Annons:
Etikettbehandling
Läst 6731 ggr
flikkan77
5/8/09, 8:29 PM

Propavan och konstiga drömmar?

Någon mer som fått konstiga drömmar av propavan?

Helt plötsligt minns jag drömmarna mycket tydligare och de är helkonstiga. Kommer inte på någon dröm som går att berätta utan att det blir alldeles för oförståeligt, men knasigt är det!

"You just have to belive…"

Annons:
flikkan77
5/8/09, 8:30 PM
#1

Kom på ett litet eget svar på min fråga… äter stesolid till propavanen för att kunna somna och det är kanske blandningen som gör drömmarna. Liten teori bara…

Vad tror ni?

"You just have to belive…"

kerstinjo
5/8/09, 8:42 PM
#2

Jag tror att drömmandet är en ganska vanligt biverkning av Propavan.

 Kerstin 

 

LenaR
5/8/09, 8:48 PM
#3

Jag drömmer inte mer av propavan, men jag drömmer å andra sidan rätt mycket jämt!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

flikkan77
5/8/09, 8:50 PM
#4

Läste i fass nu att stesolid kan ge mardrömmar, fast det är inte mardrömmar jag har utan bara konstiga drömmar.

"You just have to belive…"

LenaR
5/8/09, 8:53 PM
#5

Vad menar du med konstiga förresten? Absurda?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

flikkan77
5/8/09, 8:59 PM
#6

Det är så svårt att förklara drömmar för andra bara men jag gör ett försök.

Har bland annat drömt att jag var gravid men inte kunde koppla in ultraljudet till varken tv:n eller datorn… Det fungerade varken på min eller min mans dator och hela släkten var samlade för att se att det verkligen fanns ett barn i min mage. Själv var jag överlycklig över att vara gravid.

I natt drömde jag om Kronblom och Eulalia, i serierutsformat. De skulle på ett möte som kostade 5 kr men de ville inte berätta för den andra att de skulle gå. På nått sätt slutade det med att Kronblom kom till mötet medan Eulalia satt i ett träd och råkade sparka ner stegen när hon skulle jaga iväg en kråka.

En annan dröm var att hela huset var fullt med ca 2-kilos kaniner i alla olika färger. Bland annat fanns det en som var blå och rosa och alldeles fluffig och sprang efter mig från rum till rum, men det var liksom så det skulle vara…

Tja, sådana drömmar rör det sig om…

"You just have to belive…"

Annons:
Citronmeliss
5/8/09, 10:26 PM
#7

Oj, det var väldans vilka "lustiga" drömmar du har flikkan!Flört

Just propavan har jag inte ätit själv, men de jag känner som har ätit den har sovit ganska gott faktiskt. De har haft livliga drömmar, dock ej mardrömmar!

Stesolid sover jag bra på, utan mardrömmar! (De gånger jag tar någon och det är bara ibland!)

Kram

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Jezzz
5/8/09, 10:59 PM
#8

Drömmer väldigt konstigt och lustigt jag med. Har inte reflekterat över att det kan vara propavanen, då jag ätit dem i 9 år drygt…

Men just den typen av drömmar som du beskriver har jag med. Och just det där med att MINNAS drömmarna! Så ska man lixom förklara dem och det är en enda rappakalja vad man får ur sig. Hur konstigt det än låter när man tänker på dem efteråt, eller ska berätta dem, så är de HELT logiska om natten ju!

…poff så kommer ett minne från en dröm och kan inte hålla sig för skratt för det är så… knäppt ..bara…

/Jezzz

flikkan77
5/8/09, 11:37 PM
#9

#7 Nejdå, de är inte alls lustiga, när jag drömmer dem är de fullt normala. Oskyldig Förutom den drömmen jag drömde i serieformat, det var lite förvirrande. I sista rutan dök det upp en liten cirkel som det stod "slut" i… och då vaknade jag. Kändes helknäppt! Särskilt med tanke på att jag inte vet när jag senast läste en serie med Kronblom och Eulalia.

Saknar dock min rosa och blå fluffkanin. Den var riktigt söt! Flört

Jag sover riktigt bra på min tablett, minns bara ovanligt mycket drömmar.

#8 Har ätit propavan förr men minns inte att jag hade sådana här drömmar då. Men det är ju möjligt att jag hade det… Har ätit dem till och från i olika kombinationer med andra mediciner. Är dock väldigt känslig så mer än ½ tablett just nu gör att jag inte är vaken alls nästa dag. Vilket är riktigt jobbigt!!

Det är dumt att det är så svårt att förklara en dröm, för vissa vill jag ju dela med mig av. Just för att de kan vara rätt roliga… Glad … och så totalt logiska när man drömmer dem.

"You just have to belive…"

LenaR
5/8/09, 11:39 PM
#10

Men, jag måste fråga, vad menar ni INTE är konstiga drömmar? Om flikkans drömmar är ovanliga, vad drömmer ni annars?

Jag är bara nyfiken, jag tyckte drömmarna var precis så lustiga, ologiska och djupa som drömmar är!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

flikkan77
5/8/09, 11:43 PM
#11

Jag brukar annars drömma om mer vardagliga saker, kaniner som inte är rosa och blå till exempel och jag drömmer aldrig om seriefigurer… Gravid har jag aldrig varit heller faktiskt så det var också ovanligt.

Svårt att förklara men mer vardagligt utan konstiga färger och serier… Oskyldig

"You just have to belive…"

Citronmeliss
5/8/09, 11:48 PM
#12

# 10 Jag tyckte det var ovanligt och aningens lustigt att drömma i "serieformat"Tungan ute

Men visst är det som du säger, vilka drömmar är inte ologiska och surrealistiska?

Fast, många drömmar jag har är faktiskt väldigt logiska och verklighetstrogna, dock ej alla, långt ifrån!

Vid viss medicinering har jag fått i det närmaste, rent bisarra drömmar. Fruktansvärda grymma drömmar med handlingar som jag inte ens ville tänka på, i vaket tillstånd.Gråter

Vid annan medicinering var jag nästan, ständigt naken i drömmarna, något som hände även vår Sajtvärd David med samma preparat! *ler fånigt*

Förlåt flikkan om detta blev en aning OTSkäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

LenaR
5/8/09, 11:59 PM
#13

(Helt OT, nakendrömmar kan visst ha med personan att göra, att man inte har någon skyddande mask att ta på. Men kan en medicin åstadkomma det…?)

Okej, jag håller med, drömmar kan variera väldigt mycket i HUR surrealistiska de är. Har inte själv tänkt på att propavan skulle göra någon skillnad!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
Citronmeliss
5/9/09, 12:10 AM
#14

OT igen!Skäms

"Men kan en medicin åstadkomma det…?"

Bra fråga Lena!

För vår del var det när vi började med Lamotriginet som dessa udda drömmar startade!Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

EvelynKatt
5/9/09, 2:27 AM
#15

Jag vet fler som reagerat på olika sätt när de ätit propavan. Framförallt myrkrypningar… och konstiga drömmar.

Citronmeliss
5/9/09, 12:59 PM
#16

Kan ju dessutom, precis som du själv säger, även bero på kombinationen!

Själv sover jag gott om/när jag tar stesolid men jag tar dem dock inte ihop med något annat sömnpreparat!

Du får berätta hur det går i fortsättning om drömmarna fortsätter att vara "virrigare" än vanligt! (om du äter dem mer vill säga)

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
5/9/09, 6:55 PM
#17

Stesolid äter jag regelbundet numer, och har aldrig upplevt drömmar av något slag just av Stesolid.

Åt Propavan för några år sedan, men böt rätt snabbt, blev både helt dåsig dagen efter, och sov väldigt oroligt. Om det var drömmar (som jag inte mindes) eller vad det berodde på vet jag inte riktigt.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
5/9/09, 7:06 PM
#18

#15 Min man får också myrkrypningar av propavan, vilket är dumt eftersom han redan lider av restless legs.

#16 I natt minns jag inte att jag drömde något alls faktiskt. Sov som en klubbad gnu! Flört

#17 Blir också lite dåsig av propavan dagen efter, men jag är extremt känslig för allt som innehåller det minsta avslappnande. Äter ½ tablett och måste ta den innan 21 om jag ska vakna vid 8 nästa dag. Detta medför liksom en viss planering eftersom jag också somnar ca 30 minuter efter att jag tagit tabletten… Oskyldig

"You just have to belive…"

sindrie
7/28/13, 8:26 PM
#19

Oj, gammal tråd men jag kan inte låta bli att reagera för jag har precis upplevt precis samma effekt som du. Mina drömmar känns mer avancerade och detaljrika.. Eller minns jag dem bara bättre? Lite skrämmande, men mest.. fascinerande.. Intressant vad ens undermedvetna kan åstadkomma.

Upp till toppen
Annons: