Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 6612 ggr
isa
7/1/09, 2:05 AM

Positiva tråden Juli -09

Ett gott skratt förlänger livet.Glad

Annons:
David
7/1/09, 2:09 AM
#1

Är så stolt, och blir så positiv, när jag märker hur medlemmarna här håller koll på månadsskiften Glad

Och att det blev 281 positiva saker i juni-tråden! Cool

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Bromelia
7/1/09, 2:18 AM
#2

Hurra en ny månad Undrar om den här går lika fort som de andra?

Positivt är att om 1 timma och 45 minuter är jag inte längre ensam för min sambo kommer hem då som jag inte träffat på en månad (om någon missat det) Flört

Link-
7/1/09, 3:27 AM
#3

Det luktar gott på min balkong när nyponrosorna slagit ut.

isa
7/1/09, 12:12 PM
#4

#3 Åh, vad härligt. Jag älskar doften på dem rosorna!

isa
7/1/09, 2:19 PM
#5

Positivt är att det är jättemolnigt, i och för sig 265 grader varmt. Men vi slipper ha en stekande sol i en kokhet bil när vi ska åka till veterinären snart. Tack vädergudarna för det.

flikkan77
7/1/09, 2:42 PM
#6

Här ser det ut att kanske kunna bli lite regn till eftermiddagen… molnen hopar sig lite längre bort. Det hade varit underbart!

"You just have to belive…"

Annons:
isa
7/1/09, 5:39 PM
#7

Positivt är att min katt är världens snällaste och duktigaste katt. Veterinären sade att hon har aldrig varit med om att man får tömma och spola analkörtlarna på en katt, utan att den först får lugnande och sen 3 vuxna som håller fast katten. ( det har hon sagt förut också )

Min katt är klok, jag tror hon förstår att detta tar bort det onda, det som irriterar. Hon var så himla duktig. Har kollat mina anteckningar också, det är inte en gång i halvåret, men en gång om året får vi göra detta, och veterinären sade att det inte är onormalt för en innekatt, för de rör inte på sig lika mycket.

HannaM
7/1/09, 5:42 PM
#8

Massa god frukt hemma!

Men du isa, analkörtlarna, dom kan dom ju operera bort. jag har en iller som fick mycket problem med dom och slutligen valdes det att ta bort dom. Han blev en helt annan piggare gladare iller efteroperationen.

Emelie-E
7/1/09, 6:03 PM
#9

Att det tog slut med min pojkvän var det bästa som kunde hända. Jag är så mycket gladare nu! =)

flikkan77
7/1/09, 7:11 PM
#10

Jag lagar mat! Det blir grönsaksgratäng med svamp och bacon. Inget avanserat men jag gör det!

"You just have to belive…"

Sovgott
7/1/09, 9:26 PM
#11

Nu har jag bara två dagar kvar att jobba innan jag går på semester! =)

isa
7/2/09, 12:48 PM
#12

#8 jasså? Tack snälla för den upplysningen. Det har veterinären aldrig sagt något om.Hon kanske inte tycker att problem en gång om året är tillräckligt stora problem för en op. Men det hade varit trevlig att få upplysningen i alla fall.Nu blir ju min katt 10 år, så hon börjar bli lite gammal, så en op. kanske blir jobbigt för henne? Är det ett stort ingrepp?

Kollade BARF förut som du tipsade om. Det låter fräscht och hälsosamt för katten. Nu är det ju tyvärr så att jag hatar att laga mat, så då skulle det bli ytterligare "matlagning", vilket jag helst slipper. Men lite då och då tänker jag faktiskt ge henne nåt av de recepten. Tack för det tipset också.

isa
7/2/09, 12:58 PM
#13

Positivt är att jag och min mor hyrde en roddbåt igår i Domaruddens naturrservat. Jag fiskade och vi hade en fin kväll. Det nappade inte så mycket, bara en stor slemmig mört och en liten aborre som slet sig. Men det gör ingenting, det var härligt ändå. Ska fiska mera på hemmaplan sedan, där jag vet att det nappar mycket, så katten får något roligt att leka med och nåt gott att äta.

Annons:
HannaM
7/2/09, 1:25 PM
#14

#12 Fast jag lagar ingen mat? Jag serverar rått kött. Rakt av=) Fördelen med carnivorer (strikta köttätare) är att det är det dom lever på. Men, lite klet och meck är det väl ändå förståss.

Jag vet inte hur gammal en katt är när den är tio, eller ja den är tio men om den är gammal. Min iller opererades när han var tre, en iller beräknas väl i dagsläget bli runt 5-6 år. Ingreppet är inte så stort, eller ja , du tar ju bort en del så men han fick vara med dom andra redan efter någon dag, återhämtade sig jättefort och hade inga komplikationer efter operationen. Det enda är väl att han hade lite svårt att kontrolera avföringen veckan efter eftersom han var lite för öm för  att hålla emot om man säger så. På roslagstull där ingreppet gjordes sa dom att det inte var helt ovanligt att man fick göra det på katter.

Angelita
7/2/09, 9:24 PM
#15

Positivt är att jag lyckas härda ut smärtorna i nacken ännu några timmar, utan att åka till sjukhuset.Glad

Bromelia
7/2/09, 9:41 PM
#16

Positivt är att jag fick umgås en hel dag med min sambo igår och idag har jag shoppat en massa nya kläder på sommar rea.

flikkan77
7/2/09, 9:54 PM
#17

Just nu känns det som vanligt.

"You just have to belive…"

Sovgott
7/2/09, 10:17 PM
#18

Jag är nöjd med min dag. =)

Bromelia
7/2/09, 10:32 PM
#19

nu ösregnar det här GUD SÅ SKÖNT!! bara det inte börjar åska… Hoppas det regnar imorgon oxå Skrattande

David
7/3/09, 2:40 AM
#20

#19. Vill också ha regn! Här är det fortfarande varmt… Men men, har fått lite energi idag, så jag gick ner och satt en stund vid sjön och njöt när solen speglade sig i vattnet.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
HannaM
7/3/09, 2:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Vattenmelonparty på den nystädade balkongen. Det blev nästan färdgt tack vara boendestödet!

David
7/3/09, 2:55 AM
#22

#21. Det ser jättehärligt ut! En sådan liten illermun om man jämför med vattenmelonskivan Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
7/3/09, 3:13 AM
#23

#22 Han gapar ju så stort han kan för att kunna sno med sig hela biten så han kunde äta ifred.

isa
7/3/09, 12:39 PM
#24

#14 Tack HannaM för din info. Det är bra och veta. Men som sagt, hon är lite gammal. Nästa gång det blir så här så ska jag rådfråga veterinären vad hon tycker om ett sånt ingrepp. Det verkar ju ganska okomplicerat ändå. Men hittills har hon haft problemen en gång om året, och det sa veterinären var ganska normalt på innekatter.

#21 Vilken mysig bild. Gulliga små illrar.

Positivt är att jag var ute vid sjön igår igen i 4 ½ timma och jag badade! Det har jag inte vågat göra på 5 år. Men jag vågade inte simma, men jag var i vattnet med hela kroppen. Sen på kvällen var jag i "mitt" älskade naturreservat i 4 timmar. Vi grillade på den utsatta grillningsplatsen vid vindskydden. Det var en jättefin kväll, dock inga rovfåglar som var framme.

flikkan77
7/3/09, 1:00 PM
#25

#24 Jag vågar inte annat än simma när jag badar. Är rädd att kliva på nått otäckt. Så jag tycker det var modigt av dig att vara i vattnet på det viset. Oskyldig

Skulle också vilja åka och bada men jag vågar inte själv och maken är inte så förtjust i sådana påhitt.

"You just have to belive…"

Snurpan79
7/3/09, 2:01 PM
#26

Något posivit är mina fina katter som älskar mig oavsett. De betyder så oerhört mycket för mig och jag hoppas att de vet om det.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Emelie-E
7/3/09, 2:04 PM
#27

Jag blev rosad igår, så jag har precis varit och hämtat ut en ros Glad

Dessutom gick det bra hos tandläkaren! Typ första gången på 4 år jag inte har hål Skrattande

Annons:
David
7/3/09, 2:06 PM
#28

#27. Grattis, skönt att det gick bra hos tandläkaren.

Rosad! Jag säger då det, låter som du fått en beundrare? Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Emelie-E
7/3/09, 2:09 PM
#29

#28 Höhö, det kan nog stämmaFlörtTungan ute

Jenahbella
7/3/09, 2:29 PM
#30

positivt just nu är att ja har semester å kan ta de lugnt ett par dagar innan jag börjar stressa upp mig inför ungern resan!

David
7/3/09, 2:58 PM
#31

Ska troligen ut på en liten kvällspromenad med en himla go person. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Pialinn
7/3/09, 3:46 PM
#32

Det possitiva för mej är att min katt vant sej vid att vara i en lägenhet. Hon är vildkatt från Spanien och flyttade in när jag stod på camping. Nu bor hon i husbil.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

flikkan77
7/3/09, 5:32 PM
#33

Idag har jag orkat göra massor med saker. Känns som om jag är på väg tillbaka igen. Glad

"You just have to belive…"

flikkan77
7/3/09, 7:51 PM
#34

Jag känner för att göra något!

Helmysko! Jag känner ju aldrig för att göra något nu för tiden. Tänk om jag verligen är på väg tillbaka på riktigt! Glad

"You just have to belive…"

Annons:
isa
7/3/09, 8:21 PM
#35

#25 Tack. Det var intressant att få höra att det kan även vara rädsla "åt andra hållet" när man badar. Jag kände mig så töntig som inte vågade simma iväg. Men nu när jag läser ditt inlägg så känner jag mig inte töntig längre. Tack snälla flikkan för du delade med dig.

flikkan77
7/3/09, 9:22 PM
#36

Isa, det var så lite så. Jag har ju inte tänkt på att man kan vara rädd för att simma iväg. Sen är det lite roligt att dela med sig av sina rädslor.

Jag vågar till exempel inte simma på för djup vatten av rädsla att det ska komma en ubåt… OskyldigSkäms

"You just have to belive…"

Angelita
7/3/09, 11:42 PM
#37

Det har blivit svalare och det har kommit en regnskur.Glad

David
7/4/09, 12:38 AM
#38

Det är svalt ute! Hade jättetrevlig nu ett par timmar, och det var som sagt… svalt ute! Till och med så det är "godkänd" att gömma sig under filten nu till Boston Legal. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Sovgott
7/4/09, 11:34 AM
#39

Jag hade en riktigt trevlig kväll igår. Och nu har jag semester! =)

Bromelia
7/4/09, 12:54 PM
#40

Igår var jag och köpte en ordentlig AC till sovrummet så inatt har sambon och jag sovit svalt och skönt och tidigare på kvällen satt vi ute och grillade korv och hade det jättemysigt och idag är det halvmulet och jätteskönt inte alls sådär klibbigt jättevarmt.

Citronmeliss
7/4/09, 2:51 PM
#41

Positivt att jag fått en stund av lugn och ro, hemma hos mig själv!

Hyfsat svalt är det också. Skrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
isa
7/4/09, 3:04 PM
#42

#5 Rättelse: 25 grader varmt skulle det ju vara. Hi hi hi

Positivt är att jag kollade in "min" ormvråksfamilj igår kväll, här i närheten. Alla lever och frodas och mår bra. Ungen är halvstor nu och försöker jaga lite själv, med ett och annat misslyckade försök….

Positivt idag med svalare väder och lite halvmulet, ingen stekande sol

David
7/4/09, 11:15 PM
#43

Har fått något tokspel här under eftermiddagen, har börjat totalstäda. Tvättar nästan allt som går att tvätta, dammsuger, torkar golv, gör till och med grovrent inne i badrummet.

Så, när allt detta är över kommer jag ha två staplar á 4 flyttkartonger i varje kvar, resten är rent… Just nu känns det lite övermäktigt, eftersom vår torktumlare är allt annat än bra, men det kommer säkert kännas hur gott som helst att lägga sig ikväll/natt.

Kan nog kanske till och med börja visa foton härifrån då. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
7/5/09, 1:45 AM
#44

Nu jäklar. Har lyckats montera ihop en skohylla helt själv, satt fast kablar som inte längre ligger huller om buller, som jag alltid snubblat över.

Väntar bara på tvättmaskinen och torktumlaren. Sen börjar det se något beboeligt ut här. Känns helgött!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
7/5/09, 2:02 AM
#45

Bra jobbat David!Glad

Hur orkar du med en massa i denna värmen?

Hypo?Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
7/5/09, 2:03 AM
#46

#45. Är inte så varmt just nu faktiskt. Tror det här är en variant att slippa hemska flashbacks ifrån mardrömmen, eller så har jag helt enkelt en annan anledning att få tummen ur… Oskyldig

Hypo är jag inte, och det är skönt. Har bara fått för mig att få ett hyfsat beboeligt hem. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
7/5/09, 3:00 PM
#47

Ett beboeligt hem är inte fy skam David!Glad

Nej, jag är väl yrkesskadad som letar ev teckenSkäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

isa
7/5/09, 3:11 PM
#48

Positivt med en sval dag utan stekande värme!

Annons:
Citronmeliss
7/5/09, 3:15 PM
#49

ja, visst är det härligt isa!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
7/5/09, 6:56 PM
#50

Det har inte regnat idag så vi har kunnat pyssla med häcken. Det är lite positivt även om regnet är mer än välkommet. Fast SMHI flyttar regnet framåt i sina rapporter här hela tiden.

"You just have to belive…"

Angelita
7/5/09, 9:01 PM
#51

Äntligen en dag som jag inte har haft fruktansvärt ont i nacken.Glad

Det är frukten av att jag sa ifrån igår så jag fick en högre dos smärtstillande.

flikkan77
7/5/09, 9:13 PM
#52

Har knutit upp ca en fjärdedel av häckplantorna idag. Känner mig så glad över att jag orkar hjälpa till! Glad

"You just have to belive…"

Emelie-E
7/5/09, 9:59 PM
#53

Woohoo, jag kom innanför dörren innan skyfallet kom :D

isa
7/5/09, 10:54 PM
#54

Positivt är att jag har varit ute i sex timmar idag. Varit nere vid sjön, plockat en stor fin blombukett, tittat på båtar, kollat in mina rovfåglar och hela familjen kom fram och seglade lågt ovanför mig - en härlig syn- Ätit de första blåbären, + de sista smultronen. Och allt gjorde jag helt ensam det var såååååååååååå skönt.

isa
7/6/09, 12:59 AM
#55

Om jag får skryta lite om mig själv, så är det positivt att jag är så himla bra på att ta ut stickor. Det hör sommaren till att få lite stickor tycker jag.

Annons:
HannaM
7/6/09, 2:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Busiga illrar som uppskattar mattes nybyggda grävlåda.

[Vargnatt]
7/6/09, 2:29 AM
#57

Jag har haft en toppenhelg med en barndomskompis :)

flikkan77
7/6/09, 11:30 AM
#58

Fick tid till veterinären imorgon på förmiddagen. De kan dessutom passa på att ta tandsten på Salukin när hon ändå är sövd. Skönt!

"You just have to belive…"

Pialinn
7/6/09, 12:09 PM
#59

Vill bara meddela att allt inte är så grått längre. Mycket tack vare att jag hittat denna sajt.

TACK alla som stöttat.            Pia

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

flikkan77
7/6/09, 12:26 PM
#60

Tack själv Pialinn, för att du finns och för att du delar med dig när du inte mår bra. Skönt att du mår bättre också! Glad

"You just have to belive…"

flikkan77
7/6/09, 12:27 PM
#61

Jag är glad idag! Helt utan aledning och det känns nästan konstigt. Oskyldig

"You just have to belive…"

Sovgott
7/6/09, 12:45 PM
#62

Jag satt och sorterade alla digitala foton igår, och har valt ut dom jag ska skicka in på framkallning så jag får "riktiga" foton att sätta in i album. Det känns bra att äntligen få det gjort. Dom första fotona är från 2004, så det var på tiden! :)

Annons:
Bromelia
7/6/09, 3:45 PM
#63

här regnar det så det är tillåtet att sitta inne och inte göra någonting. När vi satt ute och grillade igår så fick vi syn på 2 st hackspettungar som flög omkring bland träden och jagade varandra. har aldrig sett sånna förut men glad blev jag av dem iaf. de ser ut precis som en vanlig hackspett fast i miniatyr.

Citronmeliss
7/6/09, 7:31 PM
#64

Positivt att vi fick regn här idag!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Emelie-E
7/6/09, 7:32 PM
#65

Äter vattenmelonSkrattande

Pialinn
7/6/09, 8:04 PM
#66

Lyckades till slut få in några bilder i albumet på min sajt. Skrattande

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

LenaR
7/6/09, 8:12 PM
#67

Kom just på - säsongsstart på Dexter i 6an i kväll!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

flikkan77
7/6/09, 8:25 PM
#68

Mamma är här i några dagar. Så då vet ni varför jag kanske inte är så mycket här. Glad

"You just have to belive…"

isa
7/6/09, 8:40 PM
#69

#63 Häftigt med små hackspettsungar. Det vill jag också se!

#65 Gott med vattenmelon. Själv ska jag pigga upp mig nu med jordgubbar och grädde.

#66 Nu blir jag nyfiken. Måste gå in och kolla på ditt album!

Annons:
Bromelia
7/6/09, 9:50 PM
#70

positivt är att nu när kvällen kom så tröttnade jag på att sitta och tycka synd om mig själv så nu har jag kört ett 40 min träningspass och tagit en skön dusch så nu känner jag mig som en ny människa

#69 dom var jätte jätte söta

David
7/6/09, 11:27 PM
#71

Har precis duschat tre katter, som är rena och fräscha, och slipper en massa "löshår".

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[Ambrosia]
7/7/09, 12:10 AM
#72

Possitivt är att det jag oroa mig för, slapp jag oraoa mig för. Eftersom det inte kommer inträffa.

Citronmeliss
7/7/09, 1:54 AM
#73

#72 Så skönt!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

zmulan
7/7/09, 1:56 AM
#74

Att jag orkar existera på iFokus en stund är positivt!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

David
7/7/09, 2:18 AM
#75

#74. Ja, det håller jag med om. Inte så ofta man ser dig nu förtiden, har funderat lite hur du har mått. Men kul att se dig nu!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
7/7/09, 2:24 AM
#76

Det är jätte positivt, min lilla zmulis!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
David
7/7/09, 3:46 PM
#77

Tog precis hem ett nytt avtal till vår branschorganisation! Glad Ett bra sådant också.

Så helt värdelös är jag visst inte…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Pialinn
7/7/09, 4:16 PM
#78

Hur kan du tro att du är värdelös!!!!!!!!!!!?????

Du finns ju här och gör ett jättebra jobb att hålla oss andra uppe!

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

David
7/7/09, 5:11 PM
#79

#78. Tack! Men ibland kommer de där känslorna farandes… Men idag känns det rätt bra. Men vem vet, om en timme kan känslorna vara där igen. Gillar inte mitt extrema upp- och nergående.

Just nu är jag också urusel att svara på PM (du kanske märkt det?), men svar kommer…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
7/7/09, 6:08 PM
#80

Salukin fick behålla sin "huggtand" som sitter löst. Troligtvis har hon en fraktur på käken och då kan man inte ta bort tanden eftersom det kan bli en ganska stor operation men risk för fistelgång till näsan. Frakturen läker förhoppningsvis av sig själv och hon har inte så ont av det.

Hon fick dock sövas för att kunna undersöka tanden och sen passades det på att ta all hennes tandsten. Billig veterinär var det mer, halva priset mot ett annat ställe vi frågade på.

Så skönt att allt gått bra hittils! Bara hoppas på att frakturen i käken läks utan problem. Glad

"You just have to belive…"

Citronmeliss
7/8/09, 12:42 PM
#81

Snart kommer min dotter med sin "lilla" familj!Glad

Får väl resa mig härifrån och städa lite!Obestämd

Sedan kan jag inte sitta här, det är ju mindre positivt. Fast det platsar kanske bättre i negativa tråden!Skäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Bromelia
7/8/09, 1:57 PM
#82

Har ÄNTLIGEN varit hos läkaren idag. Jag har den ästa läkaren i världen, har fått lite nya mediciner så inatt räknar jag med att sova gott

isa
7/8/09, 3:02 PM
#83

Tjohooo, det klarnar upp och jag får skjuss av min mamma till mitt naturreservat. Bussarna dit , går inte så ofta. Ha, ha, jag överlistade regnet och det var bara en snabbskur. Så jag får komma till mitt reservat idag i alla fall. Jag får abstinens om jag inte varit där på en vecka. Hoppas många rovfåglar är framme idag. Vill t.e.x se den vackra Lärkfalken, det var länge sen nu.

Annons:
Emelie-E
7/8/09, 3:05 PM
#84

Jag ska tydligen få någon sorts överraskning av mitt ex idag. Neejj, jag är inte alls nyfiken Oskyldig

David
7/8/09, 3:24 PM
#85

#81. Första raden passar här, de andra är ju negativa… Gråter. Men hoppas du får det riktigt trevligt! Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
7/8/09, 4:23 PM
#86

Var på promenad med Salukin och mamma idag. Märks inget alls på Salukin att hon skulle ha ont i käken eller så utan hon är precis så pigg som en ganska pigg 11-årig Salukidam är! Underbart! Glad

"You just have to belive…"

paronskrutten
7/8/09, 10:59 PM
#88

#87 Åh, skicka en bit till mig? ^^

OnT: Regnar inte "cats and dogs" längre

Helena

isa
7/9/09, 12:53 AM
#89

positivt idag var en härlig eftermiddag och kväll, med 3 fiskgjusar, 2 bruna kärrhökar, 4 ormvråkar och 9 tranor + lite annat smått och gott.Och alla visade sig på mycket nära håll. De är så vackra.

Jag har också hunnit leka en stund ute på dagen, med min älskade systerson.

På kvällen såg jag en fin räv som hoppade och skuttade efter sorkar i gräset. Det var också fint.

Link-
7/9/09, 9:52 AM
#90

Personen som tvättade före mig hade städat ordentligt efter sig Skrattande. Härlig start på dagen!

Annons:
isa
7/9/09, 12:28 PM
#91

#90 Visst är det trevligt när sånt händer! Jag blir jättesur, när jag får börja tvättiden med att städa efter andra.Oj, tack för påminnelsen för resten . Jag ska ju tvätta idag.

flikkan77
7/9/09, 12:37 PM
#92

Det är så skönt att ha egen tvättstuga och kunna tvätta när man vill! Glad

"You just have to belive…"

Citronmeliss
7/9/09, 12:43 PM
#93

Trevligt att hinna titta in en stund här innan det börjar åska igen!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

ChristineL
7/9/09, 1:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Jag sitter med positiv känsla och minns semestern…:)

Citronmeliss
7/9/09, 1:47 PM
#95

#94 Oh, vad mysigt det ser ut Christine!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

ChristineL
7/9/09, 2:00 PM
#96

#95 - Tack så mycket! Ett kvällsdopp i sjön som jag inte vet vad den heter :P I Sjölunda utanför Motala är vi iaf.

David
7/9/09, 3:37 PM
#97

Är väldigt glad idag. Och har sovit bra. För första gången på jag vet inte hur länge… Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Emelie-E
7/9/09, 7:05 PM
#98

Jag lyckades göra mat! Det smakade nästan till och med bättre än när mamma gör den ^^

isa
7/9/09, 7:12 PM
#99

mmmmmmmmmm, mums med vattenmelon.

Link-
7/10/09, 3:38 AM
#100

Det ösregnar! Himlen är mörk, gatubelysningen har tänts och det luktar gott ute *myser* Glad.

David
7/10/09, 10:45 AM
#101

TACK Link-! Kom något på posten nyss! Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Link-
7/10/09, 1:05 PM
#102

Ingen orsak! Skrattande

David
7/10/09, 1:43 PM
#103

Och tack Gunilla!! Nu äntligen har posten skött sig här! Undra om sommarvikarierna slutat? Ditt brev kom också! Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
7/10/09, 3:23 PM
#104

positivt är att snart åker jag med bussen till mitt älskade naturreservat. Jag ska få vara där ensam idag. Det gillar jag bäst! Då blir jag "ett" med naturen och det är bara jag,rovfåglarna och den vackra naturen som existerar.

Positivt är också att jag gav mig ut igår kväll igen och kollade in min ormvråksfamilj. Alla mår fortfarande bra. Det är så kul att se när ungen försöker jaga själv………

Annons:
Citronmeliss
7/10/09, 3:49 PM
#105

Jag fick en liten lucka att sitta här i lugn och ro trots att jag egentligen har hela huset fullt av folk!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
7/10/09, 4:26 PM
David
7/10/09, 7:03 PM
#107

Fick mitt förordnande till kyrkovalet idag.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
7/11/09, 1:45 PM
#108

Flera positiva saker idag! Skrattande

Såg också att jag faktiskt kommer få betalt under kyrkovalet. Trodde först det var någon ideellt arbete jag erbjudit mig till. Men så var det inte. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
7/11/09, 8:58 PM
#109

#106 VAd mysigt. Det låter gulligt. idag HannaM, så börjar jag med BARF på Lina. Vill inte att hon ska återfå de där problemen. Ska se om detta hjälper. Det lät så fräscht. just idag och imorn får hon kokt torsk och ris.

positivt är att igår var jag ute 7½ timma i mitt naturreservat!

Och idag var jag där i 6 timmar. Full rulle med b.l.a fiskgjusar, bivråkar,ormvråkar, bruna kärrhökar, en duvhök. Tjohhooooooooo

myff
7/11/09, 9:11 PM
#110

Jag kom in på  kognitivbeteendeterapi på universitetet:)

isa
7/11/09, 9:26 PM
#111

#110 Oj vad bra! Grattis till dig!Glad

Annons:
Salladshataren
7/11/09, 9:31 PM
#112

Jag pratar med en trevlig finne :P

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

paronskrutten
7/11/09, 10:03 PM
#113

#112 KLÄM DEN

Helena

Salladshataren
7/12/09, 1:46 AM
#114

Ska jag klämma på en människa? ;)

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

paronskrutten
7/12/09, 2:13 AM
#115

#14 Ja

Helena

ChristineL
7/12/09, 1:59 PM
#116

idag ska jag och min pojkvän åka till Hova på medeltidsmarknaden! <3

Moonchild89
7/12/09, 7:12 PM
#117

Träffade en kompis för första gången, som jag har känt via nätet i ca 5 år. Trots att jag har social ångest och var grymt nervös inför mötet. Men det gick bra! :) *happyface*

/Moonchild89 👻

Sovgott
7/13/09, 11:27 AM
#118

I lördags träffade jag en ny liten människa! Glad

Annons:
flikkan77
7/13/09, 9:47 PM
#119

Mår rätt bra!

"You just have to belive…"

ChristineL
7/13/09, 11:14 PM
#120

Woho, jag och pojkvännen åker till kolmården imorron och ska titta på alla vackra djuren.

ChristineL
7/15/09, 2:33 PM
#121

Wiho! Idag ska jag på Harry Potter premiären! :D

flikkan77
7/15/09, 4:08 PM
#122

Min hibiskus har blommat massor i några dagar nu. Fick den som stickling för ca 6 år sedan och den har vrait på väg att dö flera gånger. Bland annat åt en katt nästan upp den en gång… Nu äntligen blommar den med stora röda blommor.

"You just have to belive…"

Emelie-E
7/15/09, 4:09 PM
#123

Alice och Jollie flyttar idag! Skrattande

Bromelia
7/15/09, 10:53 PM
#124

Nu är jag ÄNTLIGEN hemma från mini semestern helt underbart att komma hem ska bli skönt att sova i min egen säng inatt. Nya medicinen funkar kanon än så länge känner mig piggare och får sova om nätterna Skrattande

Bromelia
7/16/09, 1:35 AM
#125

Nu har jag varvat ner efter resandet och ska gå och ta på mig min pyjamas som luktar nytvättad och gå och lägga mig i min underbara säng som jag precis bäddat med nytvättade lakan och bara njuta av att vara hemma. det tycker jag är positivt Skrattande 

God natt allihop hoppas att ni kommer sova gott för det tänker jag göra

(och om jag inte gör det så kommer det i den negativa tråden imorgon Flört)

Annons:
flikkan77
7/17/09, 4:23 PM
#126

Är rätt säker på att min kanin hona är dräktig. Hon har slutat gräva i rastgården och det brukar hon göra några dagar innan hon ska föda. Jag tror hon kommer at föda i början på nästa vecka.

Ska bli kull med kaninungar igen!

"You just have to belive…"

Citronmeliss
7/17/09, 9:56 PM
#127

Nu har jag ätit jättegod soppa med frikadeller!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

ChristineL
7/17/09, 10:04 PM
#128

Jag har Ben & Jerrys!

patti2
7/17/09, 11:31 PM
#129

Min älskade bror för att han finns och får mig att skratta.

isa
7/18/09, 12:21 PM
#130

Positivt att jag var ute i flera timar igår , jag låg i skuggan under ett träd igen, vid stranden. Jag har mitt specialställe jag haft i flera år vid båthamnen, där ligger så gott som ingen annan. På sin höjd kommer det någon barnfamilj och leker i parken.

Jag har hela stranden för mig själv, för "badfolket" vill inte bada där för det kommer in olja från båtarna. men jag badar nästan aldrig så det är perfekt.

inisklo
7/18/09, 5:05 PM
#131

Oskyldig…positivt är att jag behöver inte fatta allt,inte vara mer än den som jag är.Inte kämpa över mina krafter bara,att jag skulle duka.I dag är det bara så underbart..att man kan vara o inte vara..heh-hee

Jag har fåt så mycke uppmuntran sista veckor,att det känns riktigt bra.Jag har lärt mig,att våga ta mot,gott o bra osv jippiiiiiiiiiiii

ps…lita svårt är det,men går frammot….

psss… Citronmeliss här kan jag trösta dig…om det passar..Obestämdhmyyy

DEN SOM HAR LÄTT ATT SE SINA BEGRÄNSNINGAR,

HAR OFTA SVÅRT ATT SE SINA MÖJLIGHETER…

KÄMPE KRAM…"LÅG"DEN GÅR ÖVER NU SILIVIPS…Tungan ute

HannaM
7/18/09, 5:14 PM
#132

vi fick städat och tvättat igår så idag sliper jag ta hand om sånt

Annons:
Citronmeliss
7/18/09, 6:04 PM
#133

Tack, det var snällt av dig inisklo, det stämmer, nu får jag försöka höja mig lite!Flört

Skönt att du fått mycket uppmuntran själv som du kunnat ta åt dig!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
7/18/09, 6:08 PM
#134

Vi har köpt färg till skåpsluckorna i köket så vi ska snart börja röja där. Ska bli kul när det är klart! Glad

"You just have to belive…"

inisklo
7/18/09, 7:12 PM
#135

Obestämd…# 134…det blir säker roligt,att komma på gång,det man vill göra.Jag har också lite såna saker på gång…

Läste detta i en annan tråd o kom på,att jag vill gärna trösta dig flikkan77

Du jag vill bara säga,att tänk inte just så mycke om  mat..var du skulle äta osv..låt kroppen vila från sånt just nu,när du känner,att du inte vet..hur du vill osv..

Tar allt go energi till "köks jobbet"nu o njut av det..för sök allafall då blir du trevlig sällskap också till "din arbetskamraten  Glad"

Ha de..

flikkan77
7/18/09, 10:24 PM
#136

Tack insiklo!

Försöker att inte tänka allt för mycket på mat men det är attans inte lätt. Ska försöka lägga energin på annat, precis som du säger.

"You just have to belive…"

zmulan
7/18/09, 10:31 PM
#137

Två Batman filmer i rad på 6´an!!!!! Det är positivt!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

flikkan77
7/19/09, 5:33 PM
#138

Har orkat gå en promenad som tog en timme. Är lite darrig i benen och halvt slut men vi kom hem! Glad

"You just have to belive…"

Bromelia
7/19/09, 5:41 PM
#139

I fredags var jag och tatuerade mig för första gången, jag var jätte jätte jätte nervös och tänkte ångra mig flera gånger för att jag trodde det skulle göra jätte ont men jag bestämde mig för att jag skulle klara det och när tatueraren började med maskinen i nacken på mig var det faktiskt riktigt skönt så jag är jättestolt över mig själv att jag inte fegade ur. vill göra en till med en gång Skrattande

Annons:
Bromelia
7/19/09, 5:43 PM
#140

Sambon är hemma och han kommer vara hemma lääänge känns jätteskönt

HannaM
7/19/09, 7:59 PM
flikkan77
7/19/09, 9:44 PM
#142

Fick ungefär 3 liter kantareller av grannen innan. Supergoda var de!

"You just have to belive…"

inisklo
7/20/09, 2:01 PM
#143

Skrattande…jag är så glad,att livet kan ge så mycke vacker..nästan utan,att man blinckar…heh..hee

Som en fjäril som svevar förbi,när man tar en morgon promenad med hundar…o solen ler med sin stor mun……..

isa
7/20/09, 6:14 PM
#144

#143 hej Inisklo! Kul och se dig här igen.

Positivt är att jag klarat av den flrsta arbetsdagen efter min semester. Jag hade sallad medmig som jag satt och åt ute i en park i solen. Jag satt också och tittade på fina fjärilar på lunchen i parken. Jag tror de heter kålfjäril.

inisklo
7/20/09, 9:33 PM
#145

# 144 hej på dig isa…trevligt att höra..har saknat hit"lite"Gladkul att höra,att din första arbetsdag gick bra…

Jag har varit o jobbat i tomten nästan hela dan..o det har varit positivt.Jag blir så glad när jag orkar göra nåt som inte är så..kul tex.köra gräsklipparen,men efter åt wow…var tomten ser "städat"ut.

Citronmeliss
7/21/09, 12:51 PM
#146

Dotterns man jobbar har jour uppe i vårat område denna veckan så hon och lille Tor kommer att vara här hemma på besök!

Roligt att få lite "bonustid" tillsammans!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Salladshataren
7/21/09, 12:53 PM
#147

Jag har fått kalvarna som kladdade innan till att dricka. Jag kan nog tala med dem Oskyldig

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

KadjaNina
7/21/09, 1:38 PM
#148

Min mamma kom till hemsjukhuset igår. Hon hade inte fått en fjärde hjärnblödning utan det var bara läckage.

Jag och pojkvännen har dessutom varit tillsammans i ett och ett halvt år idag. :)

flikkan77
7/21/09, 1:55 PM
#149

Jag har gått en runda helt själv med Salukin idag. Första ensamma rundan på säkert ett år.

"You just have to belive…"

ChristineL
7/21/09, 1:58 PM
#150

Jag har packat två banankartonger med böcker och cd-skivor, yay!

inisklo
7/21/09, 2:14 PM
#151

#148…Jätte trevligt,att "höra"att din mamma har kunat komma hem.

Hoppas att det blir många-många år till…

#149..va bra..

Jag är bara glad..

David
7/21/09, 5:09 PM
#152

Tjopp hopp, snodde hem en ny kund nyss! Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

fridaas
7/21/09, 6:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#153

Positivt just nu är att jag har en iller som precis kom och slickade bort mina tårar, fick busryck i sängen och fick mig till att skratta istället för att gråta :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
KadjaNina
7/21/09, 7:05 PM
#154

#151 Tack, det hoppas jag också.

Bromelia
7/21/09, 7:07 PM
#155

ingen feber idag och mindre halsont sitter dessutom hundvakt hela dagen åt den goaste vovven jag känner som är 8 månader och har hur mycket energi som helst så jag lär nog sova gott inatt Skrattande

isa
7/21/09, 8:40 PM
#156

#153 Vad gulligt! Det är det som är så bra med djur! Ni ser ut att vara goda vänner på bilden.

Positivt är att jag fått låna en gammal, liten svart-vit tv av min mor. Jag har lyckats ställa in alla kanaler också. Den är bättre än ingenting.Det är hemskt, men jag blir nämligen helt hysterisk utan en tv! Som ni kanske har märkt……………….

HannaM
7/21/09, 11:17 PM
#157

Bröllopsdag idag, inte för att vi är på samma ställe men vi har iaf hållt ut två år nu=) Två bra år!

inisklo
7/21/09, 11:26 PM
#158

#157 Glad…va gulligt…2 år…I dagens läge är det lång tid…hoppas,att det blir många gången 2 år till.

Glad att vara glad!För andras skull…också.

HannaM
7/21/09, 11:32 PM
#159

#158 Jo, fast det har varit två korta år, tiden går fort=) I december har vi varit tillsammans i… hu,mm 7 år.

inisklo
7/21/09, 11:51 PM
#160

#159..Obestämd..hmyy…ännu trevligare "höra"..7 år…Jag menar,att folk skiljer sig nästan på en gång när den andra säger PYY!

Jag håller med..tiden går fort…o vi blir inte yngre,men vi ska inte hänga läppen för det.Tungan ute

Ny ska den här tanten börjar sova..ni unga säkert orkar hålla på tills morgonFlört

Nati-nati till er alla o tack för i dag….

Annons:
Bromelia
7/21/09, 11:57 PM
#161

HannaM visst går tiden fort? Jag och sambon har snart varit tillsammans i 6 år och förlovade i 2 år men det känns inte så…Kan iof bero på att vi alltid glömmer bort vilket datum vi förlovade oss Oskyldig, vilket för övrigt är imorgon kom jag på nu Förvånad

HannaM
7/22/09, 12:06 AM
#162

Ja tiden bara rusar fram fast många dagar känns så långa, förstår inte hur det går ihop…

David
7/22/09, 9:15 AM
#163

#157. GRATTIS HANNA!!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
7/22/09, 3:14 PM
#164

Vi har också firat bröllopsdag, den 15 Juli hade vi varit gifta i 3 år, så nu är vi minsann inne på fjärde året. Inte klokt vad tiden går fort när man räknar efter.

"You just have to belive…"

ChristineL
7/22/09, 4:41 PM
#165

Solen skiner och jag har ätit glass och ska äta ännu mera glass!

isa
7/22/09, 8:02 PM
#166

Tjohoooooooo. Nu är min tv lagad. Nu funkar den igen. Nu är jag nöjd och  glad.

ChristineL
7/22/09, 8:17 PM
#167

Åh, underbaraste Sofie! Hon ryckte upp mig och fick mig att vilja hänga med ut Kyss

Annons:
flikkan77
7/22/09, 8:58 PM
#168

Har träffat världens trevligaste gynekolog. Tyvärr finns ingen bot mot mitt problem men han har försökt i alla fall och gett mig telefonnummer till en klinki där jag kan få tips och råd.

"You just have to belive…"

isa
7/22/09, 9:23 PM
#169

Positivt är att jag varit ute 1½ timme nu på kvällen, och cyklat, plockat en ny fin sommarbukett, ätit blåbär i skogen och blivit lite myggbiten Obestämdsamt ätit röda vinbär från en vildbuske. Jag gick tidigare från jobbet idag och då orkar t.o.m jag göra saker på kvällen. Skönt att kunna få känna litegrann att sommaren inte är över, bara för att man börjat arbeta.Glad

inisklo
7/22/09, 10:12 PM
#170

#169Glad…..isa sommar är inte över på länge…tro jag..ObestämdJag är glad för din skull,att du orkar jobba utan för hemmet,o att du orkar lite annat efter arbetsdagen.WoW!

För mig har dagen varit bara bra…jobbat i tomten som vanligt nyförtiden o solat lite o lekt med gamlingar(hundar)OOO va det har varit härligt i dag med lagom varmt.

Citronmeliss
7/22/09, 11:09 PM
#171

Jag tycker som du insiklo, idag har det varit alldeles lagom varmt både för mig och hundarna!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

inisklo
7/23/09, 12:05 AM
#172

#171GladHeeeej..eller kanse god nattFlört…jaa som sagt lagom varmt,mina hundar inte gillar om det är "het"

ps..Du har också mer en hund?

Citronmeliss
7/23/09, 12:13 AM
#173

#172 Ja, jag har två stycken.. Glad

Hur många har du?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
7/23/09, 1:03 AM
#174

Plockat massa kantareller att ta med hem från landet.

Annons:
inisklo
7/23/09, 1:14 AM
#175

#173…jag har också 2… tiken som är plandras(podencko o nån haski o kanse nån annat till) hanen som är lånhårig taxKyss..mina bästisar…

oooooooooo vinnaren i eurov….sjunger nu  oooooo var jag älskar den sången…..

  lal lala lal allaaa  lala llllalalallll hah-haa

vilken kille,att spela fiol….oooooooooo

jag dör av lyckan ……. ooo va härligt ja flyger upp o ner

nu tog den slut.Jag lysnar här kalavangnen i radion

[Vargnatt]
7/23/09, 1:20 AM
#176

Har haft trevliga dagar med familjen som är på besök :)

inisklo
7/23/09, 11:49 AM
#177

Glad….o va roligt..ny dag o nya utmaningar..

 Har bestämmt mig,att "gå ner i vikt"Tänker börja "leva"efter

 LCHF…I DAG…Tungan ute…juu.u…det ska jag 23.7.2009.star..

Citronmeliss
7/23/09, 12:09 PM
#178

#175 Mina "bästisar" är en Bordercollieblandning och en sheltie, härliga hundar båda två!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

KadjaNina
7/23/09, 1:03 PM
#179

Det var inget med mamma som tur var.. :)

Citronmeliss
7/23/09, 1:09 PM
#180

#179 Så skönt för er KadjaNina!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

KadjaNina
7/23/09, 1:35 PM
#181

#180 Ja verkligen. :) Nu får man hoppas att hon blir frisk. Det är så tungt att se henne så svag.

Annons:
Citronmeliss
7/23/09, 3:21 PM
#182

Nu ska jag ägna mig åt mitt lilla barnbarn som vill ha min uppmärksamhet!Glad

Datorn får bli lämnad åt sitt öde!Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
7/23/09, 7:00 PM
#183

Jag har vågat skicka ett sms till min sjuksköterska, tyvärr har hon inte svarat, men det stora steget är att jag vågade göra det! Glad

"You just have to belive…"

HannaM
7/23/09, 7:40 PM
#184

Pratat med försäkringskassan och sagt att min chef är på semester så dom får vänta lite på blanketten.

flikkan77
7/23/09, 9:39 PM
#185

Min ischias har börjat släppa. Underbart!!

"You just have to belive…"

inisklo
7/23/09, 10:11 PM
#186

…#178 Glad…mhyyy…säkert härliga vänner…

…#182Skrattande…juu.u det skulle jag också göra om jag hadde barnbarn…eller barnTungan ute

…#181Obestämd…hmyy du får inte glömma,att sköta dig själv,att du orkar vidare.

Härligt,att det rengnar..blir så frisk i luften sen…

inisklo
7/23/09, 10:22 PM
#187

# 185 …Glad Jaa det kan man säga när den där ischias släpper…att det är underbart.Ys…var den kan vara jobbit.Har lidit av den många år…men ny är det ok huh-huh

Glad…oooo va jag kan vara glad att jag har sluppit den.Kom på det nu när du nämne om detta.Obestämd

isa
7/24/09, 12:25 PM
#188

#145 och #170 Tack Inisklo!

Nu ska jag skryta lite om mig själv;

positivt är att jag är så positiv ibland.

Positivt är att jag peppar mig själv idag att tänka positivt. Har kommit på flera positiva saker som jag tänker på när det känns tungt.

Annons:
flikkan77
7/24/09, 12:39 PM
#189

Min sjuksköterska ska prata med min läare idag så att jag kanske kan få hjälp med min trötthet.

"You just have to belive…"

KadjaNina
7/24/09, 12:47 PM
#190

#186 Nej, det får jag inte ta och göra. Får försöka tänka framåt, att allt ska gå bra och fokusera på mig själv och mina behov ett tag.

inisklo
7/24/09, 12:52 PM
#191

#188 Glad…tack till dig isa.Jag är så glad,att du är så positivt.

           Du orkar trösta o peppa andra ofta,fast du inte alltid

           har så lätt själv.Det"låter"riktigt härlig,att du peppar

            upp dig själv,för sån behövs alla lära att göra..oftare.Glad…..Glad…..Glad…..Glad…..Glad…..Glad…..Glad…..Glad…..Skrattande…..Tungan ute…..

Jag är glad,att det är "lite"dåligt vädret.Då kan jag vara inne o städa utan dåligt samvete,att "måste"jobba ute också.

Härligt…

[Vargnatt]
7/24/09, 1:47 PM
#192

En msnkompis uppmuntrade mig igår angående mitt smyckepyssel, kändes bra och nu har jag lite önskemål från familjen att göra saker :)

Bromelia
7/24/09, 6:57 PM
#193

Ska åka iväg med sambon och hans kompis och hitta på något imorgon, brukar tycka det är jättejobbigt men jag ser faktiskt fram emot det och tycker det ska bli roligt

inisklo
7/24/09, 7:19 PM
#194

Förvånad…har orkat städa halva stugan innan trötthet tog över.Glad

Emelie-E
7/25/09, 5:04 PM
#195

Jag ska träffa lite folk idag som jag inte har träffat på ca ett år =) Det ska bli kul!
Dessutom var det jag som tog kontakt ^^

Annons:
ChristineL
7/25/09, 6:25 PM
#196

vi har grillat idag! :D

inisklo
7/25/09, 6:33 PM
#197

Glad…har hittat ett par st jätte bra sajter, med intresanta läsning…WoW…jag är sååååååå glad….

flikkan77
7/25/09, 11:06 PM
#198

Jag är helt ensam hemma och det går riktigt bra! Ser på skräckfilm, dricker lite martini och klappar massor på min kanins öron. Han är faktiskt väldigt bra att se på skräckis tillsammans med, vill ha kel hela tiden.

"You just have to belive…"

inisklo
7/25/09, 11:12 PM
#199

Glad…dagen har varit toppen.Men trött är jag av,allt nytt som jag har lästFlört

Roligare har det varit än,att jag skulle har städat hela tiden..

HannaM
7/25/09, 11:18 PM
#200

Jag har badat och gjort en kanongod lasagne med röda linser, paprika, tomat, basilika, keso och fetaost.

Vildfagre
7/26/09, 12:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#201

Hej alla possitiva. Har orkat läsa varje inlägg och vill önska er en bra dag. Possitivt här, jag har tagit kort på kattungarna och ska lägga ut på sidan. Skrivit några mail (försenade), planerar för resa till Kolmården med underbara barnbarn på tisdag.

isa
7/26/09, 3:15 PM
#202

Positivt med en kanondag i "mitt" älskade naturreservat igår. Det var full rulle hela dagen med fiskgjusar, bruna kärrhökar, ormvråkar, en sparvhök,tranor och flera andra vackra fåglar. Jag tror rovfåglarna var glada för de starka vindarna som var. Därför visade sig så många denna dag.

Annons:
HannaM
7/26/09, 11:05 PM
#203

Jag har tränat idag, första gången på nästan en månad. Det var jobbigt men skönt att ha första gången undanstökad, nu gäller det bara att hålla igång.

Citronmeliss
7/27/09, 2:34 PM
#204

Jag ska på samtal hos sjukgymnast i morgon!

Hoppas att det kommr något positivt ur det mötet!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
7/27/09, 2:52 PM
#205

Nu har jag klarat av att ligga på min "spikmatta" i nästan 20 minuter utan t-shirt. Har lite ont i huden men annars var det rätt skönt idag.

"You just have to belive…"

Citronmeliss
7/27/09, 2:55 PM
#206

Rätt skönt..Förvånad*småfnissar*

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

isa
7/27/09, 3:41 PM
#207

Positivt är att "röd solhatt" ( Echinagard-droppar ) funkar så bra på mig och hjälper mig mot min förkylning.

[marion69]
7/27/09, 4:21 PM
#208

Jag blev glatt överraskad när jag fyllde 40 denna månad, det kom så många vänner på festen och jag fick så fina presenter.

Det kom till och med grannar med blommor och presenter… Ja, det var härligt. Man känner sig lite omtycktGlad och det är alltid en härlig känsla.

flikkan77
7/27/09, 4:50 PM
#209

Ja, citronmeliss, det var ju så det var. Flört Detta var bara andra gången jag lyckades ligga längre än 30 sekunder på den utan t-shirt. Får lite panikkänsla av att inte kunna flytta på mig hur som helst, det gör ju så ont att dra huden över "spikarna".

"You just have to belive…"

Annons:
inisklo
7/27/09, 5:42 PM
#210

Glad…har hämtat mina pyssel sker som jag har beställt.WoW

vilka fina saker jag har fåt o halva priset…kul..ny är det bara pyssla..det är scrapbooks material..kul-kul-kul..Glad

#201 bra text som du har i sidan om..fin bild också

flikkan77
7/28/09, 1:29 PM
#211

Kaninungar! Skuttan födde imorse. Tittade lite snabbt i boet och såg en mörk unge, men det bör ligga några till där. Ska kolla mer i eftermiddag när jag är säker på att hon är klar och så… Spännande!

"You just have to belive…"

isa
7/29/09, 1:35 PM
#212

positivt ? Obestämdär att jag är tillbaka på arbetet igen efter korttidssjukdom.Tur att jag har särkskilt högriskskydd, annars skulle det här aldrig gå.

Bromelia
7/29/09, 8:35 PM
#213

Positivt är att jag orkat baka 3 olika sorters muffins idag med glasyr tom.

Salladshataren
7/29/09, 9:14 PM
#214

Jag har hittat en djursjukvårdareutbildning nere i Skåne. Nu ska det sökas, för sista ansökningsdag är den 1:e augusti Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
7/30/09, 12:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#215

"Mina" små bebisar! Föddes i förrgår. Glad

"You just have to belive…"

KadjaNina
7/31/09, 10:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#216

Min pojkväns moster har fått en liten pojke idag. Fy, vad söt han är!

Annons:
Musiken
8/1/09, 1:29 AM
#217

Trots ett kapat finger och operation nu inatt sa kommer pojkvannen kunna komma och halsa pa mig har i Sverige pa onsdag! :D

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: