Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1643 ggr
flikkan77
2009-02-01 10:03

Vad läser du för bok?

Jag älskar att läsa och vill ständigt ha tips om nya böcker.

Så vad läser du för bok just nu?

"You just have to belive…"

Annons:
flikkan77
2009-02-01 10:08
#1

Jag läser:

"Elitstyrka SAS: från ökenkrigare till ghost force "av Ken Connor

Det handlar helt enkelt om Special Air Service, hur det grundades och utvecklades. Lite om vad de varit med om och händelser i världen som påverkade dem.

"You just have to belive…"

Lava
2009-02-01 10:41
#2

Har precis börjat läsa "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson. Den verkar spännande :)

Lesunq
2009-02-01 11:30
#3

Tänker börja läsa Bengt Pohjanens bok "Smugglarkungens son"

flikkan77
2009-02-01 13:17
#4

Just det, alldeles nyss läste jag slut "Trasdockan" av Dean Koontz. Tjejen som är med där är lite lik mig, svammlig och verkar alldeles förvirrad fast på ett kul sätt. Glad

"You just have to belive…"

Citronmeliss
2009-02-01 13:27
#5

Jag läser en alldeles nyutkommen LCHF-kokbok skriven av Doktor Dalqvist och Airam.

En bok full av underbara recept och härliga bilder!

LCHF är Low Carb High fat (Låg Kolhydrat Hög Fett -kost)

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-02-01 13:34
#6

#5 Den har jag funderat på att köpa, men har liksom inte haft ekonomi än. Kan ju skylla på att den är ganska så nyutgiven med.

"You just have to belive…"

Annons:
Citronmeliss
2009-02-01 13:41
#7

Då vill jag ge dig rådet att köpa den så fort du har möjlighet till det, den är toppen.

Själv köpte jag min från Bokus på nätet. Det gick på 184 kr med frakten inräknad.

Fick den i brevlådan på 10 dagars faktura!

Smaskiga recept är det må du troSkrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-02-01 14:09
#8

Står äggmjölk med? Hade varit lite kul att "få ut" detta mysko recept till världen. Fast det roligaste hade ju varit att i så fall få se reaktionerna på folk som läser receptet. Oskyldig Det låter ju inte helt klokt!

Undra vem som kom på det…

"You just have to belive…"

Citronmeliss
2009-02-01 14:43
#9

Nej, faktiskt inte! (konstigt nog)

Men som du vet finns det gott om olika recept att finna på Kolhydrater iFokus för den som vill läsa om äggmjölk.

Själv föredrar jag den okryddad i kaffe, men kan smaksätta den ibland om jag dricker den som "dryck" utan något annat.

Jag gör min ungefär så här:

3 st råa ägg 125-150 gram rumsvarmt kokosfett, ca 5-6 dl vatten.

Mixar ägg och kokosfett till en jämn smet. Häller sedan på kokande vatten i en jämn stråle och fortsätter mixa till slät fin konsistens.

Duger alldeles utmärkt till mig, närande och gott Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
2009-02-01 14:44
#10

Läser för fort för att det ska vara kul nästan. En om dagen så allt jag har hemma har jag läst flera gånger. Lånade en del på bibliopteket förut men senast glömde jag lämna tillbaka och fick skuld på 1200 så nu vågar jag inte låna längre. Jag läser allt utom deckare och thrillers egentligen och älskar at försvinna in i andra världar.

Citronmeliss
2009-02-01 14:54
#11

Hej, Hanna!

Jag är också en riktig snabbläsare därför lånar jag alltid många böcker med risk för att glömma någon eller någraSkäms precis som du gjorde!

Även jag läser väldigt olika litteratur, älskar faktaböcker. men även skönlitteratur.

För tillfället läser jag en historisk "tegelsten" om den socken jag bor i, jättekul!

Kram, Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
2009-02-01 14:57
#12

#11 jag funderar på om inte biblioteket skulle kunna göra en påminnelsetjänst. Här i stockholm lånar man ju själv numera, drar sitt lånekort och knappar in pinkod i datorn. Borde ju inte vara så avanceratt fixa någon typ av tjänst som skickar ett sms dagen innan böckerna ska tillbaka… hmm får kanske leta upp någon förslagslåda.

Citronmeliss
2009-02-01 15:07
#13

Det lät som ett jättebra förslag Hanna!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
[Tassy]
2009-02-01 15:21
#14

Jag har precis läst ut dödens kemi och skrivet i eld av Simon Beckett, kan varmt rekommenderas till de som gillar kriminalare! Skrattande

OBS! Inget för känsliga!

haltalotta
2009-02-01 16:34
#15

Just nu läser jag En ny jord av Eckhart Tolle iofs har jag inte hunnit med så mycket av den. Boken ska ge en förändring inom en medan man läser boken. Det återstår att se.

flikkan77
2009-02-01 16:46
#16

Jag älskar kriminalare och thrillers och skräckisar. Så jag ska spara ditt boktips, Tassy.

"You just have to belive…"

flikkan77
2009-02-01 16:49
#17

Höll på att missa din äggmjölk citronmelis!

Jag har 2 ägg, 50 gram smör, 2½ dl vatten och ½ dl grädde i min. Favoritkryddan just nu är kakao och saffran. Jag är inte så känslig mot grädde så jag klarar av att ha det i. Supergott!

Brukar smälta smöret och mixa ner ägg och kryddor innan jag häller på den kokande vattengrädden.

"You just have to belive…"

Saga85
2009-02-01 18:53
#18

Min farbror Oswald av Roald Dahl. Charmigt som vanligt från herr Dahl. Tre personer slår sig samman för att samla på sig en spermabank från stora/begåvade män, som de senare tänker sälja dyrt till uttråkade överklasskvinnor.

Emelie-E
2009-02-01 18:56
#19

Just nu läser jag Vargtimmen av Denise Mina.
Jag blir väldigt lätt förvirrad av den boken, men den är snart slut, så då är det bara att hoppa på en ny=).
Ska lägga mig tidigt ikväll och bara läsa.. Det är så härligt att göra så ibland.

Anders 50
2009-02-01 19:49
#20

Läser en bok som heter Slaget om Kursk som Anders Fransson/Niklas Zetterling,experter och forskare om andra världskriget, skrivit.

Den skildrar det sista stora slaget sommaren 1942 mellan Röda armén och tyskarna, som ledde till att andra världskriget vände på östfronten och att sovjetiska armen fick övertag i kriget.

Många ögonvittnesskildringar och utdrag av soldaternas brev till hemmet av soldaternas hemska upplevelser i striderna.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Annons:
flikkan77
2009-02-04 09:16
#21

Citronmeliss: Har du läst tråden om "äggmjölk och avidin" i kolhydratsforumet? Tror jag ska sluta dricka äggmjölk för jag orkar inte hålla på och krångla för att få upp den så högt i temperatur…

Jag som äntligen hade hittat nått som jag kunde få i mig när jag inte vill äta.

"You just have to belive…"

flikkan77
2009-02-04 09:35
#22

Glömde skriva vad jag läser.

"Josef Mengele- Eldens barn" av Lucette Matalon Lagnado & Sheila Cohn Dekel.

En riktigt, riktigt hemsk bok. Handlar om Auschwitz och de experiment som Mengele utsatte tvillingar för.

"You just have to belive…"

Jea59
2009-02-04 09:57
#23

"Jag vill ju bara se bra ut naken" en bok av Jonas Colting som handlar om hälsa, kost o träning

[aspie]
2009-02-04 12:21
#24

Jag läser "Lasses revanch" som handlar om en kille med ADHD. Sann berättelse men skriven i romanform. Sorglig beskrivning på hur illa en med neuropsykiatriska funktionshinder kan råka illa ut p.g.a dumma människors fördomar och okunskap

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185429031

isa
2009-02-04 12:33
#25

Jag håller på med två böcker. "midvinterblod" av >Mons Kallentoft, mycket spännande deckare. Och "berättelsen om Anna", Tatsjas bok.

Upp till toppen
Annons: