Annons:
Etikettbehandling
Läst 1865 ggr
Joline
4/17/09, 10:52 PM

Törs jag prova...

Zopiklon fick jag utskrivet för att få hjälp att somna…

Låg dos, lätt insomningstabl. förstod jag det som.

Tänkte om nån hade erfarenhet av den, och kunde berätta vad den för med sig, förutom nyttan. Lite orolig..

Annons:
Allamej
4/18/09, 12:16 AM
#1

Jag hade inga problem med dom bara positiva erfarenheter :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

kerstinjo
4/18/09, 1:08 AM
#2

Det är så svårt att veta hur en insomningstablett fungerar på andra, men jag har bara hört positivt.

 Kerstin 

 

Veyla
4/18/09, 4:37 AM
#3

Har aldrig hört namnet innan. Men har du fått den utskriven så är det nog ingen risk;) Det är i af värt att pröva. Funkar den bra så är det toppen och om den inte funkar så vet du det. Även om någon av bieffekterna skulle bli allvarliga så går dem alltid över (ytterst fåtal som inte gör det om det ens finns, vågar inte säja det).

[aspie]
4/18/09, 12:13 PM
#4

Jag har haft Zopliclon ett bra tag nu och den funkar kanon på mig. Inga biverkningar eller andra problem alls mer än att jag sover längre än jag brukar. Så måste jag upp tidigt behövs en väckar klocka

flikkan77
4/18/09, 12:45 PM
#5

Har ätit zopiklon till och från ganska länge och den fungerar superbra på mig. Blir mycket mer utsövd och, till skillnad från aspie, så vaknar jag tidigare på morgonen och är piggare när jag använt mig av tabletten.

Inga biverkningar och har inte känt någon form av beroende av den heller. Hoppas det kommer att fungera för dig, Joline! Tycker du ska våga testa.

"You just have to belive…"

Joline
4/18/09, 1:21 PM
#6

Åh tack för så många svar, det känns skönt…Kyss 

Tänkte på om man känner sig seg och oklar när man måste upp tidigt till jobbet (fast det gör jag ju ändå. när jag inte kan somna i tid förstås…)

Och läste tidigare här, att nån fick konstig eftersmak i munnen av nån sedativ tabl.

(Fick ta den vid behov, skulle inte vara beroendeframkallande.)

Först trodde jag att dom var lite restriktiva med att skriva ut sömntabletter, men jag behövde bara be om det så fixa han det.

Annons:
kerstinjo
4/18/09, 1:41 PM
#7

Man kan få en järnsmak i munnen. Men bättre det än att inte sova och smaken går fort bort.

 Kerstin 

 

Citronmeliss
4/18/09, 4:16 PM
#8

Har en bekant som fick den ordinerad vid behov för några veckor sedan.

Den funkade jättebra till skillnad från tidigare preparat!

Personen i fråga sov gott och kände sig utsövd utan att vara seeeg dagen därpå!

Hoppas att du också kan få "sova gott" några nätter så du kommer i rätt fas med din sömn igen!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Joline
4/18/09, 4:53 PM
#9

Tack så mycket, hjärtan. Nu behöver jag inte vara tveksam längre

Upp till toppen
Annons: