Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1796 ggr
[rolnor]
5/9/09, 6:02 PM

Zoloft

Har tagit Zoloft under en period och märkte att min ångest minskade avsevärt, min bror som känner en kille med bipolär sjukdom reagerade dock med att kommentera att jag betedde mej som om jag var manisk, och när jag tänkte/kände efter så insåg jag att han hade rätt, hade maniska episoder, det är ju något som man själv kan uppfatta själv som ganska roligt om man haft det jobbigt och deppigt tidigare (i mitt fall både ångest och depression). En värre sak som dök upp var att jag kände mej som i en bubbla efter ett tag, nådde liksom aldrig ut till mänskligheten (vilket också kan vara skönt i början…) så jag trappade ned dosen för att sen sluta helt. Jag är nu inte manisk längre men faktum är att "bubblan" finns kvar trots att jag slutat helt i ett par månader, fortfarande skönt ibland ger mej "kontroll" över olika situatiuoner och möten, men jag känner mej ensam här inne i bubblan, vill bara höja ett varningens finger för den här typen av extremt populära mediciner, inte minst eftersom läkare kan förskriva dom mot nästan vad som helst eftersom dom anses "säkra" ingen risk för beroende och låg risk för självmord via överdosering. Jag tror att dom här preparaten kan få en människa att sluta utvecklas inuti, man blir en "positiv figur" istället för en riktig hel människa. Tror att dom kan vara jättebra för vissa och bitvis har dom hjälpt mej också, men bubbbeleffekten tycker jag man får se upp med. Vad tycker ni?

Annons:
Upp till toppen
Annons: