Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 4195 ggr
David
2009-05-01 19:49

Negativa tråden Maj-09

Tänk så mycket lättare och roligare livet skulle bli om man försökte byta ut så många negativa och pessimistiska tankar du kan mot positiva och hoppfulla.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
2009-05-01 20:01
#1

Negativt idag var det jag hörde på polisradion under natten. Har föräldrar tappat kontroll totalt i vad sina minderåriga barn gör en helg där det är "ökänt" hur mycket fester och alkohol det är.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Fialotta2
2009-05-01 21:26
#2

Vi har nästan inget vatten, fast att det finns i överflöd. Det är vatten läcka och ingen vill laga den. Gråter

Salladshataren
2009-05-01 22:45
#3

Jag har ont i armen där jag har bränt mig och att jag känner mig övergiven, samt att det är kaos här hemma…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

isa
2009-05-01 22:51
#4

Negativt att det finns en person i min närhet som terroriserar mig : Hon ringer minst 2 gånger om dagen  , + flera sms + flera mail per dag! Suck, blir alldeles utmattad. Det funkar inte att skälla ut den personen, då skärper hon sig i några dagar sedan är det likadant igen. Så har det varit  i hela mitt liv. Hon respekterar inte vad jag säger.

Jag har bytt telefonnummer flera gånger i mitt liv, då kommer hon och ringer på dörren istället.

Chestnut
2009-05-01 23:29
#5

Negativt idag - min kroniskt sjuka häst har blivit sämre och jag tvivlar på att jag kommer få ha kvar henne länge till. Dessutom gör mitt knä grymt ont Skrikandes

Med vänliga hälsningar
Chess

David
2009-05-02 04:44
#6

#4. Undra om inte det där i polisens ögon borde anses som ofredande eller till och med grovt ofredande och du skulle kunna få ett kontaktförbud (f.d. besöksförbud) så du får vara i fred.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Tavar
2009-05-02 04:49
#7

Är sur på allt och alla, och min pojkvän måste stå ut med det. Är så himla lättretlig att tillochmed jag stör mig på det >.<

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

David
2009-05-02 04:55
#8

Kan inte sova… Rynkar på näsan. Och har fortfarande bråkande katter. Är irriterad på att jag inte kan lista ut vem det är som startar bråken. Börjar luta åt att det är min hane som är boven i dramat.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Tavar
2009-05-02 05:10
#9

#8 Hur länge har de bråkat? Kan ju prova att dela upp hemmet mellan dom så har de ju iaf var sin del. Blir kanske lite svårt med toan dock -_-'' inte precis det man vill ha i sovrummet eller köket

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
2009-05-02 11:11
#10

Min hund har svimmat två gånger idag så vi ska till veterinären… Suck!

Fick ett riktigt måndagsexemplar när vi köpte henne. Hon har haft en hel del mysko sjukdomar redan och är bara 1½ år.  Obestämd

"You just have to belive…"

Denna kommentar har tagits bort.
Citronmeliss
2009-05-02 15:26
#12

Jag fyser inomhus idagRynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Tavar
2009-05-02 17:16
#13

#10 Har hört att det tyvärr blivit allt vanligare med svåra problem hos hundar de senaste åren :( är hemskt då det är tänkt att de ska vara våra bästa vänner att dela livet med

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
Aviendha
2009-05-02 17:30
#14

Orkeslösheten gnager till max. Har ett arbete att göra som är superviktigt och det är inte ens mycket. Men jag kan inte förmå mig till att ta tag i det.

Citronmeliss
2009-05-02 17:36
#15

Åhh, nu när jag läste ditt inlägg Avi kom jag att tänka på deklarationdagsFörvånad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Aviendha
2009-05-02 17:50
#16

#15 Det var positivt, det får man ju inte glömma =)

Citronmeliss
2009-05-02 17:54
#17

#16Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-05-02 18:47
#18

Har röntgat vovvan för att se om det var livmodern som spökade igen och det var det troligtvis inte, men efter som hon har mysko flytningar så får hon penicillin igen.

Svimningarna kan bero på bakterier i blodet från livmodern, epilepsi eller hjärtfel. På onsdag ska vi tillbaka till veterinären och ultraljuda livmoder och hjärta och ta ekg. Troligtvis har hon hjärtfel men det är inte säkert att det går att hitta på varken ultraljud eller ekg.

Med alla problem hon haft hittills i sitt liv; konstant lite dålig i magen utan att vi hittar fel, opererat båda ögonen, redan livmoderinflammation trots att hon bara är 1½ år börjar vi undra om vi ska behålla henne. Hon är ingen hund som kan ta det lugnt heller, utan sina långpromenader och daglig lydnadsträning flippar hon ut och börjar vakta och se spöken i buskarna…

Riktigt tråkigt!!!

"You just have to belive…"

Tavar
2009-05-02 19:17
#19

#18 Låter så tufft att ha det så :( Ni får se vad ni får för resultat sen och ta ett beslut efter det

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

David
2009-05-02 19:47
#20

#9. De började den 19 april, så det har pågått ett tag nu. Skrev en tråd om det inne på katter iFokus (tråden). Har den separerade, får träffa varandra när jag är precis där dom är. Men det är fortfarande bråk, eller rädsla för varandra.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
flikkan77
2009-05-02 20:06
#21

#19 Ja, det är inte allts roligt. Dessutom tredjen unga hunden som jag fått ha det så här med.

Först en som troligen fick nån hjärntumör vid 2 års ålder, började se dåligt och kunde göra utfall mot "otäcka" saker som stenar och skyltar och tyvärr även människor.

Sen en annan där försäkingen inte täckte operationen på förmodade livmodertumörer vid 1 års ålder.

Tror inte det är meningen jag ska ha hund längre…

"You just have to belive…"

Tavar
2009-05-02 20:26
#22

#20 Låter konstigt O.O kattbråk brukar ju inte vara så länge, är ju oftast mer fräs färs och några slag så är det klart. Kan det vara att en av katterna är för närgången för den andras smak? Alltså att en katt känner sig trängd och gör utfall? Du kan ju prova att spärra av rummen med citron så de inte vill gå över citronsaften och se till så alla katter har något att göra så de känner sig lugna.

#21 Tror jag visst, tror du och dina hundar bara haft en sjujäkla otur. Vad är det för raser du haft? Har det varit sånna som avlats mycket på senaste tiden? Aveln har ju på en del håll gått mycket ur styr så sjukdommar och skador blivit allt vanligare.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

isa
2009-05-03 14:30
#23

"21 Stackars vovvarna och stackars dig! vilken otur du har haft.

Tänker på dig och vi håller tassarna och tummarna här hemma för din nuvarande tik.

styrkekramar från isa.

Link-
2009-05-04 07:53
#24

Sov inte inatt heller. Suck.

flikkan77
2009-05-04 11:21
#25

#22 Den första var schäfer/border collir, nästa var en Amstaff och den jag har nu är en Cane Corso så min vovvarn har inte varit av de allra vanligaste raserna. De har i alla fall inte fått rasbundna sjukdomar.

Har en Saluki som fyllde 11år nu i arpil och hon har varit frisk som en nötkärna hela sitt liv. En gång fick hon mysko blåsor på näsan som vi var hos veterinären med men annars är det bara vid de vanliga vaccinationerna som hon varit där.

Första familjehunden blev 13 år och gulligt senil innan hon fick ljuvercancer hon var en labbe/setter/golden och min första egna hund fick akut leukemi närhon var 9 år och hon var en border collie/labbe.

Men de båda började ju i alla fall ha åldern inne även om jag trodde att hon som fick leukemi skulle bli myyyycket äldre för hon var så pigg.

"You just have to belive…"

flikkan77
2009-05-04 11:24
#26

#23 Tack isa!

Just nu är jag lite orolig för min Lillskrutta. Hon vill inte äta om det inte är nått extra. Köttbullar och råa kycklingklubbor är det som går ner, nått annat rör hon inte. Vi gick en liten rund på 1 km igår och hon var trött på hemvägen.

Annars brukar vi gå 4-7 km och visst blir hon trött men inte på detta viset. Hoppas veterinären kan hitta felet på onsdag…

"You just have to belive…"

David
2009-05-04 14:01
#27

Usch vilken natt! Tror jag vaknat varje halvtimme kallsvettig av massa mardrömmar om allt och inget. Känner mig helt slut nu. Men det kan väl iofs vara bra att jag är halvt fallfärdig när jag träffar honom nu i eftermiddag.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Aviendha
2009-05-04 15:17
#28

De 5 illrarna jag vaktat ska åka hem till sig idag. Kommer sakna dem! De gav mycket lek och bus till en annars dyster och stillsam värld.

flikkan77
2009-05-04 15:22
#29

Min mamma åker hem nu. Både tråkigt och lite skönt, fast mest tråkigt.

"You just have to belive…"

Tavar
2009-05-04 18:26
#30

#25 Låter riktigt underligt Rynkar på näsan kan tyvärr inte säga något när det är de här omständigheterna annat än att ni haft otrolig otur… Ni kanske ska vänta lite tills ni skaffar en ny hund?

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
2009-05-04 18:40
#31

#30 Det blir ingen ny hund så länge Lillskruttan lever i alla fall… Hon har lite negativa drag jag inte vill förmedla till en valp. Sen får jag ju se hur det går på onsdag.

Ser inget samband mellan varken hur vi bott, maten de fått, aktivitet eller något annat som skulle kunna ge sjuka hundar. Kanske inte är meningen att jag ska ha hund… eller så ska jag bara ha Saluki för hon är minsann pigg och glad trots sin ålder.

"You just have to belive…"

Jezzz
2009-05-05 09:08
#32

Negativt att jag snart ska ha "lingon". Jag har det endast var 3e månad pga min extrema PMS. …Och nu e det asså dags igen…

Extrem PMS hos mig innebär riktigt dåligt mående med vääääldigt svåra o dumma tankar… Och jag har inte ens nån vidbehovs-medicin att ta längre…

Undrar som vanligt hur pass jag kommer klara denna omgången… Skrikandes

/Jezzz

Tavar
2009-05-05 20:28
#33

#31 Blir bara mer och mer förvirrad över hur det kunnat bli så här O.O Jag hoppas ni inte har korkade grannungar som lägger ut råttgift för det är det enda som jag kan komma på men även det känns näst intill omöjligt.

Jag önskar jag hade en förklaring men jag får inte ihop det alls…

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
2009-05-05 20:40
#34

#33 Jadu, jag är också förvirrad, men någon ska väl oturen drabba. Obestämd

Nu hoppas jag på antingen något som är snabbt botbart på Lillskruttan imorgon eller något som är så pass allvarligt att vi kan ta bort henne direkt. Hon orkar inte alls så mycket som hon gjorde för bara en månad sen och hon har ingen aptit.

Känner man inte henne ser man kanske inget fel, men för oss är hon inte samma hund. Tyvärr är vi bara fodervärdar och hennes uppfödare har sista ordet, men som hon är just nu vet jag inte om hon har ett "värdigt" liv.

Hon är 1½ år och är trött efter en promenad på 2 km… Gråter

"You just have to belive…"

Annons:
Tavar
2009-05-05 20:57
#35

#34 Vi får hoppas på något av dom, och om du pratar med uppfödaren och förklarar skillnaden och hur ni och hunden mår borde uppfödaren förstå allvaret. Tror även uppfödaren inser att det är dumt att lägga pengar på ett dött lopp som inte kommer gynna någon, snarare tvärt om.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
2009-05-05 23:01
#36

#35 Jag är inte alls säker på var jag har uppfödaren i den här frågan faktiskt. Det beror lite på hur gärna hon vill försöka få ut försäkringspengar på hunden. Om min vovva till exempel har ett hjärtfel men kan leva flera år med det om hon tar det lugnt (typ korta koppelpromenader och så), då tror jag inte det blir nått på försäkringen om vi tar bort henne direkt.

Däremot kommer Lillskruttan inte att må bra av det. Koppelpromenader är inte hennes grej alls.

Är både orolig för i morgon och inte. Vet inte vad jag hoppas på alls. Hoppas på att de hittar nått i alla fall för annars vet jag inte riktigt hur vi ska gå vidare. Men veterinärerna har kanske någon teori i så fall. De är duktiga på det sjukhuset!Glad

"You just have to belive…"

flikkan77
2009-05-05 23:31
#37

Ska skriva och klaga lite på min psykolog men jag kommer inte igång. Hur inleder man brevet?

"Hej! Jag vill klaga på en psykolog?" …eller?Obestämd

"You just have to belive…"

David
2009-05-05 23:37
#38

Flikkan! Jag startar en tråd i den privata delen med ett av de brev jag skrev när jag hade en kontaktperson som det absolut absolut inte fungerade med. Det brevet gjorde att både läkaren och kontaktpersonen blev utbytta! Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
2009-05-05 23:41
#39

Snällt David! Kanske det jag behöver för att komma igång.

Måste dock ut med vovvarna nu innan det händer olyckor så jag läser nog inte förrän imorgon. Men jag uppskattar det verkligen!

"You just have to belive…"

flikkan77
2009-05-06 12:10
#40

Lillskruttan svimmade nu på förmiddagspromenaden… Känns lite hopplöst just nu. Hoppas veterinärerna hittar nått! … eller i alla fall har vettiga teorier.

"You just have to belive…"

David
2009-05-06 14:38
#41

Vaknade nyss! Rynkar på näsan. Och i morgon måste jag gå upp senast 5.50, hur ska det gå, kommer inte direkt vara jättetrött ikväll. (fast jag hoppas att jag är det)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
flikkan77
2009-05-06 19:11
#42

Finns inget fel på min Lillskrutta. Nu är hjärtat kollat och magen ultraljudad och allt ser perfekt ut. Veterinärerna ska konferera om nästa steg och hör av sig på onsdag, för de förstår inte heller. Symptomen stämmer inte riktigt på nått…

Har en frisk men sjuk hund helt enkelt.

"You just have to belive…"

Tavar
2009-05-07 01:46
#43

#42 Jag börjar bli orolig över att det är något med huvudet :( vill inte skrämmas men finns så många problem som både djur och människor kan ha i huvudet som inte syns med röntgen eller liknande… Kan ju vara ett signalsfel tex till hjärta, lungor eller vad som hellst.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
2009-05-07 09:07
#44

#43 Tanken har slagit mig med… och veterinärerna också. Nästa steg är antingen 24-timmars ekg där hon bär en väst med mätapparatur i eller en neuroundersökning med magnetröntgen av hjärnan och nått annat jag inte minns vad det hette.

Men, frågan är vad f-bolaget vill betala, de där sakerna är inte så billiga och räkningen är redan uppe på 7800. Sen vet jag inte riktigt hur länga man ska hålla på med det här heller. Hon mår inte alls bra just nu och undersökningar är jobbigt. Hon är dessutom en väldigt nervös och vaktig hund, och har inte riktigt de bra rasegenskaperna i sig heller så jag lutar åt att nog ta bort henne.

Måste bara få med hennes ägare på det i så fall, vi är bara fodervärdar.

"You just have to belive…"

isa
2009-05-07 10:50
#45

#44 lilla stackars vofsingen. Jag tycker så synd om henne, och om dig också flikkan. Det finns inget värre än när våra älsklingar blir sjuka. De är ju som våra "barn".

Jag tänker på er och skickar massor med styrkekramar , tröstekramar och krya på dig-kramar.

/isa

Tavar
2009-05-07 15:11
#46

#44 Jo, även om man vill har man inte råd att lägga ut hur mycket som hellst… Har du satt upp en gräns så att det inte går ur styr? Även om det är hårt är det bra att ha en sådan…

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
2009-05-07 20:09
#47

#45 Tack Isa, det är onekligen lite jobbigt nu. Tycker alltid det är svårt att veta exakt hur jag ska förhålla mig till ett djur när det börjar bli tveksamt om det ska vara kvar. Vill ju vara som vanligt men det är inte lätt när man har tårar i ögonen nästan jämt.

#46 Troligen så lägger vi inte ut mer pengar på utredning om inte f-bolaget betalar mer, lite beroende på vad det kommer att kosta. Men 24-timmars ekg eller en neuroundersökning är nog inte direkt billigt…

Just nu är det långt till onsdag när besluten kanske kommer att tas.

"You just have to belive…"

Emelie-E
2009-05-07 20:47
#48

Jag är hungrig och har huvudvärk. Dessutom så längtar jag till slutet på maj och till den 12:e juni. Jag som har velat ha något att se fram emot länge får en hel del att se fram emot helt plötsligt. Och det blir ju bara jobbigt:P

Annons:
flikkan77
2009-05-07 22:56
#49

#48 Tror jag kan förstå dig där… det jobbigt att se fram emot saker ibland. Även om det är positiva saker. Tiden kan gå så oändligt sakta…

"You just have to belive…"

Salladshataren
2009-05-07 22:59
#50

Har varit elak mot min pojkvän, så jäkla onödigt gjort av mig :(

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
2009-05-07 23:04
#51

#50 Ja, sånt kan vara onödigt… men ibland kan man på nått sätt inte hjälpa det.

Kram på dig!

"You just have to belive…"

Tavar
2009-05-08 02:42
#52

#47 Tänkte bara så ni inte betalar mer än ni har möjlighet att hantera, är riktigt svårt att ha en gräns när det gäller någon man håller kär…

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Tavar
2009-05-08 02:43
#53

Jag känner mig ensam… Vill träffa någon kompis imorgon men ingen kan och så är jag själv borta i helgen :(

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
2009-05-08 10:22
#54

#52 Ibland skulle man vilja vara miljonär helt enkelt…

Vi har ganskan bra koll på hur mycket mer det kan kosta… det vill säga inte mycket mer.

"You just have to belive…"

flikkan77
2009-05-08 17:30
#55

Är så trött, känns som om min hjärna håller på att implodera…

"You just have to belive…"

Annons:
Jezzz
2009-05-08 20:47
#56

Har nåt så VANSINNIGT ont!!! Fotleder o knän så jag knappt kan gå eller ens sitta… Händer armbågar handleder och underarmar… knappt funktionabla de heller…

mådde illa som en apa på väg till jobbet av smärta och PMS…

skit-dag helt enkelt Gråter

/Jezzz

flikkan77
2009-05-08 20:48
#57

PMS borde förbjudas! Skrikandes

"You just have to belive…"

Jenahbella
2009-05-08 20:50
#58

har huvudvärk så jag kräks :(

Citronmeliss
2009-05-08 20:58
#59

Totalt idiotiskt att man beslutat lägga av med öronakupunkturen på mitt sjukhus!

Detta gäller för övrigt även resten av Västra Götaland, man anser att psykiatrin inte längre ska utföra detta!

De hänvisar oss i stället till primärvården (det vill säga, vårdcentralerna)Skrikandes

Där har vi inte någon form akupunktur över huvudtaget, vad ska man säga?Förvånad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Tavar
2009-05-08 22:28
#60

#59 Är dyrt men finns ju en del privata ställen som erbjuder akupunktur

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Citronmeliss
2009-05-08 22:37
#61

Tyvärr finns det inte så mycket att erbjuda runt omkring där jag bor!

Öronakupunktur finns dessutom ännu längre bort än var den traditionella går att få.

Långa resor och dyra priser gör att det tyvärr inte är något alternativ för mig!Rynkar på näsan

Jätttrist för jag mår så mycket bättre när jag får det, jämfört med utan! Gråter

Synd när de väljer att ta bort fungerande behandlingsalternativ. (istället för mediciner)

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Tavar
2009-05-08 23:41
#62

Vad synd :( jo, konstigt att de tar bort något som tydligen gett positiva resultat… Men de konstar väll mer för dom än att skriva ut en massa piller Obestämd

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
Citronmeliss
2009-05-09 00:12
#63

Ja, man kan ju undra?Obestämd

Trist är det i alla fallGråter

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Tavar
2009-05-09 04:06
#64

Förstår att du tycker det :( men "terapi" som jag hade förut (har inte råd nu) var ridningen, men nu planerar de att bygga ett jäkla tivoli där och då måste de stänga ner stallet som kommer vara bara några meter där ifrån pga allt liv som kommer vara….

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Tavar
2009-05-09 04:07
#65

Jag måste åka till min far imorgon… Kommer inte kunna vara inne här eller på någon annan internetsida förren på måndag igen… Och jag kommer inte kunna sova där för jag har ingen radio -_-''

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Citronmeliss
2009-05-09 12:39
#66

Så synd, hästarna är en underbar terapi tycker jag, om man tycker om dem och inte är rädd vill säga!Flört

Jobbigt för dig att inte ha varken internet eller ens radio.

Fast kanske det kan vara en tid till avkoppling, att "bara vara"? Umgås med pappa?

Kanske du kan promenera, läsa någon bok, se en film?

Hoppas tiden går fort för dig!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-05-09 15:03
#67

Om inte Lillskruttan är drastiskt bättre på måndag så får hon åka till himlen. Hade ett ganska långt samtal med uppfödaren och vi ligger på samma våglängd. Skruttan mår inte alls bra och så kan vi inte ha det.

Hatar den här väntan! Tycker bättre om snabba beslut, som när en annan hund fick akut leukemi. Bekräfta diagnos och ta bort på en gång. Detta är nästan plågsamt!

Ska försöka göra hennes dagar så bra som möjligt nu bara… Gråter

"You just have to belive…"

Citronmeliss
2009-05-09 15:37
#68

Ja gör det!

Gör sådant som hon gillar och låt henne äta godsaker som hon uppskattar, så har jag gjort!

Kram

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-05-09 16:52
#69

Ja, det är ju inte första gången jag har den här väntan. Tycker det är så jobbigt att veta hur jag ska förhålla mig till djuret i fråga bara. Vill ligga i sängen med henne i famnen och storgråta, samtidigt som jag vill vara glad och se till att hon inte blir orolig över att matte är konstig… också vill jag ju att hon ska få ha roligt med!

Fast det var värre med en häst, tog över en månad innan slaktbilen hade en tid att komma och hämta henne. Nu var det inte alls akut eller så för då hade det ju fått gå fortare men det var en låååång månad.

"You just have to belive…"

Annons:
Tavar
2009-05-09 16:57
#70

Förstår att det är jobbig väntan, jag har aldrig behövt avliva ett djur förut men mins hur jobbigt jag hade när jag var tvungen att hitta ett nytt hem till min katt :( Jag har ju fortfarande chansen att träffa han några ggr om året och jag vet att han mår bra där han är, det är min enda tröst, men han var ju min lilla älskling och det gjorde så ont att göra mig av med honom. Kan bara gissa hur jobbigt det måste vara när man vet att man aldrig kommer se sin hårboll igen efter detta…

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Citronmeliss
2009-05-09 16:57
#71

Fy, väntan är fruktansvärd. Håller med om att det är "enklare" när det kommre akut och inget finns att göra.

Det besparar både oss ägare och djuren en utdragen, ofta ångestfylld väntan.

En tid som det många gånger kan vara svårt att göra något "positiv" av precis som du skriver flikkan!

Jag har också varit där många gånger med mina djur.

Det är tyvärr baksidan av djurägandet även om gädjen med dem givetvis uppväger det många gånger om!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-05-09 17:07
#72

Det är lättare med äldre djur också. Med äldsta hunden som blev 13 år gammal, skojigt senil och glad in i det sista, var det inte alls lika jobbigt när hon väl utvecklade juvercancer och fick vätska i lungorna. Gick rätt snabbt med.

Men nu, Lillskruttan än 1½ och ingen vet felet…

Är lite glad att vi är hundvakter åt en 7 månaders Cane. Hans tokigheter väger upp lite av det sorgliga. Idag tog han nästan sigg första byte, en humla! Vet inte hur länge han smög på den innan ha gjorde ett klumpigt jätteskutt och landade på den med ena tassen så den liksom försvann… Oskyldig Det är roligt att se hur hans livsglädje blir större dag för dag. Från hundgårdshund till, i alla fall just nu, gårdshund med fritt fram för att sträcka ut i full fart (Vilket inte går så jättefort för då ramlar han på sina egna ben… Flört)

"You just have to belive…"

Citronmeliss
2009-05-09 17:13
#73

Usch ja, det är svårt när slutet närmar sig.

Kul att höra att du fortfarande "lånar" Cane corson, så härligt för honom att slippa hundgårdslivet!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-05-09 19:11
#74

Japp, han ska nog bo här en vecka till i alla fall! Helt underbart söt är han, fast han är så mager så han är mer lik Salukin än våran Cane.

Också lite mer negativt…

Tror mina kaninungar är lite förkylda, såg att båda hade lite snor i näsan idag. Har lagt in mer halm till dem och satt för en skiva i dörren för att minska eventuellt drag nu när det blåser som det gör. Har fått gå och lägga tillbaka dem i boet några gånger under veckan faktiskt då de av någon mysko anledning gärna kravlar fram till dörren.

Hade varit lättare om mamman hade accepterat en bolåda så jag kunde haft en kant de inte kom över än.

"You just have to belive…"

Yaeko
2009-05-10 02:13
#75

Trodde att jag skulle få sommarjobb på simskolan (där jag jobbar under terminerna också) men då är det bara dom som har gått en utbildning i höstas som får jobba och jag missade den! Hade räknat med jobb eftersom jag är den av alla som jobbat längst men utbildningen går visst före erfarenhet här… Är så arg och besviken på klubben jag jobbar för!

David
2009-05-10 02:19
#76

#75. Det förstår jag, och det har du all rätt att vara. Du borde ha förtur tycker jag.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Tavar
2009-05-10 02:27
#77

#75 Vad jag märkt brukar alla ha tvärt om O.O de som jobbat längst får vara kvar hur fina papper man än har

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Jezzz
2009-05-10 12:11
#78

Ännu en dag med avskyvärd smärta :(

Längtar till Dr Pain nästa vecka… för det är bara ajaj ajaj just nu Gråter

/Jezzz

isa
2009-05-10 14:34
#79

Negativt med folk som alltid måste ha någonting tillbaka i utbyte mot det "goda" de gör. Varför kan de aldrig bara göra en god gärning utan att begära nånting tillbaka? Det gör jag. Jag begär aldrig nånting tillbaka.Ser ingen mening med att vara sån.

David
2009-05-10 17:06
#80

#79. Ofta så gör man "goda" saker, och man får automatiskt tillbaka något gott, förr eller senare. Utan att begära något. Byteshandling av goda saker är nog inte riktigt min grej tror jag. Väntar hellre på att det dyker upp något av sig själv.

Är trött och har ingen inspiration, borde jobba men får inte till något snyggt så det är lika bra att göra något annat.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jezzz
2009-05-10 19:33
#81

Har så ont att jag mår riiiiktigt illa… och såklart: inget hjälper.

Bläää

/Jezzz

Tavar
2009-05-10 20:58
#82

Min dator är för dålig för att spela de få spel som faktiskt gör mig gladare :(

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
2009-05-10 22:34
#83

Tavar, känner igen det där problemet och visst är det frustrerande… Rynkar på näsan

"You just have to belive…"

Annons:
Tavar
2009-05-10 23:07
#84

Jo, otroligt frustrerande :( Har tre spel jag gillar, men varje gång jag startar något av dom dör datorn efter 10 min då den blir överhettad…. Fläkten har gått sönder men vet inte hur man fixar det på en bärbar…

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
2009-05-10 23:11
#85

Nä, det var bra fråga om hur man fixar en sådan fläkt… Ingen aning!

Själv saknar jag min mans dator, den är snabbare och bättre än min bärbara men den är sönder på nått sätt. Just nu är moderkortet inne på felsökning… bara hoppas på att det är det som är felet för annars är det nått mysko med det hela!

Datorer är superbra! … när de fungerar…

"You just have to belive…"

Tavar
2009-05-11 02:05
#86

Precis, när de fungerar Flört Hade problem med min gamla, hade fått nå virus som gjorde att den startade om sig hela tiden men det konstiga var att den fortsatte efter omprogrameringen och i julas ungefär började den starta om sig gång på gång så fort man satte på den Obestämd var bara att dra ur sladden och slänga, en 7 år gammal dator som oprogramerats minst 5 ggr EFTER viruset och som beter sig så är inte så mycket att ha…

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Tavar
2009-05-11 02:16
#87

Det är skadligt att titta på hus och lägenheter när man inte har pengar…. Hittade ett jättefint litet radhus inte så långt bort från där jag bor nu med mamma, men är inte precis så att jag kan slänga fram minst 895 000 kr (är budgivining…) bara sådär….

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Jezzz
2009-05-11 12:56
#88

Idag… (och hela helgen för den delen) … är en sån där dag när jag har så extremt skit-ont. Mår illa av smärtan, tårarna brinner under ögonlocken, ångesten och depressionen hugger i mig över vetskapen att denna sjukdom aldrig kommer gå över.

Jag vill bara sova bort eländet, men det kan jag inte det heller. Har för ont för det med. Önskar jag tog mig till akuten, önskar jag fick ketogan eller morfin intravenöst… en liten paus i det hela iallafall… men jag vet att det inte blir så. Jag vet att på akuten skiter de i om man har fibromyalgi eller inte. Det är bara en jävulsk väntan för ingenting…

så… jag ringer till jobbet… säger att jag har extremt ont, men att jag kommer in iallafall.. Äckligt duktig som man är… Säger att det säkert finns något jag kan göra iallafall… trots smärtan.

En dryg timmes plågsam resväg till jobbet, lika länge hem såklart…

Längtar tills imorrn när jag får mina blockader. Länge sen jag hade såhär ont..

Gråter

/Jezzz

flikkan77
2009-05-11 13:30
#89

Fy vad jobbigt du har det Jezzz!

Jag tycker synd om mig själv när jag har ont i mina ben. Men den smärtan kan jag ofta få att gå över genom att smörja in hela benen med zon och sen äta vanliga alvedon. Med andra ord inte ens i närheten av din smärta…

"You just have to belive…"

Jezzz
2009-05-11 13:35
#90

#89

Nä den e inte att leka med… man blir bara så himla lessen ju… Inte något jag önskar ens min värsta fiende…

Jag har orudis-gel på recept, men det är extremt sällan jag märker nåt av den…

…ska dra till jobbet nu iallafall… de vet om att det inte är en bra dag för mig.. så det e ju nåt positivt iallafall…

/Jezzz

Annons:
flikkan77
2009-05-11 13:38
#91

#90 Duktigt av dig att orka ta dig till jobbet i alla fall! Hoppas det går någorlunda bra…

"You just have to belive…"

Jezzz
2009-05-11 20:42
#92

#91:

tack.. tyvärr är det väl en del av problemet… att jag e så d-a duktig… Jag vet att jag borde ha stannat i sängen men nix, jag e ju DUKTIGA Jezzz… den som ALLTID ställer upp.. den som är extremt lojal och slits hellre i bitar än tänker på sig själv…

Just därför var det iallafall ett stort steg för mig att ringa till jobbet och åtminstånde säga att jag tar det lugnt idag, men jag kommer iallafall…

Nu är jag hemma igen… ångrar bittert att jag drog till jobbet, för om 2 sekunder skriker jag rakt ut…

Ska bli skönt att va ledig imorrn… slippa känna något överhuvudtaget och bara vara förlamad :P

Nerv-blockader??? JA TACK! :)

/Jezzz

flikkan77
2009-05-11 21:10
#93

#92 Jag känner igen det faktiskt. Har blivit hemkörd av både lärare och chefer då jag både försökt gå i skolan eller jobba trots att jag varit rejält sjuk. 

Trodde aldrig att någon skulle tro på mig om jag bara ringde och sa att jag var sjuk så jag jobbade ändå. Skitsmart!

"You just have to belive…"

flikkan77
2009-05-11 21:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

På onsdag klockan 10 så tar vi bort Lillskruttan. Känns både nära och väldigt långt dit. Saknar henne redan och ändå är hon fortfarande här…Gråter

"You just have to belive…"

Salladshataren
2009-05-11 21:27
#95

#94 Beklagar, men det enda rätta är ju ta bort ett djur som lider och kanske aldrig kommer bli frisk. Vet att inga ord kan trösta dig Rynkar på näsan

Så du får många kramar istället…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jezzz
2009-05-11 21:48
#96

#94:

Varma kramar, tröste-kramar, känslo-kramar… alla sorters kramar…

/Jezzz

isa
2009-05-11 22:27
#97

#94 Här kommer massor med varma kramar och tröstekramar  från mig. Jag vet också att inga ord kan trösta just nu.

Annons:
flikkan77
2009-05-11 23:06
#98

Tack allihop! Nä, det finns inte mycket att säga just nu. Det är bara att acceptera fakta och göra det bästa av det. Nu blir Lillskruttan lite extra bortskämd och sånt.

Helst hade vi beställt en tid hos den lokala veterinären och fått det gjort idag, men försäkrningsbolaget ville att det skulle vara den första veterinären som tittade på henne som ska göra det, därför får vi vänta tills på onsdag när hon hade tid. Blir så trött på byråkrati ibland!

"You just have to belive…"

[aspie]
2009-05-12 16:05
#99

Åh, så sorgligt flikkan Gråter Var det hjärtat då eller??

flikkan77
2009-05-12 16:23
#100

Vi vet inte alls vad felet på Lillskruttan är, men hon är inte sig själv alls så vi tog det här beslutet.

Nästa steg skulle annars ha blivit undersökningar som inte täcks av försäkringen eller testat att sätta henne på olika starka mediciner tills man hittar rätt. Och hon är värd bättre än det!

"You just have to belive…"

[aspie]
2009-05-12 17:49
#101

Usch, jag är mycket glad att jag inte sitter i din situation just nu, flikkan. Bevare mig väl för den dagen när den kommer.

Kram på dig flikkan och ge voffen oxå en kram från mig. Känner med er nåt så oerhört.

flikkan77
2009-05-12 18:31
#102

Tack aspie! Det är lite tungt just nu… Men som jag sagt så många gånger. Dagarna innan är värst… och när de sitter och kämpar emot sömnen och inte vill somna. Det är också jobbigt.

"You just have to belive…"

flikkan77
2009-05-12 21:45
#103

Måste ta med lånevovven imorgon när vi tar bort Lillskruttan, hade tänkt se om vi kunde avliva henne i bilen så hon slapp stressen på kliniken men nu får vi väl se hur det blir.

Hade 4 tänkbara hundpassare men ingen kunde så det är liksom inget att välja på för han kan inte vara ensam hemma så länge. Är nog borta i tre timmar i alla fall.

Känns inte helt bra… Obestämd

"You just have to belive…"

[aspie]
2009-05-13 11:53
#104

Är med dig i tankarna flikkan. *Bamsekramar*

Annons:
KadjaNina
2009-05-13 13:55
#105

Är sjuk och blir bara värre :S

flikkan77
2009-05-13 15:05
#106

Tack aspie! Vet inte riktigt varför men detta var nog den jobbigaste avlivningen hittills.

Vi fick inte med henne hem för försäkringsbolaget ville kanske ha henne obducerad för att betala ut en eventuell livförsäkring som ägaren till Lillskruttan vill ha. Visserligen får vi lite av den också men det är högst osäkert att den kommer att betalas ut om de inte hittar något.

Obduktionen får dessutom vi betala, visserligen bara 15% men även det kan röra sig om några tusenlappar.

Jag hade velat ha med min Lillskrutta hem och begrava henne. Struntar i livförsäkring och annat tjafs, men så är det när man inte äger hunden.

Det var hemskt att bara ta med sig kopplet och gå därifrån…Gråter

"You just have to belive…"

Link-
2009-05-13 15:23
#107

Tröst till dig flikkan Rynkar på näsan

[aspie]
2009-05-13 16:24
#108

Flikkan, fy fasen så jag känner med dig och så tomt det måste kännasGråter.

Jag undrar över detta med obduktionen. Om ägaren kräver det för att ev få ut på försäkringen, är det då inte de själva som måste betala obduktionen? Tycker det låter mkt konstigt måste jag säga

KRAMAR I MASSOR

David
2009-05-13 16:44
#109

Flikkan! Usch. Hade jag varit i deras läge så hade den där livförsäkringen kunnat flyga och fara, bara jag fick ta med mig henne hem. Inte lämna kvar henne på kliniken och gå hem tomhänt. Gråter

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jenahbella
2009-05-13 17:27
#110

jag har sån fruktansvärd mensvärk så de finns inte :/ inget hjälper heller :(

flikkan77
2009-05-13 20:35
#111

Ja, det var inte roligt alls att gå hem och lämna henne där. Kändes totalt fel och känns så fortfarande. Har liksom inte fått något avslut…

Hade jag ägt henne själv så hade jag strunta i livförsäkringen också, men som fodervärd har vi inte så mycket att säga till om… och i papprena står det att vi betalar försäkringar och veterinärvård och alltså även obduktionen. Inte mycket att orda om där heller. Gråter

"You just have to belive…"

Annons:
[aspie]
2009-05-13 21:06
#112

Åh, sicket skit flikkan, Och det är ni som lider mest. Ägarna kan ju knappast ha så mycket känslor för ett djur de aldrig lärt känna Rynkar på näsan

*Jättemånga STORA bamsekarmar*

isa
2009-05-13 21:44
#113

#106 Nä, fy så hemskt för dig. Jag förstår att det känns som att det inte blev något bra avslut. Jag lider med dig. Gråter

många STORA och varma kramar till dig.

David
2009-05-13 22:07
#114

Jag en kund som jag just nu skulle vilja skicka till ett betydligt varma ställe. Har tagit upp min energi hela dagen idag. blä!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
2009-05-13 22:23
#115

Ha! Försäkringsbolaget ändrade sig så nu ikväll ringde djursjukhuset och sa att vi kunde hämta Lillskruttan. Så imorgon kommer hon hem och får sin begravning! Känns lite jobbigt att se henne imorgon igen men så mycket bättre ändå.

 Glad

"You just have to belive…"

HannaM
2009-05-13 22:44
#116

Min samtalskontakt tyckte jag såg ut att må mycket bättre idag. Det hade ju varit positivt om jag käntn mig bättre. Det är snarare tvärtom.

Emelie-E
2009-05-14 00:17
#117

Jag har bråkat med min pojkvän idag. Började redan i morse, då var till och med han sur på mig, men sen när jag blev riktigt sur och arg på honom kommer han krypandes tillbaka. Så jag har knappt sagt ett ord till honom på hela dagen.
Det sista idag var att jag sa att jag troligtvis kommer att behöva nya kläder till dopet, då blev han självklart sur igen. Så fort pengar kommer på tal så vänder han i humöret. Och jag vet f*n inte vad jag ska göra! Jag själv har bara 100 kr kvar på mitt konto, så vad ska jag göra?
Ibland har jag bara lust att be honom fara och flyga. Jag orkar inte med detta. :(

HannaM
2009-05-14 12:44
#118

Var inne på akuten inatt igen och eftersom jag varit yr på sistone och förlorat en del blod så kollade dom blodvärde på mig…  Har anemi och dom övervägde blodtransfusion men valde att be mig äta järnrikt i en vecka och ta nytt prov sen…. Var en spännande känsla att ha en läkare osm stod och sa att om jag hade haft lika lågt blodvärde hade jag varit avsvimmad för länge sen. Hb låg på 88.

Annons:
flikkan77
2009-05-14 13:16
#119

#188 Vet hur det känns!

Höll också på att få blodtransfusion och sånt men jag klarade mig utan och fick järntabletter istället. Svimmade hos en distriktsköterska efter att jag tagit stygn från ett sår. När hon kollade hb så låg det på 86 eller nått… Kom läkare och hela köret.

Fast det är måååånga år sedan nu. Hoppas du blir bra snart!

"You just have to belive…"

HannaM
2009-05-14 18:10
#120

#119 det blir bra.. om jag låter bli att skada mig och lever på spenat opch apelsinjuice samt undviker att ha mens=p Nejdå det ska nog lösa sig.

HannaM
2009-05-14 18:46
#121

#120 vad som är spännande är ju att det inte känns speciellt. Visst lite yrsel men det är jag ju van vid…

flikkan77
2009-05-14 19:03
#122

#120 Ja, mens ska man helst inte ha alls, någonsin. Flört

Jag hade inte heller kännt av det, tills jag blev uppmärksammad på det. Blev jättesjuk och fick vara hemma från skolan i två veckor. Kunde inte göra nått alls utan att få yrselanfall… Lite konstigt faktiskt.

"You just have to belive…"

flikkan77
2009-05-14 21:00
#123

Har världens huvudvärk men vill inte göra det jag skulle behöva för att bli av med den. Obestämd

"You just have to belive…"

flikkan77
2009-05-15 19:12
#124

Det är så otroligt tomt efter Lillskruttan här hemma…

"You just have to belive…"

David
2009-05-16 07:27
#125

Jag har inget varmvatten! Ringde och felanmälde det igår, och tydligen hade de ringt i går sent på kvällen, men råkade spela in sitt prat på min telefonsvarare. Det här är det företag som sköter om våra fastigheter, så de borde även på jourtid veta vart husen finns. Tydligen stod de utanför 27 (!!) och ringde upp någon som konstaterade att jag faktiskt sagt 77 (!!) när jag felanmälde, men efter lite diskussioner så kom de fram till att 77 inte fanns, och åkte hem istället.

Funderar på att ringa larmnumret nu istället… haha… Vill ju duscha i varmvatten, strunt samma om klockan är 05.30 på en lördagmorgon. Säkert svindyrt att skicka ut en servicetekniker, men då kanske de lär sig att ta med kartboken nästa gång Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
flikkan77
2009-05-16 11:00
#126

#123 Så du bor i ett hus som inte finns? Det kanske kan förklara att du inte har varmvatten. Flört

"You just have to belive…"

Link-
2009-05-17 00:46
#127

Alla räkningar äter upp mig! Behöver man verkligen el? Obestämd Kan inte köpa mat.

isa
2009-05-17 01:27
#128

#126 hi hi hiGlad

Negativt med en sorts smärta jag får ibland som gör att jag inte kan ligga ner . Jobbigt, måste ju få ligga ner och vila. Det blir att proppa i sig värktabletter. så man kan ligga ner och sova sen.Vet ej vilket som är värst, att ha smärta som gör att man inte kan röra sig eller ha smärta som gör att jag inte kan ligga ner och vara still, jag kan ju inte röra på mig hela tiden ju. Vill inte behöva äta värktabletter. Värmedynor och riskudde är bra, men de lindrar bara litegrann, tar inte alls bort smärtan.

David
2009-05-17 02:47
#129

#126. Fick varmvatten vid lunchtid.

Egentligen ska jag nog inte klaga kom jag på, ville ju vara mer anonym när jag flyttade, och tydligen lyckades jag så bra att inte ens fastighetsskötarna hittar till huset! Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
2009-05-17 02:49
#130

Förlorade lite blod till igår och misstänker att mitt blodvärde inte kommer vara så vidar e värst bra på onsdag heller. Lite rädd för vad dom gör med mig då..

David
2009-05-17 03:28
#131

#130. Vet inte hur mycket blod du förlorat totalt (har inte hängt med riktigt vad som skrivits senaste dagarna) men tror du att de kan börja fundera på en blodtransfusion? Eller är det "bara" massa järntabletter och vatten som gäller?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
2009-05-17 13:27
#132

Våran brunn som vi använder till vattning av trädgården börjar sina lite… Vi behöver regn!

"You just have to belive…"

Annons:
HannaM
2009-05-17 13:34
#133

#131 Har ingen aning totalt men dom övervägde transfusion i onsdags men valde att skicak hem mig med rekomendationen om att äta järnrik kost och n provtagningsremiss för ny koll en vecka senare. Det är väl inte så jag häller ut en liter i taget men det är ju en del ändå.

Tavar
2009-05-17 23:37
#134

Jag har mått illa i en vecka nu och det vill inte släppa -_-''

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

isa
2009-05-20 12:33
#135

negativt att ha småcystor som spricker. Det gör ont. Blir alltid orolig att det ska vara någon kvar, som inte spricker, som stannar kvar och växer istället. Men , men, ska kolla med ultraljud nästa vecka om någon rackare är kvar.

Citronmeliss
2009-05-20 12:37
#136

Är så besviken på "dåliga" läkare!

Läkare som anser sig "äga" sanningen och som går i strid emot och inte för sin patient!Rynkar på näsan

De läkarna suger…Skrikandes

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-05-20 13:52
#137

Orkar inte säga så mycket öppet här, men mitt liv har nått sin botten just nu.

"You just have to belive…"

David
2009-05-20 16:53
#138

Fick brev från Skatteverket idag! Med mindre rolig läsning! Rynkar på näsan

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jezzz
2009-05-20 20:02
#139

Besviken, lessen o allt möjligt på vården… när man tagit ett enormt beslut, och så blir man nekad hjälpen…

det är verkligen kasst me mig nu…

/Jezzz

Annons:
botakt
2009-05-20 20:44
#140

Precis allt går fel och åt skogen. Så det leder till en tjurig Botakt.. Sen människor som inte fattar när dom är ute på hal isSkrikandes

Jenahbella
2009-05-20 22:29
#141

jag e trött å grinig hela tiden :( jag vill vara glad! :(

flikkan77
2009-05-21 01:12
#142

Tröstäter… och det äer ju inte så roligt.

"You just have to belive…"

Jenahbella
2009-05-21 01:14
#143

jag tröstsvälter :( lika illa de :(

flikkan77
2009-05-21 01:16
#144

Tröstsvält sysslar jag med annars så då kanske det jämnar ut sig idag. Oskyldig

"You just have to belive…"

Jenahbella
2009-05-21 01:17
#145

inte bra ! *ger flikkan77 en TRÖSTkram istället*

Tavar
2009-05-21 01:18
#146

Mår pyton, har ingen matlust men ska försöka tvinga i mig lite bönor iaf Obestämd

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
Link-
2009-05-21 08:23
#147

Jag hatar försäkringskassan!!! Skrikandes De bara krånglar med sina j***a blanketter. Om de inte betalar ut mina pengar i tid ska jag… göra ingenting. Bara arga i tystnad  -_-

flikkan77
2009-05-21 15:12
#148

Har gått ner lite mer än 1 kilo sen igår, problem i förhållandet är effektivt om man vill gå ner i vikt. Obestämd

"You just have to belive…"

isa
2009-05-21 21:33
#149

negativt är att jag är så himla tjurig och grinig idag.jag som brukar ha ett väldigt långt tålamod. Idag är tålamodet = noll. Jag tål ingenting. jag blir arg och vansinning, ledsen, och så den där smärtan som aldrig går över. Den tar kål på mitt humör ibland.

Om jag lyckas komma iväg till jobbet imorgon, så tycker jag synd om den som eventuellt skulle tjafsa med mig……………………Det sker helt på egen risk!

Vill inte vara sån här.

Tavar
2009-05-21 22:29
#150

Känner mig som ett mosat ägg idag -_-''

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
2009-05-21 22:31
#151

Tavar, det där var en bra beskrivning på hur jag känner mig också…

"You just have to belive…"

Link-
2009-05-22 07:11
#152

Varför sover jag inte?

isa
2009-05-22 17:58
#153

Negativt med folk som skäller ut mig för att jag är snäll. Vissa människor blir det fel med hur man än gör…………..det är inget som andra gör som duger, det är bara dem själva som gör sååååååååååååååå perfekt i allting………………………….

Annons:
flikkan77
2009-05-22 19:44
#154

Isa, jag tycker om dig för att du är just så där snäll. Nästan alltid har du snälla ord att komma med! Bara så du vet det. Glad

"You just have to belive…"

botakt
2009-05-22 23:28
#155

Nu är det negativt bara för att min ångest alldrig vill släppa och BUP fattar inget. Så säger dom att BUP är såååå bra pyttsan

Mysan59
2009-05-23 00:19
#156

Det negativa idag är att jag provar kläder som jag ska ha imorron när vi ska fira mammas 70-årsdag och jag inte passar i nånting för jag är så tjock!!!Skrikandes

Förbannat att man inte kan klara av att sluta äta en massa jox och försöka gå ner i vikt! 10 kg skulle ju räcka bra… Men det är ju så svårt!

Tavar
2009-05-23 14:13
#157

#153 Låter som min mamma Obestämd Gör man något som hon inte vill, är det fel, gör man det hon vill, är det fel pga man antingen inte var snabb nog eller var dålig som hamnade där från början där man måste ta ett beslut om hur man ska göra -_-''

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Link-
2009-05-23 14:22
#158

#157 Känner igen det där…inte kul!

Emelie-E
2009-05-23 14:25
#159

Jag är så sjukt trött! Har varit det enda sen kattungarna kom. Trodde att jag skulle kunna få slappna av nu när jag inte är hemma, men nej, då blir jag väckt alldeles för tidigt av en snäll pojkvän Obestämd.

Tavar
2009-05-23 14:26
#160

#158 Nej, spec när hon själv springer runt och ojjar och tycker synd om sig själv som bråkat och käftat emot sin chef så mycket att chefen vill att hon säger upp sig tex Obestämd

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
isa
2009-05-24 14:00
#161

#154 Tack. Det värmde. Det var fint sagt av dig.

Negativt med en människa i min närhet som ska härmas med att också må dåligt.Hon tävlar om att må sämst! - Ja det är sant.

Förstår mig inte på sådant. -Man ska vara glad för att man mår bra!  Hon gör så bara för att  hon vill ha all uppmärksamhet riktad till sig.

Tavar
2009-05-24 21:44
#162

#161 Finns många sådana människor, är ingen ide att försöka förstå sig på dom då de tydligen inte vet hur det är att må dåligt förutom när de känner att de inte får nog med uppmärksamhet… :/ Bästa är att strunta i dom och låta dom gotta sig tills folk inte bryr sig längre

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

isa
2009-05-24 21:51
#163

#162 Det var kloka ord från dig. Jag brukar försöka tänka att de inte är värda att ödsla min energi på dem, den behöver jag till mig själv. Men ibland kan man inte låta bli att bry sig ändå, för de rackarna har en otrolig manipulativ "styrka" och kan påverka mig ändå, fast jag inte vill bli påverkad.

Men det betyder otur, att göra sådär. Synden straffar sig själv heter det. En dag när de mår dåligt på riktigt , blir det som sagan om Peter och vargen. Han som ropade att vargen kom , flera gånger fast den inte kom. Till slut när vargen kom på riktigt, och pojken ropade, var det ingen som trodde honom.

isa
2009-05-24 21:55
#164

#157 och #158 Varför är så många mammor så? det är ju hemskt!

#159 Ska du ha kvar alla kattungarna?

Jezzz
2009-05-25 12:23
#165

Idag är det :

  • Smärta
  • Ångest
  • Hett som attan
  • Jobb

..och jag vill bara sova bort dagen…

/Jezzz

Tavar
2009-05-25 14:05
#166

#163 Jo, farfar var så och när han väl fick en blodpropp i hjärtat lyssnade ingen för han mådde ju alltid dåligt och hade ont…

#164 Jag gissar att det ibland kan vara deras sett att hantera stressen som kommer när deras barn klantat till sig. Men ibland känns det mer som ren mobbing :/

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Emelie-E
2009-05-25 14:12
#167

#164 Nej, vi ska nog bara behålla en av dem =)

Annons:
Salladshataren
2009-05-26 17:17
#168

Jag har så JÄVLA ont i munnen, hatar visdomständer!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Emelie-E
2009-05-26 18:00
#169

Basilika fick en kattunge till. 6 dagar efter de tre andra. Jag är helt förstörd.
Basilika har jätteont just nu, men än så länge så lever kattungen.
Helt sjukt.

David
2009-05-26 18:16
#170

#169. Kan vara så att hon blev parad två gånger under löpet, då kan de få olika födelsedagar.

Har hon väldigt ont skulle jag nästan försöka få träffa en veterinär i morgon. Du kan ha henne och bäbisarna i samma transportbur så känner hon sig tryggare och så blir inte bäbisarna lämnade ensamma.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Emelie-E
2009-05-26 18:18
#171

#170 Jo, så kan det vara. Men ingen veterinär hade varit med om det tidigare, inte 6 dagar efter.
Och mamma ska ringa till veterinär imorgon om det är så att hon har ont fortfarande.

David
2009-05-26 18:27
#172

#171. Håller med, 6 dagar efter låter lite väl. Har varit med om ett par dagars "försening". Hur mår bäbben? Verkar han frisk annars? Ska bli spännande sedan när de bli lite äldre om du ser någon jättestor skillnad i färg eller päls på den senaste mot de andra tre.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Emelie-E
2009-05-26 18:29
#173

#172 Hon andas och äter och piper för fullt. Så vi får se. Mammas kompis fick dock dra ut henne så det är inte säkert att hon överlever.
Hon är svart, så där är det inte mycket till färgskillnad. Iaf inte än.

Salladshataren
2009-05-28 12:41
#174

Jag orkar inte mer

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
Emelie-E
2009-05-28 14:03
#175

Min dator är sönder! Och pojkvännens dator funkar inte som den ska heller :(

Jezzz
2009-05-28 17:35
#176

#174:

…då e vi 2…

suck för byråkrati när man söker akut vård…

/Jezzz

Tavar
2009-05-29 01:05
#177

Människor är så förvirrande ibland, de säger en sak med mun men kroppsspråket säger något helt annat

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Salladshataren
2009-05-29 11:02
#178

Gamla hunden ska avlivas just nu, vet ej vart jag ska ta vägen…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

isa
2009-05-29 13:47
#179

Negativt är att jag blivit superförkyld över en natt, med feber, kikhosta och det känns som skallen ska sprängas. Just nu är min kropp dum emot mig med alla andra fysiska smärtor också. Det blir rent ut sagt - vidrigt! att ha feber när jag har Endometrios. Febern gör att smärtorna blir fruktansvärda. Jag rör mig som en gammal sjuk pensionär……………..

HannaM
2009-05-29 14:20
#180

Vän på psyket och själv är jag på god väg, senaste två samtalen har min tamtalskontakt öppnat med attfråga om jag inte ska till akuten.

Upp till toppen
Annons: