Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 3228 ggr
kerstinjo
2009-02-01 01:24

Negativa tråden feb-09

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en kort tråd.

 Kerstin 

 

Annons:
HannaM
2009-02-01 15:03
#1

Jag måste verkligen städa men jag orkar inte. Orkar inte vara duktig. Vill bara sova.

flikkan77
2009-02-01 17:41
#2

Läste ett av mina gamla dagboksinlägg om hur det är att galoppera över en stubbåker. Hjälp vad jag saknar det! Kunde riktigt känna lukten av varm häst och höra det rasslande ljudet som blir när man rider på stubbåker…

"You just have to belive…"

Emelie-E
2009-02-01 21:05
#3

Jag är så trött.. Men ger jag upp och lägger mig nu, så kommer jag bli klarvaken. Det är så irriterande!

Emelie-E
2009-02-02 01:47
#4

För en gångs skull så somnade jag innan klockan 2..
Jag somnade runt 22-tiden och sov i två timmar. Vaknade kl 12, och var klarvaken.
Jag blir så trött! Jag är trött, men jag kan inte somna om.
Nu ska jag försöka igen. Men är väldigt osäker på om det kommer att funka.

flikkan77
2009-02-02 10:28
#5

Har tappat energin lite, det är jobbigt att försöka komma på vettiga inlägg i folks trådar när jag är stressad av att få poäng.

"You just have to belive…"

Salladshataren
2009-02-02 14:18
#6

Jag är så himla förbannad på den där syon som aldrig svarar! Varken på mail eller telefonsamtal… Jag vill ha mitt studiebidrag!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
flikkan77
2009-02-02 14:46
#7

Mina torgvantar, sådana där fingerlösa vantar, är på väg att nysta upp sig själva och jag hittar ingan nya! Kommer att frysa händerna av mig sen, har till och med på mig dem när jag sover… Rynkar på näsan

"You just have to belive…"

[Tassy]
2009-02-02 15:43
#8

jag klarar inte att ringa läkaren fast jag borde , dumma telefonfobi SkrikandesGråter

HannaM
2009-02-02 15:47
#9

Trött, somnade sju imorse med atarax och nu är jag lurvig värre

flikkan77
2009-02-02 20:04
#10

Tassy! Har du också det? Ibland känns det som om jag är ensam om att aldrig våga ringa till någon. Har 3½ person jag vågar ringa till. Till andra skickar jag brev/mejl eller så får min man ringa.

Lider med dig!

"You just have to belive…"

flikkan77
2009-02-03 10:30
#11

Har ont i halsen och på grund av medicinen kan jag inte äta glass.Skrikandes

"You just have to belive…"

Salladshataren
2009-02-03 13:05
#12

Jag får aldrig mina pengar…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

isa
2009-02-03 13:40
#13

Negativt igår var att en person på jobbet kommenterade ( i lunchrummet som var fullproppat med folk ) att jag såg "pömsig" ut. Jag hade bara fått 5 timmars sömn, och hade skitont i min kropp , och tagit starka värktabletter.

Hon vet mycket väl om min sjukdom.

Alla har respekt för henne, alla tycker hon är "en person med skinn på näsan". T.o.m min egen chef, vågar inte säga emot henne. 

Det positiva var att jag "tog" henne nån timme efteråt, och sade att jag ville prata med henne, nu går vi åt sidan här så jag får prata ostört med dig. Hon blev jättenervös och bad så hemskt mycket om ursäkt, och påstod att hon visste inte att jag har en obotlig sjukdom, hon trodde jag hade blivit frisk för länge sen. Det var hennes förklaring………….Jag sade att det spelar ingen roll vad du tror, det var fult och klumpigt att överhuvudtaget kommentera någons utseende i ansiktet.

jag sade till henne att oavsett om jag har en sjukdom eller inte , så tillhör det vanligt folkvett att inte kommentera hur andra ser  ut, du själv ser väl inte heller pigg ut alla dagar eller?? Alla kan ju ha en dålig dag, oavsett om man är sjuk eller inte.

Hon blev som sagt, jättenervös och tog av och på sina glasögon flera gånger, för hon visste inte var hon skulle göra av sina händer, märkte jag. Så brukar det vara med personer som alla tror är tuffa och som alltid har "svar på tal".

När de ställs inför väggen så är de inte så tuffa som de vill verka.

Jag känner mig stolt. Så detta inlägg kanske till slut skulle passa bättre i den positiva tråden.

Nu "sätter hon sig" nog inte på mig något mera. Och om hon mot förmodan skulle trampa i klaveret en gång till, då tar jag till "hela mitt artilleri" . Så det så.!!

Annons:
Emelie-E
2009-02-03 14:01
#14

Jag har jätteont i magen :(

[Tassy]
2009-02-03 14:08
#15

Flikkan77:

mail är en gudagåva! Skrattande

Det är knappt så jag kan ringa mina egna föräldrar Skrikandes

kram!

flikkan77
2009-02-03 15:25
#16

Starkt av dig Isa att göra så. Hoppas hon kommer ihåg detta nu.

Tassy: Den halva personen jag kan ringa till måste jag först skicka sms till och kolla så att det är okej, annars vågar jag inte. All kontakt med myndigheter och läkare får ske genom min man eller mejl, eller vanliga brev faktiskt. (Du vet, de där som man skriver på papper, stoppar i ett kuvert och sätter ett frimärke på innan man lägger dem i en mysko gul låda som finns på stan. Förvånad Flört)

När jag träffade min man första gången, han hittade mig på nätet, så hade jag inte pratat med honom innan för jag vågade inte. Vi hade varit ihop i några månader innan jag vågade ringa. Oskyldig

"You just have to belive…"

Emelie-E
2009-02-03 15:33
#17

Jag vågar inte heller ringa.. Jag kan ringa till mamma om det är så att hon har ringt mig. Men sen kan jag inte ringa till någon. Har inte ens ringt till min pojkvän någon gång under de 3 åren vi varit tillsammans.
Och nu har det tyvärr gått så långt att jag inte ens vågar svara i telefonen om det ringer. Kan svara om det är någon jag känner, alltså att jag har nummret inlagt i mobilen. Annars svarar jag inte..

flikkan77
2009-02-03 15:36
#18

Svara är precis lika "farligt" som att ringa. Svarar enbart om jag vet vem det är. En kompis har skyddat nummer så där blir det sms först. Tänk att nått så enkelt som att prata i telefon kan vara så jobbigt.

"You just have to belive…"

Saga85
2009-02-03 17:17
#19

Telefonskräck är hemskt. Hade det själv innan jag tvingades bli av med det. Jobbade som säljassistent, och lite då och då blev jag tvungen att ringa. Hade sån ångest och magen krampade, och jag försökte alltid skjuta upp det, hitta andra saker, försöka få någon annan att göra det. Värst var det när jag fick i uppgift att ringa x antal BELGISKA företag! Drog ut på det i en vecka, och våndas dygnet runt. Svårt att sova, ångest, men skräcken över att andra skulle upptäcka att jag mådde dåligt var starkare än telefonskräcken.

Mitt enda tips är att försöka, trots all ångest. Det blir lättare för varje gång, även om vägen dit är jobbig. Numer har jag oftast hyfsat lätt för att ringa, åtminstonde till vänner. Att ringa till myndigheter och liknande dras ofta ut ett par timmar eller dagar.

Jag som skulle ringt veterinär och CSN idag. Imorgon. Kanske.

flikkan77
2009-02-04 08:44
#20

Saga85: Jag har börjat klara av att vara i samma rum som någon annan som pratar i telefon. Innan klarade jag inte det heller så det går framåt!Glad

"You just have to belive…"

Annons:
Jea59
2009-02-04 10:07
#21

Egentligen ska detta höra till positiva tråden, jag ska ta tag i mig själv när det gäller träning o hälsa, men det negativa är att  jag har nån konstig vägg som tar emot, när jag ska utföra dessa saker.

flikkan77
2009-02-04 21:05
#22

Skulle behöva börja väga och räkna näring i min mat igen. Vet att jag äter för lite bara inte hur mycket för lite, behöver skrämma mig lite. Det är så tråkigt bara!Rynkar på näsan

"You just have to belive…"

Saga85
2009-02-04 22:23
#23

#20 Alla steg framåt är bra steg!

Jag är mätt och känner mig därför tjock. Avsky avsky. Måste sluta äta alla mina mål på kvällen.

Emelie-E
2009-02-05 18:00
#24

Har så sjukt ont i magen igen :( Har fått det efter varje gång jag äter. Men jag kan inte avgöra om det bara är magkatarr eller om det är något annat :/.

Joline
2009-02-05 18:50
#25

Sötnosar! Vad ni har mycket tungt att bära.. :(  Kramar Joline

[LucyInTheSky]
2009-02-05 23:18
#26

Illamående och halsbränna.. Och är såå trött.. Blää. Sen har jag varit så dum och ätit massa godis fast jag ska gå ner i vikt..Varför kan jag inte sluta tröst äta!

flikkan77
2009-02-05 23:21
#27

Vill inte gå och lägga mig, är supertrött men jag känner att halsen kommer att börja klia och ha sig om jag lägger mig ner. Det är så frustrerande att nästan somna och sen vakna till av att hosta. Skrikandes

"You just have to belive…"

Annons:
Saga85
2009-02-05 23:56
#28

Samma känsla som igår. Att man aldrig lär sig.

[Vargnatt]
2009-02-06 17:24
#29

Detta gråa trista väder är verkligen negativt iaf för mig, all ork och energi är borta.

Emelie-E
2009-02-06 17:37
#30

Mår verkligen jättedåligt idag.. Ingen ork. Orkar inte ens prata..

Saga85
2009-02-07 03:17
#31

Ångest ångest ångest ångest…vill kunna somna och slippa allt…

flikkan77
2009-02-07 09:55
#32

Ångestdämpande innan frukost bådar inte för en bra dag.

Fast jag kan ju ha tur och få ångesten att släppa men morgonångest kan vara svårt.

"You just have to belive…"

Salladshataren
2009-02-07 10:00
#33

Jag hatar mig själv…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Citronmeliss
2009-02-07 17:03
#34

Det är negativt att så många av oss verkar känna ångest för tilfället,

Jag är själv där..Skrikandes

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
isa
2009-02-09 12:02
#35

Negativt att ha blivit ordentligt förkyld. Jag känner mig "sjuk-sjuk." Det är jättejobbigt att ha feber när man för övrigt har andra kroniska smärtor. Menstruationsveckan också samtidigt.  Usch.

[Tassy]
2009-02-09 14:59
#36

Har ont i hela kroppen Skrikandes

Känner mig ensam nu när den gråa vardagen trätt in och besöket har åkt hem igen. Mycket vill ha mer, eller hur är det? Skäms

Är trött som jag vet inte vad efter att ha varit social flera flera dagar, fast det var lätt värt det!

Salladshataren
2009-02-09 15:32
#37

Blir gaaaaaaaaaaaaaalen på syon Skrikandes Hon var ju där för en stund sen och nu har hon gått! Blir så himla less…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Emelie-E
2009-02-10 22:36
#38

Jag hatarhatarhatarhatar när pappa pratar om mig som om att jag inte finns i närheten.
Är det något jag gör som han inte tycker om, ja då går han till mamma och gnäller, inte till mig. Det första han gör är att skälla på mig, men sen går han till mamma med en gång. Och ofta är jag då i samma rum. Men han pratar på som om jag inte vore det.
Och det går mig på nerverna!

Sen så är jag 20 år. Jag får post som alla andra folk i sverige, så varför måste dem (han) veta vad det är för något?Skrikandes Min post, mitt liv.

Salladshataren
2009-02-11 12:02
#39

Det är mer än månad kvar till LU :( Suck, vad man längtar…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

flikkan77
2009-02-12 08:14
#40

Är helt knasig i huvudet. Känns som om jag är felkopplad på nått sätt. Kan inte koncentrera mig alls och vet inte vad jag ska svara på frågor. Sitter här och läser men kan inte ta inte det jag ser, vill lämna bra svar men jag har inte den blekaste aning om vad jag ska skriva. Hittar knappt ämnet.

Jättemysko! Så här kan jag vara när jag mår dåligt men just nu mår jag riktigt bra. Förstår det inte riktigt.

Men annars mår jag bra!Glad

"You just have to belive…"

flikkan77
2009-02-12 08:19
#41

Faktiskt så känns kroppen knasig med, ungefär som innan man ska svimma. Lite matt och yr.

Men annars mår jag ju bra!Glad

"You just have to belive…"

Annons:
isa
2009-02-12 11:38
#42

Dumma förkylning som aldrig går över.

Emelie-E
2009-02-12 13:59
#43

Varför är det ALDRIG någon i min familj som ställer upp för mig? Jag måste hjälpa dem med allt möjligt, men när jag behöver hjälp. Ja, då får jag ingen.
Jag ska åka iväg idag och passa hus och hund i två veckor. Jag frågade min syster om hon kunde tänka sig att ta hand om mina kaniner under tiden. Och det skulle hon.
Och nu sa hon, "du får ta hand om dina kaniner själv". Bara för att hon ska åka med mina föräldrar upp till husvagnen med en kompis!
Ja, men skit i djuren vi har här hemma, gör det.. Jag kommer omöjligt kunna åka hit flera gånger om dagen för att kolla till dem.

Så just nu har jag bara lust att ta med mig våra 4 katter och 2 kaniner dit jag ska i två veckor, och bara skita i denna idiotiska familj!
För dem hjälper mig aldrig!

isa
2009-02-13 23:34
#44

Negativt är att sen min bror träffat en tjej så har han aldrig tid att prata med mig på telefonen.

Saga85
2009-02-13 23:38
#45

AH! Känner mig fet fet fet! Klänningen är så tajt så det känns som om den kommer spricka imorgon. Det skulle ju vara en fin syn, mitt i kyrkan. Gah! Vill inte på bröllop imorgon, vill bara stanna hemma.

trollebarn
2009-02-14 02:18
#46

En dryg timme in på "Alla Hjärtans" och jag känner mig redan fullkomligt ensam och övergivien! Fantastisk början på denna helvetesdag…

Citronmeliss
2009-02-14 03:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Negativt att jag är vaken i stället för att sova min skönhetssömn så jag kan vakna pigg och utvilad i morgonObestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

KadjaNina
2009-02-14 23:52
#48

Jag har varit ensam på alla hjärtans dag fast jag har pojkvän.. Känns inge roligt. Saknar min syster otroligt mycket också. Hela dan har varit skit. Årets värsta dag hittils..

Annons:
Saga85
2009-02-16 21:00
#49

På pappret har jag varit sjukskriven i snart tre månader, men inga pengar har jag fått. Hatar hatar hatar FK! Inte nog att man mår dåligt som det är, inte blir det bättre av att de strular till sig. Inte har de skickat några papper till CSN än, vilket lett till att jag fått två återkrav på pengar jag inte ska betala. Sjukskrivningen har gått igenom, men de segar sig.

Utan mina föräldrars stöd hade jag bott på gatan nu eller hoppat för länge sedan…

Citronmeliss
2009-02-17 02:14
#50

FK sugerRynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-02-17 15:29
#51

Har huvudvärk och ont i nacken. Hysterisk huvudvärk! Det tjuter i hela huvudet och när jag rör på axlarna så stickar det i fingrarna.

Har burit lite ved och kört lite traktor men nu orkar jag inte mer. Skulle vilja amputera huvudet i höjd med axlarna.

"You just have to belive…"

Silvernalles
2009-02-19 12:45
#52

Idag har fastighetsägaren en årlig lägenhetsinspektion, hade helt glömt bort det. Vill inte släppa in dom eftersom det är så stökigt och ostädat, och de ska kolla precis överallt. Färg mellan fönster, alla vattenkopplingar osv. De har försökt gå in här flera gånger med huvudnyckel, men jag har låst med sjutillhållarlåset. Sitter tyst som en mus när jag hör dom gå in och ut i hisshallen mellan inspektionerna av de andra lägenheterna. Känner mig jättekorkad, och sitter här som en idiot. Vad håller jag på med?

zmulan
2009-02-19 14:10
#53

Jsg är bostadslös, utan vänner, fattig som ett as, har mens och mitt ex beter som som ett stort jävla as…

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

isa
2009-02-20 23:34
#54

Negativt är att min nya psykolog föreslog till mig att när jag har kraftig ångest ska jag hitta på något roligt!!

Hur lätt är det när man har kraftig ångest? Hur stor lust, kraft eller energi har man till att hitta på något roligt då?

Jag är glad att jag kan ibland kan tvinga ut mig på en promenad för att försöka skingra tankarna, om det inte är riktigt illa förstås, då har  jag bara legat i sängen och stirrat in i väggen…….

Dåligt förslag tycker jag.

Hon är som sagt ny, och jag antar att jag som vanligt inger ett intryck av att "det inte är så illa med mig" eftersom jag normalt sett är en mycket positiv person. Hon vet ännu inte allting om mig och mina problem.

Jag är också en känslomänniska, och de få dagar som hon har träffat mig, har varit ganska bra dagar. Hon har ännu inte träffat mig på en riktigt dålig dag.

Men jag ska ta och berätta ett och annat för henne. Då kanske hon tar mig på mera allvar.

flikkan77
2009-02-21 09:54
#55

Isa, jag känner igen det där. När de bara träffar en när man når bra så vet de inte hur man är när man mår dåligt.

Hur många saker finns det som man tycker är roligt när man har ångest? Saker som annars är superkul är liksom inte alls samma sak just då.

"You just have to belive…"

Annons:
isa
2009-02-21 11:14
#56

#55 Skönt att veta att man inte är ensam. Jag tycker hon som psyklolog borde veta bättre i alla fall. Hon sade ju själv att jag har mycket tungt att bära på, och då har jag ens inte berättat hälften…….

Yuki
2009-02-22 11:56
#57

Sportlov.

Saga85
2009-02-22 14:17
#58

Mens, vilket dåligt påhitt. Kan man stämma Moder Natur för onödigt lidande?

Yuki
2009-02-22 17:18
#60

Jag med.

Salladshataren
2009-02-23 09:18
#61

Jag hatar min familj, allting jag gör är ju bara fel. Får all skit fast jag har inte gjort något. Önskar att man inte fanns, sluppit detta s k  liv…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jea59
2009-02-23 09:26
#62

Har starta eget och fått nu erbjudande om ett stort jobb var gör jag, fått stora hispan och tänker negativ o nervös, sånt kan man ju inte överleva av om man inte har någon annan inkomst

Annons:
flikkan77
2009-02-23 17:33
#63

Jag är så trött. Är helt otroligt trött i kroppen och huvudet, orkar inte ens läsa på datorn om jag inte förstorar texten. Ser knappt vad det står. Jättekonstigt! och nästan lite otäckt.

"You just have to belive…"

Yuki
2009-02-24 09:23
#64

Sjuk.

isa
2009-02-24 10:26
#65

Jag är också sjuk och dålig. igen.

Yuki
2009-02-25 13:21
#66

Kan inte ladda upp mer än en bild i fotoalbumet. Rynkar på näsan

Vad gör jag för fel…

Saga85
2009-02-25 14:08
#67

Mitt knä gör ont. Som vanligt. Ska man ha växtvärk så här länge? Det var åtminstonde vad skolsköterskan på mellanstadiet avfärdade det som utan att ha kollat på det…

isa
2009-02-25 23:50
#68

Negativt är att det finns alldeles för många egoistiska personer i min närhet. Dessvärre så dras jag med dom ändå, för avfärdar jag dem har jag ingen kvar. Vill inte vara helt ensam.

snurro89
2009-02-27 01:01
#69

Sett massa människor dö på videos nu Det är hemskt vet inte varför jag ens tittar

Suttit här i flera timmar & deppat viill ha en kommpis eller en kram e ledsen!Obestämd

Annons:
snurro89
2009-02-27 01:02
#70

Hatar depprisionObestämd

Saga85
2009-02-27 21:19
#71

Magsjuka suuuger!

snurro89
2009-02-28 00:20
#72

Vill inte va olyckligt kär vill va me min drömpriins nuu!Skrikandes

snurro89
2009-02-28 00:21
#73

Detta suger!Skrikandes

isa
2009-02-28 15:24
#74

Negativt är att det blev snöoväder och mulet här i Stockholm på eftermiddagen, jag som var ute och fågelskådade.  Jag märkte på fåglarna, strax innan ovädret ,att någonting kommer att hända, då alla försvann. Och mycket riktigt så blev det dåligt väder.

Det är synd att man inte är morgonpigg, för då var det finare väder.

isa
2009-02-28 22:32
#75

Tyvärr så måste jag skriva en till negativ sak idag.

Negativt är att så fort jag berättar för någon i min närhet att jag gjort någonting bra, eller varit med om en trevlig upplevelse - ja, då har ju dom varit med om något ännu bättre eller något ännu trevligare!

Varför kan folk inte unna en något positivt som bara gäller för mig och inte blanda in sig själva jämt och ständigt!!

Upp till toppen
Annons: