Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1125 ggr
isa
3/28/09, 11:48 AM

OT Sommartid

Hej. Glöm inte att ställa fram klockan till sommartid inatt. En timme framåt ska vi ställa om den. Klockan 02.00"blir" 03.00

Förr om åren, var det i princip bara klockan på väggen och den på armen som jag ställde om. Nu är det en hel del tekniska prylar som klockan ska ändras på.Glad

Annons:
Tavar
3/28/09, 3:43 PM
#1

Just det! Hade jag helt glömt Tungan ute Tack för påminnelsen!

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

flikkan77
3/28/09, 9:17 PM
#2

Håller med Tavar, Tack för påminnelsen!

"You just have to belive…"

Hawknestgrove
3/29/09, 2:05 PM
#3

Ja just det. massa grejer som skall ställas om……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

quinn
3/29/09, 11:51 PM
#4

haha! nog glömde jag! för första gången. där låg jag i sängen o läste, klockan var halv tolv.. ingen fara men då kom ngn infarande o frågade om inte vi ställt om.. nå, jag överlevde

Den värsta omställningen jag varit med om var nog i vintras när vi gick från sommartid till vintertid och jag jobbade natt.  åh så skulle man jobba om en timma. dryyygt värre.

Det intressanta var om ngn skulle komma fel på morgonen.. och visst dök en morgonpigg en upp en timme för tidigt..

Jag har oxå jobbat dag och väntat på arbetskamrat. tillslut fick jag ringa och fråga om de inte hade sommartid där hon bodde.

Båda dessa skyllde på andra som "skulle" ställt om klockan. Varför inte helt enkelt göra det själv undrar jag? Dålig ursäkt

Citronmeliss
3/30/09, 12:55 PM
#5

Jag kom allt ihåg att ändra till sommartid! 

Däremot missade jag i höstas när det var dax för normaltid. Kände mig lite snopen när jag upptäckte detFörvånad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Citronmeliss
4/15/09, 1:49 PM
#6

Nu har det varit sommartid ett par veckor.

Hur är det för er har ni vant er ännu eller känns det "fel" och ovant.

För mig är det okej som är hemma och styr mina egan dagar i stor utsträckning.

Kanske är det värre och känns mer för er andra som arbetar/studerar och som ska upp vid en speciell tid (som nu blivit ändrad en timma)?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
kerstinjo
4/15/09, 2:52 PM
#7

Jag har inte ont av att tiden ändras. Det enda som har känts tråkigt är att det återigen är mörkt när jag går upp. Men det ändrar sig fort nu, tack o lov.

 Kerstin 

 

Citronmeliss
4/15/09, 3:04 PM
#8

Så skönt! Glad

Ja, stiger man upp tidigt så märks den timmen tydligt så det är härligt att det ändrar sig och blir ljusare, nästan från dag till dag, nu!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

kerstinjo
4/15/09, 5:42 PM
#9

Men vad gör väl lite mörker på morgonen när vi närmar oss våren med stormsteg?

 Kerstin 

 

isa
4/15/09, 5:42 PM
#10

I början var det lite jobbigt, men nu har jag vant mig. Tycker egentligen inte om när de ändrar på klockan.

Aviendha
4/16/09, 12:07 AM
#11

Positivt är att klockan i min bil numer går rätt igen! Latheten själv (läs skribenten) har inte orkat ställa om till vintertid utan helt sonika korrigerat i tanken fram tills nu ;)

Tavar
4/17/09, 1:51 PM
#12

Nästan alla mina klockor ställer om sig själva :P bara lilla klockan i mitt rum som inte gör det. Men märker ingen större skillnad på att tiden ändrats, utom att man måste ändra lite på inbyggda klockan iom solen ^^

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Citronmeliss
4/17/09, 1:56 PM
#13

Bra med klockor som sköter sig självaFlört

Jepp, solklockan får man jobba lite själv med.

Men som sagt, nu när det ljusnar så snabbt från dag till dag, löser sig det också, tycker jag.Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Tavar
4/17/09, 2:01 PM
#14

Jo, men är lite svårt på eftermiddagen tex och se hur mycket klockan är bara genom att titta ut :P mitt sl-kort gäller bara mellan 05.00 och 19.00 så är man inne i stan och går kan man helt plötsligt inse att det bara är 15 min kvar som jag får gå genom spärrarna till tåget ^^''

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Citronmeliss
4/17/09, 2:08 PM
#15

Precis det jag tänkt skriva att just på eftermiddagen/kvällen har jag fortfarande vissa problem då klockan är mer än jag tror på grund av att det fortfarande är så ljust!Flört

Vet senast igår kväll att jag reagerade då jag såg att klockan var en timma senare än vad jag "trodde"".

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Tavar
4/17/09, 3:30 PM
#16

Jo, har varit så många ggr nu ^^ Men man får försöka se det positiva i det, det betyder ju att snart blir det sommarledigt o semester o grejer ;)

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Upp till toppen
Annons: