:10 PM
#16

Skulle behöva lite åska, brukar må bättre under och efter ett oväder.

"You just have to belive…"

Link-
6/22/09, 6:01 AM
#17

Min mormor och mor har sett såna där "åskbollar" (klotblixt?) förr när de bodde på landet. Så jag drar nog ur bara av vanan, är ju uppväxt med det Glad.

Angelita
6/22/09, 12:02 PM
#18

Jag bor på landet och då åskan går springer jag runt som elden är lös och drar ut allt som har med el och tele att göra.

Jag har fått telefoner, modem, telefonsvarare och fax pajade av åskan.

När jag åker hemifrån så dra jag ut allt för att vara säker och lugn när jag är borta.

Citronmeliss
6/25/09, 3:30 AM
#19

Jag har allt också sett klotblixtar som far runt..Rynkar på näsan

För några dagar sedan hann jag precis stänga datorerna och dra ur sladdarna till all annan "apparatur" sedan small det så hela huset skakade en lång stund..Förvånad

Det slog ner mycket nära så det slog gnistor i eluttagen här. Himla tur att jag hann stänga allt annars hade jag nog suttit utan dator nu!Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Zaphix
6/25/09, 1:34 PM
#20

Här har det åskat ganska mycket i sommar. Framför allt har det varit kvavt så man väntat på åska. Jag drar inte ur sladdar, har aldrig hänt något så..

Däremot hatar jag åska, får alltid sån huvudvärk innan och ont i lederna. ;\

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
[aspie]
6/25/09, 3:59 PM
#21

Minsta lilla åskmoln på himlen så åker sladdarna ur här hemma. Är livrädd att datorn eller modemet ska pajja Rynkar på näsan

Citronmeliss
6/25/09, 4:02 PM
#22

Mycket förståndigt för inte vill vi sitta hemma utan datorer, det vore ju katastrof!Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
6/25/09, 4:04 PM
#23

#22

Nä, verkligen inte. Du minns väl hur tråkigt vi hade och hur frustrerade vi var när iFokus strulade och vi gnällde av oss via msnTungan ute

Citronmeliss
6/25/09, 4:07 PM
#24

Ha ha ha .. det hade jag nästan glömt av!

Bahamas iFokus.. Flört

De bara stack och lämnade oss helt tröstlösa!

Nej, bevare oss! Inte vill vi ha det så igen!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
6/25/09, 4:16 PM
#25

Nä, det vill vi inte trots att vi hade ganska kul när vi tjabbade av oss. (åtminstone jag) Skrattande

Citronmeliss
6/25/09, 4:22 PM
#26

Ja, det hade vi absolut aspie!SkrattandeSkrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
6/25/09, 4:24 PM
#27

Glada minnen är bra att ha och plocka fram ibland Skrattande

Annons:
Citronmeliss
6/25/09, 4:26 PM
#28

Ja, det värmer i hjärtat!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Citronmeliss
7/4/09, 10:11 PM
#29

Fy nu har vi haft några dygn med riktigt kraftig åska!

Tyvärr har vi inte fått regn, vilket alla andra verkar ha fått.Gråter

Jag vill ha regn i min brunn!

Men istället för regn får jag sitta här med sladden ur och datorn stirrande svart..Rynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
7/4/09, 10:23 PM
#30

Jag vill både ha regn och åska!! Men får ingenting av det. Eventuellt har de lovat lite regn i morgon, annars först på onsdag. Blä! Det regnar och åskar överallt förutom här… Gråter

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
7/4/09, 10:36 PM
#31

Uppe i Värmland öste regnet ner när jag var där. Så kommer jag hem och här har vi inte fått en droppe..Rynkar på näsan

Idag har jag suttit nästan hela dagen och lyssnat på den ena åskknallen efter den andra, men inget vatten kommer det från himlen..Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
7/4/09, 10:48 PM
#32

Här var det riktigt mysig åska i går. Låg i hängmattan och lyssnade när den rullade över himlen. Kunde riktigt höra hur åskan gick från ena hållet till det andra. Inga knallar utan bara dovt muller.

Idag har jag hört ett muller och det kom till och med kanske fem droppar regn!

Imorgon och framåt ska det regna varje dag i ungefär en vecka sägs det… Rynkar på näsan

"You just have to belive…"

Citronmeliss
7/4/09, 11:02 PM
#33

Åh, jag tar tacksamt emot det regnet!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
7/5/09, 12:33 PM
#34

Det hade kunnat fått vänta en vecka med att regna. Min mamma kommer på besök nästa vecka och jag hade velat  åka och bada när hon är här. Men ska det bara vara 19 grader varmt och regna så blir det nog inte så mycket badande alls.

"You just have to belive…"

Annons:
isa
7/5/09, 1:03 PM
#35

igår kom ett kraftigt åskoväder här hemma. Det kom jättesnabbt och jag hade inte hunnit stänga av datorn. Jag satt här inne och skrev när det blev jättemörkt och jättesnabbt kom en blixt och det dundrade. Nån sekund efter blixten kom, satt jag och skrev i negativa tråden här inne. Och det kändes som jag fick små stötar i tangentbordet. Kan det vara möjligt? eller var det inbillning?

Jag stängde snabbt av allting i alla fall.

Citronmeliss
7/5/09, 1:23 PM
#36

Jag vet inte om det är möjligt men jag har "inbillat mig samma". Inget kraftigt utan bara kännbart pirrande!Obestämd

Diskbänken fick jag dock en rejäl stöt från vid ett tillfälle, otäckt var det!Rynkar på näsan

Här var samma i går kväll det mörknade otroligt snabbt.. pang!

Över huvudtaget så var det otroliga molnfenomen på himlen i går kväll..Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

ChristineL
7/5/09, 1:42 PM
#37

Jag är livrädd för åska, det är min enda fobi, jag stänger av allting och lägger mig under täcket om jag har möjlighet till det.

Citronmeliss
7/5/09, 1:46 PM
#38

Samma här!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
7/5/09, 4:32 PM
#39

Uppväxt i stan så jag är nog inte tillräckligt rädd. Inte när jag befinner mig i stan i alla fall. Småmullrar det är alla sladdar kvar i men om det går rakt över huset så drar jag väl tvn och datorn. Är jag på landet är jag klart räddare och där rycker pappa ur det mesta i elväg..

Tycker dock att det är rätt häftigt med åska. Vi var i kroatien för några år sedan när det blev ett hiskeligt oväder, det stormade på rätt bra och vågorna slog upp flera meter, då var det häftigt att stå och titta ut över vattnet och se ovädret.

Citronmeliss
7/5/09, 4:43 PM
#40

Stod du nära vattnet, det var farligt!Förvånad

Förstår att det var häftigt, men själv hade jag hellre gömt mig under täcket!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
7/5/09, 4:53 PM
#41

#40 Huset där vi bodde låg rätt nära vattnet så vi hade inte så många ställen att välja att vara på. Men vis tod på verandan under tak.. var väl lika säkert som att vara inne just då. Men det var ett häftigt oväder… det blåste tält och plaststolar och massa sånna saker.

Annons:
Fladdra
7/5/09, 5:12 PM
#42

Rör inget elektriskt. Drar ut salddar och så.

Citronmeliss
7/5/09, 5:35 PM
#43

Innan har man alltid fått höra att det är säkert att sitta i bilen när åskan går.

Nu gäller inte det längre, läste att det nu mer finns så mycket elektronik i bilen att det är mycket säkrare att stanna kvar inomhus!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

LenaR
7/5/09, 5:38 PM
#44

Va? Men det är ju tryggt att sitta i bilen för att elektronerna leds utanpå metallhöljet. Det kan ju inte förändras? Det är ju fysiklagar? Eller har jag missförstått nånting nu igen…


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Hawknestgrove
7/5/09, 5:39 PM
#45

Ja bor man på landet, då SKA man dra ut allt som ärvärt något… Har fått tre datorer förstörda. Å förmodligen så blir min närvoro lite förmisnkad här i sommar, då vi bor så till, att minsta lilla så går det åt skogen här, rots att både Fortum och telia har satt allahanda starka skydd på våra lednignar. Vi bor dessutom sist på ledningen, så vi är illa ute.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Citronmeliss
7/5/09, 5:58 PM
#46

#44 Ja det är ju vad man alltid fått höra, men det var lite om detta på nyheterna härom dagen.

Sedan läste min man det på text TV och visade mig. (han växte upp med en mor som praktiskt taget bodde i bilen sommartid pga rädsla för åska!)

Folk sitter i bilen för att det ska vara säkert, men det är det tyvärr inte i dagens moderna bilar.

Nu är ju inte jag någon fysiker, men det var i alla fall vad som framkom!Flört

#45 Vet hur det är. Vi bor också i slutet på ledningen och har precis som du fått mer än en dator förstörd..Rynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
7/5/09, 8:57 PM
#47

Min farmors moster (hon avled för ca 10 år sedan, vid en högaktningsfull ålder av 99 år) bodde hela tiden hemma i den stuga hon bott sedan väldigt länge. Hon hade ställt upp en gammal okörlig bil, av modell gammal, utan elektronik, på tomten, som hon sprang (i den mån en 99 årig dam springer) ut till när det åskade.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
7/6/09, 7:04 PM
#48

Jag kan se henne springandes till bilen David!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Bromelia
7/6/09, 7:07 PM
#49

*svärord, svärord, svärord* nu har åskan slagit ner i våran station så jag kan inte använda mitt nya vanliga modem utan måste sitta med det mobila som har hur dåligt nät som helst och går jättesakta Skrikandes

Citronmeliss
7/6/09, 7:09 PM
#50

Åh, fyyy..lider med dig!Rynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
7/6/09, 8:05 PM
#51

#48. Det här var då en riktig krutgumma kan jag säga. Vet inte hur det var sista åren, men åtminstone fram till 95 så tog hon en rask promenad varje dag, och en iskall dusch efteråt. Kanske receptet på att leva länge? Obestämd

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
7/6/09, 8:12 PM
#52

Nu blir jag ordentligt OT..Men jag såg för många år sedan en dokumentär om en gammal gumma som bodde långt ute i obygden i Norrland någonstans!

Hon hade varken el eller vatten inne!

Läkare fick ta sig med båt långväga eller helikopter vintertid, om hon blev sjuk.

(detta var egentligen ett program om olika läkares arbetsvillkor)

Denna gamla krokiga dam som var runt 90 om jag inte minns fel, gick och tom kröp bitvis, för att ta sig fram till bäcken där hon hackade hål i isen och hämtade sitt vatten!

Hon kunde inte drömma om att flytta, utan eldade i vedspisen och kröp och hämtade sitt vatten!

Vad ska man sägaTungan ute

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Bromelia
7/6/09, 8:18 PM
#53

ha ha för att fortsätta OT Min farmor kommer att bli sådan. hon bor kvar i sitt gamla hus där hon påtar i trädgården varje dag och tar han om sina äppelträd. om bara någon startar gräsklipparen åt henne så klipper hon gräset själv oxå och hon är 89, har brutit lårbenshalsen fler gånger än jag kan minnas och hennes rygg har pajat ihop. misstankarna finns att om hon blir tvungen att flytta ifrån sitt älskade hus så komer hon troligtvis inte leva så länge till. Men en krutkärring är hon Flört

Citronmeliss
7/6/09, 8:44 PM
#54

Jag tror att det många gånger är deras älskade hus och trädgårdar som får dem att leva!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Citronmeliss
7/16/09, 10:55 AM
#55

Nu har det varit oro på åskfronten igen!

Åska som vandrar fram och tillbaka och som när den inte håller på ändå finns i luften ..

Fy så trist det är när sådan åskfronter stannar till över en..

Eftersom jag drar ur de flesta sladdar här hemma så blir det lite "tomt"..

Ofta plockar jag fram en bok och läser.

Tror nästan att jag behöver ladda upp med fler åskböcker, för här är det grått..väldigt grått!Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Hawknestgrove
7/16/09, 1:07 PM
#56

samma här..OCh här är det väldigt lurt. Så fort det är dubbla moln, så drar jag ur. snart dags igen ser jag…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

flikkan77
7/16/09, 1:20 PM
#57

Igår åskade det så mycket här att vi faktiskt drog ur kontakterna till datorerna.

Räknade till 2 sekunder mellan blixt och åska ett tag. Supermysigt var det. Riktigt mörkt ute fastän klockan bara var 18 och blixtarna lös upp hela huset inuti. Satt i soffan och bara mös!

"You just have to belive…"

Citronmeliss
7/16/09, 1:46 PM
#58

# Samma här.. och jag som precis loggade in efter att ha dragit ur "pluggen" för ca en timma sedan..Skrikandes

Jaja..snart försvinner jag kanske igen då!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Citronmeliss
7/17/09, 1:02 PM
#59

Då gör jag ett nytt försök, hoppas det funkar idag att åskan håller sig på behörigt avstånd.

Jag kommer förmodligen att vara borta resten av helgen så då kan jag inte vara här alls..

Måtte nu de fula molnen som tornat upp sig här, snabbt blåsa bort igen!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[Franko]
7/23/09, 5:18 PM
#60

Jag brukar bara stänga av alla lampor och apparater, sen tar jag en kaffe och en filt och sätter mig ute under tak på min altan och lyssnar på dundret. jättemysigt!

Citronmeliss
7/26/09, 2:44 PM
#61

Det låter mysigt om man har "nerver" till det!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

isa
7/26/09, 3:30 PM
#62

I veckan sov jag jättegott till mullret på natten. Däremot blev jag väckt av blixten två gånger , som den första gången när den kom, då lös den upp hela min lägenhet. Det var lite läskigt.

Annons:
flikkan77
7/26/09, 5:39 PM
#63

Nu åskar det här. På ett ganska mysigt sätt. Har suttit i vedboden och slipat skåpsdörrar och lådor som ska målas sen. Var precis lagom nära åskan då. Såg dock inga blixtar…

"You just have to belive…"

Citronmeliss
7/27/09, 1:46 PM
#64

Det åskade här också!

Vet inte om det är på gång idag igen för det ser ganska mörkt ut..Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
7/27/09, 2:04 PM
#65

Här har det nästan inte åskat alls, tror jag varit med om två små åskväder på långt håll i år.

Hawknestgrove
7/27/09, 4:30 PM
#66

ja det var dubbla moln i förmiddags, så då drog jag ur. Är lite osäker på hur det ska fortsätta idag…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Citronmeliss
7/27/09, 4:37 PM
#67

Här har det kommit massa regn men åskan har än så länge hållt sig undan!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
7/27/09, 6:29 PM
#68

Här har det regnat hela dagen. Ingen åska alls vad jag har hört.

"You just have to belive…"

fridaas
7/27/09, 9:53 PM
#69

Åskade här för en lite stund sen, mkt skönt, huvudvärken försvann på en gång :)

Fast igår va åskan precis ovanför, då va det riktigt jobbigt.. yeey för ångestattacker..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Hawknestgrove
7/27/09, 11:44 PM
#70

ja regn, egn regn. Tredje dåliga sommaren på rad. Det var två veckor efter midsommar, sen var det inget mera.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Citronmeliss
8/2/09, 3:13 PM
#71

Jag hade också åska den 27.. sedan har det kommit massvis med regn!

Nu har det dock varit uppehåll i två hela dagar.

Det ska bli spännande att se hur länge det håller i sig!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
8/2/09, 3:27 PM
#72

Värst vad det åskar överallt.. här tycker jag mest det har varit pissregn och iskallt, ja förut om när det var sådär varmt så man rann bort.

Citronmeliss
8/10/09, 11:02 PM
#73

Gahh..Skrikandes

Nu tror jag snart det brakar loss åska här igen!

Verkar bli kolsvart ute i alla fall.

Som om det inte räcker med den åska vi redan haft idag!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Hawknestgrove
8/10/09, 11:12 PM
#74

ja det som var i förmiddags, det var inte nådigt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Citronmeliss
8/11/09, 11:34 AM
#75

Herregud vilke åska här blev igen..Förvånad

Det var bara till att snabbt slita ur sladdarna och gilla läget!

Tack och lov ser det inte så mörkt ut i dag..inte ännu i alla fall!Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Hawknestgrove
8/11/09, 3:00 PM
#76

hih Citron, vi bor tydligen i ungefär samma landsända? För i går kväll så brakade det löst igen som bara den.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Citronmeliss
8/11/09, 3:23 PM
#77

Då kan jag förbereda dig på att det här hos mig, håller på att mörkna betänkligt..

Inga dubbla moln, men massivt mörkgrått över hela himlen!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

annemaria1962
8/11/09, 5:19 PM
#78

här på ekerö har de dundrat o regnat ganska ordentligt! åskan har väl försvunnit nu. men de regnar. men de behövdes. så de e bara bra!

vi drar väl inte ur några sladdar… men stänger ju av tv, dator om det börjar bli alltför häftigt!

Citronmeliss
8/12/09, 2:03 PM
#79

Åskan kom allt tillbaka på kvällen som jag befarat.

När jag gick och la mig hade den äntligen försvunnit för att sedan dra in och braka loss riktigt ordentligt på natten igen!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Hawknestgrove
8/13/09, 2:02 PM
#80

I förrgår och i går var det oK. Men nu tror jag att det är fara å färde….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Citronmeliss
8/13/09, 2:04 PM
#81

I går kväll åskade det några timmar, inte rakt över som tur var!

Idag ser det inte lurigt ut, ännu..håller tummarna att det håller sig så.Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
8/13/09, 4:57 PM
#82

Det åskar lite grand ute just nu. Vet inte varför men just idag känner jag för ett riktigt stort och åskigt oväder.

"You just have to belive…"

Saga85
8/13/09, 5:28 PM
#83

Jag har aldrig hållt på att dra ut sladdar och dylikt. Min mor brukar ibland vara på en att stänga av dator, tv och dylikt när det blixtrar. Sedan bor jag mellan två berg, så jag får för mig att eventuella blixtrar slår ner där istället. Nackdelen är ju att det mullrar extra mycket då ljudet rullar mellan de två bergen.

Annons:
Citronmeliss
8/13/09, 7:07 PM
#84

Själv bor jag ju mitt i skogen i slutet av eledningen så här kan komma en ordentlig urladdning även om åskan inte är precis över oss!

Det har jag bittert fått erfara några gånger då vi signalerat kusten klar och sedan fått datorerna kraschade ändå!

Jag drar därför alltid ur "sladdarna" vid minsta tecken för det är alldeles för kostsamt och smärtsamt att stå där utan..

Här har precis åskan försvunnit efter ett rejält oväder nu på eftermiddagen!

Nu är det dock soligt och åskan verkar vara borta för denna gång!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Upp till toppen
Annons: