Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 2292 ggr
Rocktjejen
2009-05-01 11:10

mani

Min bästa vän har bipolär sen några år tillbaka och äter litium bla.

Just nu är hon inne i ett skov med mani och har gjort av med en del pengar..ringer sålika till psykiatrin för att be om hjälp och berättar om hur det är..hon har alltså varit och köpt 4 mobiltelefoner..svaret hon får när hon kontaktar psykiatrin är..varför köpte du inte en till!!??..Hur kan man vara så oprofessionell mot en människa undrar jag..det krävdes mog utav min väninna dessutom att äntligen ringa psykiatrin och så får hon detta uppkastat i ansiktet..

Kram Eva

Annons:
AnneN
2009-05-01 11:57
#1

Det var något dumt sagt av dem! Förvånad

Kanske borde din vän ansöka om att få godman eller förvaltare som håller ordning på det ekonomiska?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Aviendha
2009-05-01 13:03
#2

Ibland kan man inte göra annat än att skaka på huvudet i förvåning..

isa
2009-05-01 13:49
#3

Det var ett av de värsta saker jag hört tror jag! Fy så inkompetent och idiotiskt sagt. Hoppas din väninna får bättre hjälp i fortsättningen.

EvelynKatt
2009-05-01 17:52
#4

Det är så lätt för vården att ignorera bipolära i uppåtfaser där man inte är psykotisk. Avfärda med att det inte är så farligt. Har hon någon öppenvårdskontakt som faktiskt är "ansvarig" för henne, såsom en ssk:a eller skötare? De ska hjälpa, även om det inte är så att de alltid gör det. Jag tycker nästan att hon ska prata med dennes chef när hon väl kommer ned på jorden. Det är fruktansvärt oprofessionellt och otaktiskt sagt.

F.Ö. låter det som att hon kanske behöver ett tillägg i sin medicinering, eller en vettig öppenvårdskontakt som faktiskt tar henne på allvar, vilket iof är svårt att få. Under maniska kan man behöva ett tillägg av en antimanisk medicin, inte helt sällan ett atypiskt antipsykotika (de verkar "fortast"), samt en skötare eller liknande som resonera en ned på jorden.

Chestnut
2009-05-01 23:31
#5

Man slutar aldrig att förvånas över vad folk kan säga (speciellt de inom vården) Förvånad

Med vänliga hälsningar
Chess

Citronmeliss
2009-05-02 00:06
#6

Hej, Eva!Glad

Senaste tiden har jag hört flera idiotiska uttalanden från "psykiatrin"!

Jag blir både häpen och rasande besviken över deras oprofessionella förhållningssätt och totala brist på förståelse och empati gentemot sina patienter!

Din vännina är i behov av en medicinjustering, men får i stället finna sig i att hånas av personalen!Rynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Tavar
2009-05-02 03:59
#7

Säg till henne att klaga hos chefen eller låt någon som kan hela historien göra det. Det är inte accetabelt, är som att säga till en självmordsbenägen att planera mer noga eftersom det finns hål i den redan befitliga självmordsplanen "Men tänk om bilen hinner gira? Då kommer du ju inte dö". Det där låter som ett ekonomiskt självmord om man inte har äckligt med pengar, därför jag gör denna liknelse

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Upp till toppen
Annons: