Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2914 ggr
SimsBrooke
2009-02-22 03:13

orkar inte mer, va ska jag göra?

alltså nu orkar jag inte mer.
Det är inte så att jag vill ta mitt liv eller liknande men ibland skulle jag verkligen vilja gå in i ett rum och stänga dörren och bara få vara själv.
Endel personer verkligen irriterar mej så jävla mkt. Finns en tjej på min msn som hela tiden ska få mig att bli arg, och klaga på mig för att jag blir irriterad på allt. Eller att jag bara skriver Mm när jag inte har något och skriva.

Jag är trött på mig själv och jag är riktigt jädra arg på min farbror för att han inte lät min familj bara min pappa och han vara med på farfars ursättning. Allt började med att vi gick på begravningen, då innan begravningen så blev det så att pappa och min farbror skulle bestämma farfars begravning men det blev så att det var inprincip min farbror som bestämde allt, han ville inte ha några blommor alls, men vem säger så? Blommor hör ju till.

Sedan så frågade mamma mig om jag ville gå på farfars urnsättning och klart jag ville de, men min farbror ville inte ha någon annan än min pappa och han själv där. Vad fan är det för mening med att gå på en begravning om man inte får vara med på allt för?
Jag tycker det är skit jobbigt att skriva om detta just nu sitter jag med tårarna i ögonen och är arg.
Jag känner att jag inte har fått varit med på något, att min farbror bara tar hänsyn till sig själv och ingen annan. Det är inte bara han och pappa som har/hade farfars blod, det har väl ändå jag med? eller?

Jag kan känna nu i efter hand att jag inte fick säga hejdå till farfar på det sätt jag ville.
Jag har inte berättat något för någon än min arbetskamrat på jobbet som jag kan prata allt med. Vet inte om det är för att han är 25 år äldre än mig.
Jag kan inte ta upp detta med mina närmaste jag orkar itne, jag orkar inte nånting. Jag säger typ aldrig hur jag mår till mina föräldrar. Jag har inte fått den uppväxten eller att jag har det modet inom mig att prata med dem om det.

Därför vänder jag mig till alla med internet och som är medlem på iFokus, psykologi. Jag vet inte vart jag ska ta vägen, :( Jag avskyr min farbror och om han ens kommer hit till oss tänker jag inte ens prata med honom. Så jävla arg är jag fasten detta händer i okt. Han fattar inte hur illa han gjorde mig, ingen vet. När pappa sa att han inte skulle gå på farfars ursättning ifall mamma, jag, min bror och hans tjej var med. Han sa då att vi skulle få ta hand om allt och diverse saker. Men varför kunde inte vi få vara med? Jag fattar inte det, hade velat skicka ett mejl tll han och berätta allt va jag känner. Men jag vågar inte…

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
isa
2009-02-22 11:10
#1

Egoistiskt av din farbror att inte låta er vara med på urnsättningen.

För som du skrev, man vill ju vara med "hela vägen" på en begravning. Jag tycker du ska försöka fatta mod till dig och göra det du har tänkt: Skicka ett mail till honom och berätta allt vad du känner. Eller ännu bättre är ju att säga det.

Jag hoppas graven inte är långt ifrån dig, så kan du i alla fall åka dit och sätta blommor på den.

Angående tjejen på msn, försök att ignorera henne. Svara inte på hennes elaka kommentarer, hon verkar bara vara ute efter bråk. Jag tycker så här om internet: om man inte har något snällt att skriva så ska man inte skriva alls. Ignorera henne totalt - det brukar ha god effekt.

kram isa

Salladshataren
2009-02-22 12:00
#2

Det går ju också blocka folk om man vill inte prata med dem. Eller att de inte ska skriva till en. Fast ignorera funkar också bra

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

SimsBrooke
2009-02-22 15:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1 tyvärr så ligger farfar i Katrineholm och jag själv bor i Örebro =( Så det är ca 6 mil eller va de e.. Så det är svårt =(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[rolnor]
2009-02-22 15:52
#4

Skaffa nåt att slå på, en tennisracket och en kudde funkar bra, sen kan du ju skriva ett brev till din farbror, kanske behöver du inte skicka det, räcker att skriva av sej, jag brukar mejla till mina föräldrar när jag inte orkar prata face to face eller i telefon, funkar ypperligt…

Upp till toppen
Annons: