Annons:
Etikettoff-topic
Läst 981 ggr
Bromelia
2009-06-26 23:47

Onödiga kommentarer. blir så arg.

träffade på en gammal bekant idag som jag inte sett på kanske 4 år. Och istället för att säga "oj det var länge sen, vad roligt att träffa dig, mår du bra?"

så säger hon "oj då är du gravid eller har du bara gått upp väldigt mycket i vikt?

Hur j*vla onödigt som helst. blir ledsen för jag har gått upp nästan 17kg på 3år och har en sån fruktansvärt stark längtan efter att skaffa barn. men strunt samma man säger bara inte så!

mådde dåligt förut men det där var liksom droppen.

tyvärr är hon inte den enda av mina gamla bekanta som sagt så men vad tänker folk med? vart tog folkvettet vägen?

Annons:
Bromelia
2009-06-26 23:48
#1

Nu tänker jag hårdträna och leva på kaffe och vattenmelon i en vecka!

Zaphix
2009-06-27 01:07
#2

Men usch.

Förhoppningsvis hade hon bara en väldigt dålig dag och tog ut det på dig. Det är absolut ingen ursäkt, men kanske en förklaring.

Och lever du på kaffe och vattenmelon i en vecka får du nog magkatarr..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Bromelia
2009-06-27 01:12
#3

Har jag redan varje dag så jag överlever förhoppningsvis. men jag blir bara så arg för det är flera av mina gammla bekanta som kommenterat det på så korkade sätt.

Zaphix
2009-06-27 01:17
#4

Du får stå på dig och säga ifrån. Ifrågasätt varför personen frågar det och säg att det sårar. Personen själv kanske inte inser det, även fast den borde.. Men stå upp för dig själv, då mår du bättre.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

HannaM
2009-06-27 02:21
#5

Träna och ät dig mät=) Korkade kommentarer kommer från korkade människor. Vattenmelon och kaffe blir ju bara svält och viktuppgång när man lägger ner det och så blir allt fel…

Link-
2009-06-27 03:57
#6

Dumt & mycket onödigt.

Annons:
[aspie]
2009-06-27 09:30
#7

Jag gick ju upp ca 15 kg av deppmedicinen och när jag slutade med den tyckte jag hela kroppen svällde ännu mer.

Köpte en avgiftningskur (Detox) på hälsokost och har nu börjat gå ner i vikt och kan använda mina mindre storlekar igen.

Har inte ändrat några kostvanor utan äter som jag alltid gjort så det kanske kan vara värt att kolla om man slutat med medicinerna förståss?

David
2009-06-27 14:09
#8

Aspie. Det var intressant. Kan du skapa en ny tråd om det? Fick också en viktökning, rätt kraftig på "köpet" av mina mediciner.

Detox, har hört talas om det, någon slags "rensningskur"? Hur fungerar det?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
2009-06-27 14:11
#9

Usch, Bromelia, känner också igen mig i det där. Gick upp nästan 20 kilo av en medicin på ett år och då frågade folk mig med och folk som inte träffat mig på ett tag kan fråga nu också.

Har ju valt bort barn men just när frågan kommer så där är det jobbigt. Min "mammaklocka" tickar högt just nu så frågor om sånt är känsligt.

"You just have to belive…"

[aspie]
2009-06-27 14:27
#10

Fixar en ny tråd om detta David Flört

Bromelia
2009-06-27 22:51
#11

Förstår bara inte arför inte folk kan tänka innan dom talar.

flikkan77
2009-06-27 22:54
#12

Nä du, Bromelia, det förstår inte jag heller. Vikt är ju känsligt för många och så även barnfrågan.

"You just have to belive…"

Bromelia
2009-06-27 22:59
#13

Precis. det konstiga är att vikt verkar vara något som folk verkar gilla att fråga om, innan jag träffade min sambo var jag 18 år och vägde 47 kg. då fick man ju alltid höra "gud vad smal du är, har du anorexia?" och hur puckat är det inte att säga så? men jag var bara så jag kunde leva på hamburgare, pizza, kebab bara flottig mat en hel sommar och gick inte upp i vikt.

Själv skulle jag aldrig drömma om att fråga någon om personen är gravid av just rädslan för att människan INTE är gravid och skulle ta illa upp.

Annons:
isa
2009-06-28 13:20
#14

Jag förstår inte heller alla gånger varför folk inte kan tänka först innan de talar. Jag blir ofta upprörd och ledsen över att folk måste kommentera mitt utseende. De gör det även på arbetet om jag har en dålig dag och har jätteont. Då säger de: "Vad mörk du är under ögonen", "Vad trött du ser ut".

Jag fattar inte varför de måste säga allt de tänker. De kan väl bara tänka tyst.

Det tar mycket energi att förklara för alla om min sjukdom. När jag har gjort det så säger de inte så något mer.

Jag får ofta frågor om jag är gravid, då jag också gått upp i vikt p.g.a av alla mediciner som ger mig ökat vätska. När jag börjar gråta och säger att jag inte kan få barn, då kan jag lova dig, att de människorna har aldrig sagt någonting sånt mer.

Stå på dig och säg ifrån. Men förklara i lugn tempo, även om du är upprörd. Annars blir man bara osams med dem. Förklara att du blir sårad och ledsen, över sådana kommentarer. De brukar de flesta förstå.

Froddel
2009-06-28 17:10
#15

Bromelia, jag håller med HannaM: Korkade kommentarer kommer från korkade människor…så sant så sant!!

#14  Sjysstas (hur stavar man det ordet egentligen??) är ju att istället för att kommentera det man ser fråga "hur är det med dig/hur mår du egentligen?" Då skulle jag känna att ett mer ärligt intresse finns hos den personen.

Förra sommaren så var jag med i Expressen och berättade om hur det var/är att växa upp med/leva med en alkoholiserande förälder…..efter några veckor fick jag ett meddelande på facebook från en gammal klasskompis, som sa: "jaa, om det är sant det som stod i tidningen så är det ju förskräckligt!" Förvånad…men vad f*n, skulle jag ljuga om det eller? och till vilken nytta då? Jag hade det skitjobbigt och att folk inte tror på en gör ju inte saken bättre…sånt sårar!! Idiot tänkte jag bara och tog bort henne från min vänlista.

Upp till toppen
Annons: