Annons:
Etikettbehandling
Läst 1699 ggr
David
2009-06-03 02:53

Medicintillägg på gång?

Börjar mer och mer tycka om min tillfälliga samtalskontakt. Jag som var så skeptisk i början. Men jag står fortfarande på väntelista till en psykolog, men det blir troligtvis efter sommaren som tidigast.

Idag började det talas om att ändra om i min medicinering, igen. Lamotriginet skulle jag ha kvar på den styrka jag äter nu, 400 mg. Eventuellt ska vi kombinera med Seroquel depot och byta ut mitt Xanor till Xanor depot för att få en stabilare ångestdämpande effekt hela dagen.

Tycker det låter rätt hyfsat. Lär dock komma upp i högkostnadsskydd direkt, 100 st Seroquel-tabletter i den styrka jag ska äta springer iväg på över 4.000 kronor! haha. Så jag är ju inte vara någon bra affär för landstinget som får betala allt utöver mina 1.800 kronor i högkostnadsskydd! Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[aspie]
2009-06-03 06:38
#1

Men fy fasiken så dyrt det är med medicin Rynkar på näsan Jag fick en gång en medicin som jag inte minns namnet på och en kur kostade 15.000. Jag fick nog 3-4 kurer. Dessutom var det en farlig medicin.

flikkan77
2009-06-03 10:56
#2

Jag har inte heller varit någon bra affär för landstinget. Åt också seroquel ett tag och visst är det dyrt!

"You just have to belive…"

Citronmeliss
2009-06-03 11:48
#3

Så länge ändringen blir positiv för dig så låter det som en bra idé!Glad

Hurvida vi är lönsamma eller inte för landstinget (eller som hos mig regionen) kan ju alltid diskuteras.

Sett ur ett helhetsperspektiv så kan vi ju långsiktigt faktiskt bli mer lönsamma med en dyrare, väl fungerande medicinering än utan.Flört

Oavsett så är vi faktiskt värda det!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Upp till toppen
Annons: