Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1680 ggr
paow
2009-02-14 21:53

Vad händer?

hej.

är en tjej på 14 år, men ett litet "problem" ?

Jag har börjat lixom se allt svart. skolan, vänner ja det mesta. Jag börjar komma efter ordentligt i skolan och börjar rasa i vikt,känner mig aldrig hungrig och är lixom tröttare och skulle hellst bara vilja lägga mig och sova helt tiden. Saker jag gillar att göra, hobbys och sånt känner meningslöst och jag orkar ingeting längre.

Jag har inte pratat med någon om detta eftersom att det inte är något spc, och är rädd att dom ska tycka att jga är fjantig som kommer och "klagar" över något sånt här litet.

ah, jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer, eller "fråga".. varför händer de hära? ska jag bara strunta i det och d går över sen`? har kännt så här nån vecka nu.^

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

 

Annons:
Aviendha
2009-02-15 12:20
#1

Det är inte fjantigt att prata med någon om detta. Skolkuratorn kan kanske vara en bra start? Visst, det kanske går över i morgon, men tänk om det inte gör det?

Inte för att måla satan på väggen, men det var exakt sådär jag började känna, men jag bet ihop helt enkelt. Jag är uppfostrad till att klara mig själv och inte klaga. Tyvärr önskar jag att saker blivit annorlunda, för det gick många år innan jag sprang in i väggen rejält, och sedan dess har det varit en ständig kamp mot det ena och det tredje. Jag önskar att jag tänkt om och värderat mig själv högre, för varför skulle jag bita ihop egentligen? Ingen tackar en för det, och det är jag som får betala priset i slutändan.

Du är värd att må bra, att se fram emot saker, längta tills du får göra speciela aktiviteter som dina hobbys eller liknande. Visst blir alla lite nere nån gång, men det är därför det finns folk som jobbar med att hantera sådant.

Varför det händer? Inte en aning. Kanske hormoner, kanske någon yttre händelse. Men det kanske du kan få svar på.

Sköt om dig!

Hawknestgrove
2009-02-15 19:16
#2

JA var rädd om dig. Ta tag i detta med kuratorn, eller varför inte församlingsprästen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Vargnatt]
2009-02-15 20:44
#3

Prata med någon om hur du känner, det är aldrig bra att stänga in sånt för mycket, det rinner lätt över till slut. Det kan lätta mycket om man bara får prata med någon om det, ta hand om dig :)

Saga85
2009-02-18 01:07
#4

Bättre att ta tag i sånt här i tid. Vänd dig till skolkuratorn eller ungdomsmottagningen för att få någon att prata av dig med. Man behöver inte alltid ha någon särskild anledning, det kan vara skönt att få tömma sitt hjärta och rota runt i hjärnan lite med någon som man vet inte för det vidare. Och som ger en lite uppmuntran, tips och insikter.

Lycka till och ta hand om dig!

CarolineO
2009-02-18 14:16
#5

Låter som en depression…
Ta tag i det direkt t.ex. genom att prata med skolkuratorn, som flera sagt innan.

Ta hand om dig!!
Lycka till!

zmulan
2009-02-18 17:07
#6

Håller med dom andra. Jätte viktigt att ta tag i det… själv gick jag så i drygt 15 år innan jag sökte hjälp önskar att jag gjort det tidigare har svårt för att öppna mig för folk idag, och det gör det svårt att ta tag i problemen.

Var rädd om dig, du är värd att må bra!!!

Värme /Zmulan

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Annons:
paow
2009-02-18 17:22
#7

Tack för alla svar!

men jag vet inte. allt känns så meninglöst, vad ska jag säga till folk? jag har ju lixom ingen anledning. vet bara inte vad jag ska säga.. jag är ju bara en i mängden som känner så här, det finns dom som har det så mycket värre, dom som vare med om riktigt hämska saker och jag klagar över det här.

men samtidigt är jag så rädd. jag har som alltid sätt framåt och vill värkligen ha bra betyd och komma in på ett gymnasuim och massa.. Men nu.. känns allt bara, svart?

spelar ingen roll om jag kommer in eller inte. ser ingen framtid och orkar inte plugga, varken hemma eller på skolan. är mest trött och vill sova, vilket jag inte heller kan, har jätte svårt att somna och gråter mig alltid till sömns, sen vaknar jag extremt tidigt och kan inte somna om.

mina vänner håller på glida ifrån mig, dom orkar inte med mig, jag vill ingeting längre, drar mig undan på raster m.m. ..

jag har mått så här tidigare, i sommras. då skärde jag mig, och har riktigt fula ärr på mina armar. Mamma fick reda på det men lixom, det blev aldrig nått större av det. hon blev mest arg/rädd. Sen vare lixom inge mer med de, hon pratade bara om arr man skärde sig och så om man mådde dåligt. som hon då frågade mig om jag gjorde, vilket jag nekade, sen tog vi aldrig mera upp det.

Jag kämpade mig igenom den tid, sen blev det bättre och nu är jag här igen.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

 

Upp till toppen
Annons: