Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1558 ggr
Jezzz
2009-03-08 11:15

Värderar livet

Trotts dåliga odds… så lever jag. Och jag håller även på att LEVA oxå!

Men det tog tid, det tog många många år, och ännu lever jag inte fullt. Men, jag lever iallafall!

Tyvärr var det en nära vän till mig på behandlingshemmet som inte lever idag… hon tog sitt liv när hon var inlagd. Det var inte länge sen.

Man får sig en ordentlig tankeställare… Värderar livet på högre nivå. Jag lekte med döden alldeles för länge, men jag överlevde och jag har börjat leva också.

I början av min tid på behandlingshemmet gjorde en tjej ett allvarligt försök och hoppade från 4e våningen ner på asfalten. Då var jag i så dåligt skick att jag innerligt ville ta livet av mig jag med.

Att bo på behandlingshem, med många svårt sjuka människor runt sig hela dagarna… människor man älskar… men som ändå gång på gång försöker ta sitt liv… är en erfarenhet. En tuff erfarenhet. Det är inte en verklighet som många stöter på.

Efter 2½ år där, var jag tillräckligt stark att flytta. Jag levde ju fortfarande och jag kom tillbaka till verkligheten.

Inte en sekund ångrar jag mina år på behandlingshemmet. Det var pest och kolera, tårar och ångest i överflöd. Men…. hade jag inte hamnat där… då hade jag nog inte heller levt idag.

Så… genom svårigheter värderar jag livet.

Det är ännu en j***a kamp… men…

Det är värt att leva!

/Jezzz

Annons:
Anders 50
2009-03-08 15:39
#1

Jag förstår att du värderar livet. Jag har också fått en annan syn på livet.

Lycka till i fortsättningen!

/Anders.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Upp till toppen
Annons: