Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1301 ggr
Zabbio
6/13/09, 5:50 PM

Känner mig allmänt konstig - skriva av mig tråd

Känner mig något ..tom i huvudet.

Eller inte tom precis.. snaare som att den lilla tomten som ska hålla koll på allting där uppe har plockat undan alla tankar, föraningar, ''tanke maskiner'' och allt annat som kan finnas till och stoppas in det i städskåpet i bakhuvudet som nu är helt sprängfyllt medans rummet med sån't jag kan komma åt bara har lite gamla överblivna pappersbitar och dammråttor kvar..

Huvet känns liksom sprängfyllt och tomt samtidigt oh jag kommer inte åt mig själv, hjärnan har stängt dörren.

Häromdagen fick jag en gråtattack, stod och skakade och mådde illa - helt utan synbr anledning och jag vet inte vad som upprörde mig..

Nu känner jag mig mest rastlös, trött och oinspirerad, inte olycklig direkt. Sover normalt iaf men saknar min fantasi, den går på lågvarv.

Är det nåt fel på mig eller är jag bara lite överarbetad eller nåt?

Ska flytta hemifrån om några veckor, och det är så klart lite ovant och spännande, men jag tvivlar inte på att det ska gå bra, även om mina uträkningar inte lämnar många kronor att spara per månad och jag inte riktigt vet hur allt kostar, så brukar jag räkna högt, och nog ska jag klara mig själv, tvp katter, bilen och en häst på en normal lön? Det tror jag säkert. Har tänkt mycket på inredning och så men det är ju glada tankar..

Jag har ett bra jobb, det har dock varit lite rörigt med kollegorna sedan jag började för ett år sedan, inte så att någon är otrevlig men de har inte stannat av olika anledningar, som nästan aldrig haft med jobbet att göra, så det har varit många nya och tider med för lite personal. Men i grunden trivs jag och har inte en tvekan om att jag kan stanna kvar, trots landets ekonomi och whatnot.

Så det är lite rörigt runt mig, men det är ingenting som jag räknar med ska vara/bli för svårt.. så varför reagerar jag på detta sättet och varför känner jag mig så här? Är det fullt normalt eller borde jag oroa mig? :)

Tja.. lite tankar bara.. kanske blir intressant att läsa svaren.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
hus-musen
6/13/09, 11:12 PM
#1

Förstår hur du känner dig.. Så där kan jag oxå känna mig ibland, helt tom i huvudet fast de är proppfullt liksom. Svårt att förklara det på något annat sätt.

Du kanske är lite stressad ändå, många förändringar, så du kanske skulle behöva göra något du tycker är avslappnande? Långpromenader, eller rida din häst eller nått. Jag brukar gå ut i skogen långt från andra människor, och då brukar de ordna sig. Alternativt så åker jag hem till hälsingland en helg och känner mig sen frisk och kry igen=)

Qui dormit, non peccat

 


Bromelia
6/13/09, 11:19 PM
#2

känner oxå igen mig själv i det du säger… kan vara något som ligger och gnagar som kanske inte riktigt vill komma fram? men som sagt det är ju svårt att säga vad det beror på…

Tröstande kram får du iallafall

Zabbio
6/14/09, 12:15 PM
#3

Tack :)

Ska sova nu, har precis kommit hem från jobbet, ska försöka hinna med en kort ridtur sen iaf, vädret har ju inte varit så kul senaste dagarna så jag saknar pållen.. sen ska jag iväg o jobba vid halv åtta ikväll igen i 15 timmar till.. Sen är jag ledig ända till tisdag eftermiddag ;) *lol* intensiv vecka nu men snart lugnar det sig igen. Kan ju inte jobba hur mycket som helst per vecka på en 70% tjänst.. :P

Godnatt så länge!

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Upp till toppen
Annons: