Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 1052 ggr
David
4/22/09, 9:42 AM

Sömnproblem i TV

I kväll i Diagnos Okänd får de in en patient med svåra sömnproblem. Kan vara intressant att se vad de kommer fram till att det kan tänkas vara.

TV3 kl 22.00. Kan vara värt att slå ihjäl en timme och titta på.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Tavar
4/22/09, 5:36 PM
#1

Får försöka få igång tvn och se om det är något att titta på :)

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

[aspie]
4/23/09, 8:17 AM
#2

Missade detta. Vad kom de fram till?

CarolineO
4/23/09, 10:08 AM
#3

I stort sett bara att hon skulle lägga om kosten….

Hon hade haft järnbrist tidigare, och sedan aldrig riktigt återhämtat sig från det, sen tappade hon orken och åt inte ordentligt, så näringsintaget var ju inte det bästa…
Hon fick nutritionist som skulle hjälpa henne med kosten, också skulle hon sluta sova på dagarna, och vänta tills det blev kväll…

David
4/23/09, 10:37 AM
#4

Ja, tänk om det vore så enkelt, att sluta sova på dagarna (när ska jag då få sova, med tanke på alla mardrömmar om nätterna), och lägga om kosten.

Järnbrist i järndepåerna kanske man har, kan ju vara värt att be om ett prov för det. Men annars så vetesjutton.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

CarolineO
4/23/09, 12:49 PM
#5

#4 Jag säger som du…
Det är ju på dagarna man är trött för tusan!!!
Fast sen är ju frågan om det hade hjälpt på mig… skulle nog bara bli ännu tröttare.
Jag kan ju somna vid 23, gå upp vid 10-11 (helger), lägga mig på soffan vid 16-17 och sova ngn timme och sen gå & lägga mig igen vid 23…?

isa
4/23/09, 12:51 PM
#6

#4 Lider med dig som inte får sova ordentligt.  Jag skulle inte stå ut om jag inte fick sova. Hur överlever du? Blir "räddningen" den då att du sover lite på dagen istället?

 Jag har märkt att jag har mindre mardrömmar på dagen än när jag sover på natten. Undrar varför?

Tyvärr såg jag inte programmet, för jag har inte tv3.

Annons:
[aspie]
4/23/09, 12:58 PM
#7

Hmm, jag sov nästan inget alls inatt som vanligt men när jag sov hade jag naturligtvis en mardröm Rynkar på näsan

David
4/23/09, 1:26 PM
#8

Jag vet faktiskt inte varför det är lättare att sova på dagen än på natten. Kanske en trygghetsfråga? För mardrömmarna kommer nästan uteslutande på natten. Sover jag på dagen så finns de inte där.

Har inte fått något vettigt svar ifrån psykiatrin heller vad det kan bero på, men det har blivit så att eftersom jag helst inte vill vakna kallsvettig och alldeles livrädd för drömmarna, så sover jag hellre på dagen än på natten. Även om jag jobbar stenhårt med att försöka vända tillbaka på dygnet för att prova igen.

Aspie, har dina mardrömmar någon som helst förankring i verkligheten, eller är de tagna ur det blå? Mina är lite smått förankrade i verkligheten, och det gör det hela lite värre upplever jag.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
4/23/09, 1:40 PM
#9

#8

Mina mardrömmar är blandat med verkligheten och helt taget ur luften (tror jag) Usch jag vaknade som du helt svettig. Var tvungen att gå upp halv 6 vilket är väldigt sent för min del konstigt nog.

Håller med om att verklighets-mardrömmar är läskigare Rynkar på näsan Fy fasiken så rädd jag blev när jag såg min psykopatbror stirra mig i ögonen med hat i blicken i en av mina mardrömmar. Vaknade och kippade efter luft och skakade i hela kroppen och var alldeles kallsvettig. Vågade inte somna om sen

Upp till toppen
Annons: