Annons:
Etiketterstresstvångstankar
Läst 2270 ggr
[YlvaP]
6/26/09, 7:54 PM

Inlägg från min blogg - äcklad

Jag hatar mig själv för att jag har dessa tankar och äckelkänslor. Läs min mitt inlägg och bli äcklad du med.

Mår dåligt för att jag är en sån här person. :(

Annons:
Froddel
6/26/09, 11:19 PM
#1

Jag tycker det låter som nån slags bacillskräck som ökar o ökar…har du några problem med olika typer av tvång annars också?

..känner igen det där från då jag själv var inne i en sån period - jag vet tex en gång då jag åkte spårvagn och en kille hostade i handen för att sedan ta tag i en stång som gick från ett säte och upp till taket..jag då kunde jag riktigt se hur alla baciller och bakterier vandrade från säte till säte för att sedan ta sig till mig.

…eller karlar som kissar utomhusSkrikandes..hur tvättar dom händerna liksom?! tar i snorren och sen tar dom i tex ett dörrhandtag in till affären som jag sen kommer att gå till…uäk!!

…….och du, jag tycker inte du är äckligFlörtGlad

Bromelia
6/26/09, 11:51 PM
#2

Håller med froddel, tycker inte heller du är äcklig. jag hade troligvis fått samma tankegång

[YlvaP]
6/27/09, 10:58 AM
#3

Tack. Nä jag vet att jag inte är det men jag känner mig så. Gråter

Citronmeliss
6/27/09, 3:36 PM
#4

Får du någon behandling för din OCD, terapi, medicinering?

Jag är som du med mina "äckel" tvångstankar, men de är dock inte lika kraftiga konstant, utan går lite fram och tillbaka!

Vet att jag blev bra hjälpt av Zoloft medan jag åt den. Samma för min son som har svår OCD.

Utan Zoloften fungerar han knappast alls för då fokuserar han hela tiden på allt "äckligt"..

Tyvärr har KBT inte hjälpt honom, utan det är Zoloften som är han livräddare på den punkten..

Även om han blir långt ifrån bra, så blir han så mycket bättre än utan dem!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[YlvaP]
6/27/09, 3:46 PM
#5

Nä det har jag inte. Har inte pratat med min psykiatriker om det speciellt mycket. Vi pratade om det dom två första gångerna och hon nämnde tourette men jag kände att jag inte passade in där och hittade ocd istället som passar in på mig mycket mera. Vågar inte nämna sånt utan jag låter henne ställa frågorna.

Citronmeliss
6/27/09, 3:53 PM
#6

Då tycker jag att du ska ta upp det, för du visar tydliga tecken på OCD dvs tvångssyndrom!

När jag läser det du skrivit här inne så ser jag att du har både tvångstankar och tvångshandlingar.

Det går att behandla med terapi och ev. medicinering! Kanske blir du inte av med det till 100% .. men ofta så lindras besvären betydligt!

Så var inte rädd för at ta upp det med psykiatrin, du har inget att förlora men mycket att vinna om du blir hjälpt!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Froddel
6/27/09, 5:07 PM
#7

#5,6  Jag har också ätit Zoloft mot mitt tvång och jag märkte också av en avsevärd förbättring. Förut kunde jag fastna helt i mitt tvång men när jag åt dom så kom jag liksom vidare. Jag behövde inte äta dom så länge heller innan jag började att känna av effekten.

Trippelmamman, jag tycker du ska nämna det för din läkare. Det är en stor möjlighet för dig att må bättre i tvånget.

[YlvaP]
6/27/09, 7:57 PM
#8

Tack jag skall försöka säga det till henne när jag kommer dit på tisdag. Men hon vill hellre vänta på att utredningen skall bli klar och se vad utredaren har för rekommenationer. Men jag skall säga det till henne på tisdag iaf.

Citronmeliss
6/27/09, 8:20 PM
#9

Håller du på med en NP-utredning så lär det visa sig där!

Men det skadar som sagt inte att du nämner det för henne ändå!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[YlvaP]
6/27/09, 8:23 PM
#10

Jo remissen är skickad för snart en månad sen. 3:e juni. Utredningen sker i Uppsala och min psykiatriker tror att det skall vara klart i höst. Vi får se vad som händer.

Citronmeliss
6/27/09, 8:40 PM
#11

Då håller jag tummarna!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[YlvaP]
6/27/09, 8:46 PM
#12

Gjorde testet om tvångstankar/handlingar igen och jag tror faktiskt att jag hamnade på samma siffra som förut. 32 av 40 fick jag.

Citronmeliss
6/27/09, 9:46 PM
#13

Jag fick lägre idag än tidgare (27) men så mår jag också relativt bra för tillfället! Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
[YlvaP]
6/27/09, 9:49 PM
#14

Hade jag gjort testet när jag way up så hade den inte visat speciellt mycket. Då liksom försvinner det mesta av detta. Hmm det är konstigt.

Froddel
6/28/09, 12:00 AM
#15

Jag fick 26 och jag tycker mitt tvång är nog så jobbigt (blir så irriterad på mig själv också när inte hjärnan kan förstå och stoppaSkrikandes)…så jag förstår Trippelmamman att du har det jättejättejobbigt..

Citronmeliss
6/28/09, 12:43 AM
#16

#24 Jag tror att det beror på våran bipolaritet.

När vi är uppåt släpper vi mycket av vår kontroll..

Även vad gäller tvången, verkar det som..

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[YlvaP]
6/28/09, 10:37 AM
#17

#16 Ja det verkar som det. Önskar man var mera uppåt jämt men det är är jobbigt det med och jag iaf blir helt slut av det.

Citronmeliss
6/28/09, 3:17 PM
#18

Ja till slut tar man liksom slut, luften går ur en och det blir ett stort platt fall när man landar igen..Rynkar på näsan

Upp som en sol & ner som en pannkaka..Skäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[YlvaP]
6/28/09, 3:38 PM
#19

Just så.

Citronmeliss
6/28/09, 5:32 PM
#20

Bra att du är här för att stanna! Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: