Annons:
Etiketterboktipsfilmtipsrecensioner
Läst 3194 ggr
David
2009-04-22 14:57

Läsvärda böcker!

Har tillbringat en del tid med att läsa en hel del böcker som jag faktiskt gillar. Egentligen säljs de som affärslitteratur, men va sjutton, det stämmer in på privatlivet nästan mer än på arbetslivet.

Alla böckerna är utgivna av EGO-förlaget, och det finns titlar som "Hur du motiverar dig själv när allt suger" (den kan jag verkligen rekommendera!), "Konsten att hantera superjobbiga människor".

Men också böcker om att sluta snusa, en bok med 750 st elakheter om män osv. Glad

Tycker att de ligger prismässigt bra, och är nog tyvärr böcker man inte hittar på biblioteket. Men varför inte starta en psykologi-bokcirkel? Läs ut boken, och skicka den vidare och så vidare.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
chemenov
2009-07-10 22:42
#1

Vad hette boken om att sluta snusa? En sådan bok skulle verkligen min pojkvän behöva, han har prövat sluta hur många gånger som helst. Bra idè det där med bokcirkel, billigt och ekologiskt :)

David
2009-07-10 22:53
#2

#1. Det heter helt enkelt "Sluta Snusa", läs lite mer på förlagets hemsida

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LenaR
2009-07-11 00:39
#3

Jag är gärna med i en cirkel, fast just nu har jag nog inget att bidra med. Jag lånar oftast böcker på biblioteket, för jag är för fattig för att köpa!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

David
2009-07-11 01:06
#4

Och här hemma finns det i princip bara fackböcker… Inte heller så mycket att bidra med Obestämd

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
2009-07-11 12:28
#5

Bra sätt att bli av med alla lästa böcker är att ställa ut dem utanför huset eller i trappen och skriva en skylt "Varsågod".

Jag blev av med det mesta och slapp köra iväg dem själv och grannarna blev nöjda också.

 Kerstin 

 

David
2009-07-11 13:25
#6

Kerstin, tror du mina grannar är intresserade av böcker som kriskommunikation? svåra samtal på arbetet? en handbok i personalutveckling? Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
kerstinjo
2009-07-11 13:47
#7

Jajjamensan!!

 Kerstin 

 

David
2009-07-11 13:51
#8

Grannarna tackar så ödmjukast för de fina orden. De känner sig riktigt stolta! Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LenaR
2009-07-11 15:56
#9

#5 Så fungerar tvättstugan där jag bor! Jag har både plockat och lämnat böcker där.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Zaphix
2009-07-11 17:16
#10

Jättebra tips på böcker, älskar såna. Måste beställa nästa månad.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LenaR
2009-07-29 14:02
#11

Har inte så mycket att bidra med, men om någon är intresserad av Howard Gardners bok "De sju intelligenserna" så är det bara att höra av sej.

Den är lite gammal nu, jag tror han räknar nio eller elva vid det här laget, men man lär sej en del ändå!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

David
2009-07-29 14:07
#12

Serien om Pojken som kallades DET har jag, om någon är intresserad av att låna. Har också alla Anna Kåver och Åsa Nilsonnes böcker, både i pappersform och som cd-böcker.

Sen de här EGO-böckerna, som faktiskt är riktigt tänkvärda och som har gett mig mycket.

Kan be Linn att gå igenom min bokhylla och tipsa om böcker som kan vara bra och intressanta.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LenaR
2009-07-29 16:59
#13

Linn, är det Flikkans mamma det? Flört


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
Hawknestgrove
2009-07-29 17:37
#14

Ja det där med böcker…. HAr plenty här hemma, som jag fått, både fackböcker och skönliteratur. Går inte att sälaj. Vore väldnas kul att kunna sälja dem, när man har läst ut dem om så bara för 2 kr stycket och låta behållningen gå till någon djurorganistation. David har säkert en i åtanke, samma som jag tänker på.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
2009-07-30 14:13
#15

#14. Ja, har funderat på det, är bara väldigt osäker på om det skulle finnas någon köpare, ens om jag gav bort dem. Är bara facklitteratur. Vissa lite mer intressanta än andra men ändå…

(var med i någon bokklubb för ett antal år sedan). Böckerna ifrån EGO-förlaget behåller jag dock gärna, för de är faktiskt riktigt bra och riktigt tänkvärda.

Har en bok som egentligen har en enda textrad "Gör något åt det". Och boken är på över 200 sidor. Men är olika situationer, illustrerade, och med den texten. Brukar bläddra lite i den när jag kört fast och tycker livet är hemskt för någon situation.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
2009-07-30 14:14
#16

#13. Nej, Linn är inte flikkans mamma, även om jag är helt övertygad om att flikkans mamma är en väldigt trevlig människa, så är det få (läs ingen) som kan slå Linn. Skäms

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LenaR
2009-08-01 16:53
#17

#16 Glad

Kom på att jag har en bok av Anders Engquist, Konsten att samtala. Jag tyckte själv inte att den gav mej så mycket, men är det någon som vill ha den, så hojta till!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

David
2009-08-01 18:03
#18

#17. Den lät faktiskt väldigt intressant.

Varför gav den inte dig så mycket? Var det mest sådant du redan visste? Eller någon annan anledning?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LenaR
2009-08-01 18:27
#19

Det var så länge sen jag läste den… Men jag tror dels det var mycket självklarheter (som t.ex, talar du med någon som är manipulativ, låt dem inte byta ämne). Dels var den lite för teknisk.

Jag är inte dum i huvet, jag lovar, men jag har mycket lättare att ta till mej saker som har någon känslomässig utgångspunkt. Som jag minns det nu, så hittade jag ingen i den boken.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Upp till toppen
Annons: