Annons:
Etiketterpersonlighetsstörningarborderline
Läst 1940 ggr
Hawknestgrove
2009-07-01 01:38

Vad säger ni?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Bromelia
2009-07-01 01:47
#1

Åh herregud!! Kunde knappt andas när jag kommit igenom halva texten… människan behöver verkligen hjälp det första steget skulle vara att ge katten ett bättre hem, kommer inte kunna sova inatt fy…

flikkan77
2009-07-01 10:44
#2

Usch, det är fruktansvärt när man helt plötsligt inser att man tappat vissa spärrar och gör någon man älskar illa. Tycker synd om både skrivaren och katten.

"You just have to belive…"

isa
2009-07-01 12:14
#3

Jag mådde illa. jag kunde inte läsa allt. Mår fruktansvärt dåligt. Varför lämnar han/hon inte ifrån sig den stackars, stackars katten. ?

Hawknestgrove
2009-07-01 12:20
#4

JA jag fattar inte. Hon vägrar ju. Eller han, det framgår ju inte. MEn jag kan inte  annat än heja på dem, som faktiskt dömer i väldigt hårda ordalag, även om jag själv inte gör det. OK, Flashback är ett märkligt ställe, men bra att så många engagerar sig för en liten kisses skull….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

flikkan77
2009-07-01 14:41
#5

Hoppas människan kan få någon form av terapi med…

"You just have to belive…"

LenaR
2009-07-01 22:09
#6

Stackars människa. Hoppas h_n söker hjälp.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
Yeay
2009-07-02 00:38
#7

Jag tycker det är hemskt… Visst är helt säkert människan i stort behov av hjälp, men bara för att den är sjuk innebär det inte att det är okej att plåga den stackars katten! Om den nu absolut inte kan tänka sig att ge bort katten kunde den väl gett ut den på foder eller liknande tills det att personen blivit bättre och slutar få infall att skada katten. Jag blir så förfärad när jag läser sådant här, hade det gällt ett barn hade ingen tyckt det vart okej att ha kvar barnet, men nu gäller det ju "bara" en katt. Jag har aldrig förstått hur man kan värdera en katt eller något annat djur så otroligt mycket lägre. Båda är ju liv som behöver omvårdnad och kärlek, inte våld.

Hawknestgrove
2009-07-03 18:53
#8

Ja när det gäller djur, så har jag INGEN misskund elle medkänsla. JAg hade gärna velat svara som många andra i tråden, att ta livet av dig din j***l. Ingen kommr att sakna dig. HAde så gärna velat sätta fast personen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

LenaR
2009-07-03 20:52
#9

#8 Ja, sån är inte jag. Jag undrar vad en människa går igenom innan hon blir djurplågare. Hon/han skriver ju också om en svår barndom. Tycker synd om både katten och människan!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Hawknestgrove
2009-07-03 21:18
#10

ja ynk, ynk…. Inte för att gå in på detaljer, men min barndom var inget att ha heller, med en alkis till pappa som slog min mamma och som kladdade påmig…. MEn inte 17 ger man sig på djur? det vore ungefär som om jag skulle tycka synd om Thomas Quick.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

flikkan77
2009-07-03 21:25
#11

#9 Jag är inte heller sådan utan undrar mer vad som kan ligga bakom.

Ett tag åt jag en medicin som fick mig att tappa kontrollen. Gick över gränsen med ena hunden och det skämms jag över. Massor! Inte alls roligt att tappa kontrollen så. Slutade med att jag lämnade över skötsel och träning på min man ett tag tills jag var i balans igen. Vågade helt enkelt inte vara ensam med hunden.

"You just have to belive…"

LenaR
2009-07-03 21:38
#12

# 10 Jag tycker synd om Thomas Quick… Skrattande

Hur jämför man olika människor? Syskon t.ex, som borde ha samma erfarenheter från barndom, föräldrar osv, kan hantera trauman väldigt olika. En förtränger, en bryter ihop, en bearbetar och går vidare.

Med tanke på hur jag själv betedde mej i min miserabla ungdom kan jag bara hellre fria än fälla…

Jag hoppas den där kattägaren söker hjälp, gör sej av med katten, och skapar sej ett bättre liv. Världen är inte betjänt av olyckliga människor.

Sen, Hawknest, det är alltid glädjande när någon tar sej igenom mörkret. Nu vet jag just ingenting om dej, men av det du skrivit här på forumet har jag fått intryck att du är en stark kvinna. Den som tagit sej bort ur sitt barndomshelvete är bara att gratulera!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

LenaR
2009-07-03 21:47
#13

#11 Fy så hemskt. Jag har aldrig skadat något djur, men jag har tappat kontrollen på andra sätt. Det är verkligen hemskt.

Skönt att du mår bättre!!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
Hawknestgrove
2009-07-03 21:51
#14

nä världen vore rikare utan såna som Quick. Ni vet, att han dränkte sin sambos katt i toan?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

LenaR
2009-07-03 22:05
#15

#14 Nej, men det är väl typiskt? Många mördare "trappar upp" från djur.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Jenahbella
2009-07-03 22:41
#16

jag tycker synd om båda parter här, verkligen om den stackars oskyldiga katten, den borde hon lämna till ett bättre hem, 
men h*n med, jag hoppas verkligen h*n tar mod till sig å söker hjälp.. Obestämd

David
2009-07-04 00:44
#17

Har inte läst den tråd du länkade till Gunilla, läste första sidan och det räckte för mig. Börjar fullständigt koka när det är en katt som far illa så det var ingen läsning för mig.

Däremot det här om Thomas Quick är lite intressant. Visst är det en oerhört vilsen själ, som garanterat har psykopatiska drag och gjort en hel del rejält otäckt i livet. Men jag tror inte att han mördat någon av de som han erkänt mord på. Tror det är en väldigt trasslig individ.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
2009-07-04 14:48
#18

#12 Du skrev precis som jag känner!Glad

Så slapp jag…Skäms

#17 Jag håller med dig David! Thomas Quick fallet har kommit i en helt ny dager.Obestämd

Undra om det någon gång blir fastställt hur det egentligen förhåller sig!Rynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Jenahbella
2009-07-05 00:21
#19

thomas Quick fallet är som sagt väldigt invecklat nu, frågan e om man någonsin kommer få reda på vad som egentligen hände?

David
2009-07-05 01:25
#20

#19. Är nog lite som Christer Pettersson. Jag tror inte han sköt Olof Palme, men sanningen tog han med sig i graven. Samma kommer det nog vara med Tomas Quick, ingen kommer få veta sanningen, och vara säker på den.

Kan vara konstatera att det var två trassliga och vilsna själar.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Citronmeliss
2009-07-05 02:00
#21

Ja, det instämmer jag i!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Hawknestgrove
2009-07-05 16:24
#22

MEn hans före dett sambo har i alla fall erättat, att han dränkte hennes katt i toan. Så då tror jag vad som helst om en sån!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

LenaR
2009-07-05 16:42
#23

Jag tror också vad som helst om djurplågare…

Men alla trappar inte upp från djur. Min far dränkte också våra djur (i handfatet) och plågade vår stackars hund, men mej och min syster rörde han aldrig.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Citronmeliss
2009-07-05 16:49
#24

Jag tror det är högst individuellt!

I och för sig är det ju ofta så att de som skadar människor, tidigare gett sig på djur.Gråter

Men det stämmer inte på alla!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Raderad
2009-08-10 23:43
#25

Jag fattar helt enkelt inte varför hans föräldrar… alltså varför gjorde inte hans mamma abort (om det var en olykshändelse att bli gravid) om hon än dån inte kan ge honom ett bra liv?
Ja sen undrar jag massor av saker som ni har frågat om, så det behöver inte jag Oskyldig

Men åhh… stakars katt Gråter

Aviendha
2009-08-10 23:53
#26

Flaschbacks forum är bara läskigt.. Inte pga tråden i sig som länkades tilll, utan för de ******* som siitter där och ger råd. Ex att h*n skulle fortsätta att misshandla katten, dog den kunde ju TS köpa ny. Finns många fler ex inom mååånga kategorier.

Jättehemskt att ett djur far illa! Alla dagar, men desto bättre att människan har insikt i detta och faktiskt vill finna en lösning på det.

David
2009-08-11 00:22
#27

Jag håller helt med #26. Kan inte gå in på det forumet, bara bara upprörd/förtvivlad/ledsen. Usch så människor kan hålla på att ja…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Upp till toppen
Annons: