Annons:
Etikettbehandling
Läst 3193 ggr
Veyla
2009-06-04 03:22

Theralen Bieffekter

Jag vet vad som står på bipacksedeln. Men jag undrar vad ni som äter/har ätit Theralen har för erfarenheter av ev bieffekter.

Jag började med Theralen en vecka sedan ungefär och blev från den dagen jag startade oerhört labil (och jag var ganska labil innan:P) Någon som känner igen detta? Om det är det, gick det över för dig?

Jag tar 15-25 mg vid sänggående, och det är för sömnrubbningar.

Jag bockar och bugar för era ev svar.

Annons:
Veyla
2009-06-04 03:23
#1

Såg att man kan få Malignt neuroleptikasyndrom! Tur man inte har det:P

David
2009-06-04 03:56
#2

Jag har ätit/druckit Theralen vid flera olika tillfällen. Valde själv att sluta med dem eftersom jag blev så otroligt trött. Inte bara så att jag somnade (vilket är bra om man använder dem till natten), utan var jättetrött och seg efter att jag sovit också.

Andra biverkningar märkte jag inte. Den är rätt snabbverkande, och en medicin som många lägger till när man inte fått tillräcklig effekt på exempelvis Stesolid. Något jag tyckte var lite märkligt är att Theralen får sjuksköterskor ordinera, inte skriva ut recept, men ge exempelvis om man väntar på att få träffa läkare vid akutmottagningen, eller om man ringer in för råd (akut).

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Veyla
2009-06-04 17:08
#3

#2 oj då:S Det var inte dåligt att dem fick det. Fast det är klart, allergimediciner kanske dem får av flera olika anledningar.

evrekaw
2009-06-04 20:20
#4

Jag känner bara igen tröttheten, men det är ju för mina insomningssvårigheter jag fått dem… Vet inte om jag är direkt tröttar av dem även dagen efter… Det har jag inte tänkt på. Någon annan bieffekt vet jag inte…

Bara funderar… Är det inte så att Theralen inte är vanebildande på samma sätt som många andra liknande preparat - eller?

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

David
2009-06-04 20:24
#5

#4. Yes, du har helt rätt. Theralen är inte vanebildande, och går att sluta rätt snabb med utan nertrappning.

Tröttheten dagen efter kan nog bero på vilken styrka man äter.

Fördelen också med Theralen är att har man den hemma, och mår riktigt pyton, och ringer in och får prata med en sjuksköterska, kan hon tillfälligt höja dosen utan att konsultera med en läkare.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Rocktjejen
2009-06-07 02:57
#6

Jag har bara känt baksmälle efftekten dagen efter och är då mer tröttare så den tar jag gärna inte.

Annons:
evrekaw
2009-06-07 13:35
#7

#6 Jo, men jag tar den när jag är för speedad… Då känner man ingen Hangover - effekt.. *skratt* Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

flikkan77
2009-06-07 13:58
#8

Jag tar theralen både under dagen och till kvällen, men inte mer än 4ml per dygn. Det jag hade svårast med i början var muntorrheten men den har som tur är gott över.

Kan sluddra lite när jag pratar med om jag tagit mycket under en dag.

"You just have to belive…"

Veyla
2009-06-07 14:31
#9

#8 Om du använder pipetten som medföljer så är den graderad 0,25 ml, 0,5 ml, 0,75 ml och 1 ml. En droppe med denne ska motsvara 1 mg. Jag har dock tabletter just nu så jag vet inte hur många droppar som du tar. Då kan du räkna ut hur många mg du tar av det verksamma ämnet:)

Källa: Fass

Upp till toppen
Annons: