Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 1336 ggr
David
6/26/09, 8:21 PM

För personer med psykisk ohälsa

Nytt ifrån Regering och Departement;

I skrivelsen presenterar regeringen sin politik för personer med psykisk sjukdom eller psykisk funktionsnedsättning. Skrivelsen omfattar en redogörelse för regeringens samlade psykiatrisatsning som innefattar de senaste årens åtgärder samt inriktningen för de medel som riksdagen, efter förslag från regeringen, beslutat om för psykiatriområdet för 2009 (prop. 2008/09:1, bet. 2008/09:SoU1, rskr. 2008/09:127).

En politik för personer med psykisk sjukdom eller psykisk funktionsnedsättning

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Citronmeliss
6/27/09, 6:43 PM
#1

Mycket intressant läsning, David!

Är det någon av er som har märkt av detta i er kontakt med psykiatrin och hur i så fall..? Obestämd

Till det sämre kanske?Oskyldig

"Regeringen har sedan den tillträdde i oktober 2006 genomfört omfattande insatser som på olika sätt påverkar vården och det sociala stödet till personer med psykisk sjukdom eller psykisk funktionsnedsättning"

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
6/27/09, 6:58 PM
#2

Tänkte just säga det Melissen, det jag har märkt av är bara till det negativa. En slags häxjakt efter oss som är sjukskrivna. Någon bättre vård vill jag inte påstå att det blivit.

Men, det som hänt, är jag helt övertygad hade hänt oavsett vilket parti som setat i ledningen. Och det som händer nu med neddragningarna p.g.a finanskrisen hade också kommit, oavsett regering. Lite synd att det inte finns någon som seriöst ställer sig på vår sida, även när de sitter i regeringsställning, och inte bara lovar runt för att de är i opposition och inte behöver uppnå de visioner de presenterar…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
6/28/09, 11:02 AM
#3

Jag har då inte märkt någon av detta i psykvården Obestämd

Snarare dåligt bemötande och ingen hjälp mer än piller piller piller Rynkar på näsan

och låååååååååånga väntetiderRynkar på näsan

Froddel
6/28/09, 12:54 PM
#4

Här nere i Norrköping startades ett slags projekt för 1-2 år sen, som var knutet till alla vårdcentraler och vad jag tror så var det nog en del i att avlasta psykiatrin i viss mån. Hur som helst så heter det Psykosociala teamet och dit kan man bli remitterad då man har problem med depression, nedstämdhet, ångest mm.

Jag själv gick där nyligen i KBT och det var väl bra men jag vet inte om det gjorde nån jätteskillnad just för mig. Dessvärre verkar det ju som att jag faktiskt hör hemma mer inom självaste psykiatrin.

Upp till toppen
Annons: