Annons:
Etiketterstödorganisationerpatientorganisationer
Läst 3660 ggr
David
4/26/09, 12:55 AM

Stödorganisation?

Är du medlem i någon stöd/patientorganisation, som kanske RSMH (Riksförbundet för Social och Mental Hälsa), SPEC etc?

Kommentera gärna nedan med vad du är medlem i, och hur vad du tycker det ger dig.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
4/26/09, 12:56 AM
#1

Jag är medlem i flera, vissa är duktigare än andra på att kommunicera med sina medlemmar. RSMH och SPEC (suicidprevention och efterlevande) är väl de två föreningar som regelbundet ger ut väldigt intressanta tidningar.

Prenumererar också på Socialstyrelsens olika skrivelser inom området.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

EvelynKatt
4/26/09, 12:58 AM
#2

Jag borde gå med i Balans, men jag har inte kommit till skott och just nu är jag inte så inne på det i varje fall. Det kommer nog tillbaka när jag orkar acceptera min sjukdom igen.

[aspie]
4/26/09, 1:00 AM
#3

Attentions är jag medlem i om det räknas som stödorganisation ?Obestämd

EvelynKatt
4/26/09, 1:08 AM
#4

#3 jag skulle räkna det som stödorganisation.

Link-
4/26/09, 1:27 AM
#5

Är inte med i någon. Visste inte ens att det fanns.

David
4/26/09, 1:30 AM
#6

#5. Några få finns listade under Länkar här uppe i menyn.

RSMH är väl en av de största, finns över hela landet med lokalavdelningar som på vissa håll är riktigt aktiva.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Veyla
4/26/09, 7:50 AM
#7

Jag är inte medlem i något. Oskyldig Vet inte ens om jag kan det med tanke på åldern, men har inte tittat upp det heller.

flikkan77
4/26/09, 10:27 AM
#8

Är inte heller medlem i någon. Orkar inte riktigt…

"You just have to belive…"

David
4/26/09, 11:33 AM
#9

Veyla, RUS-riks. www.rus-riks.se, annars tror jag inte någon av de andra organisationerna/föreningarna har några åldersgränser heller.

Men RUS-riks är RSMH´s ungdomsorganisation. Gör mycket bra.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
4/26/09, 9:05 PM
#10

Jag är med i svenska Endometriosföreningen, men funderar på att gå med i nån förening som har hand om panikångest.

cavalo
5/20/12, 11:01 AM
#11

Det finns en organisation som heter Handikappföreningarnas sambarbetsorgan och håller till i Göteborg. De har många medlemföreningar, bland annat Attention som jag läste att någon är medlem i här i tråden. Medlemsföreningarnarna har naturligtvis riksorganisationer också.

Kanske kan vara intressant för de som bor i Göteborg i alla fall.

Upp till toppen
Annons: