Annons:
Etikettpsykoser
Läst 4002 ggr
capo
5/10/09, 12:21 AM

Psykos?

Anledningen till att jag skriver är för att jag ville dela med mig av något som hände mig för 10 år sedan.

Jag drabbades av en drogutlöstpsykos, men jag har hittills aldrig läst eller hört om någon liknande psykos med de symtomen.

Jag rökte cannabis dagligen samtidig som jag pluggade på komvux. Vid sidan av mina studier langade jag droger, alla möjliga droger hade jag hemma hos mig.

Cannabis var för mig vid den tiden ingen drog, jag älskade cannabis, nummer 2 var amfetamin som jag tog oftare och oftare, till slut nästan varje dag. Samtidigt som jag kunde ta ecstasy eller lsd mm. Till slut började jag bli paranoid på omgivningen, började bli misstänksam mot grannar och kompisar. jag visste då att det kunde vara pga amfetaminet.

Sedan hände det konstiga som kom smygandes.. jag kunde inte längre titta folk i ögonen utan att skämmas.. jag skämdes med skam, jag log som en dåre.. och jag kunde inte bryta det.. det gick inte.. det var som om jag var inlåst inne i mig.. jag försökte tvinga mig att se folk i ögonen men jag bara log och skämdes.. men inuti mig så grät jag igentligen för att jag inte kunde visa mina verkliga känslor. Detta varade i cirka 6 månader, jag blev tvungen att sluta tvärt med alla droger.

Några år efteråt var jag tillbaka i missbruket, rökte dagligen i några år, fick inga psykoser men jag var aldrig 100 procentig social när jag var hög och ingenting gick som jag ville, tiden stog stilla och allt verkade sakta gå neråt.

Idag är jag 100 procent drogfri, det tog mig 10 år. och jag kan säga att livet är jobbigt och kämpigt oavsett om man håller på med droger eller ej. den stora skillnaden är belöningen man får, den är äkta och varar för evig, den känns i hela kroppen det är livet

Annons:
kerstinjo
5/10/09, 12:29 AM
#1

Du får gärna lägga in detta på www.beroende.ifokus.se också.

 Kerstin 

 

Upp till toppen
Annons: