Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2722 ggr
David
2009-06-03 22:08

Prata först, tänka sedan

Usch, jag måste verkligen lära mig att tänka efter innan jag pratar, i alla fall då och då.

Var bort nu i eftermiddags, och av någon anledning kom vi fram till att många manliga domare i kattvärlden var homosexuella. Inget ont om det, men nu i efterhand tror jag att jag lyckades kläcka ur mig något som kunde uppfattas att även jag var homosexuell. Som sagt, inget om om det, men jag föredrar verkligen att ha en tjej brevid mig.

Men usch så det blir när man inte tänker sig för hur man uttrycker sig.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[aspie]
2009-06-03 22:19
#1

Ja, så dumt det kan bli David. När jag berättade för min granna att jag hade PTSD typ II så frågade han vad det var.

Försökte på många sätt men han förstod ändå inte riktigt. Då klämde jag till med de där extrema fallen av PTSD. Du vet såna man ser på film. Soldater som det slår över på där de mördar en massa folk pga av ptsd.

Efteråt kom jag på att han kanske tror jag är lika farlig nu. Men had visste ivarje fall vad PTSD var när jag berättade det så, he he

David
2009-06-03 22:21
#2

Undra varför det blir så egentligen. Nervositet? Eller "bara" alldeles för bråttom att svara och vara delaktig i samtalet?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
2009-06-03 22:26
#3

Har ingen aning David, men det är många gånger jag fått lust att slå mig själv i huvudet för att jag borde ha hållt käften istället. Men vad gör man åt detta? Har ingen aning faktiskt. Det är väl bara så vi är du och jag David.

Vi kanske kan prova med silvertejp över munnen i en vecka eller två med bara en öppning för sugrör till flytande mat eller liknande, he he, heTyst

Hawknestgrove
2009-06-03 22:33
#4

haha! Ja den domaren som jag pratade med dig om, han är i vilket fall som helst INTE homo. Så mycket vet jag. Han har/hade en fru med samma namn som jag.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
2009-06-03 22:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bra idé Aspie! Jag har ett par nyinköpta rullar silvertejp. Ska jag prova först, och fungerar det kan du få en rulle av mig också Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Aviendha
2009-06-03 22:50
#6

Äh, hur många gånger har jag inte slängt mig med ordet "mus" ist för "iller" Ex när en hund snusade väldigt intensivt på mina smalben säger jag "åh, det beror nog på att jag luktar mus". Lite pinsamt, eler mycket. Så van att kalla dem det så det hänger med..

Annons:
[aspie]
2009-06-03 23:05
#7

#5

Bra David, Testa du med silvertejpen först, och funkar det så skicka gärna en ruller eller två, he he he Tungan ute

#6

Ha ha, jag var med om nåt liknande på jobbet en gång. Var inne på chefens kontor och vi letade något på hans dator. Eftersom det var jag som letade höll jag ju i musen (den till datorn) Sen började chefen slita efter den. Då skriker jag högt och tydligt "GE F-N I MUSEN!" så alla vänder sig om och tittar.  Pinsamt va det Skäms

Citronmeliss
2009-06-03 23:23
#8

Se det positivt David, nu kanske du får kontakt med trevliga män som delar din passion för katter! :lola:

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Veyla
2009-06-03 23:57
#9

Det är nog medt i ditt huvud det snurrar David:) Jag tror inte att de bryr sig så mycket. Så var det iaf när jag råkade slänga ut frasen "blatte" när jag pratade med min samtalsteraput som är från Holland!

Oskyldig 

Jag har samma problem bara det att i stället för att slänga ur mig saker då och då, så tänker jag mig för då och då.

Jag håller dock alltid löften! Jag säjer aldrig något som är sagt till mig i förtroende, osv.

Det lättaste tror jag är att försöka acceptera sig själv. Jag ska försöka göra det nu redan i ung ålder då det blir lättare om man blir "känd" så i arbetslivet än om man helt plötsligt "byter" bana:P Dem människorna som verkligen betyder något i livet får finna sig i att man är som man är lika mycket man själv finner sig i dem, för även om jag är det som är annorlunda blir kontrasten lika stor åt båda hållen;)

Hawknestgrove
2009-06-04 14:45
#10

JA försök att ta det naturligt. Så länge inte stöter på dig, så vaddå? Det är människan bakom som är viktig. Vad de gör i sängen det är inte min bussiness, så länge de inte stöter på mig.

Förresten, bögarna själva  kallar sig ju bögar med stolthet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

isa
2009-06-04 16:04
#11

Vad sa du då David?

Det kanske bara är du själv, som tror att det kan uppfattas fel. Skriv vad du sade , så ska vi se hur jag skulle uppfatta det.

Tavar
2009-06-04 16:37
#12

Jag tycker det är ganska lustigt när det blir sådanna missförstånd :P Som när tjejerna i min klass fick för sig att jag är stenhård lebb, alla försökte fråga vem av tjejerna i klassen jag var mest intresserad av samtidigt som dom var livrädda att jag skulle svara att det var den som fråga Tungan ute

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

David
2009-06-05 03:54
#13

Har försökt dra mig till minnes vad som sas.

Vi pratade om hur de flesta manliga domarna i kattvärlden var homosexuella. Jag flikade in något att jag arbetade ett halvår som marknadsassistent på Ridsportförbundet, och där var det också mer en regel än undantag att männen var homosexuella. Sedan lyckades jag med något i stil "folk skulle bli förvånade om VI dök upp med ett fruntimmer brevid oss".

Det jag tänkte säga var att vi som är hetrosexuella och dyker upp med en tjej jämte skulle vara i minoritet. Men ja, så blev det inte.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Citronmeliss
2009-06-05 12:13
#14

Men du, spelar det någon roll vad andra tror?

Själv blir jag ofta "omtyckt" av andra kvinnor!

Vi kanske ska dyka upp med en kvinna på ena sidan och en man på andra på nästa utställning?

Då blir vi helt oförutsägbara..Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

isa
2009-06-05 21:45
#15

#13 Jaha, var det så du sade. Ja, då kan det ju kanske lätt missuppfattas.

Men jag säger som Citronmelissen. Vi struntar i vad andra tycker. De får tycka vad de vill. Det bjuder vi på.

Med tiden kommer de i alla fall att märka att du inte är homosexuell.

mvh isa

[aspie]
2009-06-05 21:47
#16

Jag skulle oxå strunta i det David. Jag har ju blivit anklagad för att vara lesbisk på jobbet av många arbetskamrater pga att jag valt att leva ensam. Men de får tro vad de villFlört

Veyla
2009-06-05 21:49
#17

#16 Blir du kallad lesbisk för att du är ensam??? Det säjer ju mer om dem än om dig:P

[aspie]
2009-06-05 21:51
#18

#17 Veyla, De flesta verkar tro att man inte kan leva ensam och utan sex för då är man konstig eller bög eller läsp. Det finns gott om nötter, he he he

Veyla
2009-06-05 21:59
#19

#18 ja, knäppa är dem! Undra vad folk tror om migObestämd Inte på denna sajten men i verkligheten. Jag kan säja att en kvinna är jätte snygg utan att för den sakens skull vilja ligga med henne. Ibland talar jag till och med om för min "smyg homofob" till vän att jag tycker en speciell man är snygg utan att tänka mig för. Ja, vi människor ser världen i våra egna unika ögon helt klart.

[aspie]
2009-06-05 22:18
#20

Ja Veyla, det kan bli helt galet när såna som vi och andra tänker helt olika.

Minns när en kompis och jag var i stan (16-17 år) Då får min kompis syn på en snygg kille och säger: -"Tänk att få ha honom mellan lakanen"

VA! säger jag, - menar du att du tänker så när du ser en snygg kille?

Självklart säger hon - gör inte du det?

NÄÄÄ, det har jag aldrig gjort sa jag och så tänker jag fortfarande inte.

Annons:
Citronmeliss
2009-06-05 22:25
#21

Ja, jag kan också säga att jag tycker en kvinna är jättevacker och tilltalande utan att vilja ha sex med henne!Flört

Detsamma med män..Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
2009-06-05 22:34
#22

#21 Ja, det är naturligt för mig oxå Melissen, men där verkar vi skilja oss från många andra. Åtminståne de flesta jag träffat

Citronmeliss
2009-06-05 22:55
#23

Jepp, det verkar så!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Tavar
2009-06-09 20:44
#24

Det är egentligen lite konstigt hur alla är så fixerade i vad någon har för sexuallitet. Tänk dig om din bästa kompis kommer och talar om att den varit homosexuell i flera år, och så känner man sig besviken på den för man inte fått veta det innan. Men om en annan kompis är hetro bryr mig sig knappt

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

[aspie]
2009-06-09 20:47
#25

Äh, jag bryr mig inte och tänker inte på sådant. Men vet att det är väldigt sexfixerat på alla håll och kanter. Men som jag sagt innan, jag är inte som alla andra och har aldrig varit

flikkan77
2009-06-09 20:51
#26

Håller med dig i inlägg #21 citronmeliss.

Visst kan både kvinnor och män vara tilltalande utan att man vill ha sex med för det… fast… det skadar ju inte att ha något snyggt att titta på heller. SkämsOskyldigFlört

"You just have to belive…"

isa
2009-06-09 21:19
#27

#26 Jag håller också med! Det är så trevligt att ha något snyggt att titta på . (Man får ju naturligtvis inte titta för mycket.) I alla de människor jag sett hittills i mitt liv, så  tycker jag kvinnor är vackrare än män.Och då menar jag ordet vacker som det verkligen betyder.

 Men jag är så heterosexuell som man kan bli. De få män som jag kan tycka är vackra är oftast fotografier på indianer, eller någon som har en sydländsk bakgrund. En italienare t.ex.

Annons:
Citronmeliss
2009-06-10 01:32
#28

Något snyggt att titta på är inte fel!Tungan ute

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Fladdra
2009-06-10 14:18
#29

Sånt händer, och visst blir det lite olyckligt ibland.

Upp till toppen
Annons: