Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1068 ggr
Tatsja
1/10/09, 10:08 AM

Skrivna trådar

Snälla ni som skriver här. Tänk på att göra nytt stycke med jämna mellanrum. Det är jättejobbigt att läsa något som inte har mellanrum.

Speciellt för de som har dyslexi och lässvårigheter. Då blir det bara en massa text som man inte orkar läsa.

Även jag som inte har dessa problem, tycker vissa är jobbiga. Det blir så att man inte orkar läsa dessa trådar.

Så snälla, tänk på att göra nytt stycke, så blir det lättare att läsa.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
flikkan77
1/10/09, 10:20 AM
#1

Bra att du påminner om sånt här. Glad

"You just have to belive…"

Tatsja
1/10/09, 10:22 AM
#2

Tack flikkan. Jag har problem att läsa för långa trådar utan mellanrum/nytt stycke.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

flikkan77
1/10/09, 10:25 AM
#3

När jag mår dåligt har jag svårt att läsa lång text och ibland orkar jag det inte alls. Det blir lättare när det är indelat i stycken. Jag försöker tänka på att dela in det jag skriver så att jag själv skulle orka läsa det när jag inte mår bra.

"You just have to belive…"

Tatsja
1/10/09, 10:27 AM
#4

Man kan ta nytt stycke efter cirka 5 rader. Det tycker jag är lagom. Ibland lite oftare. Bara man tänker på att alla ska kunna orka läsa det som man vill säga i tråden.

nu ska jag se alpint.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

AnneN
1/10/09, 11:54 AM
#5

Tack Tatsja för att du påminner om detta, jag är en av alla de dyslektiker som har svårt att läsa långa texter och då speciellt om de inte har tydliga styckeindelningar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

flikkan77
1/10/09, 2:04 PM
#6

Kom på en sak till jag kan ha svårt för, när en mening inte börjar på stor bokstav. Vet inte alls varför utan det bara är så.

"You just have to belive…"

Annons:
spikes
1/10/09, 2:23 PM
#7

Jätte bra att du tog upp det, min grabb har ju dyslexi så jag tänker på det ofta när jag skriver…man har det med sig liksom….

6,flikkan tror du inte det beror på att i skolan höll dom på att tjata sönder en annan,för att inte glömma stor bokstav?Flört

flikkan77
1/10/09, 2:26 PM
#8

Spikes: Jo, så kan det kanske vara. En försenad protest! Skrattande

"You just have to belive…"

Saga85
1/10/09, 2:58 PM
#9

Bra med en liten påminnelse då och då. Av någon anledning tappar även jag (som är långt ifrån dyslektiker) lusten att läsa en lång text utan styckeindelningar. Man tappar liksom andan mentalt eller något.

Angående det där om avsaknaden av stor bokstav. Tycker också det är jobbigt. Även om personen har delat in texten i meningar känns det inte så, då de stora bokstäverna är borta. Summan av kardemumman är att det blir samma sak som att strunta i punkter. Allt flyter samman ändå och blir svårt att läsa.

Over and out från språkfascisten Saga Flört

[aspie]
1/10/09, 4:00 PM
#10

Samma här! Gillar inte lååånga stycken. Svårt att hänga med då samt att jag tappar lusten. Min dotter har ju oxå dyslexi.

kerstinjo
1/10/09, 5:55 PM
#11

Oavsett om man har dyslexi eller inte, så är långa stycken, utan radbrytningar jobbiga att läsa.

 Kerstin 

 

Upp till toppen
Annons: