Annons:
Etikettbehandling
Läst 1654 ggr
David
2009-05-05 13:29

När du har kört fast

Om du har kört fast i livet är det alltid klokt att kunna prata med någon och få lite andra perspektiv på dina egna problem. Jag läste någonstans att när Tiger Woods spelade riktigt dåligt, så brukade han ta golflektioner.

- Ja, du läste rätt. Världens genom tidernas bäste golfspelare tar golflektioner när han kört fast. Det gör han inte för att hans instruktör är en bättre golfspelare än Tiger, utan för att instruktören kan se objektivt på Woods problem.

Alla människor har en inre röst som hyllar och kritiserar oss. Problemet är bara att vi inte alltid har så stor respekt för den rösten. Vi gillar inte att lyda den utan käftar gärna tillbaka. Det går inte lika lätt med en verklig, utomstående person som du respekterar.

Har du någon sådan person i din närhet som du kan anförtro dig åt, så gör det ibland.

Psykologi iFokus är också ett utmärkt ställe att bolla sina idéer på Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
flikkan77
2009-05-05 13:59
#1

Man blir aldrig för duktig för att lära sig något nytt! Glad Den som säger att h*n är fullärd ligger riktigt illa till.

Sen kör man ju så himla lätt fast i sina egna gamla hjulspår och tankemönster. Är instruktör inom Svenska Brukshundklubben och skulle jag säga att jag kan allt så skulle jag ljuga. Man kan få många tips från nybörjare bara för att de har "andra" ögon att se ett problem med.

"You just have to belive…"

isa
2009-05-05 21:28
#2

Som sagt: Man blir aldrig fullärd. Tänk så tråkigt det skulle vara om man kunde allting perfekt , hela tiden???

flikkan77
2009-05-05 23:23
#3

#2 Fast jag vill gärna göra allting perfekt hela tiden… Det är där min hjärna krockar med sig själv. Jag vet att det inte går, men jag vill… och eftersom det ändå inte kommer att gå kan jag lika gärna låtabli att försöka. Flört

"You just have to belive…"

Chestnut
2009-05-06 22:16
#4

Blev medlem här på psykologi av en anledning - jag har kört fast i mina tankar. En ond cirkel. Men hittills har jag inte skrivit något om det, men det kommer nog såsmåningom. När jag fått ordning på tankarna (vänta, var det inte där jag har kört fast?)

Med vänliga hälsningar
Chess

kerstinjo
2009-05-06 23:48
#5

Eller också tar man fram snöskyffeln.Obestämd

 Kerstin 

 

Mysan59
2009-05-06 23:54
#6

Oh ja detta är en mycket bra sajt att kunna ventilera sina tankar, vare sig man har andra irl att prata med eller inte.

Annons:
Mysan59
2009-05-06 23:55
#7

irl = in real life

Sorry!

inisklo
2009-05-07 11:46
#8

Vist kan man köra fast…fast man har ej bil o körkortFlört

Nej men ärligt sakt..ibland det är bara så,att man kan känna,att man har kört fast.Tankar malar en o samma,kan inte konsentrera sig,allt är bara så jobbit,svårt osv.

Men om det är just då när kroppen säger..hej hallå vi tar det lite lungt nu..vila..vara bara låta allt bara bli..ingenting..o sen börja igen..förstå ni va jag vill säga?Det är ej så enkelt försöka förklara va man vill eller ej vill..Förvånad

Jag tror..det gör jag..att kroppen är så stressat,att den helt enkelt kör fast!Va händer bilen utan bensin?…jaa..jaa..jag vet att det finns elbilarTungan ute

inisklo
2009-05-07 11:58
#9

#8 det glömde jag som David skriver i början,min kommentar till det är…jag hoppas att alla har nån i närheten,att ventilera sig..det är jätte viktigt,att prata o prata om man har "kört fast" o den här psykologin i fokus sjaten är också jätte bra..här kan man välja var man vill..skriva eller bara läsa o båda är bra..tycker jag..

Upp till toppen
Annons: