Annons:
Etiketterom-sajtenom-ifokus
Läst 1851 ggr
[per50]
4/28/09, 4:40 PM

Epilepsi ifokus

Välkommen till vår sida, här kan man prata om epilepsi både hos människa och hos djur, epilepsi hos djur kan vara ganska lika i många fall. Vi tar också upp lite om andra sjukdomar i efterhand.

Annons:
David
4/28/09, 5:50 PM
#1

Finns en liten tråd om sajten redan Flört. Men som jag skrev där så är det en välbehövlig sajt, som är väldigt närbesläktad med psykologi.

Många av de läkemedel som används, bland annat min egna Lamotrigin, används både som stämningsstabiliserande, och mot epilepsi.

Något som förvånat mig är att biverkningarna på resp. användningsområde är helt olika. Har inte riktigt lyckats klura ut varför. Du kanske har någon tanke om det, varför biverkningar på exakt samma medicin skiljer så stort om de ges för epilepsi eller för någon psykiatrisk åkomma.

Välkommen till iFokus-familjen förresten!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Emelie-E
4/28/09, 5:57 PM
#2

Kan säga att jag blev jätteglad häromdagen när jag märkte att denna sajten kommit till. Min syster föll ihop i skolan i kramper och de kollar nu om det kan vara epilepsi.
Så om det är epilepsi hon har, kommer ni nog se oss båda där inne=)

mona43
5/31/09, 1:27 AM
#3

Alla är så hjärtligt välkomna och hälsa på, det är jobbigt att ha epilepsi för den drabbade, både med sjukdomen i sej, men också med bemötandet i samhället och bland myndigheter.

Det finns tyvärr många fördommar fortfarande, allt för många med epilepsi känner sej utanför och förtvivlade. Hur mycket information som helst behövs, för att det skall bli bättre.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: