Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 2301 ggr
DramaQueen
2009-06-12 18:57

Något är allvarigt fel på mig.....

Jag har varit "konstig" hela mitt liv, orolig till min natur, överkänslig, drömmare, koncentationsproblem. mm ingen vidare i skolan, svårt med relationer. Lidigt av depression, ångest, panikångest alltid, utan att veta om det. jag var väldigt innåt bunden som barn. udda som många sa att jag var.

i tonåren drack jag mycket o hade många sexuella förbindelser. Jag hade ingen aning hur man hade ett riktigt förhållande. Jag har avverkad många vänner för att jag inte kunde behålla dom.

Sen träffade jag min man, gifte mig fick tre barn, mådde skit dåligt under alla graviditeter… kunde skratta helt hejdlöst till att få väldens gråtattack..

Jag har levt så länge med hålet i min själ att jag har inte fattat att jag är sjuk….

Annons:
Tavar
2009-06-13 02:21
#1

Har du någon att prata med det här om som kan hjälpa och stötta dig? Är svårt att må dåligt, men är ännu svårare att må så ensam

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

[aspie]
2009-06-13 10:33
#2

#0

Men du, du låter precis som jag ju. Har heller inte fattat tidigare att jag varit så dålig för jag har levt med det så länge att jag trodde det var normalt.

Jag väntar nu på en neuropsykiatrisk utredning. Misstänker att detta kan bero på AS (Aspergers) och ADHD. Samma diagnos som min dotter fick för nåt år sen. Ärftligheten är ju jätte hög, 80-90%

isa
2009-06-13 11:52
#3

Jag sägers om Tavar. Har du någon att gå till och tala om detta med? Psykolog? ,kurator? terapeut? Jag hoppas du får någon hjälp? Du ska inte stå ensam och oförstående i detta.

kram isa

Rocktjejen
2009-08-29 23:39
#4

Lät ju inte helt olikt mig under min uppväxt.förutom att jag inte avverkat kompisar då..men allt det andra som du beskriver..

Styrke kramar till dig*

Eva

Ps! har diagnosen Borderline,panikångest m.m

zmulan
2009-08-30 00:06
#5

Känner oxå igen mig så väl i det du berättar!! Hoppas du hittar ett bra sätt att hantera allt på, man behöver inte vara ensam!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

skogspinglan
2009-11-04 19:03
#6

hm? Det lät som du beskrev mig, ju! fast minus drickandet o sexför´bindelser.. mitt råd till dig är att du uppsöker en psykiatrisk mottagning o bokar en tid. så får du nån att tala med som kan förstå problemen o ge dig bra redskap att hantera den du är!

Annons:
Upp till toppen
Annons: