Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 3054 ggr
[YlvaP]
2009-06-19 20:12

MedHelp

Är det någon som använder den för sitt humör? Jag har nyligen startat en egen som man fyller i varje dag hur man mår och såna saker. Vilke mediciner osv.

MedHelp

Annons:
flikkan77
2009-06-19 21:20
#1

Den där skulle jag nog kunna tänka mig att använda. Tror jag just nu i alla fall. Det ser lite svårt och invecklat ut när det är på engelska men det kanske går över…

"You just have to belive…"

Senixus
2009-06-19 23:26
#2

Har börjat använda den jag med nu Glad Mycket bättre än en annan jag använt tidigare. Här finns så mycket mer utförligt. Många fler känslor & om man använt alkohol o.s.v Denna är ju helt suverän Glad

[YlvaP]
2009-06-20 00:03
#3

Senixus: Jo det tycker jag med. Men jag kan inte alla mediciner men det löser väl sig det med.

Flikkan: Jag tyckte också att det var jobbigt med engelskan. Jag brukar "fastna" när det kommer till engelskan

evrekaw
2009-06-20 01:40
#4

Jag kan översätta… Vad är det ni inte förstår? Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[YlvaP]
2009-06-20 01:46
#5

Det är en medicin som jag inte kan placera eller två snarare. Kanske hjälp här då?

Denna har jag Triptyl och Nozinan.

Froddel
2009-06-20 04:02
#6

Jag skulle behöva använda denna och den verkar kanonbra…men jag är helt värdelös på engelska…och rätt så trögfattad……….så #4 jag kanske kan få fråga dig om hjälp lite när jag inte fattar? …..i helgen ska sätta mig ner i lugn o ro och titta på den…just nu är kl 02 och jag börjar bli lite trötter ocksåFlört

Annons:
David
2009-06-20 17:01
#7

Det verkar jättesmart! Som de här förbaskade dagbokskorten som är kopierade av en kopia som är en kopia av en kopia (dvs, men får vara lite av en magiker för att kunna fylla i dem, dessutom vara duktig på att skriva med liten liten stil)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

evrekaw
2009-06-20 17:07
#8

#5 Länken funkar inte för mig…Obestämd Sedan… Vad vill ni ha översatt… Orden ang stämningslägen eller?

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[YlvaP]
2009-06-20 17:51
#9

Jo vart dom tillhör liksom. Lamotrigin finns som en skild men det är triptylen och nozinan jag inte vet var jag skall placera dom.  Så här ser listan ut

ADD/ADHD meds:
Adderall:
Anti-anxiety meds:
Antipsychotic meds:
Benzodiazepines:
Bupropion:
Carbamazepine:
Citalopram:
Clonazepam:
Cymbalta:
SNRI; duloxetine hydrochloride
Depakote:
ECT:
Electroconvulsive therapy
Escitalopram:
Exercise:
Herbal treatments:
Lithium:
Meditation:
Omega 3 fish oil:
Paxil:
peroxitine
Prozac:
fluoxetine
Relaxation tech.:
Relaxation techniques or exercises
Sertraline:
Sleep medication:
Therapy:
Trazodone:
TMS:
Transcranial magnetic stimulation
Valproic acid:
Venlafaxine:
Wellbutrin:
Wellbutrin (bupropion)
Zoloft:
Lamotrigine:
Remeron:

Citronmeliss
2009-06-20 17:51
#10

Tack för tipset, Trippelmamman!Glad

Säger som David, "de här förbaskade dagbokskorten som är kopierade av en kopia som är en kopia av en kopia (dvs, men får vara lite av en magiker för att kunna fylla i dem, dessutom vara duktig på att skriva med liten liten stil)"

Detta var ett "roligare" alternativ.

Så kanske jag dessutom kan jobba på lite, med min "dagboksfobi" som omintetgjort alla tidigare försök till stämningsdagbok!

Kanske ska göra ett försök i alla fall..Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
2009-06-20 17:53
#11

#10. Jag har gett upp alla försök att skriva "måendedagbok", till fasa för sjukvården som gärna vill att man gör det.

Klarar inte av att blogga heller. Kanske blir ett eller två inlägg, sedan ger jag upp.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
2009-06-20 17:56
#12

Då är vi precis likadana med det, David!Skäms

Själv lyckades jag prestera 1 (ett!!) ynka blogginlägg här på sajten, sedan inget merTyst

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

evrekaw
2009-06-20 17:58
#13

#9 Det där är tyvärr medicinsk terminologi… Jag har läst engelska så långt man kan och forskat och översatt… Men denna terminoligi är lika främmande för mig som för dig är jag rädd.. sorry…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
[YlvaP]
2009-06-20 17:58
#14

Just nu är jag inne i en kreativ tid och mår bra. Jag har skrivit 16 eller 17 inlägg i min nya blogg. SKapades den 13:e juni i år.

David
2009-06-24 12:11
#15

Vet inte vad det tog åt mig, igår/inatt producerade jag hela två blogginlägg i min iFokus-blogg. Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[YlvaP]
2009-06-24 12:16
#16

Trevligt David. Själv minskar mina inlägg på min huvudblogg.

David
2009-06-24 12:19
#17

#16. Kan garantera att det här var ett tillfälligt inhopp. Jag är långt ifrån trogen med varken dagbokskort eller bloggande.

Har nog ett rekord på max 2-3 dagar innan jag ger upp. Ska bli spännande och se om det överhuvudtaget blir några fler inlägg ifrån mig. Vore otroligt förvånad isåfall. Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Zaphix
2009-06-24 22:27
#18

Jättebra sida. Signade upp för den direkt, den ska jag använda för att se hur mycket jag egentligen svänger..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[YlvaP]
2009-06-24 22:28
#19

#18 För man lägga till dig som Vän?

Zaphix
2009-06-24 22:46
#20

#19 Vill du så, jag heter samma sak där som här. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
[YlvaP]
2009-06-24 22:49
#21

okej…

Upp till toppen
Annons: