Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2152 ggr
gangsterman
5/2/09, 12:52 AM

Diagnos? vet du?

Hon ljuger om det mesta, från att det är hon som gjort, sagt, hittat, fixat osv för att framhäva sin egen föräfflighet. Det som inte finns att nervärdera t.o.m vänner, det hittas på de mest märkliga saker, finns det förtroende att bryta så gör hon det, och lägger gärna till lite lögner också.För att skapa hållhakar.

Men med väl valda ord förklaras att de inte skulle må bra av att ha kontakt, eller att den ena eller andra är så sjuk.

Lögnerna sträcker sig längre än det privata, människan säger sig ha mäktiga vänner, poliser, styrelseledamöter ja till och med inom kriminella grupper som HA.

Men insikten i sitt eget beteende finns inte, verkligheten speglar sig helt annorlunda. Hon förstår bara att vänner försvinner men att de är idioter som bara förlorar på att inte vara vän med henne.

Hon är pinsam i de mesta, storskrävlare, och gör helt fel i de lättaste sociala sammanhang, utan att alls reagera på andras bestörtning, eller anse att de är pryda.

Men nu, så vet vi, de hon kallade sina vänner. För vi råkades en dag och samtalade…..

Det vi förlorade var en illusion av en vän, det hon förlorar är så mycket mer, men det begriper hon inte på ett tag om alls någonsin.

Annons:
[aspie]
5/2/09, 10:50 AM
#1

Låter precis som den bror jag växte upp med. Han är så som du beskriver och dessutom mycket hotfull och våldsam. Han missahdelade mig fysiskt och psykiskt under hela min uppväxt. Han misshandlade oxå min mamma och pappa, speciellt när de blev gamla och klena och sjuka.

Han har sagt vid flera tillfällen att han är kompis med kungen och andra storheter.

En gång frågade han mig vilken kille som jag tyckte var snyggast. Då nämde jag Mel Gibson (många år sen) Och vad hände då? Jo, jag fick både sparkar och slag och fick veta hur j*a dum i huvudet jag var, hur ful, äcklig och fet och mager jag var. Det var ju HAN som var snyggast och bäst.

Har ingen aning om vad det är för fel på honom men jag misstänker psykopat eller narcisism, men det kan ju vara något annat också eller kanske det och något mer. Han har aldrig blivit utredd och jag tror inte att han själv skulle söka hjälp heller.En sak är säker i varje fall och det är att jag aldrig vill ha något med honom att göra mer.

Jezzz
5/2/09, 12:26 PM
#2

Låter som om det kan vara flera olika saker… I vissa meingar låter det som att du beskriver en väldigt manisk person (högt uppsatta vänner etc) som har inslag av att vara psykotisk-manisk.

I andra meningar låter det som någon form av personlighetsstörning, som aspie syftar lite på.

Psykopat är en extremt ovanlig diagnos man ställer dock. En psykopat saknar förmågan att ha ett samvete, att känna vad som är rätt o fel och även att det är fel hur negativt man kan påverka människor, hur mkt man kan såra dem.

Att hon förstår att människor försvinner men att de är idioter passar därför (enligt mig) inte riktigt in på en psykopat…

Klassiska med relationer såsom du beskriver: att hon tycker de som  försvinner e puckade, låter som en form av försvar för att ha någon slags separations-problematik.  Det är lite Borderline-aktigt där tycker jag.

Även det där med att verkligen förstöra för andra, ljuga osv kan ses som en borderlineproblematik… man kan vara destruktiv på väldigt många sätt, och vissa är agressiva, hotfulla, lögnare, utsätter sig för att bli hatad etc…

Skulle tippa på att det iallafall är en personlighetsstörning av nåt slag, men med inslag av mani…

Men… jag känner inte personen, är inte läkare, och är inte den som sätter en diagnos… Bara ger dig lite av min uppfattning av det du skriver…

/Jezzz

fibbran
5/2/09, 4:56 PM
#3

Ja du, personen du beskriver mår verkligen inte bra.

Att ställa en diagnos är mycket svårt då jag ej träffat personen i fråga och inte heller tänker jag göra något uttalande åt ena eller andra hållet.

Dock har jag ett par frågor för att klargöra sjukdomsbilden något.

Har den här personen barn och om faller är så har du någon inblick i hur barnen tas omhand eller verkar må ? Sköts hygien, skola/dagis mm ?

Lever personen ensam ?

Finns det tex husdjur och hur sköts i så fall dessa ?

Har du någon som helst inblick i hur personens boende ser ut ?

Verkar personen kunna planera,organisera för att sedan slutföra sina planer ?

Det jag kan säga är att denna person verkar ha drag av Borderline samt en eller två andra psykiska besvär, narcissm tex.

Skriv gärna mer och berätta då dessa personer ofta finns runt ikring oss , vi är oftast omedvetna enda tills bubblan spricker.

Hur som helst verkar personen i stort behov hjälp.

Fibbran

EvelynKatt
5/2/09, 5:41 PM
#4

Oh, så grandiost av henne att upphöja sin person till något så högt att hon anser sig stå över alla andra. Problematiken verkar vara mer komplex än attt vi som lekmän kan sätta diagnoser. Det är inte mitt jobb att göra, och jag har heller inte kompetens för det.

Uppenbarligen finns problem där den egna personen är upphöjd över allting annat, vilket kan vara flera olika saker, inte helt otroligt en kombination av olika.
Har hon alltid varit så har jag svårt att tro att det är mani det handlar om, då mani är en övergående sjukdomsfas.

Däremot verkar det som att personen är i stort behov av hjälp, oavsett om hon förstår det eller ej.
Det är en svår sits och jag har varit med om en situation där en person uppvisat ett liknande beteende, och som i slutändan konsekvent nekar till att ha gjort något fel, trots att hon i dagsläget står i väntan på en rättegång för just det som många reagerat starkast på.

Citronmeliss
5/2/09, 5:53 PM
#5

Hmmm, det låter ju som om personen lider av narcissistisk personlighetsstörning, men som sagt vi har inte kunskapen att sätta diagnoser, bara tycka..Tyst

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Tavar
5/2/09, 6:02 PM
#6

Frågan är ju om detta bara är en fasad hon visar upp eller om hun är helt säker på att så här är det.

Detta är nog en stor avgörande faktor, är det en fasad kan hon vara rädd. Därför fasaden kom upp.

Är det ingen fasad så är det riktigt svårt, man kan inte gräva bort en vägg som inte finns.

Försök på något sätt att få henne att söka hjälp, annars kanske hon kommer sluta helt ensam eftersom ingen orkar med henne.

Annars brukar man själv kunna söka hjälp för att lära sig hantera och hjälpa personer med problem, grejen är att man måste vara riktigt stark själv för att klara av en sådan sak. Släpper hon försvaret mot dig kommer hon troligen se dig som en pelare att luta sig mot när hellst hon känner för.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
gangsterman
5/2/09, 6:20 PM
#7

Ja i fråga om att få henne till professionell hjälp så är det inte att tala om, hon mår minsann inte dåligt eller tänker sätta sig hos en psykolog, för är det någon som kan det där så är det hon.(CITERAT) Grandios är ett bra ord, ödmjukhet vet hon inte vad det är. Hon förstår inte att vi försvinner, för genom omvägar hör vi att HON bett oss dra åt h-te, när vi satt ner foten och stoppat vidare kontakt.

Hon bor själv, med 10 katter och en stor hund som får komma ut 100 meter 2 gånger om dagen, resten sköter hunden inne… Det ska vara en trerummare men hon är samlare…. suck…. Från golv till tak är det grejer, prylar och mer grejer. Min exfru-en 65kilos 165cm lång liten dam kände sig alltid som en elefant i en glasaffär där, det rör sig inte om värdesaker, men det var alltid någon som revs ner. Naturligtvis är det dyra saker enligt henne, mattan i vardagsrummet är arvegods o värt 25000, äkthetsintyg har hon minsann, MEN den är sönderklöst och nerpissad av katterna.                                        Det tredje rummet har "ramlat ihop", ingen människa kan ta sig in där i alla fall. Katterna gör ifrån sig lite här o var, kattlådor finns med rivet tidningspapper, inte sand, så du kan tänka dig lukten.

Att sköta djuren efter de behov de har, med motion och uppfostan, nej… De är mest ägodelar som hon talar om dem. TACK o LOV har hon inga egna barn, men de hon har umgåtts med ääälskar henne, säger hon. De skulle må så mycket bättre hos henne än hos min vännina som är ditten o datten enligt henne. Som givetvis är lögn och förbannad dikt.

Hon har för det mesta storstilade planer för framtiden, att köpa, att ärva, att åka o hälsa på döende vänner, att flytta osv vilka aldrig infrias av den ena dumma anledningen eller annan. Stget att organisera vidare kan hon inte.

Vi har hjälp, stöttat genom hennes svåra tider (som är alltid) städat, slängt mängder av samlade sopor, men det låter tvärtom från henne till andras öron. Hon mår alltid sämst av alla, har alltid mest dåligt ekonomiskt och behöver allas uppmärksamhet och måste berätta om det, oavsett en retorisk fråga från en halvbekant i affärer …

Efter 40 år ger jag mig den belöningen att inte bry mig längre utan distansierar mig.

Tavar
5/2/09, 6:28 PM
#8

Har det gått så lång tid och hon lyssnar fortfarande inte skulle nog alla ge upp. Jag skulle gjort det efter ett år för jag står inte ut med sådanna människor Obestämd vägrar hon att bli hjälpt och behandlat finns det inte mycket att göra förutom att få in henne på sluten vård men är inte så enkelt att man bara knuffar in folk man tycker är jobbiga där. Låt henne vara ensam så kanske hon själv inser att det kanske inte är alla andra det är fel på, man kan ju hoppas att hon inser det iaf….

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

[aspie]
5/2/09, 7:30 PM
#9

#3 Du beskrev just ännu mer hur även min bror är, samlar på sig massor, har väl flera lador med bråte nu, även saker som tillhör mig som jag förmodligen aldrig får se igen. Han anser oxå att hans prylar är mkt värdefulla och att han är antikexpert.

Idag är han över 50 och ändrar sig aldrig och inte fanken skulle han inse att det är något fel heller. Han är en parasit på andra då det gäller pengar och materiella ting och utförda tjänster med betalar aldrig sina skulder. Han har inget samvete.

Ja, du har genom att berätta om din vännina beskrivit min bror. Skillnaden är att han är grym och våldsam mot svagare människor och djur.

Såna borde kunna tvångsvårdas tycker man. Både din väninna och min bror

gangsterman
5/2/09, 8:02 PM
#10

Det blir bara mer skrämmande det här..

Läser på wikipedia om Borderline, histrionisk personlighetsstörning, narcissistisk ps och sociopati/psykopati. Men sxuellt har jag ingen aning förutom en historia som drogs angående en "affär"med en kändis. För övrigt stämmer beskrivningarna, med allt, om allt, jag blir alldeles matt. Och väldigt glad över distansieringen.

Tavar
5/2/09, 8:13 PM
#11

#10 Är man inte en del av sexlivet är det ju nästan omöjligt att veta säkert om någon annans, ännu mer en som kroniskt ljuger. Så som jag förstått det finns det inte så mycket att göra förren personer med dessa problem går helt över styr och man har en anledning till att anmäla dom så de blir påtvingade vård. Det är riktigt hemskt att det ska behöva gå så långt för att man ska kunna hjälpa någon men nu är det tyvärr så, som du skrev kommer hon ju inte gå med på att söka vård eftersom det enligt henne är alla andra det är fel på. Om du orkar och vågar kan du ju skicka in en anmälan på att hon är djursammlare, det är ju något som uppmärksammats allt mer i sverige och det kan vara en start till att hon får vård

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

David
5/2/09, 8:43 PM
#12

Det första jag tänkte på, och som är mer "konkret" att ta på, är att djurhållningen är långt ifrån godkänd. Att dessutom ha fler än 9 katter kräver tillstånd. Och sköts djuren så här tycker jag att om du orkar, att du skulle lämna in en anmälan till den Länsstyrelse som du bor i (som från årsskiftet har hand om djurskyddsärenden). Med lite tur, så blir djuren omplacerade, samtidigt som myndigheterna får upp ögonen hur hon har det hemma.

Att samla på än det ena, och än det andra finns med i många av de diagnoser som går under personlighetsstörningar. Att höja sig själv till skyarna, det ofta med hjälp av lögner (som personen i fråga ofta själv tror på) ligger mer åt det narcissistiska hållet som du själv var inne på. En borderlineperson kan också samla på en hel del, men istället för att höja sig själv till skyarna är det ofta tvärt om, att man nedvärderar sig själv.

Att det behövs professionell hjälp för henne är det dock inga tvivel om, frågan är bara hur man gör när det handlar om en vuxen person, som saknar sjukdomsinsikt, och inte vill ha hjälp. Tror att om någon kom dit i djurskyddsärende att även en del annat kan rullas igång.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
5/2/09, 8:49 PM
#13

Min erfarenhet av att anmäla en sån här person är bara att polis och annan expertis skiter fullständigt i detta eller säger sig inte kunna göra något ohc att personen själv i fråga måste vilja bege sig till sjukvården.

Vilken psykopat eller liknande inser själva att de behöver sjukvård?

Polisen kan inte ingripa (vill inte ?) Den sjuka farliga människan måste tas på bar gärning för att ett ingripande ska kunna ske. Att flera och en hel familj kan vittna hjälper inte. Det svaret har mina föräldrar och jag fått av polisen och sjukvården i alla år vi sökt hjälp.

Annons:
David
5/2/09, 9:01 PM
#14

#13. Ja, att få henne tvångsvårdad eller under tvång se till att hon får hjälp kan vara otroligt svårt.

Det enda jag tänkte på är att Länsstyrelsen har krav/tvång på sig att utreda alla anmälningar i djurskyddsärenden, och då måste de ta sig in hos henne, och kan se den missär som både hon och djuren lever under. Sedan om det verkligen händer något mer än ett besök, det är svårt att säga. Men med den beskrivning jag fått allafall om djurens situation så har ett par sådana ärenden faktiskt varit uppe i domstol och det blivit fällande domar. Med en sådan, skulle domstolen kunna tvinga henne till vård, antingen sluten (troligtvis inte) eller i öppenvård. Men det är långt dit. Ett tips från mig är att satsa på att hjälpa djuren, och på den vägen kanske även få henne in i någon system för att se till att hon också får hjälp.

Gangsterman, läste att du arbetat inom rättsväsendet tidigare, om du vill så kan jag maila över den dom som nyligen Svea Hovrätt fastställde om en person med ungefär liknande historik.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
5/2/09, 9:10 PM
#15

#14

Ooops David, Jag svarade inte på ditt inlägg i #12. he he, du bara råkade klämma in det inlägget innan jag hann skriva #13.

Och jo om man kan anmäla vanvård av djur till länstyrelsen så är det förhoppningsvis en bra början till att den sjuke ifråga kan få utredning och vård Flört

EvelynKatt
5/3/09, 12:26 PM
#16

Tyvärr är det galet svårt att få gensvar gällande djurskydd och djurhållning. Det krävs väldigt väldigt svåra fall för att någon ska ingripa, i varje fall i många län. Så det är ingen "säker" väg att gå för att se till att hon får hjälp, men det är en ände att börja nysta i.

Du måste ha väldigt mycket på fötterna för att motivera för en läkare att denne sak uppmärksamma din… väns… fall, men det sägs att det går. Det skulle dock inte finnas några garantier för att det skulle resultera i hjälp av någon form, men eventuellt en läkarbedömning. Tyvärr är nog risken rätt hög att hon kommer därifrån obemärkt.

sali
5/3/09, 2:03 PM
#17

Tror hon kan vara både manisk eller helt enkelt en mytoman, en mytoman inser inte själv att den ljuger och skyller gärna på andra.

sali
5/3/09, 2:15 PM
#18

Förlåt, jag läste inte allt som kom nu frammåt slutet och tar därför tillbaka mitt uttalande.

Tycker det verkar som hon kan vara allt från manodepresiv till schizofren men det går ju inte göra mycket åt om hon inte vill.

Hon visar delvis symptom på det mesta i mina ögon.

hus-musen
5/3/09, 4:43 PM
#19

Kan inte ställa någon diagnos då jag inte är utbildad eller har träffat personen alls. Men hon är inte frisk iaf de är tydligt.

De enda du egentligen kan göra är att polisanmäla bisten på korrekt omvårdnad om djuren så de tas ifrån henne iaf, men risken finns ju att hon bara samlar på sig nya när hon har ett samlarbeteende redan. Men då uppmärksammas hon iaf, de kommer antagligen inte vara hennes fel utan alla andra är "dumma i huvudet" som inte förstår henne och som tar hennes saker.

Tvångsvård kommer nog inte att gå igenom då hon inte verkar skada andra eller sig själv tillräckligt mycket.

Qui dormit, non peccat

 


Tavar
5/3/09, 4:52 PM
#20

#19 Men det är ju så att om de tar djuren från henne en gång kommer de ju hålla koll på henne gällande just djuren, sker det flera ggr och om hon nu bor som det står att hon gör, kommer någon förhoppningsvis inse att något är fel hos kvinnan. Man får gå mycket på tur med denna taktik och hon kommer nog som du säger inte inse att det är henne det är fel på utan skylla på att det är alla andra, men lyckas man ge henne någon typ av vård, även om det bara är mot hennes samlande har man iaf lyckats med något

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
hus-musen
5/3/09, 4:59 PM
#21

#20 Tyvärr så är inte sveriges djurskyddslagar särskilt bra, det krävs mycket för att de faktiskt ska ta djuren och sen har de en eller två rutinkollar sen för att se så att inte personen samlar på sig mer. Och de är väldigt svårt att få djurförbud i sverige konstigt nog..Rynkar på näsan

Även om de tar hennes djur så kan de inte tvinga henne till vård om hon inte vill det. Om hon inte inser att hon har problem så är de svårt.

Qui dormit, non peccat

 


Tavar
5/3/09, 5:02 PM
#22

#21 Ok, har kanske tittat lite för mycket på animal cops o:P

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

David
5/3/09, 5:04 PM
#23

#20. Djurskyddslagarna ger jag inte mycket för, och precis som du skriver är det nästintill omöjligt att få djurförbud.

Som jag skrivit tidigare så har dock Länsstyrelsen ett krav på sig att göra en kontroll om de får en anmälan, och med det som framkommer om denna kvinnas bostadssituation och brist på skötsel av djuren så borde Länsstyrelsen agera antingen genom att ge ett föreläggande, och då blir det en ny kontroll om X dagar/veckor, eller ta djuren därifrån. Ska djuren omhändertas, eller om hon inte följer deras föreläggande (då ska också djuren tas därifrån) så blir det en tvångsåtgärd, och med lite tur blir polisen inblandad där. Har man ännu mer tur så kommer kvinnan in i någon system hos de sociala myndighterna som kan följa upp, och när de ser hur ingen förbättring sker, så borde det kunna bli tal om tvångsvård, men det är långt dit.

Men att börja med att anmäla för djurens skull är en otroligt bra början, och väldigt tacksamt för djuren också, som långt ifrån har det bra i den här miljön.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Tavar
5/3/09, 5:17 PM
#24

#23 Jo, om man kollar på beskrivningen om henne skulle hon nog inte låta någon gå in i hennes hem och ta något som är hennes utan en fajt.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

EvelynKatt
5/3/09, 6:38 PM
#25

#23
Jag vet om ett fall där man valde att inte vidta några som helst åtgärder trots att kvinnan hade mer än 50 katter, varav merparten okastrerade och fritt reproducerande, med en amoniakhalt i huset så hög att det inte ansågs vara beboerligt för människor. Jag ger inte mycket för de djurlagar som finns i sverige, speciellt inte med tanke på hur lågt katter värderas.

Om jag förstått rätt så går man normalt sett in för att besöka ett sådant hem enbart med de som är anställda som ansvariga för djurs säkerhet, fungerar inte det tar man med sig socialarbetare (i varje fall om det finns barn inblandade?) och sist tar man med sig polis. Det går inte att neka tillträde till bostaden i all evighet om det anses vara ett viktigt fall.

Grejen är den att med människor som är som det beskrivs så är risken ganska stor att hon slingrar sig ur och får det att se ut som ett missförstånd. Med tur så kanske inte.

hus-musen
5/3/09, 10:34 PM
#26

Som sagt så är djurlagarna i Sverige äckligt värdelösa och det verkar inte som att det blir några framsteg heller. Det är mycket hårdare i tex england eller usa faktiskt.

Qui dormit, non peccat

 


gangsterman
5/3/09, 10:42 PM
#27

Tack alla!

Det kommer med all säkerhet bli fight med näbbar och kvastskaft angående,(OM hon överhuvud öppnar dörren för Miljö och Hälsa)   hennes djur och dess omvårdnad. Jag vill nämna att det rullar på lite av varje i det fallet. Förmågan att slingra sig ur är tveksam, hon skulle skunna skura i 14 dagar och fortfarande stinka efter alla år, redan på bottenplan i den aktuella trappuppgången, där hon bor på tredje våning.

Annons:
hus-musen
5/3/09, 10:49 PM
#28

#27 men om de stinker ner i trappen så de stör grannarna så kan faktikst värden prata med henne och kräva att hon städar upp. Det är ju trots allt en sanitär olägenhet!

Qui dormit, non peccat

 


gangsterman
5/3/09, 10:59 PM
#29

Jag tänkte återkomma om ett par dagar om hur Bovärden, Länsstyrelsen, och fastighetsägaren agerar i fallet. För av någon anledning tror de inte på grannarna, så , kan vi gemensamt hålla tummarna för att ett annat agerande kan lyckas ! ?

hus-musen
5/3/09, 11:28 PM
#30

ja jag håller tummen för at de blir ordning för de stackars djuren iafGlad

Qui dormit, non peccat

 


Tavar
5/4/09, 12:14 AM
#31

#29 Hade en sån kvinna i trappen med förut -_-'' tillslut kicka de ut henne och var tvungen att sanera hela lägenheten. Nu är den superfin och det är flera familjer som slåss om den. Fast hon bodde där med två katter och en hund bara, så kan tänka mig hur det är med 10 katter och sen samlarbeteende Obestämd

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

David
5/4/09, 12:33 AM
#32

#29. Jag håller alla tummar jag har, i fas ett att djuren kommer bort därifrån, och i fas två att hon även kommer få adekvat hjälp.

Är det en privat fastighetsägare borde han vara extra intresserad av det här problemet. Vissa kommunala, större, fastighetsbolag verkar inte bry sig nämnvärt om "bagateller" förrän det är försent.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

inisklo
5/4/09, 6:10 PM
#33

Jag hoppas,att HON får hjälp i första hand o att hon fattar också,att det är djurens bästa,om dom kommer därifrån..oi-oi-vilken rörä,när mäniskan blir sjuk o fattar inte det själv..o alla saker som samlas osv..HJÄLP..

kerstinjo
5/4/09, 8:48 PM
#34

# 2 Ett litet förtydligande.

En psykopat vet vad som är rätt och fel, men tycker att han står över de regler och normer som finns i samhället. Han saknar vad man normalt kallar samvete.

 Kerstin 

 

Annons:
gangsterman
5/4/09, 9:03 PM
#35

Hejsan alla! Idag govänner kom hundpensionatet tillbaka.                  Tredje gången gillt och då det ej blivit bättring på hennes så kallade djurhållning tog de tillbaka hunden! I jämförelse är det ett bättre ställe än i hennes lägenhet.

Det ÄR förfärligt, människan begriper inte bättre, HON mår säkert väldigt dåligt men det känns oerhört mycket mer som en seger för hunden skull. Nu återstår för hyresvärden att försöka komma in och tala henne till rätta med anledning av alla katterna. Det är ej privatägt, och deras åtgärder börjar med ett varningsbrev följt efter ett annat osv osv. Men om hon inte öppnar, så vet jag inte.

I alla fall en seger för hunden idag att glädjas åt.

fibbran
5/4/09, 9:53 PM
#36

Oj vad bar att det har börjat hända saker :-)

Hoppas resten löser sig också med hyresvärd osv.

Kvinnan är ju som alla redan sagt i behov av hjälp och detta kanske börjar att hända nu när hunden tagits ifrån henne.

Fibbran

Tavar
5/4/09, 11:12 PM
#37

#35 Vad bra :) åtminstånde något något som sker, och förhoppningsvis blir det mer snart!

Men efter ett tag måste väll hyresvärden kunna ta sig in även om hon inte öppnar dörren? Kan de göra här där jag bor, även innan det gått så här långt ifall grannarna klagar.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Jezzz
5/5/09, 8:27 AM
#38

#34 Tack Kerstin

/Jezzz

David
5/5/09, 1:35 PM
#39

#35. Vet inte hurvida de får gå in på "dessa själ". Undra om det inte ändå behövs polishandräckning då. Obestämd

Du får jättegärna PM:a mig om du behöver tips om hur man gör en anmälan om kattvanvård. (är lite av mitt specialområrde)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Upp till toppen
Annons: