Annons:
Etiketterboktipsfilmtipsrecensioner
Läst 1442 ggr
Lesunq
2008-12-29 21:37

Att vara social

Hej!

Tänkte jag skulle tipsa er om en trevlig bok.

"Handbok i konsten att vara social" av Nicolas Jacquemot.

Detta är en bok med lite tips på hur man kan uppgradera sin förmåga att vara social. Boken ger en hel del handfasta förslag på saker man kan göra eller bör undvika i samspelet med människor.

Fördelen med boken är att den är skriven på ett humoristiskt vis, lättläst, informativ och framförallt finns den som pocket (billig).

Så känner du suget sä är det bara att du kastar dig över boken.

Annons:
flikkan77
2008-12-29 21:56
#1

Låter som en bra bok för mig! Tack för tipset. Glad

"You just have to belive…"

Zaphix
2008-12-30 00:06
#2

Den har jag hemma!

Även om man inte har problem alls med att vara social eller känner sig som en social framgång är de faktiskt läsvärd ändå. Lättläst och rolig. Och tankvärd!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

marko5
2008-12-30 19:24
#3

Verkar intressant, blir en runda till biblioteket så småningom.

Tack för tipset!

paronskrutten
2008-12-31 03:20
#4

Om man trivs som enstöring då? :P

Helena

Tatsja
2008-12-31 08:42
#5

Ja, om man är ensam länge, så blir det så att man är lite egoistisk. Vill ha någon att hålla om, men samtidigt så vill jag kunna göra allt jag gör nu. Se på teven, lägga mig när jag har lust, gå upp utan krav.

Det är så att man kan bli svår att leva med efter många år av ensamhet. Fast drömmen finns ju.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

marko5
2008-12-31 15:30
#6

Trivs som fan ensam också.

Men det är sant, man blir väldigt egoistisk. Jag förvarnar alltid om nån ska stanna hos mig (bara nattmänniskor som klarar vara där) bryr mig inte alls om dom somnat utan kör fortfarande musik och teven på högsta volym fyra på morgonen.

Man vill ha människor nära sig, ändå stöter man bort dom?

Annons:
Upp till toppen
Annons: