Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3616 ggr
snurro89
2009-04-08 11:02

Sväljfobi

Nu är min sväljfobi jättejobbig

Kan inte ens äta normal mat, får mosa ner all mat till purer Typ som barnmat

Och mår bara dåligt av att äta tror jag ska dö jämt

Just nu behöver jag ett bra tips på något Lätt att äta som e gott

Vet du någon Soppa eller något?

Tacksam för tips :D

Annons:
CarolineO
2009-04-08 12:53
#1

Färdigsoppor, t.ex. varma koppen är ju bara att ställa in en kopp vatten i micron & hälla ner pulvret…
Blomkol & broccoli är supergod.  De går ju snabbt att göra också, så hinner du inte ångra dig under tiden. Sen kan du dricka den som vatten & försöka intala dig själv att det är vatten eller te…

flikkan77
2009-04-08 14:51
#2

Blomkålsmos tycker jag är gott.

Skär blomkål i småbitar och koka det mjukt i lite grädde och smör. Sen mixar jag med stavmixer och rkyddar med salt, peppar och muskot. Till ett halvt blomkålshuvud brukar jag ha 1 dl grädde och ca 50 gram smör. Vill du ha det ännu lösare så är det bara att ha i mer grädde.

Äggdrink brukar jag göra också.

Smält 50 gram smör och vispa ner två ägg, jag använder elvisp. Häll på 3 dl kokande vatten samtidigt som du vispar.

Jag brukar krydda med vanilj och kakao och lite ingefära. Det blir som varm choklad!

Nu försöker jag dra ner på socker så jag sockrar inget men jag tror att det kan vara lättare att tycka om det ibörjan om man kanske gör på oboy eller så. Jag var jätteskeptiskt till det men det är godare än man tror.

Nyttigare än vanlig varm choklad med.

När jag "lyxar" till det lite byter jag ut 1dl vatten mot grädde och då blir det lite tjockare och lenare i smaken.

"You just have to belive…"

snurro89
2009-04-08 15:16
#3

Tack för tipsen Snälla människor:D^^

hus-musen
2009-04-08 17:03
#4

Smothies brukar vara lättdruckna, om du låter bli glassen! Mycket nyttigare oxå om du har en massa bär i och mixar=)

Qui dormit, non peccat

 


Tavar
2009-04-09 15:40
#5

Prova att göra en linnssoppa och koka linnserna så länge att de blir alldeles mjuka, vet dock inte om de nyttiga ämnena är kvar så länge men jag tycker det är riktigt gott :P

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

snurro89
2009-04-09 22:34
#6

Jag älskar lins soppa mamma sa att hon skulle göra de snart:)! De är jättegott!:)

Annons:
Tavar
2009-04-09 22:43
#7

#6 Ja, det är riktigt gott :P spec med potatis och purjulök till ^^

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Joline
2009-04-11 13:24
#8

Hänger på Smoothies med mitt recept:

1,5 dl frysta hallon (ibland tar jag jordgubbar el båda)

1 liten banan

Milkos vanilj el hallon-yoghurt till lagom konsistens (för den är lagom söt)

Mixa slät och drick med sugrör, mums

Upp till toppen
Annons: