Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1160 ggr
KadjaNina
2009-04-10 14:00

Ledsen över något helt omöjligt

Ni kommer med all säkerhet tro att jag är helt galen. Men jag är ledsen över att Harry Potters värld inte existrerar. Jag började läsa böckerna när jag var runt 8-9 år gammal och Harry Potter var min flykt från verkligheten. Eftersom att jag har haft ett riktigt helvete förut så var det skönt att "komma ifrån" verkligheten.  Det känns helt förjävligt att det inte kommer flera böcker. Den sjätte filmen har biopremiär i juli, men det är inte samma sak. Jag tror jag har läst varje HP bok ca 10ggr var och jag är allvarlig. Det känns inte som att jag hör hemma i denna värld. Är jag knäpp eller något?

Annons:
Veyla
2009-04-10 16:51
#1

Kadja nina du är inte galen. Och vem är det som talat om för dig att Harry Potters värld inte existerar? Och den som talat om det för dig skulle jag vilja veta om den personen har några belägg för vad den säjer eller om den bara slängde ur sig det!!!

Enligt mig finns Harry potters värld precis lika mycket som någon annans. Varje människa har en egen värld. Vissa vill ingå i en församling av världar (såkallade religioner) och andra tänker mer själva. Jag vet att det finns jättemånga bara i sverige som vill precis som du att Harry Potters värld ska existera. Så jag föreslår att du ska göra som precis alla andra. Utöva din tro!!! Försök att ändra din egen värld efter Harry potters.

Och så vitt jag är medveten så existerar både magi och "övernaturliga" varelser. I min värld existerar det. Men min värld är iof inte som Harry potters ;) Men din kan fortsätta at bli det.

Tavar
2009-04-11 02:18
#2

Känner precis så efter att jag läst klart någon utav dom böckerna, även andra böcker med. Det skulle vara så skönt, i vissa böcker känner man sig så hemma att det känns tomt att veta att man inte är där, utan man är här..

Det jag brukar göra då är att börja läsa någon stans mitt i boken igen, läsa några sidor och sedan bara sluta. Ångesten och sorgen över att boken är slut och att det inte finns mer av den blir inte lika stark då, för jag sluta ju mitt i.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Joline
2009-04-11 13:58
#3

Jag är oxå en sån som helt går in i vissa böcker jag läser,..

Värst är det när det är en lång serie böcker som tar slut, då har man haft den paralella världen nära så länge. Det blir en sån stor tomhet efteråt.

Mitt tips är att hitta nya spännande böcker i ämnet man gillar, el av samma författare…

Om du inte har läst Isfolket av Margit sandemo, kan jag varmt rekommendera den serien. Hon skriver om ett häxsläkte, mycket övernaturligt och fantsy… riktigt svårt att lägga ifrån sig. ( Det är en trilogi på nästan 80 böcker…) räcker läänge

KadjaNina
2009-04-11 14:08
#4

# 2 & 3 Jag ska försöka hitta något nytt, men jag tror inte det kommer bli samma sak ändå. Harry Potter böckerna har jag verkligen levt mig in i. Jag var som den fjärde kompisen.. Isfolket håller jag på att läsa. :) Bra böcker..

Joline
2009-04-11 14:23
#5

Ja det blir nog aldrig samma sak, är väl ett sorts relationer och dom blir ju heller aldrig lika..

Tavar
2009-04-11 18:23
#6

Jo, man blir ju som sagt fast i böckerna. Man lär känna personerna i böckerna, man skaffar en åsikt om dom, man får veta vad som händer. Klart att man skapar en typ av relation då. Men det ända är nog att gå vidare, hitta andra böcker eller kanske börja rita sina tankar om böckerna?

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
Upp till toppen
Annons: