Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 2545 ggr
Emelie-E
6/25/09, 10:00 PM

Psykiatri & Socialpsykiatri

Idag fick jag hem ett brev där det stod att jag var antagen till psykiatri & socialpsykiatri utbildning. Dock är det en påbyggnadsutbildning, så massa tankar snurrar just nu i huvudet.
Kommer jag att klara det? Kommer jag att orka? Jag är väl medveten om att det kommer vara sjukt svårt, jag har inte ens läst psykologi A.

Denna kursen var bara en impulsivgrej. Sökte egentligen en annan utbildning och så såg jag denna samtidigt som jag letade efter adressen till den andra. Så på denna kom jag in och blev reserv på den andra.

Nu sitter jag här och funderar på om jag ska tacka ja till denna kursen eller tacka nej och hoppas på att jag kommer in på den andra. Trodde verkligen inte att jag skulle komma in på denna krus, då jag inte ens nämnde något om detta i mitt personliga brev!

Annons:
David
6/25/09, 11:03 PM
#1

Va skoj!! Tycker du ska chansa! Du blev antagen, så då borde de tycka att du passar för den. (och så får du lite att göra också, komma ut lite, tror det skulle göra dig gott)

Jag personligt skulle gärna gå en sådan utbildning, tycker det är ett otroligt intressant ämne!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Froddel
6/26/09, 1:13 AM
#2

Är det en KY-utbildning?? (Kvalificerad Yrkesutbildning) Dom är mycket bra i så fall och det ger stora chanser till jobb inom området.

Själv har jag nyligen gått en liknande utbildning (KY-utbildning på 2 år) inom området undoms- och missbruksvård, som var kanonbra. Och på vår utbildning så var det inte en massa råplugg och böcker i överflöd (vilket passade mig) som man skulle läsa utan istället var det mer grupparbeten och diskussioner kring olika dilemman…och så lite föreläsningar också..

Jag tycker det lät spännande och intressant…ska du inte stå kvar som antagen då och ändå invänta svar från den andra utbildningen? Du kan ju alltid börja att läsa och se om det är något för dig.

Emelie-E
6/26/09, 1:22 AM
#3

#1 Det dumma är att det krävs en hel del böcker som jag behöver köpa och jag har absolut inga pengar.
Och jo, dock är det på halvfart, så det är en dag i veckan. Men lite får man komma ut iaf=)

#2 Det vet jag faktiskt inte. Men jag tror inte det.
Får se hur jag klarar det då det är en påbyggnadsutbildning och de hade som krav att man skulle ha läst omvårdnad eller någon annan gymnasieutbildning. Och jag har inte ens gått klart gymnasiet.
Men jag tror att jag kommer att testa. Funkar det inte så och jag inte kommer in på den andra kursen, så ska jag läsa lite andra ämnen =)

Bergspuman
8/5/09, 5:18 PM
#4

Man kan alltid försöka! Och det är ingen skam att inte klara av det om så skulle vara. Det betyder bara vad det betyder isåfall: att det inte var läge just nu. Däremot kan det vara läge vid ett annat tillfälle i livet. Men samtidigt tror jag på Ödet, eller att man får vissa chanser vid vissa tillfällen i livet. Så har du fått den här chansen, ja då bör du absolut pröva dina vingar! Det kan bli hur bra som helst.

Emelie-E
8/5/09, 5:57 PM
#5

Jag har nu beställt alla böcker så försöka ska jag allt göra =) Jag hoppas bara att det funkar och att jag kan klara det..

Citronmeliss
8/6/09, 1:40 PM
#6

Då önskar jag dig lycka till och hoppas att det ska funka för dig, Emelie!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: