Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1975 ggr
[aspie]
2/8/09, 2:53 PM

Våren redan på gång?

Jag var nyss ute med mina hundar och fick vårkänslor eftersom, hör och häpna!, vårfåglarna kvittrade och snödropparna hade kommit upp. Skrattande

Annons:
Anders 50
2/8/09, 2:58 PM
#1

Här har kommit ytterligare 1 dm snö inatt. Fast talgoxen har ändrat läte, så han känner nog att det går mot vår.

Men jag har inte fått några vårkänslor än!   Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

isa
2/8/09, 2:59 PM
#2

Jodå, jag har också sett tidigar vårtecken. Jag har sett Gråhäger och Tornfalk och det är tidigt, för att vara i Uppland. ( även om vissa tornfalkar kan övervintra, men det inbillar jag mig att denna inte hade gjort. Glad )

[aspie]
2/8/09, 3:03 PM
#3

Tjohooo! Då kanske våren är på gång i varje fall Skrattande

hus-musen
2/8/09, 3:06 PM
#4

jodå nog är våren på väg allt! Det satt några fåglar här utanför o kvittrade som tokar imorse!Glad

Qui dormit, non peccat

 


[aspie]
2/8/09, 3:08 PM
#5

Visst ja, jag glömde ju säga att jag även såg en liten lurvig larv åla sig fram över gången jag gick på. Det är väl oxå ett vårtecken eller?

flikkan77
2/8/09, 3:17 PM
#6

Här har det först snöat, sen regnat och nu frusit och halvtinat igen så hela världen har ett skal av is. Det enda vårteckn vi har är videkissarna på sälgen vi fällde. Kaninerna bara älskar dem!

Fast videkissar är också vår! Vet inte riktigt var jag ska leta vårtecken här någonstanns. Har inte bott här på någon vår än. Annars lär man sig ju var de första blomknopparna kan titta upp och var fjärilarna finns.

I stallet jag var inna vi flyttade så var det vid en speciell vägg som jag alltid så de första fjärilarna. Det var lite kul att gå dit och titta på de soliga dagarna och hoppas på att få se den första citronfjärilen.

"You just have to belive…"

Annons:
Aviendha
2/8/09, 3:33 PM
#7

Märker det mest på mina fåglar (husdjuren) för de vaknar tidigare nu och har börjat rugga lite smått. Riktig vår är det när illrarna fäller ;)

[aspie]
2/8/09, 3:51 PM
#8

#7 Fäller illrar Förvånad? Fäller de mycket?

isa
2/8/09, 3:57 PM
#9

Jag kom på ett vårtecken till.Katten har fällt sin vinterpäls, och det är ett bra vårtecken.  till.Tycker hon fällde tidigt i år, för det var i Januari hon gjorde det.

#5 En lurvig larv är ett bra vårtecken tycker jag. Det allra säkraste är väl när man ser myror ute också. Fast det kanske inte är ett vårtecken, för då har ju våren kommit igång ordentligt, där de små myr-krypen vaknar.

Aviendha
2/8/09, 4:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#8 Jodå, det kan de göra ;) Mest så märker man bara en dag att de inte har vinterfluffet kvar, det går gradvis. Men det märks när man plockar ur luddfiltret i tumlaren kan jag lova ;)

I somras fällde min ena så illa så jag plockade honom. (Nykastrerad, de fäller inte som okastrerade. Var nog skönt att bli av med dunjackan mitt i sommarvärmen)

[aspie]
2/8/09, 4:05 PM
#11

#9 Det skulle ju bli tidig vår har jag för mig det stått i någon tidning   Det är väl de våra djur känner av då kan jag tänka mig.

Usch! myrkrypen är inte alls roliga för de vill bo inne hos mig och det vill inte jag. En sommar hade jag nog fyra olika sorters myror inne. De värsta var en massa flygmyror som gjorde mina fönster svarta på grund av att de var så många. De satt fast i gardiner och överallt så jag var tvungen att ta fram damsugaren

Huuu! Ryser bara jag tänker på detSkrikandes

[GunillaF]
2/8/09, 4:15 PM
#12

3 dm snö har kommit nu under senaste dygnet så jag tror att våren är ca 1 månad bort!

[aspie]
2/8/09, 4:19 PM
#13

#10 Vilken fin bild, han passar så bra på det där täcket Skrattande

Jag har två riktiga pälsfällare hemma, Ibland ser det ut som om jag oxå har päls Förvånad

#12 Bor du långt upp i landet?

Annons:
Aviendha
2/8/09, 4:21 PM
#14

#13 Fin och fin, han ser ju ut att ha skabb ;) Men täcket är snyggt i alla fall =)

Ja, man blir ju pälsklädd själv. Tack och lov för klisterrullar säger jag bara!

[aspie]
2/8/09, 4:29 PM
#15

Vad vore livet utan klisterrullar ?Skrattande pälsigt, he he he

Nä, men vaddå? Ser han skabbig ut? Jag får väl skylla på min dåliga syn då, ser inte bättre ens med glasögon ju Rynkar på näsan

Citronmeliss
2/8/09, 4:40 PM
#16

Här snöade det inatt. men tidigare på dagen såg jag en förvirrad mygga irra runt i trädgården, hehe..

Småfåglarna har varit höljudda här ett bra tag nu och förut i dag kikade solen fram en snabbis, då kändes det verkligen som vår!Glad

Hundarna och katterna fäller för fullt men det tycker jag att de har gjort hela denna vintern?

Tänk att du redan sett snödroppar jag blir nästan avisSkäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Aviendha
2/8/09, 4:41 PM
#17

#15 Ingen fara sapie =) Han är halvplockad. De övre svarta stickelhåren är borta helt. Halva den vita underullen är kvar och under detta så ser han ut som en rakad, strävhårig tax =)

Jea59
2/8/09, 4:51 PM
#18

Jomen det är nog lite vår här har solen lyst o det har varit varmt och nu kom hagel så det ser ut som en massa pärlsocker ute

karins
2/8/09, 5:13 PM
#19

Lite vår i luften är det :)

[aspie]
2/8/09, 5:13 PM
#20

#16 En förvirrad stackars liten mygga! Har de redan vaknat Förvånad

 Då kommer väl de där förbaskade fästingarna snart oxå Skrikandes

Snödroppar i min trädgård Skrattande Krokusen brukar inte komma så långt efter.

#17 Jag tycker han är jättesöt plockad eller inte Skrattande och så gillar jag faktiskt taxar, he he he

#18 mmmm, pärlsocker ute. Du kan ju gå ut och rulla dig i sockret Tungan uteFlört

Annons:
Jea59
2/8/09, 5:17 PM
#21

#20

Ha ha vågar inte jag kanske blir uppäten

[aspie]
2/12/09, 12:22 PM
#22

Hmmm :fundersam: vart tog våren vägen :fundersam:

Nu är det snö i drivor, men så mysigt detta är tycker jag och mina voffar, he he he

th_studsmatta th_hi5 th_blissysmile th_gotcha

Citronmeliss
2/12/09, 12:46 PM
#23

Vi har också fullt av snöth_gotcha

Härligt med tanke på barnens sportlov th_hi5

Sen kan den gott försvinna och ge plats åt våren, igenth_blissysmile

Hihi.. aspie nu knyckte jag dina gubbarth_studsmatta

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Citronmeliss
2/12/09, 12:47 PM
#24

Jaha, nu lever radavståndet ett eget livFörvånad?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
2/12/09, 1:25 PM
#25

ja, det är bra för ungarna och hundarna, he he he th_hi5

Helt ok att du knyckte mina gubbar th_studsmattath_gotcha

radavståndet spökar för mig med th_waiting

Jea59
2/12/09, 3:54 PM
#26

Vi har kallt men lite snö isigt ute, men trots det kom en liten larv farande på ungf 3cm o 1cm tjock med massor av taggar på.

Finns hopp

[Vargnatt]
2/12/09, 3:55 PM
#27

Här är solen framme idag och den värmer faktiskt lite! Så det känns lite våraktig ute Skrattande

Annons:
flikkan77
2/12/09, 8:50 PM
#28

Hittade faktiskt knoppar i en av rabatterna! Ska bli spännande nu till våren och se vad som är planterat här. Rensade upp en massa lökar i somras men dem puttade jag ner igen när det var färdigrensat.

Har en stor gul lök som jag väntar med spänning på vad det ska bli. Ingen av mina två blommkunniga kompisar visste vad det var. Tyvärr minns jag inte exakt var jag satte den. Oskyldig

"You just have to belive…"

Anders 50
2/12/09, 11:34 PM
#29

" Än får ni gå med strumpor och skor

  Än är det vinter kvar, säger mor"

Som det sjungs i visan.   Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

kerstinjo
2/13/09, 2:07 AM
#30

th_studsmatta bara lånar, för nu ska jag släpa upp Marodören och gå ut med honom. Antingen hann vill eller inte, för i morgon ska jag sova tills kl. är 10!

Gud nåde den hund som kör upp huvudet i ansiktet på mig och försöker hypnotisera mig kl. 06.

 Kerstin 

 

[aspie]
2/13/09, 9:51 AM
#31

Hi hi hi… kerstin, jag hoppas du fick sova till klockan 10 idag? th_studsmatta

flikkan77
2/13/09, 10:02 AM
#32

Våra katter skulle aldrig låta oss sova till klockan 10. Det är ju låååångt förbi frukostdags. Våran ena katt river sönder böcker på morgonen när hon vill ha mat så då är det bäst att gå upp. Fast, man kan gå och ge dem mat och sen lägga sig igen om man vill. Glad

"You just have to belive…"

Citronmeliss
2/13/09, 12:41 PM
#33

Hoppas att du & Marodören sov gott i natt Kerstin! Själv "snoozade" jag gick upp släppte ut hundarna en stund och kröp sedan ner under det varma sköna täcket igenGlad

Katterna fick mat så de var också nöjdaGlad

Solen skiner underbart varmt i det annars så iskalla vädret.

Det känns nästan som lite vår när det droppar från istapparna Tungan ute

Några blomknoppar lär nog inte visa sig hos mig på länge förstås, men det blirSkrattande desstu härligare när de väl kommer..

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

isa
2/13/09, 2:17 PM
#34

Tornfalk på Järvafältet är ett bra och tidigt vårtecken.

Annons:
Upp till toppen
Annons: