Annons:
Etikettoff-topic
Läst 934 ggr
David
5/18/09, 2:18 PM

OT. Någon som är grym på engelska?

Finns det någon här som är riktigt duktig på engelska, och gärna affärsengelska?

Har börjat lite smått att överge de svenska mellanhänderna och gå direkt på fabrikerna runt om i Europa. Men min engelska är urrusel, och Google Översättning översätter lite… småkonstigt.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[aspie]
5/18/09, 2:23 PM
#1

Sorry David, önskar jag kunde hjälpa dig, men icke tyvärr Rynkar på näsan

David
5/18/09, 2:28 PM
#2

Kan ju locka med om det är rätt person så får gärna personen följa med på branschmässor runt om i Europa och tolka åt mig, givetvis gratis! Flört

Aspie, så du tillhör samma kategori som mig, vi som sov under engelska-lektionerna… Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Tavar
5/18/09, 2:36 PM
#3

Kan en hel del engelska, men kan inte Brittiska eller stava XD Läste halva affärsengelska A i skolan med men tycker inte det var så stor skillnad från vanlig engelska :/

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

[aspie]
5/18/09, 2:36 PM
#4

David, Ha ha, nä, jag var ganska bra på engelska och har även läst verkstatdsengelska, men ack så ringtostig man blir snabbt om man inte underhåller engelskan.

Jag babblade på så bra ett tag (på engeska) att en Amerikan var bombsäker på att jag var Amerikanska Skrattande

När jag gick en Engelska kurs blev läraren arg på mig eftersom jag inte kunde låta bli att prata Amerkansa istället för den "fina Engelskan"

Hawknestgrove
5/18/09, 7:46 PM
#5

ja är också duktig, hade 5:a, men som sagt man rostar….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

LenaR
5/18/09, 9:06 PM
#6

Extrajobb?

Jag läste 40 poäng engelska på Stlhms universitet för mer än 10 år sen. Ingen affärsengelska, men min engelska är bra om jag inte blir nervös! =D Är det översättningar du behöver?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
Hawknestgrove
5/19/09, 2:13 AM
#7

Där har du ju en riktig hejare, David! LEnaR, alltså

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
5/19/09, 11:18 AM
#8

LenaR - Jag skickar PM!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Upp till toppen
Annons: