Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1026 ggr
Musiken
6/22/09, 2:19 AM

Hur sager jag upp mig?

Jag har insett att det inte ar hallbart att ha det som jag har det nu. Jag mar bara samre och samre och det ar knappt att jag orkar andas langre. Sa jag har bestamt att jag maste aka hem till Sverige igen, iaf over sommaren. Det hander bara fler och fler saker som gar emot mig, och det kanns som om nagon forsoker saga mig nagot. Har gatt och blivit "hemlos" da jag blir utkickad fran nuvarande huset om ett par veckor, och inte far flytta in i nya forrens i september. Och sa har jag gjort slut med pojkvannen ocksa. Jag behover komma harifran. Anledningen till att jag planerat att stanna hela sommaren, trots mitt maende, ar att jag resonerat som sadant att det ar battre att bara jag mar skit, an flera. Stannar jag har sa ar det bara jag som lider, men om jag aker sa sabbar jag for alla pa jobbet (de ar valdigt beroende av mig just nu), plus att jag var otroligt orolig att pojkvannen (eller ja, exet nu) skulle ta livet av sig om jag forsvann. Det ar inte sa att han ar hjartekrossad over att varat forhallande ar slut, utan han har varit deprimerad i manga ar. Men pa senaste tiden har det varit extra tugnt, och jag vill inte att han ska forsoka ta livet av sig igen. Jag pratade dock med honom idag, och han mar efter omstandigheterna ganska bra, sa jag tors "lamna kvar" honom har tror jag. Vi ska forsoka ha kontakt via internet, och han skulle skicka ett vykort fran Paris om han aker dit ocksa.

Sa det lamnar bara jobbet kvar. Jag vet inte alls hur jag ska saga upp mig. Jag skulle helst behova sluta imorrn, men hur kan jag gora det? Jag vet att lakaren vill sjukskriva mig, men tackade nej till det nar jag var dar forra veckan da jag kande att jag var tvungen att stanna. Men aven om jag vet att jag skulle kunna bli sjukskriven, och darmed slippa saga upp mig, sa har jag ett stort problem med tid. Det finns inte en chans att jag hinner dit fore eller efter jobbet, eller pa min lunch - vilket liksom gor att jag inte kan bli sjukskriven.

Jag vet inte alls hur jag ska gora med illrarna heller. Med sa kort varsel har jag inte alls hunnit planera resan med dem! Ett alternativ skulle vara att lamna kvar dem har hela sommaren, men det kanns ju inte riktigt lockande om jag ska vara arlig.. Men jag vet inte alls hur jag ska lyckas ta med dem till Sverige heller..

Det ar inte latt nar det ar svart heller…

Annons:
Musiken
6/22/09, 3:20 AM
#1

Kan handa att jag blir valdigt franvarande har ett tag ocksa om inte min internetsituation loser sig. Killen jag delar hus med tar med sig routern nar han flyttar ut namligen.. :(

[aspie]
6/22/09, 11:37 AM
#2

Men stackars dig, vilken soppa du befinner dig i. Själv har jag tyvärr inga goda råd att komma med, men hoppas det löser sig till det bästa för dig.

Tänkte att en sjukskrivning nog hade varit det bästa för dig nu när du ska säga upp jobbet och flytta hem till Sverige igen. Det skulle ju bli betydligt lugnare för dig tror jag.

Tror inte jag hade fixat och kunnat klara av din situation. Phu! Håller tummarna för dig. Önskar jag kunde gjort mer.

Musiken
6/22/09, 10:31 PM
#3

Lyckades precis smita in hos doktorn innan de skulle stanga och bokade tid pa torsdag morgon innan jobbet. Ska be om den dar sjukskrivningen och hoppas pa att jag inte blir slaktad av chefen…. Tyst

Har aven skickat mail till alla flygbolag jag hittat och fragat om de kan tanka sig att ta med mina illrar pa planet.

Och sa ska jag kopa mobilt bredband och flyttkartonger imorrn! Har haft en ok dag och faktiskt fatt lite gjort vilket kanns skont! :)

[aspie]
6/22/09, 10:41 PM
#4

Åh, det låter ju kanon, så långt du kommit redan, jättebra gjort! Skrattande

Din chef kan ta sig "någon stans" om han bråkar. Du har både rätt att vara sjukskriven och har ett stort behov av detta.

Bråkar han så säg att ett jättegäng från Psykologi kommer dit och "pratar" med honom TystTungan uteFlört

Musiken
6/22/09, 11:07 PM
#5

Ja, det kanns jatteskont nu! Har till och med fatt tillbaka matlusten och satte just i mig 3 kakor fran jobbet! Jisses vad magen blev glad! Jag tror minsann att det far bli till att skamma bort mig med kinamat ikvall ocksa, maste ta igen all energi jag missat! :)

Haha, ja det far ni gora! Da kanske jag kan fa lite hjalp att packa flyttkartonger ocksa? Oskyldig

[aspie]
6/23/09, 9:48 AM
#6

Skönt att det känns lite bättre för dig nu. Ett litet steg i taget och vips så är allt klart och du är hemme igen ska du se Flört

Jodå, tänk dig hela gänget på psykologi dundrar ner till dig. Men hade vi kommit, så hade du säkert fått MASSOR med hjälp, he he

KRAM och lycka till med allt.Glad

Annons:
isa
6/23/09, 12:34 PM
#7

Bra gjort! Starkt gjort av dig att ta tag i de jobbiga bitarna! Jag tycker också en sjukskrivning är på sin plats, och det har du ju också bokat en tid för. Håller tummarna för dig!

kram / isa

Musiken
6/25/09, 1:15 PM
#8

Var ivag till doktorn idag och blev sjukskriven - i en vecka!! Aja, jag har sagt till chefen att jag ar hemlos fram till september och troligtvis maste aka hem. Han blev ju inte glad, men det kanns inte som mitt problem just nu faktiskt.

Sovgott
6/25/09, 1:25 PM
#9

Starkt jobbat! Hoppas allt löser sig till det bästa!

Upp till toppen
Annons: