Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1839 ggr
isa
2009-05-23 22:46

här får ni blommor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en liten blombukett till er ifrån min vackra lund som finns där jag bor. Där är gamla tomtmarker så det växer även "vilda" trädgårdsblommor där.

Annons:
Aviendha
2009-05-23 22:58
#1

Åh, vad vackert! =)

Mysan59
2009-05-24 02:12
#2

Åhh så vacker! Tack för det Glad

[aspie]
2009-05-24 09:29
#3

Jätte vackra blommor, Tack! Glad

kerstinjo
2009-05-24 10:15
#4

Åh, så fina blommor. Tack!

I torsdags när jag var och handlade stog en burk med liljekonvaljer i en kundvagen. I buketten fanns en lapp; "Till dig som är ensam eller ledsen".

Handstilen såg ut att komma från en äldre person och det här var det gulligaste jag har varit med om på länge.

 Kerstin 

 

David
2009-05-24 10:17
#5

Tusen tack! Verkligen fina blommor! Misstänker att du har en riktigt fin lund att vila ögonen på.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Musiken
2009-05-24 11:04
#6

Kerstinjo; gud vilken fin gest! Det borde finnas fler sana manniskor i varlden!

Annons:
David
2009-05-24 11:12
#7

Kerstin, kanske var det någon medlem i Anonyma klubben

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
2009-05-24 11:48
#8

Hur som helst så blev jag jätteglad att någon kunde göra en sådan sak. Fastän jag varken kände mig ledsen eller ensam så blev jag så glad att jag tog med mig blommorna. Jag ler fortfarande när ag tänker på det.

Så ett tack för glädjen liljekonvaljerna gav mig är på väg till tidningens "Dagens Ros".

Kanske det var så David, hade ingen aning om att det fanns något liknande.

 Kerstin 

 

isa
2009-05-24 13:53
#9

#4 det var en otroligt fin gest. Mycket vänligt gjort. Jag förstår att du blev glad. Men är inte Liljekonvaljer fridlysta nuförtiden? ( obs. vill inte komma med pekpinnar, det är bara en fundering. )

#5 Ja, jag älskar min lund. Man kan följa de olika årstiderna av de olika sakerna som växer där. Våren är bäst, nu har jag fått följa blåsippor, vitsippor, gullvivor, violer, lungörtar, massor med trädgårdsblommor ( som jag inte kan namn på ) . Nu kryllar det av smultronblommor, finns massor med goda smultron sen. Och så är det 4 st. äppelträd med underbart goda äpplen, de blommar nu.Det finns ett hackspettspar och en gröngöling, så det är gamla träd.

Det finns två små trappor med mossa på, och ett staket, som det också växt mossa på. Det är från de gamla tomtmarkerna.

Det sorgliga är att kommunen vill bygga höghus där. Vi i mitt område och de som bor i villorna mittemot gör allt vi kan för att stoppa bygget. När jag läste det i tidningen, så låg jag sömnlös en hel natt och grät. Jag går där när jag har kraftig ångest. Det lättar alltid litegrann när jag är  i min lund. Även om det tar flera timmar att våga sig ut.

mvh isa

Aviendha
2009-05-24 15:34
#10

#4 Åh, vad underbart! Blev nästan inspirerad att göra något sådant själv. Vet bara hur en liten blomma plockad i trädgården glädjer en vän, mamma, kille, mormor eller annan person.

David
2009-05-24 17:40
#11

#4. Egentligen är det faktiskt det mest osjälviska man kan göra. Att glädja någon så mycket utan att ens försöka få något tillbaka. Att göra det helt anonymt.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

inisklo
2009-05-25 10:53
#12

Isa för mig känns det så här…

Du börjar…dumma ångest..kämpar o mitt i allt ge du blommor åt oss..vi som skulle ge dom till dig..GråterVa du är omtänksam.Va vackra blommor du har blockat hjärtlig tack.Du sprider glädje till oss..o ny ska vi kramas allihoppa o tacka oss alla,att vi är tillsammans..eller hur.

Vi ska ta allt härligt ut va den här dagen bjuder.Glöm inte bort nån flaggan högst upp i top.

#4 livet är full av härliga överasningar

isa
2009-05-25 12:58
#13

#12 Tack. Det var fint och omtänksamt av dig att skriva så till mig! Nu blir jag jätteglad! tack , tackGlad

Annons:
Upp till toppen
Annons: