Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 3813 ggr
David
4/29/09, 1:16 AM

Taskig människosyn!

Råkade hamna på en blogg och läste det här;

Jag e så himla trött på tanterna som sätter upp fåniga lappar i tvättstugan. Har ni så tråkiga liv att ni inte kan engagera er i nått viktigare än om smutsig tvätt får ligga på bordet jämte mangeln eller inte? Magnus tycker att jag ska sätta upp en lapp där det står " Vi betalar era pensioner med våra skattepengar så håll käften och tvätta!" hahahaaaa det är frestande men det tänker jag inte göra……

Var tvungen att läsa vad det här var för människa. 25 år, hade jobbat ett halvår och sedan blivit mammaledig.

Det gick inte att kommentera i hennes blogg, så jag tänker ösa ur mig här istället!

1. Jag vill inte heller ha smutstvätt på bänken jämte mangeln, för där lägger jag min RENA tvätt när jag viker den!

2. Pensionärerna har gott och väl betalat sina egna pensioner. Och var faktiskt de som byggde upp den välfärd vi har idag. Och dessutom, de betalar precis lika mycket skatt som alla andra, dessutom mer eftersom de inte får använda jobbavdrag.

3. Din förbaskade mammaledighet, som kom bara ett halvår efter att du börjat jobba, VEM betalar den??? MINA skattepengar.

Så ja, nu har jag fått vräka ur mig mina svar. Men helt seriöst, vad finns det för människor med sån extremt taskig människosyn? Den här tjejen/kvinnan/människan var dessutom utbildad förskolelärare. Hujedamig, ska hon lära ut den här människosynen till småbarn?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Hawknestgrove
4/29/09, 2:29 AM
#1

Oj, hon var nog den som skulle hålla klaffen om någon…..MAn väljer väl sin graviditet, elelr hur? OCh om hon har så tråkigt, så hon måste ondgöra sig över att folk vill ha ordning och reda, så kan man fråga sig hur hon sköter sin unge……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[aspie]
4/29/09, 8:43 AM
#2

Men så där uppför sig många jag stöter på och fler och fler verkar de bli. Samhället har blivigt något som jag inte vill leva i. Tycker det är skrämmande. Där kommer återigen denna mentalitet upp.

"Sköt dig själv och skit i alla andra"

Så vill inte jag ha det. Vi borde alla stötta och hjälpa och se till att andra trivs, gör vi det så mår vi bättre automatiskt även om en sån förändring skulle ta tid.

Med alla säkerhet mår både den 25 åriga lärarinnan och den gamle damen dåligt för att inte snacka om hur det ska bli med den lille babyn? Hårda ord mår ingen bättre av.

Milda ord är som drypande honung, ljuvliga för själen och en läkedom för kroppen. (Ordsråksboken)

flikkan77
4/29/09, 10:56 AM
#3

Tvättstugor är farliga ställen…

"You just have to belive…"

Veyla
4/29/09, 12:42 PM
#4

Aspie som du säjer "hårda ord mår ingen bättre av". Det gäller ju självklart tanterna med. Man måste kanske inte klaga? Men det verkar höra ålderdommen till att man ska klaga. tex så kan man absolut inte få ha sin hund lös även om den inte gör något. För det måste man klaga på. Sen går man och luktar ett halvår gammalt svett i matbutiken men det är helt okej tydligen.

På ett sätt förstr jag kvinnan. Jag är också trött på alla som klagar hela tiden. Inget man gör i livet är rätt och om livet är så jävla kasst för dem, varför lever dem för då? Jag gillar iden med sköt dig själv och skit i andra för då slipper man ha beteende poliser som springer runt i varje hörn. Både gamla som unga!

David
4/29/09, 1:08 PM
#5

Jag tillhör faktiskt dem, tro det eller ej, som kan tända till riktigt i tvättstugan. Det är väl det enda gemensamma utrymmet där flest bråk uppstår. Neråt i Sverige där jag bodde var det inte ovanligt att polisen åtminstone ett par gånger i månaden fick åka till någon tvättstuga och antingen ta upp anmälan om misshandel, eller avstyra bråk.

I det här fallet reagerade jag mest på hur hon ondgör sig över pensionärerna och att hon anser att hon betalar deras pensioner med sin skatt.

Sen rent renligt så föredrar jag också som jag sa ovan att man inte lägger smutsig (och har man småbarn, kanske extra smutsig) tvätt på bänkarna där man viker ihop sin rena tvätt. Och har någon av damerna sett det, måste ju smutstvätt legat kvar efter aktuell persons tvättid.  (Måste kanske tillägga att jag tidvis är aktiv i Hyresgästföreningen också)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
4/29/09, 1:13 PM
#6

Nja, jag skulle hellre vilja att vi människor accepterar varandras fel och brister och lär oss att leva i harmoni med varandra. Om t.ex den unga tjejen har svårt för att hålla reda på saker som t.ex sin smutstvätt, så hade ju den gamle gumman som har stor erfarenhet av livet inte behövt klaga utan ge en hjälpande hand och leda den unga rätt utan att vara otrevlig om ni förstår hur jag menar.

Vi behöver varandra och alla gör vi fel och misstag. Om vi skulle bli utskällda för alla misstag vi gör så skulle hela landet ta livet av sig snart.

Äh lite snurrigt svar kanske men ni kanske fattar ändå?

Annons:
David
4/29/09, 1:22 PM
#7

Det kan vara jag som tar det här fel, det är möjligt. Bland det första jag fick lära mig var att tvättstugan skulle hållas ren, jag är en av dem som faktiskt torkar av alla ytor och snabbskurar golvet efter mig. Så jag skulle bli rätt arg om jag kom ner och såg hur någon lämnat den "skitig" efter sig. I ett sådant läge är det inte omöjligt att jag skulle kontaktat hyresvärden. I det här huset däremot där det finns så få lägenheter skulle det dock kännas bättre att prata med vederbörande själv.

Men det här med hennes skattbetalning. Det är det som stör mig allra mest. En tjej som endast arbetat ett halvår i hela livet, ondgör sig över att hon betalar pensionärernas skatt, när hon själv nu är mammaledig ett bra tag framöver, och således lever på att någon annan som betalar skatt. Lite som att kasta sten i glashus, och det var det jag tände mest på. Vad har våra stackars pensionärer gjort för illa?

För den som inte vet så växte jag upp hos min farmor och farfar. Farmor tillhörde den kategorin kvinnor som trots att hon är född 1920 började arbeta direkt efter realskolan, och arbetade hela livet. Likaså farfar (som tyvärr avlidit för några år sedan). Tycker att deras pension idag väl betalades av dem själva, och utan att de kämpat på med faktiskt dåliga löner, så hade Sverige inte varit där vi är idag.

Just pensionärer är en av mina hjärtefrågor när jag går till valurnan både den 7 juni i år (EU-valet) och vid de nationella valen.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Veyla
4/29/09, 1:55 PM
#8

#6 jag håller med dig där. Men personligen hade jag blivit vansinnig om någon komenterade min tvätt. Men det är ju mitt problem och min brist, inte tantens i så fall.

#7 "Vad har våra stackars pensionärer gjort för illa"
kanske inget, men dem behöver ju inte heller börja göra folk illa bara för att dem blir trötta???? Nu blir det väldigt generaliserande. Det finns jättegoa gammla med. Men som med allt annat är det steriotypen som syns. Jag säjer inte att kvinnan hade rätt eller att en sådan lapp hade varit bra. bara det att jag förstår henne.

LenaR
4/29/09, 1:57 PM
#9

Det är egovarning på unga mamman som själv lever på andras skattepengar men inte tycker att andra ska göra det. Det är tyvärr många som inte kan se att det som gäller en själv gäller för alla andra.

Men, griniga lappar avskyr jag, i tvättstugan eller var som. När det dyker upp sura lappar i min tvättstuga tar jag ner dem, skriver om dem så att de blir vänligt formulerade, och sätter upp dem igen. Ha!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Veyla
4/29/09, 1:59 PM
#10

#9 Det är en vänlig och bra metod. Om ändå fler gjorde så :)

hus-musen
4/29/09, 2:52 PM
#11

Jag förstår inte problemet,all gammal tvätt jag hittar när de är min tur att tvätta åker o soptunnan direkt. Inga lappar, ingenting.

Dessutom hur tråkiga liv har inte vi som faktiskt diskuterar en sådan sakGlad

Qui dormit, non peccat

 


David
4/29/09, 2:55 PM
#12

#11. Var helt och hållet mitt fel att den här tråden kom till, kände/känner sådan frustration över inlägget att jag var tvungen att vädra mina åsikter och höra vad andra tyckte.

Både om pensionärernas pensioner och om man faktiskt vill ha smutstvätt liggande där man viker sin rena tvätt. Jag kanske börjar få gubbvarning över mig, men jag vill inte börja mitt tvättpass med att ta bort andra smutstvätt och göra rent efter andra. Sen kanske jag har hygiennojja, jag vet inte.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Veyla
4/29/09, 3:01 PM
#13

#11 Också en bra lösning. Och ja, haha! Tråkiga liv verkar vi ha! Flört

#12 Det var bara ditt fel att tråden kom till. Men det är helt och hållet vårat fel att ämnet diskuteras och att tråden lever. Var inte så hård mot dig själv Oskyldig
Du kan ju alltid ta med dig folie ner och plasta in ytan ;)

Annons:
hus-musen
4/29/09, 3:07 PM
#14

#12 Nej jag tycker att du har helt normala krav på hygien, och du ska absolut inte sänka dina krav. Det hör till god uppfostran att städa och plocka i ordning efter sig! Men de känns som att god uppfostran inte existerar längre många gånger..

#13 hehe ja de känns lite såSkrattande

Qui dormit, non peccat

 


EvelynKatt
4/29/09, 3:09 PM
#15

Det finns många intressanta människor i världen. Alltså. Om hon tycker att det är så hemskt att betala för andra människor så finns det länder med mer eller mindre obefintlig skatt. Där kan hon bo, och vara gravid. Så får vi se vad hon säger sen.

Tvättstugor ska tydligen kunna vålla stora problem. Aldrig varit med om problem. Min tidigare hyresvärd hade tidlås på tvättstugorna och var man inte ute tills dess hade man ingen tvätt kvar alls. Då fick man gå till hyresvärden be att få leta igenom lost&found. Att slänga tvätten för någon tror jag faktiskt inte löser några problem, och i värsta fall purknar någon och gör en anmälan för egenmäktigt förfarande, något som inte skulle ge några allvarligare konsekverser, men som kan vara irriterande nog ändå.

LenaR
4/29/09, 3:14 PM
#16

#15 Håller med!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

hus-musen
4/29/09, 3:15 PM
#17

#15 Visst man får inte slänga andras tvätt, men jag är så less spå att tvättregler aldrig föjls och tvättider inte respekteras så jag skiter i det faktiskt.. Vi har en öppen tvättstuga så vem som helst kan gå in och ut. Rynkar på näsanHade en med tidslås hemma, vilket var skitbra!

Qui dormit, non peccat

 


Citronmeliss
4/29/09, 3:21 PM
#18

Hahaha.. vilken kul trådTungan ute

Fy, för dumma nyblivna mammor och deras kassa tankar!Oskyldig

Fy, för gamla griniga pensionärer som klagar i tvätt stugan och på lösa hundar!Oskyldig

Fy, för förskolärare!Oskyldig

Fy, för oss som skriver i denna tråden!Oskyldig

Fy, för trådskrivarenOskyldig (som gav mig flera goa skratt vilket i och för sig, kanske inte var hans avsiktTyst)

 Ett stort FY för mig som skämtar om det! SkrattandeSkrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Link-
4/29/09, 5:34 PM
#19

Jag, vän av ordning Flört, förstår allt lappskrivande i tvättstugan. Är det så himla svårt? Tvätta på din tid och städa när du är klar. Hatar att dela tvättstuga med folk.

Det har hänt att nån tagit min bokade tid. Då tog jag alla hennes grejer och lade ut dem i korridoren utanför. Snällt, ville helst sprida ut dem på gården.

Jag = jobbig pensionär på 24 år

hus-musen
4/29/09, 5:36 PM
#20

#19 Jag förstår dig, fattar inte varför de ska vara så svårt att städa efter sig!

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Link-
4/29/09, 5:38 PM
#21

#20 Men ja! Glad

David
4/29/09, 5:41 PM
#22

#19. Jag delar din uppfattning helt! Jag är "bara" 27 år, men är uppfostrad att gemensamma utrymmen ska vårdas och skötas enligt det som faktiskt står på hyreskontraktet.

I den förra tväggstugan fungerade det bra, vi hade passerkort, så när min tid var inne, kom endast jag in, och på sekunden när min tid var slut, så kom jag inte heller in i tvättstugan.

I den här tvättstugan, är det så väldigt få lägenheter att vi gemensamt kan lösa uppkomna situationer. Vi har som "standard" att man kan få ha kvar sin tvätt för torkning en stund efter sin tid.

Eftersom de här damerna uppmärksammat smutstvätt jämte mangeln så betyder det ju att tjejen i fråga lämnat kvar sin tvätt efter sin tid. Då skulle jag precis som du vilja sprida ut den på gräsmattan eller hänga upp den i diverse träd.

Jag kanske inte är en lappskrivare, men respekterar absolut det andra skriver. Själv brukar jag vända mig direkt till hyresvärden istället om det händer något.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Link-
4/29/09, 5:44 PM
#23

Vad skönt med såna där passerkort och liknande. Önskar att vi hade sånt.

Tavar
4/29/09, 6:46 PM
#24

Jag är benhård på nästan alla normer i sådanna här fall, man ska hålla ordning på sina saker på allmänna platser MEN jag anser att om någon inte kommit efter en halvtimme på sin tvättid får man ta den om man inte startar slagsmål om den andra dyker upp. Då får man dela så gott det går eftersom den andra får skylla sig själv som kommer 35 min efter att dens tid börjat. Men det kan vara för att vi hade sånna regler i tvättstugan hos oss innan de kom med tidlås. Det var även som en norm att är man så sen till sin tvättid är det lika bra att inte gå dit då någon annan faktiskt hadde rätten att ta den tiden då.

Det med hundar i koppel tycker jag ska följas med, då det är en lag på de flesta allmänna platser i sverige. Även om man har världens snällaste hund betyder inte det att alla andra har det. Många är även rädda för hundar, eller har som jag en väldig respekt för andras hundar.

Till själva grejen tråden handlar om nu Oskyldig tycker pensionären hade god rätt att skriva lappen, då man ska uppmärksamma andras fel och tala om att så här är det och så här vill jag ha det för att trivas. Och det kan ju mycket väl vara så att bara för att denna mamman skriver i sin blogg att det var ett hemskt och grinigt medelande måste det inte vara så. Den första reaktion de flesta får av en tillsägelse från en främling är just ilska eller surighet.

Att hon gnäller om skatt och pension kan man bara skratta åt henne för, för är hon så egoistisk och korkad är det hennes problem om hon även måste skryta om det för alla människorna på internet som förstår svenska.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Joline
4/29/09, 6:55 PM
#25

Apropå Lappar… 

Till vänster finns en kolumn, där finns mer "Tvättstugelappar" som kanske kan vara intressanta… Moahahaha…

http://www.argalappen.se/arga-lappens-hall-of-fame/

Få se om jag klarar av att länka…  annars får ni väl googla argalappen

/Joline

[aspie]
4/29/09, 7:00 PM
#26

Ja, det är klart tycker jag att regler skall följas för allas trevnads skull. Men så finns det ju en och annan strulputte (kille eller tjej) som inte gör detta och det är ju tråkigt men det behöver ju inte bli "krig" för det.

Tänk om strulputten har ADHD eller annat handikapp, alltså menar inget illa och vill inte förarga någon annan men klantar sig ändå.

Tänk om det är någon som i all hast fått lämna tvättstugan som en svinstia för att akut fått åka in till lasarettet eller psyk.

Inte fanken bryr jag mig om tvättstugan om jag eller någon i min närhet blir sjuk.

Det finns så många olika orsaker till varför en tvättstuga ser skitig och ostädad ut men det behöver inte alltid vara så att någon är skyldig till att medvetet struntat i ordning och reda och andra tvättande grannar

David
4/29/09, 7:05 PM
#27

#26. Hade en person i en lägenhet jag hade tidigare som lämnat all sin tvätt i maskiner. Ville inte slänga ut det utan bokade om min tid. Det visade sig att hon åkt in till sin dotter som börjat föda. Men hon kom också upp och förklarade sig, och bad om ursäkt många gånger om.

Just den här människan, som jag tycker har taskig människosyn, just mycket p.g.a. att hon gärna ville skriva en lapp tillbaka om "deras" pensioner och "hennes" skatt. Det var det som retade upp mig.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[aspie]
4/29/09, 7:20 PM
#28

David!

Just den här människan, som jag tycker har taskig människosyn, just mycket p.g.a. att hon gärna ville skriva en lapp tillbaka om "deras" pensioner och "hennes" skatt. Det var det som retade upp mig.

Ja såna blir jag skitsur på oxå. Man kan få många otrevliga tankar i huvudet då. Jag bodde i norr en gång där zigenare slängde brinnande fimpar överallt i tvättstugan, även på trävirket. Dessutom struntade de i fullständigt i att städa, för att inte snacka om hur det stank rök om dent nytvättade.

Vill poängtera att jag inte har något emot zigenare utan det bara råkade vara det i detta fallet

KRAM

Hawknestgrove
4/29/09, 7:23 PM
#29

joline, tack för länken!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

LenaR
4/29/09, 7:48 PM
#30

Det här var en lärorik tråd för mej!

Jag har väldigt lätt att anpassa mej efter situationen, så jag blir inte arg över andras slarv. (Det plus att jag kan vara slarvig själv…) Men det är klart att för den som är naturligt skötsam verkar det helt egotrippat att inte passa tvättider, inte städa efter sej… Jag har aldrig sett det så tydligt förut.

Jag tycker inte att man ska behöva ha fördragsamhet med vad som helst. Men en av människosläktets styrkor är att vi är olika varann. Det som är lätt för en människa är en omöjlighet för en annan.

Det är något jag påminner mej själv om några gånger om dagen! :)


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[aspie]
4/29/09, 7:52 PM
#31

#30 BRA talat, du fann orden jag inte hittade Skrattande

LenaR
4/29/09, 8:01 PM
#32

Aspie, jag tyckte du sa det rätt bra i #26!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[aspie]
4/29/09, 8:07 PM
#33

#32 Tack LenaR  Skrattande

Tavar
4/29/09, 8:14 PM
#34

När jag skrev att man har all rätt att skriva lappar mena jag inte att man får skriva dom hur som hellst om det var det som påpekades senare, utan om man har vett nog att formulera sig som en människa så har man rätt att påpeka saker. Då kan det ju vara så att det hänt något men har man inte skrivit en lapp där det står att människan är en inkompetent imbecill som borde skjutas kan man ju inte bli arg. Ifall man kommer ner till tvättstugan och det ligger kläder kvar överallt och man skriver en lapp där man undrar varför så tycker jag man gör rätt.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
Hawknestgrove
4/29/09, 8:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Ja, jag skriver inte arga lappar men väl arga insändare. OCh så tycker jag, att man skall lämna ett ställe efter sig som man själv vill finna det. Svårare är det inte!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

LenaR
4/29/09, 10:23 PM
#36

#34 & 35, jag håller med er också. Att lämna allt i ordning efter sej är omtänksamt. Det är kanske inte lika lätt för alla bara!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Link-
4/29/09, 10:28 PM
#37

Arga lappen alltså.. En del är ju roliga, men andra idiotiska och hotfulla. Hjälp.

Hawknestgrove
4/29/09, 11:23 PM
#38

man kan rösta på lapparna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
4/30/09, 1:33 AM
#39

Det här vart ju riktigt intressant.

Om man läser igenom tråden så är en del OT, men faktiskt så är mycket psykologi också, och det är otroligt intressant hur olika alla människor är i uppfattning om exakt samma sak. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Tavar
4/30/09, 2:22 AM
#40

#39 Märkte det med, därför jag tyckte det  var värt att skriva här :P är ett så gott exempel på hur olika vi är, tillochmed hur vi prioriterar när flera samtalsämnen kommer upp i samma tråd.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
4/30/09, 5:53 PM
#41

För vara lite OT men ändå om tvättstugor så tycker jag de flesta sådana är otäcka. Jag tog hellre hem tvätten och tvättade hos mamma.

Hade det funnits med tidlås och sånt så jag hade vetat att jag definitivt var själv i tvättstugan så hade det varit en sak, men så har det aldrig varit där jag bott.

Kom och tänka på en söt liten tant som bodde i ett hus där jag städade när jag jobbade med det. Hon satt alltid och vaktade tvätten. Dels var hon rädd att tvättmaskinen skulle börja brinna och sen kunde den ju bli stulen… Brukade sätta av några minuter och sitta och prata med henne när jag städade. Hon var så go!

"You just have to belive…"

Annons:
EvelynKatt
4/30/09, 7:53 PM
#42

#41 Jag har aldrig bott i ett hus utan tidlås till tvättstugan där jag faktiskt varit tvungen att tvätta själv. Mitt ex fick tvätta innan dess, men jag är trots det benägen att hålla med.

Söt tant=)

Veyla
5/1/09, 4:14 AM
#43

Själv har jag både tvättmaskin och torktummlare i lägenheten! Det är en gåva från gudarna då jag har husdjur. Undra om inte till och med hyresvärden tjänar på det då dem slipper betala elen, och det drar ju en del. Iså fall har vi hittat en lösning ;)

[aspie]
5/1/09, 2:18 PM
#44

Jag har oxå tvättmaskin och tumlare i min lägenhet och så kan jag hänga ut tvätten på tork i trädgården. Skönt att slippa tvättstugor man måste dela

David
5/1/09, 3:01 PM
#45

#43. Absolut! Det var ett höghus här i Umeå som brann upp för några månader sedan. Nu håller de på att bygga nytt där, och alla lägenheter kommer ha egen tvätt- och torktumlare, och ingen gemensam alls. Förutom en stor mattvätt som ska räcka till fler huskroppar.

Självklart är det delvis (mestadels tror jag) för att då får varje hyresgäst betala sin egen el för hur mycket den förbrukar. Och, varför inte, får man bara nya maskiner så är de flesta väldigt energisnåla, och så slipper man bekymret med att dela, och kan tvätta när man vill i princip.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Veyla
5/1/09, 5:46 PM
#46

#45 ja, och jag har funnit det guld värt vid ett flertal gånger att kunna lägga i nerspyade lakan på natten och bara trycka på start på morgonen. Delar man så får man ligga och lukta på djurspya hela natten eller i dagar om man har oturSkrikandes

Mysan59
5/1/09, 7:44 PM
#47

För att återgå till #0, så jaaa, fy fasen vilken människosyn! Usch och tvi för såna!

patti2
5/1/09, 8:10 PM
#48

Ja vilken rutten syn hon har på sina medmänniskor. Skrämmande att hon jobbar med barn med den inställningen, Man kan undra vilka värderingar  hon förmedlar till barnen. Är själv blivande förskollärare, skulle aldrig vilja arbeta tilsammans med en sådan som honRynkar på näsan .

Annons:
Mysan59
5/1/09, 8:57 PM
#49

Ja, det var ju nästan det värsta, att hon jobbar med barn.

Tänk bara att vräka ur sig dylikt, precis som om pensionärerna inte har arbetat och betalat tillräckligt i sina liv!

Det är inte konstigt att världen ser ut som den  gör….Rynkar på näsan

Tavar
5/1/09, 11:26 PM
#50

¨Får hoppas att ungarna är så små att de inte fattar vad hon säger Obestämd

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Citronmeliss
5/2/09, 12:35 AM
#51

Jag har också upplevt det jobbigt med delad tvättstuga, känner mig inte alls bekväm med att andra ska stå och "glo" på min smutstvätt!

Inte heller att behöva föra samtal om "ditt och datt" när jag kanske inte alls är på humör att behöva träffa någon överhuvudtaget.Obestämd

Däremot gillar jag att ha tillgång till flera tvätt maskiner och både torkrum och torktumlare!Glad

Så, egentligen gillar jag tvättstugor, bara jag får ha dem för mig själv på min tvättid!

Jag är noga med att lämna tvättstugan väl rengjord och fräsch, tycker det är självklart!

En enda gång har jag klagat på någon.Oskyldig

Jag hade släpat med mig flera tvättsäckar (det blir en hel del i en familj med 6 personer).

När jag kommer fram så har någon redan stoppat i maskinerna och jag står där förtvivlad.

Jag väntar på att de ska komma tillbaka och säger då ifrån att jag ska tvätta. De tog snällt ut sin tvätt och "lommade" skamset iväg med den!

Jag stoppade i maskinerna och gick hem och upptäcker med fasa att jag tagit fel på datumFörvånad

Det var deras tvättid, inte minSkäms

Behöver jag tala om hur dum jag kände mig??

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Link-
5/2/09, 1:03 AM
#52

#51 Hahaha, nej det behöver du inte tala om. Jag kollar alltid supernoga på vår bokningstavla just för att jag är rädd att det ska hända mig Skrattande.

Veyla
5/2/09, 9:54 PM
#53

#51 haha! Det är ju typiskt.

Citronmeliss
5/2/09, 10:03 PM
#54

Jag kände mig mycket skamsen när jag gick och knackade på för att erkänna mitt "hemska" misstag!

Hon tog det dock med jämnmod och vi kunde båda skratta gott åt det som tur var!

Innan kände vi varandra inte alls.

Men efter denna händelsen hejade vi alltid när vi stötte på varandra i området och gick till och med ibland en runda tillsammans, med våra hundar! 

Så det förde som tur var något gott med sigGlad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
5/2/09, 10:16 PM
#55

#54

Slutet gott allting gott!Skrattande

Du hade nog lite flyt där Melissen. Hade det varit en riktig surmupp hade du nog inte sluppit undan så enkelt Tungan ute

Annons:
Citronmeliss
5/2/09, 10:29 PM
#56

Nej, tänk så fasansfullt det hade varitSkäms

Både tjejen och hennes hundar var jättegoa!Skrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
5/3/09, 11:21 AM
#57

#56

Med det facit i hand så är det bäst att vara trevliga mot varandra trots våra fel och brister som kan irritera andra.

Det kan ju faktiskt vara så att den du/jag retar dig/mig på kan vara en som blir din bästa vän.

Något att tänka på Flört

snurro89
5/3/09, 4:42 PM
#58

#3 Varför?

snurro89
5/3/09, 4:42 PM
#59

btw förstår er båda…^^

isa
5/3/09, 6:34 PM
#60

#6 Det var ett fint inlägg av dig Aspie. Enligt min mening, det bästa hittills i denna tråd. Själv så ska jag snart gå ner i tvättstugan och tvätta………………………………………

[aspie]
5/3/09, 6:39 PM
#61

Tack Isa. Glad Kram!

Tavar
5/3/09, 8:22 PM
#62

#60 Hoppas det gått bra utan galna lappskrivande gamlingar! Flört

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
isa
5/3/09, 8:22 PM
#63

#61, så lite så. Kram tillbaka!

Upp till toppen
Annons: